michalo 1,031 Posted November 5 Ale hype 🙂 Dla mnie te wszystkie nowinki są strzałem w dziesiątkę! https://pixologic.com/features/?utm_source=facebook&utm_medium=fbpost&utm_campaign=ZBrush2020 1 Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,829 Posted November 6 https://pixologic.com/features/assets/morph-uv.mp4 Share this post Link to post Share on other sites
Nezumi 2,136 Posted November 6 Wszystko genialne. Jedyne czego moglbym jeszcze sobie zyczyc to te narzedzia do UV ktore pokazali jakos rok temu. No ale widocznie nie sa jeszcze gotowe na prime time. Share this post Link to post Share on other sites
Nezumi 2,136 Posted November 6 5 minutes ago, KLICEK said: w sensie jakie? Peel UV plugin pokazany tutaj (38:08 mniej wiecej) : 1 Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,829 Posted November 6 o umknelo mi zupelnie 😄 1 Share this post Link to post Share on other sites
Nezumi 2,136 Posted November 6 1 minute ago, KLICEK said: o umknelo mi zupelnie 😄 Jesli by dzialalo w pokazany sposob to bym Zetki uzywal do wszystkich UVek 🙂 1 Share this post Link to post Share on other sites
gryzon 287 Posted November 6 Za każdym razem jak oni pokazują te wszystkie nowe narzędzia to zamieniam się w małego chłopca który wyciąga swe małe rączki po wielki wóz strażacki z pod choinki. @Nezumi też czekam na ten UV Peeler. Myślałem że update pojawi się w kwietniu przyszłego roku. Niespodzianka. Ciekawi mnie kiedy te narzędzia do UV wypuszczą. Zauważcie że są zrobione na tym samym silniku który ma PoligroupIt. 2 Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,031 Posted November 6 Ja obok 19 przeszedłem w miarę obojętnie - tylko foldery zmieniły moje życie. Ale ten update to dla mnie miazga. Cieszę się, że tak bardzo skupiają się na sculpceniu do druku i produkcji. UV Peeler zniknął tak szybko jak się pojawił. Szkoda.. Ale po poligroupit widać, że ten engine nie jest zbyt doskonały. Wdać też, że sam zbrush ma sporo ograniczeń, że trzeba uciekać do takich rozwiązań Share this post Link to post Share on other sites
Nezumi 2,136 Posted November 6 Sadzac po tym, ze dodali malowanie (i rzezbienie - co mnie rozwala...) po rozlozonej UVce to mysle sobie ze moze jeszcze dopracowuja po prostu Peel UV. Ludze sie tak przynajmniej bo jak pokazali rozwiniecie uvki poskrecanych kabli jednym klikiem w prosta mape to zaslinilem ekran 😄 A ten update na prawde wyglada tak znakomicie ze czuje sie dokladnie jak Ty @gryzon 🙂 Stary chlop jestem a sie nie moge doczekac "rozpakowania" tego prezentu. Ostatnim razem jak pokazali te filtry do renderow to bylem srednio zachwycony chociaz spoko sa. Tym razem jednak az ciezko mi wybrac opcje ktora najbardziej mi sie podoba bo wszystko jest ekstra. Dziwilem sie ogladajac ZB Summit dlaczego ludzie nie oklaskuja jakos bardzo tego rzezbienia po UVce... Kto tam kurde jezdzi? 🙂 Przeciez to jest mega opcja! Share this post Link to post Share on other sites
gryzon 287 Posted November 6 @Nezumi no gwarantuje Ci że jak bym tam był to owacje były by na stojąco 🙂 Może byłym zbyt przeszkadzający tam 😄 Wracając. PeelUV wróci, jestem tego pewien. W tym roku na ZBrush Summit pokazywali te wszystkie narzędzia oraz tablicę z wypisanymi na niej rzeczami które są jeszcze w developingu i na tej liście był Peel UV 🙂 Liczę że dopracowują go jeszcze, mam nadzieję że będzie wsparcie UDIM, powinni to rozważyć ponieważ jest to obecnie wymóg produkcyjny dla postaci pod film. @michalo Musieli uciec z poligroupit do zewnętrznego softu który rozumie poligony i kąty nachylenia pomiędzy powierzchniami, tak gdybam. Engine w którym wyświetlają te siatki to prawdopodobnie pochodna Sculptrisa. Ja jaram się każdym nawet najmniejszym i wydawać by się mogło niepotrzebnym dodatkiem do tego softu. Z biegiem lat zauważam że Ci ludzie którzy tam pracują to wizjonerzy. Nie było jeszcze na rynku developera softu który by tak bardzo chciał zbliżyć artystów z krwi i kości do cyfrowego artu. Wiecie... ja się rozwijałem w podobnych czasach jak wy, kiedy głowę się modelowało na subpatchach, nurbsach. Pamiętacie tamten technologiczny zapach i smak? 🙂 ZBrush wywrócił moje pojęcie o technologii tworzenia modeli dając ... wolność. 1 Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,031 Posted November 6 @gryzon Tzn piligrup it działą podobnie jak transpose smart (ten drugi tryp transpose line) tyle że łatwiej. Ale fajnie, że mają gdzie "uciekać" bo to tylko pokazuje, że rozwój zbrusha jeszcze ma wielkie pole do popisu 🙂 Najtwardziej rozwalają mnie ludzie co domagają się symulacji tkanin w zetce 🙄 Co by nie mówić, dobrze że ZBrush ma swoją drogę i tyle lat już się jej trzyma. No i te darmowe updaty - to jest aż niewiarygodne. Mnie zb, do tej pory kosztuje jakoś 13 zł miesięcznie i ciągle spada 😉 Share this post Link to post Share on other sites
Nezumi 2,136 Posted November 6 28 minutes ago, michalo said: Najtwardziej rozwalają mnie ludzie co domagają się symulacji tkanin w zetce 🙄 Ta. Ale jednak jesli chodzi o mnie to wygrywaja ci, co sie wciaz domagaja nowego UI, najlepiej "takiego jak w Maya". 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,031 Posted November 8 Wczorajsza prezentacja. Jeszcze będą dwie przed premierą nowej wersji. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Destroyer 954 Posted November 8 (edited) W zbrushu to powinni zrobić nowe UI np takie jak w majce ale dla odmiany działające poprawnie, i z lepszym skalowaniem niż w majce, i bardziej elastyczne niż w majce 🙂 Edited November 8 by Destroyer Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,829 Posted November 8 zbrusha powinni przepisac i zrobic tak zeby nadal sie do jakiejkolwiek produkcji, a nie do speedow i rzezbienia 😉 Share this post Link to post Share on other sites
Destroyer 954 Posted November 8 Mogliby w zbrushu dodać porządne rigowanie i żeby dźwięk można było do timelina wrzucać przy animacji bo tak to uj a nie robota 🙂 a nie jakimiś głupotami się zajmują Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,031 Posted November 8 (edited) Mogli by 🙂 Oczywiście są jakieś zniżki dla nowych userów. Wiec jak ktoś ma dylemat to jest dobry czas żeby kupić. Zostanie jeszcze na flaszkę czy coś. Dobrze, że jest mało nowości bo ja do tej pory jeszcze nie ogarnąłem wszystkich poprzednich, jak modelowanie z modyfikatorami gizmo albo ze spotlightem 😛 I takie dinozaury jak armatura, zsketch.. Edited November 8 by michalo Share this post Link to post Share on other sites
Destroyer 954 Posted November 8 Można narzekać albo się zachwycać ale chyba wszyscy się zgodzimy, że zbrush skończył się na wersji 1.22, to była perfekcja nie to co teraz, naćkali jakichś narzędzi, przycisków i zrobił się chaos a wcześniej to od razu było wszystko widać co i jak. Zbrush 1.22 wraz z Caligari TruSpace 5 to był duet nie do pokonania 🙂 ehh kiedyś to było.... 1 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Quentin 230 Posted November 8 Dokładnie... Najlepsze modelowanie postaci było w Cinemie 4D R6... Przesuwając vertexy masz jednak pełną kontrolę a nie jakieś bazgrolenie brushami. 🙂 2 Share this post Link to post Share on other sites
Destroyer 954 Posted November 8 Prawda!, nie można się bardziej zgodzić 🙂 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
gryzon 287 Posted November 12 Od rana trwa u mnie świąteczny nastrój. Posprzątałem studio... ubrałem najlepsze ubranie. Wypatruję linka do downloadingu.... 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,829 Posted November 12 @michalo no wlasnie mialem wrzucic ten filmik 🙂 kurde kozacko wygladaja te nowe ficzerki 🙂 1 Share this post Link to post Share on other sites