Skocz do zawartości

"Budżetowy" zestaw z AMD Ryzen Threadripper 3960X do renderowania


pecet

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Proszę o pomoc w skonfigurowaniu zestawu głownie do renderowania w v-ray 3,5 w 3ds max.

Obecnie mam: i7 3770 , 32GB RAM, GF 650 Ti 2GB, SSD 250GB + HDD 2TB i jedyne czego mi brakuje przy tym zestawie to mocy obliczeniowej (CPU) przy renderingu.

RAM - przy typowej pracy mam zużycie pamięci na poziomie 15GB, więc 32GB raczej wystarczy, poza tym można to zawsze później dokupić (no chyba, że ten procesor potrzebuje więcej pamięci RAM żeby dobrze pracował? - nie znam się).

Grafika - moja obecna ma wystarczająca wydajność w viewportach 3ds max. komputer nie będzie używany do gier. W nowej chciałbym mieć możliwość podłączenia 3 monitorów.

Dysk - SSD 500GB wystarczy, aby był szybki

Najważniejszy jest sam procesor i płyta + chłodzenie (moc obliczeniowa CPU + stabilność) i to chciałbym jak najlepsze, reszta aby była bezawaryjna. 

 

edit:

Tak na szybko coś takiego złożyłem:
https://www.komputronik.pl/zbuduj-pc/xwd62eAdJ4
Jedynie chłodzenie nie jest niby kompatybilne, nie wiem dla czego, bo ten kraken występuję w wielu gotowych zestawach z 3960x. 

Edytowane przez pecet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • pecet changed the title to "Budżetowy" zestaw z AMD Ryzen Threadripper 3960X do renderowania

chłodzenie za słabe... podstawka nie pokrywa całej powierzchni procesora.  Musisz pamiętać że ten procesor ma TDP na poziomie 280 a przy pełnym obciążeniu łyka ponad 300W. Ten kto montuje te lub jakiekolkwiek inne zestawy NIEDEDYKOWANE pod podstawkę TR4 ( i tylko tę)  jest ryzykantem

Wybrałeś 2x 16 GB czyli decydujesz sie ze będzie pracował w trybie Dual Chanel ... nie wiem w jakim silniku renderujesz ale ogólnie przepustowość pamięci będzie zaniżona a taka Corona  lubi intensywnie przerzucać RAM.

Edytowane przez matszklar
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.