Jump to content
Myth

Szkicownik: Myth

Recommended Posts

13 godzin temu, ArnoldSzczesliwy napisa艂:

jest potencja艂, dawaj dawaj 馃檪

Dzieki!

Mam pytanie. Wiem 偶e聽w Ps jest taka opcja, 偶eby doda膰 now膮 warstw臋, i tak jakby j膮 z艂膮czy膰 z t膮 pod spodem aby tej pierwotnej nie zepsu膰. M贸g艂by mi kto艣 napisa膰 jak i gdzie to znajd臋?

Porcja 膰wicze艅, i m贸j pierwszy lineart!聽聽Nie ukrywam, 偶e inspiracj膮 by艂y pracki zlegoczlowieka 馃檪聽Tylko 偶e On jest level master a ja raczkuje. Generalnie polecam ogl膮dn膮膰 jego teczke, mega inspiracja.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Edited by Myth
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi ci mo偶e o co艣 takiego?聽
image.png.bf4fa59a0f750edb089a995130157f14.png
Je偶eli tak, to wciskasz lewy alt i lewy przycisk myszki mi臋dzy jedn膮 a drug膮 warstwe

Edited by Piotr Jamroz
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Piotr Jamroz napisa艂:

Chodzi ci mo偶e o co艣 takiego?聽
image.png.bf4fa59a0f750edb089a995130157f14.png
Je偶eli tak, to wciskasz lewy alt i lewy przycisk myszki mi臋dzy jedn膮 a drug膮 warstwe

Dok艂adnie! Dzi臋ki 馃檪

Troch臋 膰wicze艅 z drawabox. B臋d臋 stara艂 si臋 nie wrzuca膰 tutaj wszystkich, 偶eby a偶 tak nie za艣mieca膰 馃槢

spacer.png

TXmmLlS.jpg

sxI17Jm.jpg

Edited by Myth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadanie z ctrl+paint. Og贸lne za艂o偶enie jest takie, 偶eby u偶ywa膰 jak najcie艅szych lini. Troch臋 czasu mi to poch艂on臋艂o, wi臋c wrzucam.

spacer.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dayum, masz zaci臋cie 馃檪聽Generalnie jak na moje oko to ca艂kiem nie藕le to wygl膮da, potrzebujesz po prostu wi臋cej praktyki, ale z tym chyba nie b臋dzie problemu patrz膮c po tempie w jakim robisz 膰wiczenia.

Kilka uwag:

- Elipsy fajne, mo偶na troch臋 precyzyjniej, jedn膮 lini膮 zamiast kilkoma "szukaj膮cymi".

- Nie jestem pewien czy zwierz臋ta s膮 Ci teraz jako艣 super potrzebne. To trudny temat i tak jak przy cz艂owieku wiedza o anatomii potrafi by膰 r贸wnie wa偶na co umiej臋tno艣膰 rysowania. P贸ki co skupi艂bym si臋 na rysowaniu jako takim (czyli generalnie bry艂y +聽martwe natury + ludzie)聽raczej ni偶 rysowaniu czego艣 konkretnego.

- Porysuj mo偶e takie martwe natury, pomo偶e Ci to ogarn膮膰 perspektyw臋 i walor jednocze艣nie. Radzi艂bym z natury rysowa膰 偶eby zmusi膰 m贸zg do widzenia tych wszystkich subtelno艣ci. (tu jakie艣聽moje聽starocie):spacer.png

spacer.png

18953525_1330919540337483_43583871556807

spacer.png

Swoj膮 drog膮, je艣li chodzi o uczenie si臋 ze zdj臋膰:聽aparat zmienia perspektyw臋 zale偶nie od d艂ugo艣ci ogniskowej, zmienia walor zale偶nie od czasu na艣wietlania itd., a聽potem jeszcze ustawienia monitora i tak pozmieniaj膮 kolory i walor. Wyguglaj sobie dowolny obraz olejny a zobaczysz, 偶e na ka偶dym zdj臋ciu ma inne kolory.聽聽Natura to natura, widzisz tak, jak widz膮 oczy, a nie jak widzi obiektyw i potem wy艣wietla monitor. Zdj臋cia maj膮 swoje zastosowanie i s膮 super przydatne, ale nie jak chcesz si臋 nauczy膰 podstaw.

Wrzuca艂bym te偶 raczej rzeczy, z kt贸rymi masz konkretny problem albo jeste艣 z nich bardzo dumny (wtedy problemy si臋 znajdzie:P) Do takich czysto ilo艣ciowych 膰wicze艅 typu 500 elips albo 100 jab艂ek ci臋偶ko si臋 odnie艣膰. Generalnie zajebi艣cie, 偶e robisz takie 膰wiczenia, koniecznie je r贸b, po prostu 艂atwiej b臋dzie o konstruktywn膮 krytyk臋 jak b臋d膮 wi臋ksze konkrety 馃檪

Edited by SebastianSz
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastian, dzi臋ki :)聽

Co do elips, to ten facet z drawabox聽 w swojej lekcji m贸wi艂, i pisa艂 偶eby robi膰 je na dwa max 3 ruchy, a na raz nawet mowil ze to b艂膮d. Wiec staralem si臋 to tak wykona膰 jak on m贸wi艂. Facet wydaje si臋 rygorystyczny. Oczywiscie poza kursem mog臋 spr贸bowa膰 tak jak radzisz :)

3 godziny temu, SebastianSz napisa艂:

Nie jestem pewien czy zwierz臋ta s膮 Ci teraz jako艣 super potrzebne. To trudny temat i tak jak przy cz艂owieku wiedza o anatomii potrafi by膰 r贸wnie wa偶na co umiej臋tno艣膰 rysowania. P贸ki co skupi艂bym si臋 na rysowaniu jako takim (czyli generalnie bry艂y +聽martwe natury + ludzie)聽raczej ni偶 rysowaniu czego艣 konkretnego.

Co do tego strusia... :)聽 machnalem go w ramach odpoczynku, tak na rozluznienie. Oczywi艣cie zgadzam si臋, ze potrzebuje machac wi臋cej martwej, wiec postaram si臋 偶eby moje nast臋pne wrzuty to byly martwe.

聽 Generalnie mam taki problem, ze nie do ko艅ca wiem jak budowa膰 taki rysunek. Twoj kwiatek w doniczce, to jest to do czego d膮偶e, ale nie mam poj臋cia jak powinienem taka martwa rysowa膰, jak wyrysowac poprawnie te wszystkie pola. Oczywi艣cie b臋d臋 si臋 starac, jak juz wspomnialem u gory.

3 godziny temu, SebastianSz napisa艂:

Wrzuca艂bym te偶 raczej rzeczy, z kt贸rymi masz konkretny problem albo jeste艣 z nich bardzo dumny (wtedy problemy si臋 znajdzie:P) Do takich czysto ilo艣ciowych 膰wicze艅 typu 500 elips albo 100 jab艂ek ci臋偶ko si臋 odnie艣膰. Generalnie zajebi艣cie, 偶e robisz takie 膰wiczenia, koniecznie je r贸b, po prostu 艂atwiej b臋dzie o konstruktywn膮 krytyk臋 jak b臋d膮 wi臋ksze konkrety 馃檪

Prawda troch臋 po spamilem :) Przyznaje si臋 bez bicia, ze chce pokaza膰 ze mi zalezy, i potrzebuje waszej pomocy, bo jestem lekko zagubiony. Bardzo chce si臋 uczy膰 w poprawny sposob. Drawabox wydaje si臋 obiecujace, i my艣la艂em jeszcze o kolejnych kursach ctrl+paint: digital painting starter kit. Ale nie skonczylem jeszcze tych co mam. Fajnie by by艂o gdyby by艂y jako艣 opisane od poziomu zero w gore :)聽

jeszcze raz dzi臋ki, dam z siebie wszystko aby wprowadzi膰 to o czym pisales, i b臋dzie juz mniej tutaj takich 膰wicze艅 jak te elipsy 馃槈 co oczywi艣cie nie znaczy, ze przestane je robi膰.聽

I jeszcze male pytanie. Czy te wk艂ady co s膮 do艂膮czone do tabletu graficznego, jako艣 si臋 kurcz膮 czy cos i wtedy si臋 je wymienia, czy mo偶e nagle przestaj膮 pisac? Moze g艂upie pytanie, ale si臋 nie znam wiec pytam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, co jest na drawabox i w tych z ctrl+paint, o ile dobrze je pami臋tam, to s膮 podstawy, kt贸re i tak zajm膮 minimum par臋/par臋na艣cie miesi臋cy, 偶eby w miar臋 sensownie to ogarn膮膰. Polecam Ci kurs perspektywy Erika Olsona, kt贸ry jest na New Masters Academy - to jest chyba najbardziej wyczerpuj膮ca seria wyk艂ad贸w o perspektywie, wszystkie poj臋cia, od najprostszych koncept贸w. To jest wprawdzie kilkadziesi膮t godzin (jak ja robi艂em to to by艂o chyba ko艂o 50h ale widzia艂em, 偶e dosz艂o kilka nowych rzeczy), ale je艣li b臋dziesz robi艂 krok po kroku i sam rysowa艂 to co on, to naprawd臋 si臋 tego nauczysz. Tylko, 偶eby wyci膮gn膮膰 z niego najwi臋cej to najpierw obejrzyj wyk艂ad, potem postaraj si臋 z pami臋ci narysowa膰, 偶eby zobaczy膰 gdzie si臋 gubisz i przestajesz rozumie膰 i wtedy zerka膰 jeszcze raz na wyk艂ad. To to zajmie Ci na pewno tygodnie je艣li nie miesi膮ce 馃檪

Co do wk艂ad贸w - kup sobie foli臋聽ochronn膮 na tablet je艣li takiej nie ma bo sobie zarysujesz (m贸wi臋, niestety, z do艣wiadczenia...) jak si臋 zaostrzy taka ko艅c贸wka. One si臋 艣cieraj膮 ale raczej powoli i nie przejmowa艂bym si臋 tym. Pilnuj tylko czy nie robi si臋 z tego taka ig艂a i je艣li tak to wymie艅, ale to pewnie raz na kilka miesi臋cy max. To oczywi艣cie zale偶y od tego ile pracujesz i jaki tablet i wk艂ady masz.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedziemy 馃檪聽Staram si臋 wprowadza膰, to co Sebastian pisa艂.

Generalnie zauwa偶y艂em, 偶e mam problem z czasem. Wszystko mi zajmuje strasznie du偶o czasu. Jedn膮 bry艂臋 rysuje przez 2 godziny, a efekt i tak nie jest zadowalaj膮cy.聽

Zapomnialem wspomniec, ze zaopatrzylem si臋 jeszcze w ctrlpaint digital painting starter kit. Mam nadzieje ze zaczne cos wi臋cej ogarniac.

spacer.png

NmagueF.jpg

C4CDN6X.jpg

NhFAgK2.jpg

eYpq7yL.jpg

S170vOj.jpg

ZF3usCO.jpg

lPwnRpl.jpg

yQagVvZ.jpg

Mb3CcPL.jpg

9G28O7G.jpg

7T1xbDa.jpg

Edited by Myth
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martwa. W wazie, to lineart by艂 nie m贸j ( ctrl+paint), ale dwa pozosta艂e聽ju偶 robi艂em w艂asnor臋cznie sprawdzaj膮c czego si臋 nauczy艂em z tutka.

I zacz膮艂em draw a box 250 boxes.

spacer.png

cG7YiSX.jpg

yHQ6LXe.jpg

JW36e7B.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, fajnie 馃檪聽Nie przejmuj si臋 tym ile czasu to zajmuje, grunt, 偶eby si臋 nauczy膰. Lepiej zrobi膰 jeden rysunek przez 10 godzin i co艣 z niego wyci膮gn膮膰 ni偶 na tempo robi膰 mas臋 rysunk贸w, kt贸re tylko utrwal膮 b艂臋dy. Szybko艣膰 sama przyjdzie wraz ze skillem, ale bierz pod uwag臋, 偶e niekt贸re rzeczy s膮 po prostu czasoch艂onne (precyzyjne konstruowanie czy聽wyko艅czenie prac zawsze zajmuj膮 mas臋 czasu). Poza tym, nawet pracuj膮c na zam贸wienie generalnie pr臋dzej ludzie zgodz膮 si臋 na wyd艂u偶enie deadline'u ni偶 b臋d膮 zadowoleni z kiepskiej聽pracy w terminie, przynajmniej w moim do艣wiadczeniu.

Taka dygresj膮, nie wiem czy inni te偶 maj膮 tak膮 obserwacj臋, ale zauwa偶y艂em, 偶e ogl膮danie masy tutoriali i w og贸le tego jak kto艣 maluje zawsze w przy艣pieszeniu tworzy takie upierdliwe z艂udzenie, 偶e ten ca艂y proces powinien by膰 du偶o szybszy ni偶 w rzeczywisto艣ci jest to mo偶liwe. Nawet wiedz膮c, 偶e to jest przy艣pieszone nic nie zmienia bo po obejrzeniu 1000 przy艣pieszonych filmik贸w cz艂owiek mimowolnie my艣li, 偶e pracuje za wolno.

Wracaj膮c do prac:

Wydaje mi si臋, 偶e w martwych nie do ko艅ca stosujesz to co 膰wiczysz na samych bry艂ach.
Rysuj na wylot, tak jak to robisz z prostymi bry艂ami. Ca艂y trik polega na tym, 偶eby sensownie sobie upro艣ci膰 z艂o偶one obiekty do prostych bry艂. Staraj si臋 w dzbankach, jab艂kach, tubkach i czymkolwiek jeszcze znale藕膰 walce, sto偶ki, kule i prostopad艂o艣ciany. Do tego nie my艣l, 偶e rysujesz w 2D tylko wyobra藕 sobie, 偶e chcesz zbudowa膰 model 3D na kartce. Wtedy te偶 艂atwiej b臋dzie znale藕膰 te wszystkie p艂aszczyzny.

spacer.png

Owszem, mo偶na te偶 rysowa膰 tylko w 2D (jak w prawym g贸rnym rogu) ale to raczej przydaje si臋 w rysunku stricte obserwacyjnym, gdzie musisz raczej skopiowa膰 to co widzisz ni偶 zbudowa膰 od nowa. Zwykle聽pracuje si臋 gdzie艣 pomi臋dzy, bo nie zawsze da si臋/trzeba wszystko precyzyjnie wykonstruowywa膰, a z kolei nawet 100% 2D te偶 opiera si臋 na znajomo艣ci bry艂 i im lepsza wyobra藕nia przestrzenna tym lepiej.

Powodzenia 馃檪

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzi臋ki wielkie Sebastian 馃檪聽dzisiejsze pr贸by wprowadzenie tego o czym piszesz. Napoci艂em si臋 nie藕le, a efekty... no jak wida膰.

spacer.png

vi8XW4r.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mo偶esz popr贸bowa膰 rysowa膰 rzeczy tak bardziej designersko, zerknij na to:聽

Takie szkicowanie ro偶nych form bardzo rozwija przestrzenne my艣lenie i 艂atwo to p贸藕niej zaadaptowa膰 do konkretnych obiekt贸w.聽

Co do ludzi贸w:

Ja zabieram si臋 do tego tak:

1. Najpierw og贸lny pomys艂 na poz臋 i rozkminienie jaka jest energia postaci, jaka mechanika ruchu i w og贸le co ta posta膰 robi, czyli tzw. gest (gesture po angielsku). Uwa偶aj na refki cios贸w bo sporo zdj臋膰 to statyczne pozy, a nie faktycznie聽uchwycony ruch. Warto sobie poogl膮da膰 prawdziwe nagrania z walk聽i poczyta膰 o mechanice cia艂a przy niekt贸rych ruchach, 偶eby doda膰 troch臋 realizmu. Trenowanie czego艣 osobi艣cie te偶 pomaga. Dobra, w ka偶dym razie na tym etapie warto by膰 mega lu藕nym i nie spina膰 si臋 anatomi膮 czy perspektyw膮 czy nawet proporcjami. Tutaj nie ma jednej metody, rysuj tak, 偶eby Tobie odpowiada艂o. Zobacz sobie gesty Ryana Woodwarda (polecam te偶 jego animacj臋 Thought of You)聽

2. Potem warto pomy艣le膰 o masie. Z czego sk艂ada si臋 cia艂o? Jak upro艣ci膰 konkretne elementy? Tutaj rozkminiasz proporcje i perspektyw臋, maj膮c na uwadze, 偶eby nie straci膰 tej energii z pierwszego etapu.

3. Detal. Mo偶e by膰 troch臋, mo偶e by膰 80 godzin miziania w臋glem, jak chcesz 馃檪聽Je艣li poprzednie 2 etapy s膮 do kitu to 偶adna anatomia i detal nie pomo偶e.

Etapy 1 i 2 mo偶na robi膰 jednocze艣nie (si艂膮 rzeczy z czasem i tak b臋dziesz bo b臋dzie my艣la艂 w perspektywie ca艂y czas zapewne)

spacer.png

Ja lubi臋 kanciaste rzeczy i du偶o prostych linii, nie przepadam za kluskami Glenna Vilppu, ale to kwestia tylko estetyczna, sam sobie wypracujesz jaka metoda dzia艂a dla Ciebie.聽

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Postaram si臋 wprowadzi膰 to co na filmiku聽馃檪聽A co do ludzi, to teraz chce loomisa wypo偶yczy膰, to mo偶e mi pomo偶e z lud藕mi.

Wszystkie owoce poni偶ej staralem si臋 budowa膰 tak jak radziles my艣l膮c w 3d.

Mam wra偶enie,ze ta gruszka po dodaniu waloru troch臋 plasko wysz艂a, i generalnie sama textura niezbyt realistycznie.

Wazon juz w ca艂o艣ci robiony przezemnie.

I wielkie dzi臋ki, ze chce ci si臋 pomaga膰. Zdecydowanie jest mi 艂atwiej :)

spacer.png

NDt5st0.jpg

Edited by Myth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porcja 膰wicze艅 i ma艂y update z drawabox, 偶eby pokaza膰, 偶e robi臋.聽

Wrzucam te 膰wiczenia, bo wiem, 偶e Sebastian ogarnia cienie, tak偶e ch臋tnie przyjm臋 wszelkie uwagi.聽馃檪

A co do product design sketching, to stara艂em si臋 za艂apa膰 og贸ln膮 zasade i sam zacz膮膰 wymy艣la膰 r贸偶ne kszta艂ty.

spacer.png

pXq5659.jpg

KLoNlU1.jpg

Wopzyt9.jpg

1nc7W57.jpg

KVlOS8S.jpg

cVdgYCO.jpg

3wPGtFy.jpg

86DqboJ.jpg

j6zJcxb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo 艂adnie i intensywnie 膰wiczysz, b臋d膮 z Ciebie zaraz ludzie :D. Jedyne co to by艣 nie przestawa艂 i b臋dzie git.

Jedyne czego m贸g艂bym si臋 czepia膰 to by艣 niekt贸re rzeczy robi艂 dok艂adniej, typu 1 kreska zamiast trzech nachodz膮cych na siebie, ale i tak jest ju偶 sporo przejrzy艣ciej. Ja wyznaj臋 zasad臋, 偶e mniej znaczy wi臋cej czyt. najprostsze rysunki s膮 najbardziej czytelne, warto ograniczy膰 poci膮gni臋cia i np cofa膰 poci膮gni臋cia p臋dzla a偶 wyjdzie takie, o kt贸re nam chodzi艂o zamiast zostawia膰 2/3 kreski, chocia偶 pewnie ju偶 tak zaczynasz robi膰.

Radzi艂bym Ci teraz wprowadzi膰 te偶 膰wiczenia cieniowania, tzn widz臋, 偶e jakie艣 ju偶 zacz膮艂e艣, ale ostaj膮 troch臋 poziomem od lineartu, imo dobrze jak id膮 razem w parze, chocia偶 lineart uwa偶am za bardziej istotny. Od siebie dodam te偶, 偶e warto 膰wiczy膰 cieniowanie ostrymi p臋dzlami a dopiero potem mi臋kkimi, warto umie膰 dzieli膰 cienie na plamy, gdy to umiesz to przej艣cia walorowe to ju偶 ta 艂atwiejsza cz臋艣膰 i przychodzi instynktownie.

Najpro艣ciej by艂oby po膰wiczy膰 na martwej naturze pewnie, by ogarn膮膰 jak dzia艂a walor. Nie wiem czy kto艣 wy偶ej Ci poleca艂 ale How to Draw i How to render scotta Robertsona to bardzo solidne materia艂y do nauki i rysowania i cieniowania, a opr贸cz tego praktyka 馃槃. Warto te偶 by poza samym realizmem typu martwa, samemu wymy艣la膰 kszta艂ty, ale w sumie widz臋, 偶e to te偶 robisz tak偶e jeste艣 na dobrej drodze.

Fajnie si臋 rozwijasz i z ciekawo艣ci b臋d臋 obserwowa膰 w膮tek 馃槃.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du偶o i fajnie. Mo偶esz mniej z linijek korzysta膰, 偶eby r臋k臋 wy膰wiczy膰. Jak na moje oko to idzie ca艂kiem nie藕le, jak zaczn膮 Ci si臋 same abstrakcyjne bry艂y nudzi膰 to tw贸rz jakie艣 konkretne obiekty z tych bry艂. Ten 3 od do艂u to spokojnie m贸g艂by by膰 jak膮艣 podstawow膮聽siatk膮聽do pojazdu scifi.

Co do samych cieni to pami臋taj, 偶e g贸ra cylindra ca艂a rzuca cie艅 i warto j膮 sobie ca艂膮 zrzuci膰 na pod艂o偶e, 偶eby cie艅 by艂 dok艂adny. HtD i HtR Roberstona na 100% powiniene艣 mie膰spacer.png

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 9.03.2020 o 13:33, revrite napisa艂:

Najpro艣ciej by艂oby po膰wiczy膰 na martwej naturze pewnie, by ogarn膮膰 jak dzia艂a walor. Nie wiem czy kto艣 wy偶ej Ci poleca艂 ale How to Draw i How to render scotta Robertsona to bardzo solidne materia艂y do nauki i rysowania i cieniowania, a opr贸cz tego praktyka 馃槃.

Dzi臋ki!聽聽HtD Robertsona聽polecali 馃檪聽Pare dni temu si臋 ju偶 w ni膮 zaopatrzy艂em. Jeszcze do niej nie zagl膮da艂em, ale niebawem to zrobi臋,

W dniu 9.03.2020 o 17:11, SebastianSz napisa艂:

Du偶o i fajnie. Mo偶esz mniej z linijek korzysta膰, 偶eby r臋k臋 wy膰wiczy膰. Jak na moje oko to idzie ca艂kiem nie藕le, jak zaczn膮 Ci si臋 same abstrakcyjne bry艂y nudzi膰 to tw贸rz jakie艣 konkretne obiekty z tych bry艂. Ten 3 od do艂u to spokojnie m贸g艂by by膰 jak膮艣 podstawow膮聽siatk膮聽do pojazdu scifi.

Co do samych cieni to pami臋taj, 偶e g贸ra cylindra ca艂a rzuca cie艅 i warto j膮 sobie ca艂膮 zrzuci膰 na pod艂o偶e, 偶eby cie艅 by艂 dok艂adny. HtD i HtR Roberstona na 100% powiniene艣 mie膰

Dzi臋ki:)

Pytanko, jaki zazwyczaj obszar roboczy sobie ustawia膰? U mnie jest to 3840/2160, ale widzia艂em 偶e ludzie zazwyczaj ustawiaj膮 du偶o wi臋kszy.

Troche martwej:

spacer.png

FQ1nJGF.jpg

Cwiczenia z ctrlpaint. Skupia艂em si臋 na cieniach, bo na tym polega艂o zadanie.

S9JElBv.jpg

JWCAwiK.jpg

1lly5BC.jpg

bkMGaTf.jpg

Zacz膮艂em tez robi膰 Loomisa 馃檪聽Tutaj skupia艂em si臋 tylko na proporcjach nie na anatomi聽tak jak autor radzi.

f0uwPE0.jpg

TmtR4ah.jpg

Pierwszy z ksi膮偶ki drugi troch臋 z pami臋ci troche z ksi膮偶ki a trzeci zupe艂nie z g艂owy.聽 Wymiar 7 i p贸艂 g艂owy.

vgKWjqh.jpg

Wszelkie rady mile widziane 馃檪

Edited by Myth
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no, co Ci mog臋 powiedzie膰 - nie przestawaj, dobrze to idzie.

Jedna wi臋ksza uwaga: te ludziki z Loomisa maj膮 sporo kreseczek, kt贸re sugeruj膮 anatomi臋. Nie ma sensu ich jako艣 szczeg贸艂owo kopiowa膰, je艣li nie znasz dobrze anatomii bo one niekoniecznie b臋d膮 tak samo wygl膮da艂y przy innych budowach cia艂a czy pozycjach. Lepiej po艣wi臋ci膰 ten czas聽na rysowanie bardzo uproszczonych manekin贸w,聽ale z dobrymi proporcjami.

Mi bardzo podpasowa艂a ta ksi膮偶ka:聽https://www.amazon.com/Freehand-Figure-Drawing-Illustrators-Mastering/dp/0385346239聽Trzyma艂bym si臋 takiego uproszczenia i na nim 膰wiczy艂 proporcje i ustawianie postaci w r贸偶nych pozach a dopiero potem martwi艂 si臋 anatomicznym detalem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Z tego co widzia艂em to loomis p贸藕niej te偶 upraszcza cz艂owieka do takiego manekina 馃檪

f4o7S0v.jpg

mE3oqpJ.jpg

QuuhotY.jpg

MJJTWuv.jpg

7tI17w8.jpg

4w4K1vb.jpg

AFXCnmF.jpg

eKxr2kL.jpg

Edited by Myth
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

膰wiczenia i jeden speed 馃檪

sNJT1bi.jpg

Ky4ZE5M.jpg

2vLAxuO.jpg

05Vi3sd.jpg

lYq88vP.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma艂a odskocznia od 膰wicze艅. Generalnie nie jestem fanem tego typu ilustracji i zdecydowanie wola艂bym tworzy膰 w tym stylu:聽https://www.artstation.com/vyacheslav_safronov聽Jakby艣cie znali jakie艣 tutoriale w艂a艣nie gdzie maluj膮 jak ten Pan to podrzu膰cie 馃檪

Ale trzeba spr贸bowa膰 wszystkiego 馃檪

QTJ4qNF.jpg

bqbGyeQ.jpg

WxS84PL.jpg

eInbq3A.jpg

vJA6AVU.jpg

eWY67Pg.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Safronov chyba mia艂 co艣 na youtube je艣li mnie pami臋膰 nie myli... O tutaj:聽

Rozczaruj臋 Ci臋, ale moim zdaniem nie robi nic wyj膮tkowego. Nie chodzi mi o to, 偶e to co艣 z艂ego, bo sam uwielbiam jego prace i mocno je analizuj臋, tylko o to, 偶e on po prostu maluje 馃檪聽Czyli wie jakie bry艂y chce pokaza膰, jakie jest 艣wiat艂o, tam gdzie ma by膰 ostra kraw臋d藕 cienia tam jest ostra, mi臋kka tam gdzie ma by膰 mi臋kka, co ma by膰 matowe, a co po艂yskuj膮ce itd. To kilka prostych koncept贸w, kt贸rymi na okr膮g艂o 偶onglujesz, nie ma jakich艣 trik贸w. To samo, co 膰wiczysz na bry艂ach tylko x1000.

Jak chcesz innych podobnych to obczaj tych go艣ci - Even Amundsen, Igor Sid, Ihor Pasternak, Peter Polach no i oczywi艣cie jakich艣 klasyk贸w w stylu J.S. Sargent czy Norman Rockwell. Tylko si臋 nie zdo艂uj patrz膮c na prace tych typ贸w (ja to zawsze wpadam w depresj臋 jak widz臋 takiego zajebistego skilla...)

Super, 偶e robisz r贸偶ne rzeczy i pr贸bujesz r贸偶nych styl贸w, bardzo Ci臋 to rozwinie. Zerknij sobie tutaj:聽https://www.silvertoons.com/聽Stephen Silver ma bardzo dobr膮 ksi膮偶k臋 o takim cartoonowym designie i w og贸le o tym jak designowa膰 postacie:聽https://www.amazon.com/gp/product/1624650341/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vppi_i0聽Nawet jak docelowo nie chcesz robi膰 takich mega przesterowanych rzeczy to podstawy na, kt贸rych si臋 taki odjechany design opiera s膮 bardzo przydatne w og贸le.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

T膮 czach臋 to nie pami臋tam czym robi艂em... Najpewniej tymi z megapacka od Kyle T. Webster (kiedy艣 oddzielny produkt, teraz s膮 od razu w pakiecie z Photoshopem, ale chyba trzeba zainstalowa膰 najpierw). Generalnie jakie艣 "tuszowe" prace jak robi臋 to tymi brushami. Przy czym korzystam mo偶e z 2-3 max.

Brushy mam du偶o za du偶o i z 99.9% korzystam bardzo okazjonalnie, dla jakich艣 tam smyrni臋膰 i efekt贸w. Wi臋kszo艣膰 rzeczy robi臋 tymi:

https://gumroad.com/fibodemons#vQVfH聽- du偶y, p艂aski brush. U偶ywam go te偶 jako聽mixerbrusha. Ten portret z fajk膮 to w 95% ten brush.

https://www.youtube.com/watch?v=-oPp6NE4WL8聽- W opisie filmiku link do brushy Dave'a Greco. DG_Main, tym brushem robi臋 wi臋kszo艣膰 rzeczy, szczeg贸lnie te, kt贸re s膮 za ma艂e na ten wy偶ej. Generalnie to jest m贸j g艂贸wny brush.

https://www.reddit.com/r/DigitalPainting/comments/ap8kvo/yizheng_ke_brush_set/聽- tu gdzie艣 jest link do brushy Yizheng Ke. Ten ostatni portret jest robiony g艂贸wnie nimi, ale znowu, u偶ywa艂em mo偶e 3-4.

http://enliighten.com/brushes/聽- brushe Daarkena. Fajne, lubi臋 je zawsze mie膰, jest tam sporo r贸偶nych u艂atwiaczy w stylu drzewek czy jakich艣 efekt贸w magii czy co艣. Cz臋sto przydaj膮 si臋 tu i tam, og贸lnie to sam ten pack wystarczy Ci do wszystkiego.

To tyle chyba. Tak szczerze to nie znosz臋 mie膰 du偶o brushy 馃檪聽Zawsze staram si臋 robi膰 jak najwi臋cej jak najmniejsz膮 liczb膮 brushy, bo mam jakie艣 przekonanie, 偶e jak si臋 umie to najprostszym brushem da si臋 zrobi膰 wszystko i chc臋 sobie samemu to udowadnia膰 :P Wychodzi艂bym z takiego za艂o偶enia na pocz膮tku, 偶e聽jak chcesz, powiedzmy, namalowa膰 zardzewia艂y metal, to spr贸buj to zrobi膰 normalnymi brushami, bez jakich艣 fiku艣nych tekstur etc, 偶eby zrozumie膰 dobrze tekstur臋. Potem, dla speeda, mo偶na sobie u艂atwia膰 偶ycie. Skup si臋 na nauce, a nie na efektach. Brzydka praca, kt贸ra Ci臋 czego艣 nauczy jest lepsza ni偶 艂adna, ale obleciana bajeranckimi brushami, kt贸re zrobi艂y za Ciebie robot臋.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy