Jump to content
Myth

Szkicownik: Myth

Recommended Posts

Sebastian dzi臋ki 馃檪聽Strasznie mi si臋 podobaj膮 te pracki z tak膮 teksturk膮 jak u Safronova i u cb.聽

Te brushe od聽Dave'a Greco to mam i te偶 u偶ywam DG Main prawie do wszystiego 馃檪聽plus jeszcze z ctrl paint hard round i soft round i w sumie przy nich zostan臋. Na pewno masz racj臋 nie ma co na samym pocz膮tku szuka膰 u艂atwiaczy w postaci p臋dzli najpierw trzeba si臋 nauczy膰 a p贸藕niej kombinowa膰 馃檪

To ode mnie par臋 膰wicze艅 z tej pierwszej martwej jestem bardzo zadowolony tak偶e czekam na feedback z niecierpliwo艣ci膮 bo jak pisa艂e艣 wcze艣niej:聽

W dniu 18.02.2020 o 15:45, SebastianSz napisa艂:

Wrzuca艂bym te偶 raczej rzeczy, z kt贸rymi masz konkretny problem albo jeste艣 z nich bardzo dumny (wtedy problemy si臋 znajdzie:P)

OhRPNpy.jpg

T3D3sJo.jpg

pZySBfv.jpg

504haQ2.jpg

cvEAGay.jpg

wDOMsjA.jpg

s4JOT9m.jpg

2eare0H.jpg

8wklMoa.jpg

RlVgOnN.jpg

xayRGlL.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Widz臋 zdj臋cie od Richarda Robinsona 馃檪聽Nie wiem czy korzystasz z jego tutoriali czy tylko przypadkiem trafi艂e艣聽na t膮 fotk臋 ale warto go obczai膰. Fajnie maluje, ciekawe tutoriale jak chcesz po膰wiczy膰 tradycyjne media (g艂贸wnie oleje). Nie jakie艣 groundbreaking, ale fajne.

Zerkn膮艂em na martw膮 natur臋 i takie mam uwagi:

spacer.png

Pom臋czy艂em w wybranych miejscach. I tak:

1. Podkr臋caj kontrasty w miejscach gdzie chcesz skupi膰 uwag臋 i co艣 uwypukli膰.聽Przy czym pami臋taj, 偶e kontrast to nie tylko jasne vs ciemne, to r贸wnie偶 kontrast kszta艂tu (np. proste vs krzywe), koloru (np. czerwone vs zielone i og贸lnie kolory dope艂niaj膮ce), czy nawet jakich艣 abstrakcji (pi臋kne vs brzydkie). Nawet je艣li na refce/w realu to tak nie wygl膮da to zawsze zak艂adaj, 偶e praca ma si臋 broni膰 sama. Ta uwaga tyczy si臋 tutaj wszystkiego, zauwa偶, 偶e nie trzyma艂em si臋 tego co jest na zdj臋ciu zar贸wno w kwestii u艂o偶enia niekt贸rych rzeczy, 艣wiat艂a czy kraw臋dzi. Jakby艣 malowa艂 pi臋kny pejza偶 z natury i kto艣 Ci zaparkuje Fiata Multipl臋聽w kadrze to nie musisz tego samochodu malowa膰 馃槈聽Efekt ma by膰 dobry i ju偶.

2. Upraszczaj. Nie da rady skopiowa膰 natury 1 do 1, sztuka polega raczej na fajnej/ciekawej/pieknej/pojebanej/obrzydliwej/cotamsobiechcesz interpretacji tego co widzisz. Oczywi艣cie, jak 膰wiczysz warsztat to chcesz by膰 dok艂adny, ale to raczej powinno objawia膰 si臋 w dok艂adnej analizie (czyli tym, 偶e odpowiedni typ kraw臋dzi jest we w艂a艣ciwym miejscu, kolor ma odpowiedni膮 temperatur臋 czy dobrze dobrany jest kontrast),聽a nie bezmy艣lnej kopii.

3. Wspomniane kraw臋dzie. Ostra = nag艂a zmiana p艂aszczyzny albo kraw臋d藕 cienia rzuconego,聽do tego podbija kontrast = przyci膮ga uwag臋. Mi臋kka znaczy delikatne przej艣cie p艂aszczyzny (jak na kuli) a zgubiona to raczej artystyczna decyzja, bo zwykle rzeczy si臋 tak nie zlewaj膮 w realu.聽Dzi臋ki temu mo偶esz jeszcze podbi膰 kontrast (bo kontrast mo偶na podbija膰 nie tylko robi膮c co艣 mocniejszym, mo偶na to zrobi膰 te偶 robi膮c co艣 innego s艂abszym)聽i zostawi膰 odbiorcy miejsce na to, 偶eby sam sobie w wyobra藕ni dorysowa艂 jakie艣 elementy. To bardzo polepsza jako艣膰 pracy, o ile jest zmy艣lnie zrobione, a nie na zasadzie "nie wiem jak namalowa膰, to sobie odpuszcz臋 tutaj" 馃檪

4. Staraj si臋 tak prowadzi膰 brush, 偶eby szed艂 po bryle, czyli podkre艣la艂 form臋. Wyobra偶aj sobie, 偶e nie machasz po p艂askiej powierzchni tylko przesuwasz r臋k膮 po formie 3D.

Tyle 馃檪聽Co do ludk贸w to proporcje to pami臋ci贸wa, jak maj膮 tyle g艂贸w co maj膮 mie膰 to jest OK 馃槈聽Je艣li chodzi o perspektyw臋 to r贸b mocnejszy skr贸t perspektwyiczny. Rzeczy w perspektywie skracaj膮 si臋 du偶o szybciej ni偶 mo偶e si臋 wydawa膰. To troch臋 d艂u偶yszy wyw贸d musia艂by by膰, ale skojarz, 偶e np. kwadrat w wzgl臋dnie normalnej perspektywie (nie jakie艣 rybie oko czy heroinowy trip) jest do艣膰 "p艂aski":

spacer.png

Pzdr i powodzenia 馃檪

Edited by SebastianSz
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A, i jeszcze jedno. Je艣li chodzi o upraszczanie to popatrz sobie na prace (tradycyjne media)聽Qiang Huanga (http://www.qh-art.com/paintings.html), Carol Marine (https://www.carolmarine.com/artwork#/category=Still+Life&mode=search) albo聽(ju偶 digitalowe) Logana Preshawa szczeg贸lnie te https://www.artstation.com/artwork/Vdd2Rn) Przy okazji maj膮 te偶 tutoriale. Mega estetyczne prace i moim zdaniem du偶o przyjemniejsze w odbiorze ni偶 jakie艣 zadziubdziane prace gdzie ka偶dy py艂ek kurzu jest namalowany.

Edited by SebastianSz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, SebastianSz napisa艂:

Widz臋 zdj臋cie od Richarda Robinsona 馃檪聽Nie wiem czy korzystasz z jego tutoriali czy tylko przypadkiem trafi艂e艣聽na t膮 fotk臋 ale warto go obczai膰. Fajnie maluje, ciekawe tutoriale jak chcesz po膰wiczy膰 tradycyjne media (g艂贸wnie oleje). Nie jakie艣 groundbreaking, ale fajne.

Przypadkowo,聽zdj臋cie z google 馃槢

24 minuty temu, SebastianSz napisa艂:

Zerkn膮艂em na martw膮 natur臋 i takie mam uwagi:

Wielkie dzi臋ki! Postaram si臋 przeanalizowa膰 to co pokaza艂e艣 i zastosowa膰. My艣lisz 偶e powinienem jeszcze t膮 prace聽poprawia膰 wed艂ug wskaz贸wek czy lepiej jak膮艣 inn膮 martw膮聽zrobi膰 i tam聽stara膰 si臋 zastosowa膰 to co pokaza艂e艣?

Mega mi to przemalowa艂e艣 馃檪聽Motywacja!

tymczasem na speedsculptpaint:聽GbgaqN0.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam jeszcze pytanie apropo nauki. Czy powinienem np, tydzie艅 cisn膮膰 kurs drawabox potem kolejny tydz Loomis p贸藕niej ctrl+paint itd (kolejno艣膰 tutaj przypadkowa) czy np 2dni jedno potem drugie itd? czy mo偶e jako艣 inaczej? Do tej pory robi艂em jako艣 w艂a艣nie 2 dni jedno potem nast臋pne i tak np po 6 dniach wraca艂em do tego co robi艂em na pocz膮tku i powtarza艂em sprawdza艂em co pami臋tam.

Edited by Myth

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ko艅cu zacz膮艂em robi膰 HTD Robertsona!聽馃檪聽Nied艂ugo wrzuc臋 jakie艣 膰wiczenia do oceny.

Martwa tak jak radzi艂 Sebastian. Zdecydowanie widz臋 偶e mam problem 偶eby analizowa膰 to co rysuje. Staram si臋 ale w sumie nie wiem czy analizuje w poprawny spos贸b. Zazwyczaj w trakcie rysowania po prostu rozmy艣lam gdzie twarda kraw臋d藕 gdzie mi臋kka jest na refce i pr贸buje tak robi膰. Stara艂em si臋 te偶 rysowa膰 jak po bryle 3d i upraszcza膰.

Najch臋tniej tobym przyj膮艂 jakie艣 przyk艂ady jak Ty Sebastian analizujesz 馃檪聽pozdro

ubxD48d.jpg

n0YLO0w.jpg

oTta9gR.jpg

jEf5689.jpg

nRqziyc.jpg

Pr贸ba 偶eby proste bry艂y wygl膮da艂y lepiej 馃檪

dORHFZt.jpg

A tu nie 馃槥

DF1S7ki.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

My艣l臋 偶e to co Sebastian pr贸bowa艂 ci wyt艂umaczy膰 sprowadza si臋 do spojrzenia na to co masz przed sob膮.

Nie patrz na obiekty , a rozwa偶aj masy 艣wiat艂a i cienia, st膮d bierze si臋 uproszczenie, nazywa si臋 to mass drawing, nie interesuj膮 ci臋 granice obiekt贸w a plamy 艣wiat艂a i cienia , ekstremum tego jest sprowadzenie takiej martwej do dw贸ch walor贸w , mo偶na te偶 u偶ywa膰 3 , co daje troch臋 wi臋cej przestrzeni interpretacyjnej.

Skupiaj膮c si臋 na rysowaniu obiekt贸w jak bry艂 3D nie zbli偶ysz si臋 do poszukiwanego efektu, bo pozostajesz w dziedzinie tak zwanego line drawing

Na tej martwej kt贸r膮 ci poprawi艂em , wszystkie zmiany zachodz膮 wewn膮trz zaznaczonych p艂aszczyzn w walorze lokalnym i s膮 wynikiem 艣wiat艂a odbitego . albo AO

myth martwa over 1.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzi臋ki! Wiem 偶e z czasem to ogarn臋 ale dzi臋ki wam zdecydowanie zrobi臋 to szybciej 馃檪

Co to to AO?

Na speed sculpt paint:

zbC0egZ.jpg

QGwbS1L.jpg

Edited by Myth

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzin臋 temu, Myth napisa艂:

Dzi臋ki! Wiem 偶e z czasem to ogarn臋 ale dzi臋ki wam zdecydowanie zrobi臋 to szybciej 馃檪

Co to to AO?

Ambient oclussion,

Je艣li chodzi o umiej臋tno艣膰 widzenia w taki spos贸b, mi pomog艂o robienie analiz film fram贸w w dw贸ch walorach , takich jak te.

Wa偶nym jest 偶eby na pocz膮tek wybiera膰 filmy z mocnym kierunkoiwym 艣wiat艂em, spartacus (1960) jest dobrym przyk艂adem. no i oczywi艣cie martwe natury 馃檪

DEVIN MENT POST BW 2 VALUE MOVIE 4 max.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@takashmen聽Dzi臋ki! 馃檪聽naprawd臋 fajnie 偶e chce si臋 wam z Sebastianem pomaga膰.

Czyli radzi艂by艣 mi po膰wiczy膰 na takich czarnobia艂ych kadrach? Co powinienem analizowa膰 w jaki spos贸b my艣le膰 podczas procesu malowania? 艁apie si臋 w艂a艣nie ma tym o czym Sebastian pisa艂 偶eby nie robi膰 czyli cz臋sto bezmy艣lnej kopi (byle efekt ko艅cowy by艂 zadowalaj膮cy)聽聽

Troche 膰wicze艅 troche zabawy w sumie g艂贸wnie to robi臋 膰wiczenia 馃槢

BZEvhHF.jpg

XHRCcfn.jpg

7DDk7U4.jpg

Draw a box: naprawd臋 super lekcje 馃檪聽polecam

AiYfnvH.jpg

qclAQg9.jpg

5iQpXaE.jpg

zadanka z ctrl+paint

9nARLg7.jpg

er84Ur2.jpg

HjkmEPw.jpg

tu mi prosz臋 powiedzcie czy dobrze z rzutowa艂em cienie ?聽mrjV9gy.jpg

i troch臋 Loomisa i Scotta

xQNURyl.jpg

tzLuz88.jpg

3DxLnyl.jpg

F117wSd.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Myth napisa艂:

@takashmen聽Dzi臋ki! 馃檪聽naprawd臋 fajnie 偶e chce si臋 wam z Sebastianem pomaga膰.

Czyli radzi艂by艣 mi po膰wiczy膰 na takich czarnobia艂ych kadrach? Co powinienem analizowa膰 w jaki spos贸b my艣le膰 podczas procesu malowania? 艁apie si臋 w艂a艣nie ma tym o czym Sebastian pisa艂 偶eby nie robi膰 czyli cz臋sto bezmy艣lnej kopi (byle efekt ko艅cowy by艂 zadowalaj膮cy)聽聽

W tych czarno bia艂ych interpretacjach kadr贸w, chodzi o wykszta艂cenie sobie nawyku widzenia skomplikowanych scen jako zb贸r abstrakcyjnych form 艣wiat艂a i cienia. Robi膮c tak膮 analiz臋 musisz podj膮膰 decyzj臋 , kt贸re z element贸w znajda si臋 w 艣wiatle , kt贸re w cieniu i do tego zachowa膰 charakter element贸w w scenie przy pomijaniu ich obiektow艣ci

Generalnie ja si臋 kieruj臋 zasad膮 : bold shapes, but as much specific as possible

Co do Loomisa, to moim zdaniem jest to przestarza艂y system rysowania postaci, o wiele bardziej przyst臋pne s膮 te oparte na bry艂ach w przestrzeni jak na przyk艂ad system Michaela Hampton,
Ten go艣膰 robi operuje w艂a艣nie bry艂ami i w tym filmie zaczyna od tych szkielet贸w, ale szybko przechodzi na bry艂y, kt贸re pozwalaj膮 ci dowolnie manipulowa膰 poz膮 postaci

co do cieni to po pierwsze krzywa tego d艂u偶szego bevela nie jest symetryczna, bry艂a generalnie nie jest w perspektywie, co do samej krzywej, to wyobra藕 j膮 sobie jako zbi贸r p艂aszczyzn, od ich ilo艣ci zale偶y ob艂o艣膰 cienia, ale przy tym 艣wiatle kt贸ry masz , krzywa ulegnie bardzo mocnemu skr贸ceniu w cieniu

a i staraj si臋 wrysowa膰 sobie kierunek 艣wiat艂a jako tr贸jk膮t w uk艂adzie wsp贸艂rz臋dnych co spowoduje 偶e rzutuj膮c sobie linie cienia na o艣聽 b臋dziesz si臋 pilnowa艂

MYTH FORMY OVER 1.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@takashmen聽Dzi臋ki 馃檪聽To znowu mam pare pyta艅. Czyli mam nie przerabia膰 sobie zdj臋cia za pomoc膮 adjustment treshold tylko stara膰 si臋 w g艂owie to tak upro艣ci膰 i p贸藕niej zacz膮膰 malowa膰? Ewentualnie na ko艅cu u偶y膰 AT 偶eby zobaczy膰 czy prawid艂owo sobie wszystko upro艣ci艂em?

W dniu 8.05.2020 o 03:32, takashmen napisa艂:

Co do Loomisa, to moim zdaniem jest to przestarza艂y system rysowania postaci, o wiele bardziej przyst臋pne s膮 te oparte na bry艂ach w przestrzeni jak na przyk艂ad system Michaela Hampton,

Zostawi膰 na razie Loomisa czy poprostu do艂o偶y膰 sobie jeszcze t膮 ksi膮偶k臋 i robi膰 j膮 jednocze艣nie z Loomisem?:聽聽https://www.amazon.com/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=sr_1_1?crid=NM2ZZZ0HX7DA&dchild=1&keywords=michael+hampton+figure+drawing&qid=1589067593&s=books&sprefix=michael+hampton+%2Cstripbooks-intl-ship%2C295&sr=1-1

I ten kole艣 z tego kana艂u co poda艂e艣 poleca jeszcze inn膮 ksi膮偶k臋 co o niej my艣lisz?

ZZhdEQD.jpg

b777W7A.jpg

a4Wurn8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Myth napisa艂:

@takashmen聽Dzi臋ki 馃檪聽To znowu mam pare pyta艅. Czyli mam nie przerabia膰 sobie zdj臋cia za pomoc膮 adjustment treshold tylko stara膰 si臋 w g艂owie to tak upro艣ci膰 i p贸藕niej zacz膮膰 malowa膰? Ewentualnie na ko艅cu u偶y膰 AT 偶eby zobaczy膰 czy prawid艂owo sobie wszystko upro艣ci艂em?

Zostawi膰 na razie Loomisa czy poprostu do艂o偶y膰 sobie jeszcze t膮 ksi膮偶k臋 i robi膰 j膮 jednocze艣nie z Loomisem?:聽聽https://www.amazon.com/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=sr_1_1?crid=NM2ZZZ0HX7DA&dchild=1&keywords=michael+hampton+figure+drawing&qid=1589067593&s=books&sprefix=michael+hampton+%2Cstripbooks-intl-ship%2C295&sr=1-1

I ten kole艣 z tego kana艂u co poda艂e艣 poleca jeszcze inn膮 ksi膮偶k臋 co o niej my艣lisz?

To ma by膰 twoja interpretacja kadru, nie kopia tego co wypluje ci treshhold, u偶ywanie go mo偶e ci podpowiedzie膰 jakie艣 rozwi膮zanie, ale to 膰wiczenie jest po to 偶eby nauczy膰 si臋 widzie膰 i operowa膰 plamami przy tworzeniu w艂asnych ilustracji

Co do Hamptona聽 i Loomisa, to nie podejm臋 za ciebie decyzji . Najwa偶niejsze w tym wyborze jest to po co si臋 uczysz danego sposobu rysowania postaci, czy chcesz robi膰 ilustracje zawieraj膮ce dynamiczne pozy na przyk艂ad, do tego dochodzi twoja znajomo艣膰 anatomii lub jej brak.

O Bridgdamie nie ma zadnia, to jest kolejny spos贸b na rysowanie, jakby w opozycji do niego postawi艂bym tego go艣cia: glenn vilppu

Przy okazji znalaz艂em Hamptona za darmo: https://anatomiaartistica.files.wordpress.com/2014/09/michael-hampton-figure-drawing-design-and-invention-1.pdf

Edited by takashmen
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hampton mistrz 馃檪聽czytalem ksiazke pomogla mi zrozumiec kilka rzeczy 馃檪

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym na Twoim miejscu przeczyta艂聽wszystkie wspomniane klasyki czyli Loomis, Bridgman, Hogarth (tych dw贸ch ostatnich to raczej przejrze膰 ni偶 czyta膰;))聽czy z nowszych Hampton, Vilppu, Huston czy Lemen. Kiedy艣 Hampton mia艂 kurs na CGMA z anatomii, gdzie艣 powinien w necie kr膮偶y膰 jako analytical figure drawing czy co艣. Potem prowadzi艂 go Ron Lemen, kt贸ry mia艂 kilka fajnych tutoriali, chyba w Imagine FX.聽Nie musisz wszystkich kupowa膰, ale wszystkie s膮 przydatne聽 i w najgorszym wypadku dowiesz si臋, kt贸re metody Ci nie odpowiadaj膮.

Moderndayjames jest spoko, na Twoim etapie w sam raz. Kole艣 ma live'y na YT do艣膰 cz臋sto teraz.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 10.05.2020 o 05:41, takashmen napisa艂:

To ma by膰 twoja interpretacja kadru, nie kopia tego co wypluje ci treshhold, u偶ywanie go mo偶e ci podpowiedzie膰 jakie艣 rozwi膮zanie, ale to 膰wiczenie jest po to 偶eby nauczy膰 si臋 widzie膰 i operowa膰 plamami przy tworzeniu w艂asnych ilustracji

Dzi臋ki 馃檪聽To nie b臋d臋 go u偶ywa艂.

W dniu 10.05.2020 o 10:14, KLICEK napisa艂:

hampton mistrz 馃檪聽czytalem ksiazke pomogla mi zrozumiec kilka rzeczy 馃檪

No mam nadziej臋 馃檪聽Jak si臋 ju偶 uczy膰 to od najlepszych!

W dniu 10.05.2020 o 11:22, SebastianSz napisa艂:

Ja bym na Twoim miejscu przeczyta艂聽wszystkie wspomniane klasyki czyli Loomis, Bridgman, Hogarth (tych dw贸ch ostatnich to raczej przejrze膰 ni偶 czyta膰;))聽czy z nowszych Hampton, Vilppu, Huston czy Lemen. Kiedy艣 Hampton mia艂 kurs na CGMA z anatomii, gdzie艣 powinien w necie kr膮偶y膰 jako analytical figure drawing czy co艣. Potem prowadzi艂 go Ron Lemen, kt贸ry mia艂 kilka fajnych tutoriali, chyba w Imagine FX.聽Nie musisz wszystkich kupowa膰, ale wszystkie s膮 przydatne聽 i w najgorszym wypadku dowiesz si臋, kt贸re metody Ci nie odpowiadaj膮.

Moderndayjames jest spoko, na Twoim etapie w sam raz. Kole艣 ma live'y na YT do艣膰 cz臋sto teraz.

Dzi臋ki 馃檪聽To b臋d臋 robi艂 Loomisa i Hamptona a reszt臋 postaram si臋 kiedy艣 obczai膰.

Staram si臋 stosowa膰 do wszystkich waszych rad i robi膰 te materia艂y co mi podsy艂a膰 ale jest tego strasznie du偶o ( i dobrze)聽 馃檪

To pr贸by zastosowania rad takashmen'a聽 i Sebastiana:聽

pvawnj1.jpg

U6K8zpS.jpg

draDKbt.jpg

Aha i robi臋 ca艂y czas howtodraw Robertsona ale raczej na kartce d艂ugopisem 馃槢

Edited by Myth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tyle jest materia艂u do przerobienia 偶e ostatnio si臋 troch臋 gubi艂em co i kiedy robi膰 wi臋c zrobi艂em sobie taki ma艂y plan. Powiedzcie co o tym s膮dzicie czy nie za d艂ugie b臋d膮 przerwy mi臋dzy materia艂ami?

2 dni: Loomis/Hampton

2: Drawabox

2:Scott Robertson/ design sketching

2: ctrl+paint

2: Martwa natura + jakie艣 bry艂y.

Martwa natura :聽czacha nie jestem do ko艅ca z niej zadowolony ale pom臋czy艂em ile potrafi艂em. Stara艂em si臋 j膮 troch臋 urozmaici膰. Na pewno lewa strona wysz艂a beznadziejnie i to widz臋 a reszt臋 prosz臋 wy mi poka偶cie 馃檪

HIMQOJa.jpg

step by step

zdhvlRF.jpg

zY4lI1d.jpg

MgVXx8r.jpg

VKUizAJ.jpg

du偶o z drawabox:

b5UQqN4.jpg

GJ0VnEM.jpg

d1TPOQW.jpg

ZxRpETF.jpg

G6q87zb.jpg

cQStrd7.jpg

t7SLk9D.jpg

7xl3wCi.jpg

b8zsd4V.jpg

yzHUpdh.jpg

sTp6MJl.jpg

b8zsd4V.jpg

Jakby艣cie mogli poleci膰 z jakich stron korzystacie podczas 膰wicze艅 rysowania ludzi ja znalaz艂em takie dwie:

https://quickposes.com/en/gestures/random

http://reference.sketchdaily.net/en

No i troszk臋 Hamptona:聽

7n5x34G.jpg

fhkQSTC.jpg

Edited by Myth
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super wrzutka!


Mam troch臋 problem z tym, 偶e ten ostry blik 艣wiat艂a po prawej stronie jest tak blisko rozmycia na tej martwej. Wydaje mi si臋, 偶e to ma sens kiedy jest to materia艂 bardziej refleksyjny i ten punkt odbija i rozprasza 艣wiat艂o ale kiedy czaszka jest matowa to blik i rozmycie (kiedy na refce wida膰 tam mocny kontrast do t艂a) nie wsp贸艂graj膮 ze sob膮. Wygl膮da to kozacko聽i bajerancko ale to rozmycie bym umie艣ci艂a w jakim艣 innym miejscu. Gdzie dok艂adnie nie wiem, bo nie ogarniam kraw臋dzi jak Sebastian 馃槈聽(mo偶e przy brodzie?)

I 4 pozycja z drawaboxa, to 偶uczkowate co艣 ma super lineart. Jestem fanem tego jak wywa偶one s膮 linie

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Og贸lnie bardzo spoko czacha!聽Nie藕le idzie 馃檪 Co ja bym poprawi艂 na szybko:

1. Mocniejsze cienie rdzeniowe. Jak forma odchyla si臋 od 艣wiat艂a to najciemniej jest w miejscu gdzie ju偶 nie dociera 艣wiat艂o rzucone a jednocze艣nie nie wpada tam/wpada niewiele 艣wiat艂a odbitego od innych powierzchni

2. Cienie rzucone = ostra kraw臋d藕. Wiem, 偶e na refce nie zawsze to wida膰 i to zale偶y od typu 艣wiat艂a troch臋, ale nawet jak tak nie jest na refce/w realu to bym podkr臋ca艂 w te stron臋, czyli rzucone to ostrzejsze. Pami臋taj te偶, 偶e ostra kraw臋d藕 nie towarzyszy wy艂膮cznie cieniom rzuconym, to jest po prostu gwa艂towna zmiana p艂aszczyzny i p贸艂tony te偶 mog膮 mie膰 ostr膮 kraw臋d藕. Jak masz 2 p艂aszczyzny w 艣wietle, kt贸re s膮 prze艂amane (jak 艣cianki jakiego艣 wielo艣cianu), a nie deliktanie przechodz膮ce z jednej w drug膮 (jak powierzchnia kuli) to te偶 b臋d膮 ostro oddzielone od siebie.

3. Mocniejsze kontrasty.

4. Zgubione kraw臋dzie robi艂bym tam, gdzie r贸偶nica waloru jest ma艂a raczej ni偶 tam, gdzie masz mocny kontrast

5. Pewne rzeczy mo偶na bardzo estetycznie "zgubi膰" w cieniu (patrz z臋by)

Moje poprawki (fragmenty tylko):

spacer.png

Ale og贸lnie to bardzo 艂adna czacha, po prostu przyda艂oby si臋 j膮 troch臋 "艣cie艣ni膰" 馃檪聽w kwestii detalu i mo偶e nieco proporcje poprawi膰, ale mniejsza o to p贸ki co.

Edited by SebastianSz
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SebastianSz

@zlyczlowiek

@blood_brother

Dzi臋ki! 馃檪

@Zazu

Dzi臋ki zgadzam si臋 ze wszystkim聽馃檪

Pod spodem ma艂e poprawki i kilka nowych 膰wicze艅.

Dobra a teraz par臋 Pyta艅.

1. Czy system nauki聽2dni jednego tematu np.聽anatomii聽albo co艣 innego a p贸藕niej 2 dni jaki艣 inny materia艂 i tak np po 8 dniach przerwy znowu anatomia ma sens? Czy to nie jest za d艂uga przerwa? Materia艂u mam strasznie du偶o do przerabiania i tak w艂a艣nie to sobie dziele tylko czy te przerwy w艂a艣nie mi臋dzy tematami nie s膮 za d艂ugie?

2. Czy na samym starcie warto jest si臋 ju偶 zacz膮膰 bawi膰 kolorem? Wymy艣li艂em sobie 偶e b臋d臋 na razie 膰wiczy艂 w czerni i bieli i tak robi臋 ale mo偶e warto ju偶 zacz膮膰 jakie艣 martwe w kolorze?聽

3. Jak radzicie sobie z proporcjami kiedy malujecie digitalowo?聽Jak je mierzycie na oko?聽

4. I jak mo偶ecie to podzielcie si臋 prosz臋 wasz膮 analiz膮 jak膮 wykonujecie rysuj膮c, maluj膮c. Ja najpierw zwracam uwag臋 na proporcje staram si臋 je rozrysowa膰 p贸藕niej cienie gdzie twarda gdzie mi臋kka kraw臋d藕 no i na metaria艂 faktur臋 czy co艣 艣wieci czy matowe czy odbija 艣wiat艂o czy nie no i to w sumie chyba tyle. Tak偶e jesli jeszcze co艣 powinienem analizowa膰 to si臋 ch臋tnie dowiem bo zdarza mi si臋 te偶 po prostu bezmy艣lnie kopiowa膰 馃槥聽聽

0YToR9b.jpg

Tej gruszki to za nic聽聽nie potrafi臋 poprawi膰... 馃槥WsPS8Ry.jpg

T膮 martw膮 stara艂em si臋 robi膰 w ten sam spos贸b jak Sebastian opisywa艂 w swojej teczce. Jedna聽rzecz kt贸r膮 zauwa偶y艂em to naprawd臋 warto jest sobie przygotowa膰 w miar臋 poprawny szkic je艣li chodzi o proporcje bo p贸藕niej to wszystko wychodzi i co si臋 nam臋czy艂em z t膮 misk膮 偶eby j膮 poprawi膰聽to moje 馃槃聽I prosz臋 je艣li kto艣 mo偶e o porady jak poprawi膰 ten n贸偶 tam jest tyle ma艂ego detalu 偶e nie mam w og贸le poj臋cia jak do niego podej艣膰 i dlatego wygl膮da tak paskudnie 馃槥聽聽

9Qh5uIj.jpg

5gyQDYN.jpg

Tutaj jestem zadowolony ze wszystkiego tak偶e czekam na wasze poprawki 馃檪聽 no mo偶e to co widz臋 to proporcje sto艂u i jab艂ka si臋 rozjecha艂y ale do wybaczenia ( przynajmniej wed艂ug mnie)

1Way6TR.jpg

X0yTXlm.jpg

bez komentarza, no paskudctwo聽聽馃槃

GAI4CaQ.jpg

Draw a box serio kozackie lekcje tam maj膮 馃檪

CtLrRq6.jpg

Troch臋 Loomisa i Hamptona rzeczywi艣cie chyba system Hamptona bardziej mi podchodzi zobaczymy jak b臋dzie p贸藕niej.

ClzMnnL.jpg

I praca na konkurs. Generalnie nie lubie takiego stylu ale jako艣 swobodnie mi si臋 rysuje tego typu prace chocia偶 zdecydowanie wole klimaty Safronova i Rapozy聽

3jF3Awp.jpg

0DdQG6R.jpg

Edited by Myth
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Myth napisa艂:

1. Czy system nauki聽2dni jednego tematu np.聽anatomii聽albo co艣 innego a p贸藕niej 2 dni jaki艣 inny materia艂 i tak np po 8 dniach przerwy znowu anatomia ma sens? Czy to nie jest za d艂uga przerwa? Materia艂u mam strasznie du偶o do przerabiania i tak w艂a艣nie to sobie dziele tylko czy te przerwy w艂a艣nie mi臋dzy tematami nie s膮 za d艂ugie?

Tydzie艅 przerwy to nie tragedia, najwa偶niejsze jest tylko, 偶eby to sie odbywa艂o regularnie. Problem polega na tym, 偶eby nic Ci akurat w tym dniu wa偶nego w 偶yciu nie wypad艂o, co mo偶e szybko zmieni膰 tydzie艅 przerwy w dwa tygodnie, potem trzy i doprowadzi膰 do porzucenia przyzwyczajenia. Je艣li dopilnujesz, 偶eby faktycznie by艂a sesja na tydzie艅, to nie masz sie czym martwi膰. Dobrze by by艂o po tym tygodniu robi膰 sobie kr贸tkie przypomnienie co robi艂es w zesz艂ym tygodniu, wtedy Ci sie lepiej utrwali w pami臋ci.

17 godzin temu, Myth napisa艂:

2. Czy na samym starcie warto jest si臋 ju偶 zacz膮膰 bawi膰 kolorem? Wymy艣li艂em sobie 偶e b臋d臋 na razie 膰wiczy艂 w czerni i bieli i tak robi臋 ale mo偶e warto ju偶 zacz膮膰 jakie艣 martwe w kolorze?聽

Ju偶 nie jeste艣 na samym starcie, bardzo dobrze Ci idzie i wida膰 po Twoich pracach 偶e rozumiesz jak wa偶ne s膮 proporcje i walor, wi臋c jak najbardziej m贸g艂by艣 wprowadza膰 kolor. Mo偶esz to zrobi膰 na 2 sposoby, albo rzuci膰 sie na g艂臋bok膮 wod臋 i malowa膰 martwe natury zbieraj膮c najbardziej oczojebne przedmioty i o艣wietlaj膮c je kul膮 Disco, albo powoli wprowadza膰 coraz to bardziej skomplikowane zagadnienia koloru. Ten drugi spos贸b jest znacznie lepszy, tutaj poleci艂bym Ci James'a Gurney'a kt贸ry ma bardzo dobry tutorial, gdzie zaczyna od czerni i bieli a potem wprowadza bardzo ograniczone palety. On sie ju偶 na tyle zna, 偶e wprowadzaj膮c tylko jedn膮 barw臋 do palety potrafi stworzy膰 iluzj臋 pe艂nej gamy barw, operuj膮c tylko kontrastami mi臋dzy ch艂odnymi i ciep艂ymi barwami.聽Link do gumroad

17 godzin temu, Myth napisa艂:

3. Jak radzicie sobie z proporcjami kiedy malujecie digitalowo?聽Jak je mierzycie na oko?聽

Opr贸cz wszystkich normalnych trik贸w z kartki mo偶esz doda膰 dobrodziejstwa zwi膮zane z warstwami. Je艣li np kopiujesz gotowe z referencji i po d艂u偶szym czasie czujesz, 偶e ogarnia Ci臋 szale艅stwo i przestajesz dowierza膰 w艂asnym oczom, mo偶esz nanie艣膰 orygina艂 na sw贸j rysunek i tylko na jedn膮 sekund臋 go w艂膮czy膰. W ci膮gu tej sekundy cz臋sto mnie rozwala ile rzeczy 藕le pomierzy艂em. Albo zamiast wyobra偶ania sobie horyzontalnej lub pionowej linii 偶eby zobaczyc co przecina, mo偶na sobie po prostu t臋 lini臋 narysowa膰 na warstwie.

17 godzin temu, Myth napisa艂:

4. I jak mo偶ecie to podzielcie si臋 prosz臋 wasz膮 analiz膮 jak膮 wykonujecie rysuj膮c, maluj膮c. Ja najpierw zwracam uwag臋 na proporcje staram si臋 je rozrysowa膰 p贸藕niej cienie gdzie twarda gdzie mi臋kka kraw臋d藕 no i na metaria艂 faktur臋 czy co艣 艣wieci czy matowe czy odbija 艣wiat艂o czy nie no i to w sumie chyba tyle. Tak偶e jesli jeszcze co艣 powinienem analizowa膰 to si臋 ch臋tnie dowiem bo zdarza mi si臋 te偶 po prostu bezmy艣lnie kopiowa膰 馃槥聽聽

Rysunek (proporcje, umiejscowienie i kszta艂ty) jest kr贸lem wszystkiego, wszystko inne jest drugorz臋dne (co nie oznacza, 偶e du偶o nie daje). Staram sie o tym pami臋ta膰 i to wszystko, bo cz臋sto聽nawet to mnie przerasta. ;)

Mam par臋 uwag odno艣nie ilustracji.

Myth01.thumb.jpg.8c8bc05dacdadd3645aa8cc912e9640d.jpg

Kresk贸wkowy styl polega na wyginaniu proporcji, ale kszta艂t贸w ju偶 mniej. Mam na my艣li, 偶e mo偶na zmiejsza膰 i zwi臋ksza膰, wyd艂u偶a膰 i poszerza膰, aby uzyska膰 estetyczny i psychologiczny聽efekt, manipuowa膰 rozmiarami, ale je艣li w rzeczywisto艣ci co艣 jest wypuk艂e bo jest tam jaki艣 mi臋sie艅 (1), to nie powiniene艣 zmienia膰 tego na wkl臋s艂e bez dobrego powodu. Triceps grubszy od oda jest dopuszczalny, ale wkl臋s艂e przedramie, wkl臋s艂y mi臋sie艅 grzbietu to nie s膮 dobre zmiany je艣li nie s膮 uzasadnione, tak偶e pilnuj, 偶eby kszta艂ty sie zgadza艂y z ludzkimi, chyba, 偶e wiesz co robisz.

(2) Nie 偶a艂uj czasu i wysi艂ku na d艂onie. S膮 one na drugim miejscu po twarzy najbardziej ekspresyjn膮 cz臋艣ci膮 cia艂a. Kosztuj膮 wprawdzie sporo je艣li chodzi o czas i koncentracj臋, ale zawsze warto. Nie poprzestawaj na przypadkowym bu艂owatym kszta艂cie na ko艅cu nadgarstka. Musisz zawsze wiedzie膰, gdzie ka偶da kostka ma swoje miejsce.聽聽Postaraj si臋. to nigdy nie b臋dzie zmarnowany czas i wysi艂ek.

(3) Zr贸b sobie zdj臋cie pozy i przyjrzyj si臋, du偶o na tym zyskasz. Tutaj r贸wnie偶 nie ma znaczenia, czy robisz realizm czy kresk贸wk臋, ramiona powinny by膰 tej samej d艂ugo艣ci na obu stronach, a stawy wygina膰 w miar臋 tak, jak u prawdziwych ludzi. Ten 艂okie膰 by艂 za bardzo 艣ci艣ni臋ty. Mam podejrzenie, 偶e robi艂y Ci sie dziwno艣ci, bo postaci wchodzi艂y sobie w parad臋 i zaczyna艂o to wp艂ywa膰 na naturalno艣膰 ich p贸z, ale zgaduj臋, mog臋 si臋 myli膰.

(4) 艢wiat艂ocie艅 - nie u偶ywaj takej twardzej jasnej linii na kraw臋dzi ramienia. Rimlight to jest normalne 藕r贸d艂o 艣wiat艂a kt贸re opisuje tr贸jwymiarowe kszta艂ty, zwyk艂a linia wzd艂u偶 ramienia nie wystarcza. Obadaj to sobie na martwych naturach albo w programie 3D. Zobacz przyk艂ad, chyba wida膰 na pierwszy rzut oka co wygl膮da lepiej:

rimlight.thumb.png.b9dbf1b39c5ceea90aa11fd30215873a.png

Na Twoim rysunku stara艂em sie pokaza膰 o co mi chodzi na ramieniu pierwszym od lewej na obrazku, niestety nie mia艂em ju偶 czasu by zrobi膰 to na ca艂ej postaci, ale powinno wystarczy膰 do pokazania co mia艂em na my艣li.

Og贸lnie to 艣wietnie Ci idzie i oby tak dalej! W og贸le sie z Tob膮 nie zgadzam, gdy napisa艂e艣 o聽swojej pracy 偶e to paskudztwo, mnie sie podoba. Tak trzymaj, ale nie odpuszczaj, ca艂a zabawa polega na tym, 偶eby wk艂ada膰 coraz wi臋cej wysi艂ku i koncentracji. To sie nigdy nie robi 艂atwiejsze, po prostu cz艂owiek sie przyzwyczaja do ci臋偶kiej pracy, ale za to je艣li co艣 Ci dobrze wyjdzie, to zawsze saysfakcja cieszy na tyle, 偶eby wraca膰 po wi臋cej. Powodzenia i jakbym co艣 niejasno napisa艂 to pytaj.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cze艣膰.

Ile czasu dziennie po艣wi臋casz na rysowanie (膰wiczenia, zabawa itd.)? Pytam z ciekawo艣ci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy