Jump to content
Myth

Szkicownik: Myth

Recommended Posts

W dniu 31.05.2020 o 22:03, dm_ napisał:

Cześć.

 

Ile czasu dziennie poświęcasz na rysowanie (ćwiczenia, zabawa itd.)? Pytam z ciekawości.

Cześć.

 Jak najwięcej mogę 🙂 Wiadomo że różnie to bywa nie zawsze człowiek ma czas ale generalnie to każdą wolną chwilę.  Praktycznie to robię tylko ćwiczenia jakieś własne projekty to rzadko raczej tylko mi się zdarzało jak na forum rozpoczęliśmy tą serię speed/sculpt paint to wtedy starałem się coś od siebie dorzucić 😉 

@EthicallyChallenged

Dziękować dziękować 🙂 dużo dobrego.

W dniu 31.05.2020 o 16:09, EthicallyChallenged napisał:

Powodzenia i jakbym coś niejasno napisał to pytaj.

Chyba rozumiem ale tak naprawdę to wyjdzie w praniu przy jakichś następnych prackach 🙂 

W dniu 31.05.2020 o 16:09, EthicallyChallenged napisał:

Już nie jesteś na samym starcie, bardzo dobrze Ci idzie i widać po Twoich pracach że rozumiesz jak ważne są proporcje i walor, więc jak najbardziej mógłbyś wprowadzać kolor. Możesz to zrobić na 2 sposoby, albo rzucić sie na głęboką wodę i malować martwe natury zbierając najbardziej oczojebne przedmioty i oświetlając je kulą Disco, albo powoli wprowadzać coraz to bardziej skomplikowane zagadnienia koloru. Ten drugi sposób jest znacznie lepszy, tutaj poleciłbym Ci James'a Gurney'a który ma bardzo dobry tutorial, gdzie zaczyna od czerni i bieli a potem wprowadza bardzo ograniczone palety. On sie już na tyle zna, że wprowadzając tylko jedną barwę do palety potrafi stworzyć iluzję pełnej gamy barw, operując tylko kontrastami między chłodnymi i ciepłymi barwami. Link do gumroad

Ogólnie w najbliższym czasie nie będę mógł sobie niestety ogarnąć tego tutka może jest coś od czego mógłbym zacząć zabawę z kolorem ale za darmo?

 

zadanka z ctrl paint żeby pusto nie było 😛 

Y1WxMrN.jpg

 

zeSD66t.jpg

 

gdpaVWL.jpg

 

oYj8Uew.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Myth napisał:

Ogólnie w najbliższym czasie nie będę mógł sobie niestety ogarnąć tego tutka może jest coś od czego mógłbym zacząć zabawę z kolorem ale za darmo?

No pewnie. Możesz poczytać jego blog który prowadzi od wielu lat. Ogólnie to darmowych materiałów jest mnóstwo. Chodziło mi o to, że dobrze jest podejść do koloru w sposób kontrolowany, żeby się nie poskładać jak nagle jest 1000 nowych rzeczy do ogarnięcia, więc fajnie jest zacząć od ograniczonej palety i malować rzeczy które są dość proste jeśli chodzi o kolor, na przykład jeśli chcesz obadać w jaki sposób żółte światło wpływa na niebieski przedmiot, to ustaw sobie prostą martwą naturę z jednym niebieskim przedmiotem na prostym tle, żeby rozbić sobie problem na mniejsze części.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę świeżych ćwiczeń i świeżych pytań 🙂 

1. Jak robię gesture drawing np 1 minutowe to czy warto od razu zrobić sobie tą samą pozę tylko dłużej? Przykład prawy dolny róg. btw złoto jeżeli ktoś zamierza robić Hamptona  https://www.youtube.com/channel/UCgPj2jSpcJaN6C5xMi8ohfg

2. Analizowanie prac mistrzów. Jak to robić jak wy to robicie?

3. W sumie to nie będzie do końca pytanie tylko bardziej prośba 🙂 jakby się wam chciało podzielić osobami których prace lubicie oglądać jacyś wasi ulubieni chętnie pooglądam 🙂  

4. Tutaj jeszcze apropo tego wprowadzania powoli koloru to szukałem jakichś materiałów od których mógłbym zacząć i w sumie nic ciekawego nie znalazłem także jakbyście coś mieli to chętnie przyjmę wszelki materiał. 

Tak w ogóle to mam wrażenie że mało materiału przerabiam w stosunku do tego ile czasu na to poświęcam czy każdemu się tak wydawało na początku czy to ja po prostu jestem strasznie powolny?

bRnbtc9.jpg

 

 rMSeODo.jpg

 

Znowu coś mi się proporcje rozjechały na początku i musiałem trochę poprawiać później ale na szczęście nie aż tak mocno jak w poprzedniej pracy.

WdbhX07.jpg

 

WLcIDtD.jpg

 

rYlZu39.jpg

 

Ac39Prv.jpg

 

 

LLRwgk5.jpg

 

A0yNxL6.jpg

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.06.2020 o 00:10, Myth napisał:

Tutaj jeszcze apropo tego wprowadzania powoli koloru to szukałem jakichś materiałów od których mógłbym zacząć i w sumie nic ciekawego nie znalazłem także jakbyście coś mieli to chętnie przyjmę wszelki materiał. 

Na ctrl+paint widziałem kursy o kolorze. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 14.06.2020 o 10:43, KLICEK napisał:

kozackie te wpraweczki 🙂

dzięki  🙂  Jakby ktoś miał jakiś fajny tutorial o rzutowaniu cieni to chętnie przygarnę szczególnie na inne przedmioty jak to powinno się robić Dz9RaWG.jpg

FJwXI2e.jpg

 

tJlJKEA.jpg

 

 

Edited by Myth
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

How to Draw i How to Render Scotta Robertsona, tam jest chyba wszystko co może Ci być potrzebne jeśli chodzi o cienie rzucone 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym polecał zacząć od How to Draw, ale o cieniach rzuconych tam nic nie ma, cała książka jest tylko o rysowaniu obiektów, a temat rysowania cieni rzucanych przez te obiekty jest dopiero w How to Render. Rzucanie cieni na inne przedmioty robi się szybko zagmatwane jeśli chodzi o rozrysowywanie tego ściśle w perspektywie. Dobra rzecz do ćwiczenia i nauki, ale w produkcji raczej za długo trwa, więc można to rozkminić ustawiając modele, makiety i fizyczne światła albo zrobić model w 3D. Jaki jest stopień skomplikowania tych przedmiotów które masz na myśli?

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.06.2020 o 10:37, SebastianSz napisał:

How to Draw i How to Render Scotta Robertsona, tam jest chyba wszystko co może Ci być potrzebne jeśli chodzi o cienie rzucone 🙂

 

12 godzin temu, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym polecał zacząć od How to Draw, ale o cieniach rzuconych tam nic nie ma, cała książka jest tylko o rysowaniu obiektów, a temat rysowania cieni rzucanych przez te obiekty jest dopiero w How to Render

Scotta robię 🙂 Jestem na etapie rozkminiania pierwszych rozdziałów. Część z linijki część nie. Generalnie to tak robię że najpierw rozkminiam co i jak z linijką a później  jak już wiem co i jak to owiele łatwiej się rysuje już bez z tą wiedzą.  😛  To tylko mała część tego co zrobiłem ale generalnie jestem na tym etapie jeśli chodzi o HTD.

 

JQ0Obkz.jpg

 

12 godzin temu, EthicallyChallenged napisał:

Jaki jest stopień skomplikowania tych przedmiotów które masz na myśli?

Haha 😄 Chodziło mi o najprostsze bryły. Chciałem się pobawić w jakieś szalone kompozycje prostych brył z wyobraźni 🙂 Tutaj zrobiłem mega podstawy ale chciałem pododawać więcej niż jeden sześcian na obrazek. Największy problem mam z kulami nie za bardzo ogarniam jak mam im rysować cienie żeby to było zrobione w poprawny sposób a szczególnie jeśli kula znajduje się blisko jakiegoś przedmiotu np sześcianu ( żeby nie było za trudno) i jak wtedy rzutować cień na ten sześcian. Tutaj wszystko z wyobraźni oprócz jednego ze środka.

jPYfLAi.jpg

Martwa. Jestem bardzo z niej zadowolony także nie pozwólcie mi na to za długo i poproszę o solidny feedback co jest nie tak i jak to poprawić. Teraz sam widzę że troszkę zabrakło odbić przedmiotów na dzbanku. Chyba nie muszę pisać że chciałem uzyskać efekt obrazu farbami olejnymi 🙂 

I od razu pytanie apropo procesu. Czy u was też tak to wygląda że malujecie sobie najpierw na "miękko" a później używacie jakiś pędzli z texturami tak jak ja to zrobiłem czy może od razu malujecie pędzlami z texturami?

 QYal4wz.jpg

 

wKYEQGV.jpg

 

Mały proces.

buWPCva.jpg

 

3ZcrkvF.jpg

OBWlxKx.jpg

QYal4wz.jpg

 

Parę szybkich ćwiczeń.

O4TE1LP.jpg

 

1wawAy0.jpg

 

Naprawdę starałem się żeby ta gruszka nie wyszła tak płasko...

 TCLBTjN.jpg

 

 

 

 

 

 

  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Aha, jeśli to takie prymitywne bryły, to na pewno How to Render Ci wystarczy. Tam sa opisane budynki, pojazdy i inne rzeczy  Myślałem że będziesz robił samolot, rzucajacy cień na czołg, który jedzie pod górę i rzuca cień na rzeźbę Dawida Michała Anioła miażdżona gasienicami 🙂

Cienie rzucane przez kule sa elipsami widzianymi w perspektywie. Tutaj ja miałem spore problemy z How to Draw, bo nie wiedziałem, jak mogę mieć pewność, gdy rysuję elipsę która ma reprezentować koło widziane w perspektywie, nie rysuję tak naprawdę elipsy, reprezentujacej elipsę widziana w perspektywie? Problem jest ten sam, co z kwadratem widzianym w perspektywie: gdzie się kończy kwadrat, a zaczyna prostokat? Dopiero, jak odpaliłem blendera i poogladałem sobie koła i elipsy z różnych katów z siatka na wierzchu, to zaczałem rozumieć lepiej, co jest grane, więc doradzam też takie rozwiazanie, jak zaczniesz mieć poczucie, że nic nie ma sensu. 
 

Co do pytania o pędzle z teksturami, to odpowiedź jest prosta: przed wynalezieniem sterylnychh pędzli cyfrowych, które sa w stanie położyć jednolity kolor wszędzie i bez zakłóceń, martwe natury były malowane pędzlami z włosów, nanoszacymi kolorowy proszek zmieszany z tłuszczem na chropowate powierzchnie. Nie było opcji, żeby nie było tekstur, a ludzie mieli to w dupie i malowali, bo ważne było tylko, żeby kształty były takie, jak trzeba, w tym miejscu co trzeba, i żeby miały taka jasność, jak trzeba. To się nie zmieniło do dzisiaj, więc nie martw się za bardzo o tekstury lub ich brak. Popróbuj z nimi i bez nich, ale martw sie o kształty, a nie o to, jaka maja fakturę, bo to jak martwienie się o fakturę materiału spodni, które wybierasz w sklepie, tracisz czas na decydowanie jaka fakturę materiału wybrać, kupujesz spodnie, idziesz do domu, zakładasz, a spodnie sa za krótkie i sie w nie nie miescisz - straciłeś czas na decydowanie o sprawach drugorzędnych kosztem spraw pierwszorzędnych, jesteś człowiekiem bez spodni, przegrałeś życie 😜

 

Edited by EthicallyChallenged
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde faktycznie w HtD nie ma nic o cieniach, jakoś mi się te 2 książki (HtD i HtR) w jedno zlewają 😄 Niemniej jednak ciężko będzie wykreślić cienie, nie potrafiąc wykreślić brył, więc i tak wiedza z obu jest potrzebna.

Jedna myśl, nie pamiętam skąd wprawdzie, jaka bardzo mi pomaga w rysowaniu cieni rzuconych w praktyce, (czyli niekoniecznie na czystych geometrycznych bryłach) to to, żeby cień rzucony pomagał w czytelności kształtu na który pada, a nie tego, który go rzuca. Jak jakieś smocze skrzydło rzuca cień na rycerza w zbroi to i tak nie wykreślisz tego dokładnie, więc założenie jest takie, żeby ten cień szedł przede wszystkim po formie zbroi i jej kształt podkreślał, a niekoniecznie precyzyjne oddawał kształt skrzydła (w jakichś tam granicach).

Martwe natury, moim zdaniem, bardzo ładne, szczególnie ta z dzbankiem.

Małe poprawki i ogólne uwagi:

dYEE5Hq.jpg

Według mnie powinieneś podbijać kontrasty trochę bardziej, żeby mocniej uwypuklić formy, nawet jeśli w rzeczywistości tak nie jest. Druga sprawa to krawędzie, można niektóre bardziej wyostrzyć, szczególnie w punkcie skupienia, a niektóre bardziej zgubić. Ja tutaj podbiłem ostrość krawędzi o tej małej szmatki po lewej i krawędzie od dzióbka z jednej strony na maksa zgubiłem. To może być czasem fajny efekt, kiedy nie masz de facto czegoś namalowanego ale mózg stworzy iluzję, że coś tam jest, na tej zasadzie: 

 jpeg

Rzuć też okiem na chińskie martwe natury i zobacz jak fajnie pokazują mięsiste formy:

792f1916b413aeef20edb617095d9c87.jpg 

0b58fa832f5bd4ab4fcbd87e0a709b4c.jpg

Przy okazji widać na tym jak ważne są bryły 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@EthicallyChallenged

@SebastianSz

Dzięki panowie 🙂

Co do podbijania kontrastu to wiem że już wcześniej mi o tym pisałeś i co śmieszniejsze właśnie w tej martwej starałem się to zrobić xD 

Widziałem te chińskie martwe wcześniej naprawdę kozackie.

To zamieszczam poprawioną martwą i wipa mam nadzieje że wypowiecie sie na jego temat bo jak w fazie szkicu coś bardzo nie gra i to przeoczę to będzie źle 😛  i kilka ćwiczeń

qsCfQza.jpg

 

aMcxLeK.jpg

 

xSHvuzS.jpg

Hampton

ZD4Y2Oc.jpg

 

DtGBJUO.jpg

DrawaBox

UF2hozd.jpg

 

ufWVTO5.jpg

Edited by Myth
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym Wipie uważaj na nogi bo teraz wygląda jakby stał centralnie na wprost a góra ciała jest jednak fajnie wygięta. I lewa ręka- przedramię ma skrót perspektywy jakby wychodziło przed niego a skoro trzyma miecz to powinno być za nim. Możliwe ,że te błędy wynikają z jakości szkicu i wiesz o tych rzeczach ale pytałeś to piszę:) Pamiętaj, że fajna poza w postaci bardzo fajnie może sprzedać wiele "feelingu". Zobacz jak Six more Vodka fajnie przedstawiają postacie- to jest fajna referencja myślę. Powodzenia!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, rymin napisał:

W tym Wipie uważaj na nogi bo teraz wygląda jakby stał centralnie na wprost a góra ciała jest jednak fajnie wygięta. I lewa ręka- przedramię ma skrót perspektywy jakby wychodziło przed niego a skoro trzyma miecz to powinno być za nim.

Dzięki! 🙂 Właśnie te nogi mnie męczyły chyba najbardziej. Wydawało mi się że można tak stać ale jak mi o tym napisałeś to sobie sam spróbowałem tak stanąć... no i nie bardzo 😄  

18 godzin temu, rymin napisał:

Możliwe ,że te błędy wynikają z jakości szkicu i wiesz o tych rzeczach ale pytałeś to piszę:)

Super że napisałeś bo nie wiedziałem. Także na przyszłość jeżeli zakładacie że coś wiem to prawdopodobnie nie wiem 😄 

Mała poprawka szkicu i drawabox

zmsSKfy.jpg

L7xJJZP.jpg

k21iV61.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podoba mi się ta ostatnia kompozycja, wygląda bardzo pro. Nie wiem, na ile celowo bawisz się kompozycją, bo takie przytulenie rzeczy do krawędzi może być ryzykowne (trójpodział jest bezpieczniejszy)  ale fajnie czuć dzięki temu ten dystans, nie tylko fizyczny, pomiędzy postacią a zamkiem.  

Można spróbować podkręcić chmury, tak żeby prowadziły bardziej w kierunku zamku, może dodać też jakies unoszące się nad ziemią przed zamkiem, żeby dodać więcej odległości.  Popatrz na prace Franklina Bootha, może Cię do czegoś zainspirują.

IZGeIbra.thumb.jpg.af32768ddce948ddaa93dd09d2b9fbe2.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
24 minuty temu, SebastianSz napisał:

Podoba mi się ta ostatnia kompozycja, wygląda bardzo pro.

Pewnie dlatego że patrzyłem na prosów jak ją rozkminiałem 🙂 Dzięki

Ale twoje poprawki wyglądają dużo lepiej 😄  

Edited by Myth
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś powiedział, żeby traktować environment jako postać, i myślę, że warto to aplikować do kompozycji w ogóle. Pomyśl o ziemi, chmurach, zamku i całej nieożywionej reszcie jako o czymś co żyje, rusza się i ma jakąś swoją dynamikę, i jakby świadomie pomaga w opowiedzeniu historii którą przedstawia praca. Tak jak postać powinna zawsze coś robić, a nie tylko sobie stać bo tak, tak samo pień, chmura, kamień czy mur powinny coś robić.

 

IZGeIbra0.thumb.jpg.4e3746152a9bd84e89e691ddfeb7c349.jpg

 

Oczywiście, nie wszystko musi być zawsze ultra dynamiczne, można subtelniej te rzeczy traktować, ale nie powinno być nudne.

Co do samych chmur to nie podchodź do nich jako do płaskich kształtów na ścianie - chmura to zajebiście wielka, przestrzenna bryła, która wisi w powietrzu i perspektywa też na nią działa. Obczaj ten filmik, fajna stylizacja chmur (końcówka od 14 minuty najważniejsza) 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SebastianSz

Kozacko 🙂 Ale ostatnio dużo wiedzy mi od was wpadło! No postaram się pomalować tak chmurki i może jeszcze kompozycje zacznę ćwiczyć chociaż na brak ćwiczenia do robienie nie narzekam 🙂 

Po godzinkach jak wykonam już odpowiednią porcję ćwiczeń to ciągnę dalej mojego wipa. Zrobiłem już taki wstępny lineart trochę pozmieniałem i bardzo namęczyłem się z dłońmi i tą szmatką między nogami i... nie jestem z nich zadowolony według mnie okropnie wyglądają szczególnie te dłonie. Jakby komuś się chciało to bardzo bym prosił o rady jak to poprawić może jakiś mały over? Generalnie wynika to z tego że dłoni jeszcze nie studiowałem w sumie to niedawno zacząłem człowieka rysować także wszelka pomoc mile widziana. Też mam wrażenie że po dodaniu lineartu postać trochę straciła ze swojej gibkości trochę sztywniej wygląda i to mi się nie podoba 😞 

rw8U0v6.jpg

zmsSKfy.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólne uwagi:

Trochę anatomię by się przydało poprawić. Nie jestem ekspertem w tej materii, ale unikałbym robienia z mięśni takich krągłych bułeczek poprzyklejanych do ciała. Ważne jest gdzie mają przyczepy i jaką pełnią funkcję, żeby dobrze oddać ich kształt.

Jesli chodzi o ręce, które coś trzymają, to pamiętaj, żeby uwzględnić grubość palców, żeby nie "wcinały" się w to, co trzymają,

Do tego może zróżnicować linie bardziej? Gdzieś cieńsze, gdzieś grubsze (najczęściej światło = cienkie linie, cień = grubsze), kontrastować proste z wygiętmi, mało skomplikowane z bardzo etc. Jak jedna część ciała jest rozluźniona to lepiej mało detalu w linii, jak zgięta to więcej. Czasem warto linie zgubić, nie obrysowywać każdego kształtu jednolitą kreską. Tam gdzie kontrast jest mały i formy łagodnie przechodzą jedna w drugą (jak mięśnie brzucha), to może odpuścić część linii?

 

rw8U0v6a.thumb.png.5812cd9ed50f142ceac07ed0e8bfec81.png

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzięki Sebastian! Jak zawsze konkret 🙂 

Lineart poprawiłem według rad ale niestety zapomniałem zapisać  etap także nie zobaczyć niestety 😞 brzuch pozwoliłem sobie zostawić bo wydaje mi się że w procesie rederowania będzie mi po prostu łatwiej malować. Wszelkie uwagi i rady bardzo mi pomogą więc wręcz zachęcam do komentowania!

wzBiL45.jpg

5z4Jaqd.jpg

No i ćwiczonka 😛 

Tutaj pozwoliłem sobie na dodanie trochę cieplejszych kolorów niż na refce wydaje mi się że lepiej to wygląda ale wy się wypowiedzcie.

gBnVxxl.jpg

tz32qKt.jpg

 

c1siW1G.jpg

 

DrawaBox, Hampton, Scott

GfkdbEo.jpg

Każdy wielbłądzik rysowany w ten sposób:

AnFEDv0.jpg

 

Dwa po prawej moje 3 po lewej Hamptona 😛 

xv7nTgf.jpg

 

poCp4tt.jpg

 

EczQoty.jpg

 

Po lewej z linijki po prawej bez.

tJGsCZ4.jpg

Edited by Myth
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wipa ciąg dalszy później jak skończe go w czerni i bieli to spróbuje dodać kolor jeżeli macie jakieś uwagi to teraz 🙂 sam widzę że będzie trzeba troszkę kontrast jeszcze podbić 

YbW2P2g.jpg

wzBiL45.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.02.2020 o 15:45, SebastianSz napisał:

Wrzucałbym też raczej rzeczy, z którymi masz konkretny problem albo jesteś z nich bardzo dumny (wtedy problemy się znajdzie:P)

Konkretny problem pomoc potrzebna! 🙂 

Męczę tego mojego truposza wojownika i jak dla mnie to on coraz gorzej wygląda powiedzcie proszę co poprawić i jak. Chciałbym go już skończyć w czerni i bieli i zabrać się za kolor. 

rBV16HX.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się, ale rzuca mi się w oczy jego brzuch. Jakby mniej więcej w okolicach wyrostka robaczkowego miał wielką gulę przez co wydaje się, że brzuch mu spływa na jego prawą nogę. I nakolanniki mu się zsunęły albo ma bardzo krótkie łydki/długie kości udowe 🙂

Edit: i jeszcze ostrze, to za głową, wydaje się być pogięte po długości. Chyba za dużo tam się po prostu dzieje ze światłem.

Edited by blood_brother
Dopisek
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy