Jump to content
J_W

Blender - Pierwsze pr贸by

Recommended Posts

No wi臋c powr贸t po ponad 4 latach 馃槈

Zdoby艂em ostatnio troch臋 wi臋cej wolnego czasu wiec postanowi艂em si臋 troch臋 pobawi膰 w 3d. Dawno temu modelowa艂em i renderowa艂em troch臋 w 3d (3ds max), na co dzie艅 g艂贸wnie projektowanie w architektonicznym Revit-cie. Troch臋 mi si臋 nie chcia艂o wraca膰 do 3d maxa bo p艂atny, a i po triala trzeba si臋 naklika膰, wi臋c wyb贸r pad艂 na blendera.

No wi臋c 艣ci膮gn膮艂em darmowy kurs z udemy (nie wiem czy nie by艂o akurat promki na niego) i zacz膮艂em si臋 bawi膰. https://www.udemy.com/course/blender-2-8-creating-your-first-3d-game-model/

Z pocz膮tku wed艂ug kursu mia艂 to by膰 model stosunkowo low-poly, w sumie asset do gier. Ja si臋 z czasem troch臋 rozp臋dzi艂em. Szczeg贸lnie 偶e postanowi艂em raczej si臋 tylko wzorowa膰 na kursie ni偶 go 艣lepo powtarza膰. Musia艂em tak偶e troch臋 odreagowa膰 super logiczne Revit-owe low-poly (w sumie nie wiem czy nie wrzuci膰 ich tutaj. Niby architektura ale modele ca艂kiem ciekawe i do tego przecz膮ce popularnej opinii 偶e w tym sofcie nie da si臋 馃槈 ).

Wracaj膮c do tematu wysz艂a taka pierwsza pracka w blenderze. S膮 ma艂e niedor贸bki w siatkach, teksturach itd.

My艣l臋 teraz, aby machn膮膰 si臋 i wymodelowa膰 co艣 w 100% swojego, mo偶e wi臋kszego albo jaki艣 speed modelling. No ale zobaczymy. Czekam na uwagi, krytyki, przemowy motywacyjne w szczeg贸lno艣ci od starych blenderowc贸w na temat pracy jak i rady co robi膰 dalej 馃槈

01s.jpg

02s.jpg

03s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na pierwszy model to spoko. wrzucaj wi臋cej i niech ka偶dy nast臋pny model bedzie lepszy od poprzedniego.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat teksturowanie drewna nie nalezy do najprostszych - nie jest zle聽

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wi臋c update z frontu.聽

Tym razem kilka modeli kt贸rymi bawi艂em sie w ostatnim okresie w wolnym czasie. W sumie mieczu i w TIE podda艂em si臋 troch臋 z w艂asnej winy. Zabrak艂o troch臋 wiedzy i narobi艂em b艂臋d贸w/藕le sie przygotowa艂em tematu. Np. w szczerbcu nie by艂em w stanie znale藕膰 dobrych tekstur (chyba musze poczeka膰 na otwarcie wawelu i sam porobi膰 zdj臋cia, bo detale s膮 w z艂ej jako艣ci), a w TIE troch臋 b艂臋d贸w w siatkach.聽

Co do Sonego to w ostatnim czasie pracowa艂em g艂贸wnie nad nim. Ogarnia艂em na nim modyfikatory w blenderze wi臋c w sumie ka偶dy z element贸w to jakie艣 proste powyci膮gane modyfikatorami p艂aszczyzny i powycinane bool-e. W sumie nie wiem czy cokolwiek w edit mode ma wi臋cej ni偶 10 vertex贸w.

W sumie chcia艂bym ca艂o艣膰 jako艣 sko艅czy膰, ale zobaczymy jak b臋dzie z czasem. Mam w sumie pytanie do bardziej zaawansowanych, jak podzieli膰 sobie czas na robienie "czego艣", a zdobywanie wiedzy. Bo du偶o si臋 ucz臋 robi膮c ale z drugiej strony pope艂niam du偶o g艂upich b艂臋d贸w, przed kt贸rymi tutoriale z youtuba potrafi膮 ostrzec. 聽

sony PCM D100 .png

szczerbiec.png

TIE Interceptor.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No to leci update SONY PCM D100 Portable. Jeszcze du偶o detal贸w do wymodelowania i w sumie zabawa z materia艂ami przede mn膮.

Sony004.png

Edited by J_W
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla motywacji powiem tylko 偶e jak masz wi臋cej wolnego czasu to korzystaj... sam jeszcze nie mam tego luksusu... te偶 wr贸ci艂em niedawno, ale z nastawieniem na organike... prace na razie mocno syntetyczne, ale nie od razu Je偶ewo zbudowano... ch臋tnie obejrz臋 post臋py... na co sie nastawiasz? Co艣 pod gry, wizualizacje, reklamy czy na razie tak og贸lnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie nie wiem. Teraz bawie si臋 tak og贸lnie. W sumie odreagowuje problemy architektoniczno-budowlane. Mo偶e te偶 si臋 powinienem w organiczne rzeczy pobawi膰, ale jako艣 lubi臋 przesuwa膰 te vertexy;) Strasznie mnie bawi tektonika.

Jak chodzi o wizki to w sumie mo偶e jak si臋 pojawi jaka艣 okazja (konkurs czy co艣) to mo偶e bym co艣 powalczy艂. W latach studenckich robi艂em wizki do moich projekt贸w architektonicznych i 3d max ca艂kiem dobrze mi s艂u偶y艂. Bardzo szybko sie nauczy艂em, 偶e na fotorealistyczne wizki nie mam czasu, gdy pozwala艂em sobie zmienia膰 koncepcje tydzie艅 przed oddaniem, wi臋c nigdy nie osi膮gn膮艂em jaki艣 fotorealistycznych efekt贸w 馃槈 Potem klient p艂aci艂 konsultantom za ich wykonywanie wiec ca艂kiem zapomnia艂em 3d. Samo wklejanie mebli i uk艂adanie sceny nie jest obecnie wysoko na mojej li艣cie cel贸w. Osobi艣cie nienawidz臋 materia艂贸w, camer, 艣wiat艂a, a przed wszystkim robienia realistycznej trawy馃槈

Gry... Ch臋tnie bym sie zaanga偶owa艂 w jaki艣 fanowski mod lub projekt, ale w sumie dawno nie mia艂em czasu na gry i troch臋 wypad艂em. Mo偶e dlatego mam teraz czas na modelowanie.

Jak na razie plany s膮 na sko艅czenie tego sony, potem moze si臋 zabior臋 za sko艅czenie my艣liwca TIE, jaki艣 samoch贸d no i posta膰. Potem jaka艣 fajna scena historyczna architektura nie wiem jaki艣 chi艅ski zamek z du偶膮 liczb膮 detali. Mo偶e zrobi臋 jaki艣 challenge. Jest wi臋c plan!

Jednocze艣nie ogarniam pythona, wi臋c zobaczymy czy nie powalczy膰 z jakimi艣 skryptami. W sumie ta druga pasja sprawia, 偶e mam mniej czasu na modelowanie ni偶 bym chcia艂.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy