Jump to content

Recommended Posts

Jasny gwint, jak wy robicie te efekty na wodzie? To jakieś brushe w fotoszopie czy jak? Z grafiką rastrową u mnie słabiutko - z założenia dłubię w 3d... potem to głównie zabawy kontrastem ,jakieś rozjaśnienia/przyciemienia... Ale o tej ściekającej wodzie to myślałem od początku w sumie... No nic... na tą chwilę zakończyłem... kombinuję nad następnym...

 

Link to post
Share on other sites

Wszystko zrobione w photoshopie z ogólno dostępnych brushy- nic specjalnego nie było użyte. Wrzucone są dwa zdjęcia (dosyć niechlujnie zresztą bo to szybki overpaint)- tekstura tego statku i tekstura morza. Oba na warstwie overlay ale jak byś chciał to robić porządnie to trzeba by dłużej podłubać żeby to miało bardziej spójny charakter. Pozdrawiam i czekam co następne prace. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Dobra moi mili... trochę to trwało (inne sprawy - wiadomo), ale zbliżam się do końca kolejnego projektu - tak jak sobie założyłem - Behemoth... zrobiłem mały research na jego temat i postanowiłem zainspirować się designem z Heroes III i połączyć to z wizerunkiem hipopotama (jedno z najniebezpieczniejszych zwierząt świata)... chciałem też trochę rozpoznać temat włosów w Blenderze... powiem Wam, że były momenty w których chciałem odpuścić, bo rubaszny Hipcio pasował mi tu jak pięść do oka... ale ostatecznie powstało coś takiego i jestem... w zasadzie dość zadowolony... co sądzicie?

 

Behemoth logo - małe.png

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Powtarzalność elementów otoczenia rzuca się w oczy. CO do hipcia, trochę za ostre przejście z gołej skóry do futra. No i futro futrzane. Jest sporo do przećwiczenia, ale na pewno sporo się nauczyłeś przy tym projekcie.
Brakuje też detalu. Musisz następnym razem odpalić sculpt mode i go trochę porzeźbić bo aż się prosi o to.
Fajne ujęcie - symetria nie rzuca się w oczy i widać, że duży skurczybyk.

Edited by michalo
Link to post
Share on other sites

Trochę jeszcze podrasowałem dziada... dodałem parę blizn... wąsy... zmieniłem trochę teksturę górnych partii głowy... przymierzałem się do skuplcenia, ale siatka nie pozwalała na zbyt wiele, a nie byłbym w stanie chyba zagęścić jej do tego stopnia, żeby oddać te drobniutkie bruzdy na skórze... hipcie są dość gładkie... w paszczy mają dużo flaforów, ale myślę, że zepsułbym odbiór... z behemotha został by szczerbaty pijok... myślę, że tak to zostawię i pomyślę nad czymś następnym... macie jakieś pomysły?... skoro jest behemoth to chyba do kompletu powinien pojawić się leviathan... 

 

hipopotam.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Zacny Kolektywie, doradźcie coś, bo nie wiem... mam problem z tym projektem... robi się Leviathan - scena podwodna... poczytałem, pomyślałem i założyłem węża morskiego w połączeniu z jaszczurką i szczupakiem... no i coś tam powstało... ale mam jakiś problem z kompozycją... nurek to mam wrażenie, że tylko przeszkadza... nawrzucałem humbaków, żeby pokazać skalę, ale ciągle nie mam tego wrażenia grozy... co sądzicie?

 

LEVIATHAN - LOGO małe.png

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Może pobaw się trochę umiejscowieniem kamery i szerokością obiektywu. Jeśli chcesz pokazać ogrom stwora, to nie pokazuj go w całości i upchniętego w małą część kadru. Niech będzie tak wielki, że aż nie mieści się w kadrze. Pokaż też jego perspektywę, niech ginie on trochę w oddali - jeśli Lewiatan jest ogromny, to jest też długi, a więc jego ogon za sprawą perspektywy będzie się wydawać mniejszy. Oczywiście u Ciebie ten efekt jest widoczny, ale mógłbyś go wyolbrzymić. To samo odnośnie perspektywy powietrznej (wodnej?). Jeśli Lewiatan jest dłuższy niż 30 metrów, to ogon będzie raczej mało widoczny, jeśli w ogóle.

 

3CEE0215-998D-4DFD-99E9-A713ED9CFF7C.jpeg

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisał @EthicallyChallenged. możesz też się posiłkować sprawdzonymi kadrami w podobie do tego:
Leviathan

 

Jeśli chodzi o technikalia i samego Blendera:
1. Doradziłbym wrzucenie boxa z materiałem principled volume- jak dobrze pomanewrujesz to uzyskasz fajną perspektywę powietrzną.
2. Zmieszałbym co najmniej dwa materiały, które zależne by były od displacement mappingu lub color rampy (albo obu)- w ten sposób możesz zrobić fajną różnorodność i model będzie taki bardziej "żywy".
3. Przy ustalaniu światła rzuciłbym mocniejszy promyk na to, czym chcesz zainteresować widza- pewnie w tym przypadku paszcza :D Fajna może być mieszanka oświetlenia sceny blenderowym Nishita Sky na niskiej wartości i dodaniu światła Sun z dużym rozmiarem tarczy (dla miękkich cieni)- dorzucając nad stworem paręnaście zwykłych boxów możesz uzyskać fajne cienie bez konieczności bawienia się w proceduralne chmury
4. Jak już wybierzesz ten najważniejszy element stwora to dopracuj go na cacy, a pozostałą, mniej lub prawie niewidoczną część trochę odpuść- np. detal nie będzie Ci potrzebny na dalszej części "ogona" więc szkoda na niego dupogodzin ;)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady... jak tak czytam to dociera do mnie moja niewiedza i ta świadomość, że z mojej strony to co najwyżej luźna zabawa... chyba w wolnej chwili muszę ogarnąć polski kurs blendera... jak chodzi o principled volume to niestety siedzę jeszcze na Blender 2.79, bo z 2.8 mnie wywala, a o 2.9 w ogóle jeszcze nie myślę... to chyba problem z systemem operacyjnym (wiecie - ja się tak bawię na domowym rodzinnym kompie - żaden szał)... dopracowanie głównego i najbardziej widocznego elementu stwora jak najbardziej popieram... muszę się bardziej zagłębić w tajniki skulpcenia i wypracować sobie jakieś fajne brushe... myślę, ze dobrym motywem byłoby też przygotowanie sobie dopracowanych podstawowych elementów takich jak rogi, pazury, zęby, czy łuski... mając komplet tych elementów można już wiele dobrego zrobić jak chodzi o szczegół... 

Rady EthicallyChallenged wziąłem na warsztat, poprzestawiałem co nie co i jest tak:... w ogóle lubię te Wasze szybkie podmalówki... pokazują jak można udoskonalić i w ogóle świetnie kierunkują prace...

 

L0017 - Logo małe.png

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Może warto by ustawić wieloryby tak, jakby uciekały przed paszczą węża. A węża tak, jakby je gonił.

Teraz wieloryby są gdzieś z tyłu byle gdzie.

I wszystko bardziej po łukach, nie tak sztywno.

Mam nadzieję że na moich bazgrołach widać o co chodzi.

Nurka przemyśl, po co stworek ma polować na nurka skoro obok pływają tłuste i pożywne wieloryby.

PapaPio.jpg

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites

Sam też zrobiłem szybki over. Tak jak EC pisał- dobrze jest pokazać dominującą- nie mieszczącą się w kadrze w całości. To zawsze dodaje skali. Wywaliłem te humbaki - moim zdaniem nie są potrzebne a odbierają trochę z całej sceny. Zwróć uwagę na oczy- czy większe w stosunku do reszty tym bardziej bajkowe się robią a nie straszne i też sugerują inną skalę. Zobacz że wieloryby np mają bardzo małe oczy w stosunku do reszty ciała(praktycznie ich nie widać z daleka). Nad designem tego szczupaka też bym trochę popracował bo za bardzo "rybnie" mi się kojarzy a przez to mniej strasznie:)  

3CEE0215-998D-4DFD-99E9-A713ED9CFF7C.jpeg.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

O kurcze - Ania... kope lat... co do pracy... wygląd szczupaka/baracudy to pierwotne założenie, choć pewnie mógłbym go dopracować... jakieś narośla itp... jak sie tak przyglądam to wydaje mi sie, że za duże zęby zrobiłem... historia jaką scena ma opowiadać polega na tym, że nurek obserwuje humbaki, pojawia się wunsz i wieloryby mają podejmować ucieczkę... wunsz pojawił się,bo poluje na humbaki, ale nurek zwraca jego uwage np. ze względu na jaskrawą butlę... humbak płynący w górę próbuje się oddalić od paszczy... Myślałem pozmieniać trochę pozę leviatana - próbowalem go zrigować i trochę przestawić, ale coś mi się przytkało i blender sie wysypał... może siatka za gęsta... może jeszcze coś zmienię, ale nie obiecuję, bo w głowie siedzi mi teraz zupełnie inny projekt... duży... bez potworów... animacja... ale tą serię chciałbym kontynuować, kurcze czemu doba ma tylko 24 godziny....

Edited by Papa Pio
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy