Jump to content

Recommended Posts

  • KLICEK featured this topic

Ten program niedawno mnie bardzo ale to bardzo zainteresował. Nie miałem jeszcze czasu usiąść do nauki, testów na jakiś bardziej złożonych modelach ale na pewno to zrobię. Cena bardzo fajna. 

Link to post
Share on other sites

Jest prosty do nauki, szybko go ogarniesz. Ma w preferencjach do wyboru ustawiania z innych programów, więc przełączysz sobie na swój i będziesz mógł płynnie na niego przesiąść. Też do niego niedawno przysiadłem i jestem zachwycony (inna sprawa, że to co mam w C4D, jeśli chodzi o UV to dramat).

Link to post
Share on other sites

Ja na codzień pracuję w ZBrush/MODO. Jak przychodzi mi rozkładać jakieś naprawdę duże ciałka na kilka UDIM to MODO zaczyna stękać. Ciekawi mnie jak poradzi sobie z moim surówkami. Program i jego możliwości prezentują się znakomicie. Ciekawi mnie czy przyszłość nie należy właśnie do narzędzi ukierunkowanych na daną operację. Ostatnio Topogun wychyla głowę coraz silniej, może się za chwilę okazać że to będzie najlepsze narzędzie do retopologii.

Link to post
Share on other sites

Ja kiedyś taki wielki statek kosmiczny wrzuciłem do MODO by rozbił go na części w/g nachylenia poligonów względem siebie. Mieliło to chyba 2-3 godziny. Przetestuję ten sam model na tym narzędziu. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, Sebazx6r napisał:

Uczenie sie malych programow jest szybsze niz tych kombajnow 😕

Dokładnie. Rozwój takich aplikacji też jest mniej problematyczny. Droga jest jakby jedna. A kombajny - jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego 😉
Również cena jest atrakcyjniejsza i przyciąga i studia i mniejsze grupy.

Edited by michalo
Link to post
Share on other sites

Uczyłem się go dziś przez 2 godziny. Rewelacja. On ma zupełnie inną filozofię niż w softach które już znam. Licencja startowa jest za darmo na 30 dni więc idealnie by go dobrze poznać. 

Link to post
Share on other sites

ja uzywam od wersji 6 albo 7 jakos takos czyli jakies 10-12 lat 🙂 ale to co ostatsnio dodali + packer do uv to jest must hef narzedzie po prostu.

Link to post
Share on other sites

O ho ho. To narzędzie ma kupę lat. Mega mi się pspodobało. Ktoś kto to projektował znał wszystkie plusy i minusy pracy z UV na różnych softach, dlatego tak mądrze to jest tam wszystko zaprojektowane. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jak ktoś z was go dobrze zna. Pomoglibyście mi zrozumieć o co chodzi w tutorialu. Włączając Checkera i Both, tarcze ma na checkerze a resztę na czarno? U mnie cały jest checkerze i dodatkowo w kolorach informujących zniekształcenia na UV. 

image.png.efccdb57034d75357d6d68a7a4668f37.png

Edited by gryzon
Link to post
Share on other sites

Hmm ona ma tarczę w checkerze, bo go rozłożyła a resztę czarną (wydaje mi się, że ma czarną, bo sobie w preferencjach ustawiła taki kolor), bo jeszcze nic nie zrobiła z nią. I dlatego ma Both zaznaczone aby widzieć wszystko i to co rozłożone i to co nie. U ciebie jest całość w chekerze, bo może masz już jakąś UV nałożoną na całość. Ale ja tylko z 2 modele do tej pory zrobiłem z programie, bo sam od niedawna z niego korzystam 🙂  

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze takie pytanie. Zniknął mi jeden island z UV i w widoku u mnie jest on szary teraz. W jaki sposób mogę wmapować go, by się pojawił na UV edytorze? 

Drugie pytanie. W jaki sposób zapanować by pakowało mi tylko na udimach z drugiego rzędu tylko? np. 1011, 1012, 1013 itd. 

Szukam jakiegoś manuala do tego softu, program odsyła tylko do youtube. 

Generalnie program rządzi. Jego prędkość bije na głowę wszystko co do tej pory używałem. Przetwarzam najcięższe siatki na których zdychały mi inne softy. 

image.png.efa8bbbdf54bec017fb06c5fe6513bea.png

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ten soft to jest sztos. Im dłużej w nim kopię tym szybciej coś robię. Testowałem na dość sporym meshu i szło jak malina. Dziś popróbuję na tym statku kosmicznym o którym wspominałem. Przydał by się lepszy port z ZBrush. Teraz trzeba kopać w kodach a i tak nie działa na wielosubtoolach. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mam pytanko.

Mam modelik... wymodelowany. przenoszę go do tego programu, robię UV.

Są tak jak potrzebuję.

Jak wygląda kwestia poprawek ? No bo mesh do przeróbki, a w "kombajnie" nie zawsze uv jest zrujnowane ( max radzi sobie jakoś czasami i nie psuje zbytnio ).

A tutaj ? Reimport mesha i UV od początku ?

Link to post
Share on other sites

uv to coś co się robi "na końcu".

A jako, że to bym robił w osobnym programie, to każda zmiana topologii powoduje konieczność poprawki UV.

Zatem, mając w maxie model bez UV albo z takimi bylejakimi, przenoszę go do RizomUV.

Tam robię uv i model gotowy do teksturowania. Moje pytanie dotyczy sytuacji w której dokonuję poprawek w modelu bez uv lub z takimi "jakie są" i już poprawiony

przenoszę ponownie do RizomUV. I co. rozkładam UV raz jeszcze z powodu zmian w topologii ?

Jest jeszcze wariant "ping-pong", z maxa do "uv-kowni" a po wszystkim z powrotem do maxa.

Zresztą, chyba czas na trial i zobaczę "co tam" 🙂 

Link to post
Share on other sites

da sie jezeli caly czas masz szczatkowe uvalki mozesz zaimportowac model z uvalkami i jezeli nie zniszczyles seamow to da sie rozlozyc uv jednym kliknieciem.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy