..:: WIKTOR ::.. 136 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 (edited) Witam Was po kosmicznie dłuuugiej przerwie na tym forum :) Po latach pracy w sofciku z firmy na literkę [A] przeniosłem się do Blendera (względy ekonomiczne...) i popełniłem o taki oto modelik. Rzut na głęboką wodę ogólnie, ale jakoś ogarnąłem temat. Powoli kończę ten projekt. Została analiza modelu (N-gony itp.), materiały i może jakaś scenka. Planuję przejazd przez wodę, boooo podwozia nie modelowałem czyli trzeba zanurzyć autko "do pasa" i chciałbym przetestować wodę + oświetlenie outdoor w plenerze. Miłego oglądania, komentowania iii mam nadzieję, że screeny wszystkie się wyświetlą. Edited October 14, 2020 by ..:: WIKTOR ::.. 12 Link to post Share on other sites
Sebazx6r 1,564 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 OJej muchos dobros jakie pikne siateczki. Link to post Share on other sites
makak 460 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Piękne, z przyjemnością ogląda się takie prace 🙂 Link to post Share on other sites
Loozack 530 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Super Ci wyszedł ten rzut na głęboką wodę - 10/10. Siateczki milusie. Link to post Share on other sites
..:: WIKTOR ::.. 136 Posted October 14, 2020 Author Share Posted October 14, 2020 Jeszcze duuuużo nauki przede mną. Jest parę elementów/kształtów, na wyprowadzenie których muszę obczaić jakiś fajny patent. Najgorsze jest to, że jak wróciłem do "starego" softu to pojawił się wtórny analfabetyzm :) Po prostu nie ogarniałem - teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Blender jest bardziej przyjazny. Aaaa i nie zawiesił się ani razu. Link to post Share on other sites
pionix 482 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Ukojenie dla oczu 😄 Świetny detal 👍 Link to post Share on other sites
alex3d 514 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Dobra robota, jest detal i dzięki temu czuć skalę i masę auta. Link to post Share on other sites
ArnoldSzczesliwy 234 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 profeska Link to post Share on other sites
KLICEK 3,051 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 piekne 😄 Link to post Share on other sites
mandragora 177 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 wszystko ładnie ale przyczepie się Link to post Share on other sites
Pawelkos 280 Posted October 15, 2020 Share Posted October 15, 2020 Swietny model, kawal dobrej modelarskiej roboty. Masz jakis konkretny tutorial odnosnie modelowania w blenderze z ktorego sie uczyles? Link to post Share on other sites
..:: WIKTOR ::.. 136 Posted October 15, 2020 Author Share Posted October 15, 2020 mandragora: tak masz rację, to już jest poprawione, tak samo jak grubość kierownicy, kanapa tył i parę innych elementów. Dzięki za obadanie modelu :) Najgorsze jest to, że ten Ford ma "milion" wersji i po prostu można dostać "kotka" do głowy podczas pracy. Pawelkos: modelowanie jak modelowanie, najważniejsze po przesiadce odnaleźć odpowiedniki opcji i narzędzi. To zajmuje sporo czasu, trzeba przekopać poradniki, manuale, tutoriale na YT, itp. Konkretnym tutorialem nigdy się nie kierowałem. W sumie zaczynałem przygodę z 3D kiedy były może 3 tutoriale godne polecenia - choć z perspektywy czasu wiem, że były do bani i najlepiej wyrabiać swoja metodę. Z tutoriali wyciągam zawsze pojedyncze nauki, nigdy nie brałem całości jako pewnik. Szukam rozwiązań na bieżący problem/element. Blender jest bardzo przyjazny, cała filozofia to przesiąść się :) Teraz już mam z górki. Polecam. 3 Link to post Share on other sites
pecet 245 Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 Model profeska :) Też od czasu do czasu coś muszę zrobić w blenderze i po powrocie do 3ds maxa łapie się na tym że szybko przyzwyczajam się do interfejsu blendera. Próbowałeś metody z shrinkwrap (ze znanego tutoriala o Corvette)? Link to post Share on other sites
..:: WIKTOR ::.. 136 Posted October 16, 2020 Author Share Posted October 16, 2020 pecet: metoda odnośnie czego dokładnie? :) Bo nie widziałem tego tutoriala Corvette. Sam shrinkwrap jest mi znany i baaardzo przydatny. W Blenderze działa lepiej niż w Maxie... Max ma natomiast CameraMatch czego mi brakuje w Blenderze choć gdzieś czytałem, że prace trwają nad podobnym rozwiązaniem. Link to post Share on other sites
pecet 245 Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 metoda odnośnie modelowania całej karoserii przy użyciu shrinkwrap. Z 3ds maxowym SW to raczej ciężko by było 😉 Poniżej reklama tutoriala, o którym pisałem, powierzchnie prawie jak NURBSy, zminimalizowane zniekształcenie odbić przy detalach, wycięciach, sąsiednich elementach itp: Oczywiście tradycyjną metodą też się da, ale SW jednak sporo ułatwia. 2 1 Link to post Share on other sites
Arturborubar 91 Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 taaa...do maxa jest taki mega stary darmowy script , max retopo 1.0, dobrze się sprawdza przy takim modelowaniu, polecam. Bardzo ladne autko, gratulacje:) 1 Link to post Share on other sites
KLICEK 3,051 Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 jeszcze slide knit jest spoko, jak musisz dodac detale na krzywiznach 😉 mozesz to zrobic przylepiajac detal na plasko do uv Link to post Share on other sites
stormwind 636 Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 Jest taki taki zwrot na modele z geometrią tej jakości "oddly satisfying", do pełni brakuje jeszcze tylko screenów siatki bez subdivison. Co do alternatyw CameraMatch jest niezależny https://fspy.io/ z blenderowym pluginem https://github.com/stuffmatic/fSpy-Blender Też powoli poznaje Blendera i mam to samo w kwestii wtórnego analfabetyzmu. W pracy pracuje w Maxie, nie mówie że jest zły ale... (tu było więcej treści ale zaczął przemawiać Fanboyzm) Link to post Share on other sites
..:: WIKTOR ::.. 136 Posted October 18, 2020 Author Share Posted October 18, 2020 Corvette jest akurat bardzo prostym modelem ze względu na dość kanciaste powierzchnie. W sumie dobry wabik na tutoriala :) Wolę retopo pod Blenderem - testowałem wszystko i jakoś bardziej intuicyjne są wszelkie rozwiązania pod Blendera pod tym kątem. Max ma duuużo zalet, ale wadą jest poroniony system licencji itd. no i oczywiście sama cena - po prostu ostatnia oferta do mnie nie przemówiła... Delikatnie komentując... 😉 Wiem, że muszę sobie dokupić do Blendera to coś https://blendermarket.com/products/MESHmachine :) Z fSpy korzystam, ale to raczej do architektury się nadaje i do regularnych kształtów. Bardzo przydatny, szybki i jest w "zestawie" fajny importer ustawiający scenkę co oszczędza masę czasu. Ktoś odwalił kawał dobrej roboty. Jak dokończę ten model z poziomu powierzchni to dam jakieś screeny siatek bez MS. Nie ukrywam, że chciałbym bardziej dopieszczać siateczki, ale czasu brak... 😉 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now