Winoo1 19 Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Dzień doberek. Jakiś czas temu w przerwach między kolejnymi dniami w robocie dostałem lekkiej depresji i poczułem zmęczenie archvizem. Dosyć długo zastanawiałem się co zrobić by na nowo zafascynować się tym, co robimy. Do głowy wpadł mi plan zrobienia kilkuminutowego filmu CG. A może raczej powinienem to określić mianem bajki, niekoniecznie dla najmłodszych. Pomysł właściwie kiełkował chwilę, po niedługim czasie siadłem do namalowania conceptów, wymyślenia scenariusza ( tu wciąż mam pewne braki, ale liczę, że da się to także ogarnąć na przyzwoitym poziomie ) i przygotowywania potrzebnego softu oraz jego nauki. No więc do brzegu, jak mawiają górale : tematem przedsięwzięcia jest animacja z poziomu runa leśnego w lesie/w okolicach zamieszkanych przez ludzi ( jeszcze nie wyklarowana kwestia ). Wstępnie chciałbym by to było około 3 minut animacji, ale jak wyjdzie - się zobaczy. Głowni bohaterowie to dwa grzyby oraz kilka owadów. Pierwszą postać już zrobiłem, zriggowałem i teraz bawię się w testowe animacje czy rig i facerig są dobre. Na pierwszy ogień w workflow tego projektu poleciał Max, 3Dcoat, Substance Painter, Photoshop i w dalszym etapie Fusion Studio i Davinci Resolve. Załączam kilka screenów z postepu prac, oraz link do testowej animacji poruszania się gałgana na YT 🙂 Projekt na pewno zajmie mi w okolicach roku ( a może nawet więcej, gdyż to jest projekt "one man army". Na późniejszym etapie pewnie będę musiał ogarnąć dźwiękowca, bo ja w tej materii totalnie się nie znam na niczym. No i mam nadzieję, że temat pociągnę do końca i po drodze nie zniechęcę się, bo wyzwanie jest niemałe, sporo trudności do pokonania, ale w końcu jak nie my, to kto... 🙂 1 Link to post Share on other sites
Papa Pio 77 Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 No to kibicuję... a wiem jakie to trudne... też zamierzam ogarnąć trzeciego życiowego szorta w przyszłym roku, więc będziemy sie motywować... własne niekomercyjne produkcje to ciężka praca ale bez nich... człowiek gnuśnieje... ostatni projekt z wielkimi przerwami trwał chyba 7 lat... tak, że grunt to motywacja... trzymam kciuki i będę zaglądał... koks muchomor to protagonidta czy raczej ten zły? Link to post Share on other sites
Winoo1 19 Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 13 minut temu, Papa Pio napisał: No to kibicuję... a wiem jakie to trudne... też zamierzam ogarnąć trzeciego życiowego szorta w przyszłym roku, więc będziemy sie motywować... własne niekomercyjne produkcje to ciężka praca ale bez nich... człowiek gnuśnieje... ostatni projekt z wielkimi przerwami trwał chyba 7 lat... tak, że grunt to motywacja... trzymam kciuki i będę zaglądał... koks muchomor to protagonidta czy raczej ten zły? Dzięki za słowa wsparcia 🙂 Muchomor to będzie taki cwaniaczek. Ani dobry, ani zły. Po prostu średnio rozgarnięty główny bohater, który wszędzie będzie szukał okazji by zaspokoić swoją hedonistyczną i samolubną naturę 🙂 Link to post Share on other sites
Winoo1 19 Posted January 7 Author Share Posted January 7 Mały update, gdyby to kogokolwiek interesowało :))) Dzisiejsza robota - malowanie tekstur w Substance Painter. Oczy jeszcze nie zrobione, ale to akurat zrobię w maxie. Ogólnie to wyszedł trochę creepy, ale cała konwencja filmu będzie niczym chory sen człowieka z niestrawnością 😄 Pozdr 3 Link to post Share on other sites
Ania 1,540 Posted January 8 Share Posted January 8 Biedronka całkiem dobrze wyszła, ale twarz zbyt ludzka, ciekawiej by było wyrazić mimikę żuwaczkami, czułkami i innymi biedronkowymi częściami, zamiast na siłę wciśniętą niby-ludzką twarzą. To samo zresztą dotyczy grzyba. Tyle ciekawych rzeczy jest na grzybach (dziury, ślimaki, przyklejone listki i igły, kołnierz, różne wyrostki i deformacje ...), które mogły by sugerować twarz. Wargi i tak już przypominają ślimaka, o ile fajniej gdyby naprawdę były ślimakiem który się rusza w takt słów grzyba! Scenariusz, storyboard, animatic radzę rozpracować jak naj dokładniej. Wszelkie braki się pomszczą i będą kosztowały dużo roboty. W jakim sofcie będziesz animował? Bo widzę że model w maxie. Do modelowania max jest w miarę ok, ale do animacji stanowczo odradzam. Link to post Share on other sites
Winoo1 19 Posted January 8 Author Share Posted January 8 Dziękuję @Ania za tak obszerny feedback. No więc po kolei: Celowo poszedłem w stronę antropomorfizacji, ponieważ w zamyśle mój film ma być w konwencji nierealistycznej i komediowej i chcę się wzorować w kwestii gestów jak i samej mimiki na legendach kina - Charlie Chaplinie, Bennym Hillu, Mr. Beanie. Dlatego twarze bohaterów będą podobne do ludzkich, bo po prostu uważam, że najlepiej oddadzą charakter zarówno postaci jak i humoru 🙂 Warto zwrócić uwagę, że Chaplin, Bean i Benny praktycznie nie używali do wyrażania swojej gry głosu, dlatego też tak ważne dla mnie jest opracowanie facjat takich, by mogły jak najlepiej odzwierciedlać emocje. Co do scenariusza - to prawda. Zdaję sobie sprawę że to najważniejszy element, dlatego poświęcam mu sporo wysiłku. Wiadomo - bez dobrej fabuły nawet najlepsza grafika pozostaje tylko zlepkiem kolorów, a z dobrym scenariuszem widzowie wybaczą wiele błędów technicznych 🙂 Ostatnia kwestia - soft. Wszystko będę robił w maxie. Mam z nim 20-letnie doświadczenie, znam jego dobre i złe strony, ograniczenia i możliwości. Sporo też animowałem w 3ds max. Wybór od początku był dla mnie oczywisty, bo po pierwsze go znam, a po drugie - z maxem są zintegrowane wg mnie najlepsze pluginy typu forest, growfx ( które będą kluczowe w moim environmencie ) oraz kilka wspomagających riggowanie i animację. No i oczywiście całość będzie liczona Vrayem, compositing i post w Fusion Studio, a końcowa edycja w DaVinci . Tak więc tak się sprawy mają 🙂 Dziękuję raz jeszcze za konstruktywną krytykę, mam nadzieję, że teraz troszkę bardziej naświetliłem moje koncepcje 🙂 Pozdrawiam gorąco Bart Link to post Share on other sites
Papa Pio 77 Posted Wednesday at 06:13 PM Share Posted Wednesday at 06:13 PM Podoba mi się... sam mam rozkminę jak wymodeliwać kilka owadów... zwłaszcza pod kątem mimiki... muszę z tym ruszyć bo czas ucieka... czy te postacie będą mówić? Link to post Share on other sites
Winoo1 19 Posted Wednesday at 06:16 PM Author Share Posted Wednesday at 06:16 PM Dzięki 🙂 Postacie nie będą mówić, ale będą artykułować dźwięki , co w połączeniu z mimiką mam nadzieję, że zagra dobrze 🙂 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now