Jump to content

Recommended Posts

Witam

Postanowiłem założyć teczkę, aby dodawać  prace wykonane w photoshopie🙃. Ogólnie rozwijam się ciężko w tych tematach jak digital painting i fotomontaż. Mimo wszystko nie martwi mnie to tak bardzo... bo lubię sobie coś namalować lub dokonać jakiejś fotomanipulacji. Oto moje dotychczasowe prace https://piotrun.artstation.com/ .Będe wrzucał tu kolejne prace w przyszłości. Wskazówki i porady mile widziane

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Taka trochę sklejanka. Poszczególne elementy wyglądają dobrze (oczy, usta szczególnie), ale całość nie trzyma się razem. Jej prawe oko jest chyba niżej niż lewe? Nie widać bryły, włosy nie są dobrze wycieniowane (wszędzie tak samo, a przecież światło z prawej), skóra za miękko. Dlaczego cień nosa jest miękkszy niż cień na szyi? Miałeś refkę czy z głowy?

Edited by Ania
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Fajnie, że na twarzy jest tyle kolorów, dobrze że nie zapomniałeś o liniach wodnych oka i ogólnie to spoko portret, ale jednak dodałabym na skórze więcej faktury. Wydaje mi się też, że skóra jest zbyt mocno zblurowana, przydałyby się mocniejsze i nieco twardsze cienie żeby wydobyć wrażenie trójwymiarowości (zwłaszcza w okolicy nosa i nozdrzry).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Witam

9 godzin temu, Ania napisał:

Miałeś refkę czy z głowy?

Głównie to rysuję z głowy🙃...może dlatego moje portrety Pań wyglądają jak by to były siostry😉. Kiedy biorę piórko od tabletu i zaczynam szkicować...jakoś te rysy twarzy same podobnie mi się układają. 

 

10 godzin temu, Ania napisał:

Taka trochę sklejanka

Tak przyznaje jest to sklejanka...włosy, twarz, kurtka to osobne warstwy z photoshopie. ( to jeszcze nawyk z fotomontaży które wykonywałem w ps)

Link to post
Share on other sites

Super że wrzucasz tutaj swoje prace, poznęcam się nad jedną trochę 🙂

Nie będę ściemniał, trochę tutaj jest do poprawienia. Najpierw moja wersja:

850696623_poprawkiportret1.png.81aa6265565451d8463c3eedc718f010.png

Gif porównawczy

poprawki-portret.gif.461f6e94513f14c08cbcf7daa6a6871b.gif

Generalnie moje zmiany to pozbycie się detalu, szczególnie na oczach, dodanie ostrych krawędzi cieniom, pozbycie się ultra miękkiego renderu na skórze, dodanie masy włosom i ogólne zróżnicowanie kolorów. 

Uwagi:

1. Pozbądź się wklejanych rzeczy, przynajmniej na razie. Photobash to nic złego, ale to osobna technika, a nie ułatwiacz, i żeby dobre efekty osiągnąć klejąc zdjęcia potrzeba równie dużo praktyki co do każdej innej techniki. Polecałbym raczej zacząć od tradycyjnego podejścia (może być na tablecie rzecz jasna), czyli nauczenia się brył i światła przynajmniej w podstawach i potem przejść do innych rzeczy.

2. Pozbądź się soft round brusha i maluj plamami. Zobacz, że pomimo tekstury i wyraźnych śladów pędzla w mojej wersji twarz dalej czyta się jako gładka i kobieca. To, że coś jest gładkie, nie oznacza, że musi być gładko namalowane. 

1008403988_poprawkiportret2.png.01c085f2c0bee03b37e3b1205a314ce5.png

3. Pozbądź się białego koloru. Jeśli postać nie stoi w jakimś surrealistycznie sterylnym laboratorium to światło nie będzie totalnie białe. Jak kolory ciemnieją/jasnieją, to zmienia się ich ogólna barwa, a nie tylko jasność. Czerwony kolor w świetle to nie jest jaśniejszy czerwony tylko, zależnie od koloru światła, będzie przechodził w pomarańcz (jak ciepłe światło) albo w fiolet (jak zimne). Do tego dochodzi kwestia zbyt dosłownego myślenia o kolorze - trawa jest zielona, niebo niebieskie, białko oczu białe, skóra różowa. Otóż nie 🙂 Każda z tych rzeczy to feeria barw, które zmieniają się zależnie od oświetlenia i w ogóle te obiekty same z siebie nie mają jednolitego koloru.

4. Nadmierna dosłowność i detal. Nie chcę sam sobie słodzić 🙂 ale na mojej wersji jej oczy, pomimo 1/10 detalu i ogólnego luzu w porównaniu z Twoją, wyglądają bardziej jak prawdziwe oczy człowieka, a nie lalki, jest w nich jakieś życie i osobowość. Chodzi o to, żeby ta mozaika plam tak fajnie układała się w to co chcesz przedstawić. To typowy błąd początkujących, którzy zakładają, że realistyczne = KAŻDY detal namalowany z fotograficzną precyzją. Cóż, nie 🙂Patrz na to (J.S. Sargent):

Edinburgh_NGS_Singer_Sargent_Lady_Agnew.thumb.jpg.901c831c1debb262559479ac248ab252.jpg

Zobacz jak niedosłownie malował Sargent. Szarfa to tylko jakieś plamy z bliska, ale z odległości wygląda bardzo realistycznie. Prawie każda rzecz na tym obrazie taka jest. Rzęsy też nie są jedna po drugiej namalowane, raczej jako plama i to zlewająca się ze źrenicą i cieniem na oku, a mimo to wyglądają bardzo realistycznie, i przy tym estetyczne.

5. Bryły, bryły bryły... Najważniejsza rzecz, czyli to jak światło pada na rzeczy. No bo koniec końców malujesz światło, więc trzeba wiedziec jak ono działa. To zbyt duży temat na post na forum, ale tutoriali na ten temat jest masa. New Masters Academy, Watts Atelier, drawabox, Proko, Moderndayjames, Dorian Iten, Glenn Vilppu, to pierwsze nazwiska/strony, które przychodzą mi do głowy, a gdzie warto zajrzeć, żeby poćwiczyć temat 🙂

Spróbuj coś narysować, bez pomocy zdjęć (w sensie bez wklejania, jako refki jak najbardziej korzystaj :)) Będzie koślawo to trudno, inaczej nie idzie się nauczyć 🙂

Powodzenia!

  • Like 1
  • Thanks 7
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam

Spróbowałem dziś...tak w celach szkoleniowych namalować ponownie ten sam  portrecik🙃... bez wklejania w photoshopie. Jedynie tło to osobna warstwa. Rysowałem właściwie to jednym pędzlem, zmieniając tylko jego krycie. Nauki malowania prze mną dużo, ale puki co  wyszło tak.

 

 

 

agata mal.jpg

Edited by piotr123
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Witam

Kolejne dwie prace z cyklu malarstwa cyfrowego 🙃 Jeszcze... że tak powiem raczkuję w tym temacie , ale ciągle próbuję doskonalić się w temacie iść do przodu🙂 Prace są na podstawie moich dawnych prac

 

Anka m.jpg

Karolinka M.jpg

Anka.jpg

karola.psd m.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Teraz wyłapałem, że chyba wkradło się tu jakieś lekkie niezrozumienie. Nie ma nic złego w malowaniu na wielu warstwach. Ważne tylko, żeby się  na koniec "scalały" ze sobą, wyglądały jak jednorodna praca. Nie chodzi mi tu o spłaszczenie całości tylko, tak jak Sebastian wspomniał, żeby nie wyglądało to jak powycinane elementy z kilku niepowiązanych prac i złożone w jakąś całość, gdzie każdy element średnio się spaja z pozostałymi. Kwestia malowania na jednej, bądź wielu warstwach to, moim zdaniem, kwestia indywidualna. Moim zdaniem nawet trzymanie się jednej warstwy wymaga sporo więcej dyscypliny.

Garść luźnych tipów. Staraj się nie używać miękkich brushy. Spróbuj też używać możliwie dużych brushy. Patrząc na poprawkę Twojej pracy Sebastiana widać, że wcale nie trzeba wydziubciać miliona włosów, aby wszystko było czytelne. Tym bardziej, że duża ilość detalu niestety nie przykryje błędów w budowie samej bryły. Jako, że malujesz od razu w kolorze to warto liznąć trochę teorii koloru, a przede wszystkim o przyciemnianiu/rozjaśnianiu kolorów, by nie używać do tego czerni i bieli. Jasne, czasem trzeba, ale raczej tego się unika, zwłaszcza na początku by nie nabrać złych nawyków. Poćwicz też trochę konstrukcję twarzy, żeby kluczowe cechy, takie jak np. wielkość oczu, czy ich rozstaw nie rozjeżdżały Ci się tak przypadkowo. Będąc przy oczach jeszcze. Wiemy, że oczy są białe, ale w rzeczywistości nigdy takich ich nie widzimy. Malowanie białych oczu to taka ludzka tendencja do malowania symbolami i ogólna skłonność do malowania rzeczy takich jak się nam wydają, a nie w wyniku obserwacji. "Jaki jest koń każdy widzi" 🙂 A na koniec, dużo łatwiej narysować brzydkiego faceta niż ładną dziewczynę, czy kobietę 🙂

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny ten wilczek - ma (jak na moje oko) bardziej wyrazistą bryłę (taką trójwymiarowość), niestety twarz pani po prawej trochę płaska 🙂 i nie mówię o klatce piersiowej - której notabene nie widać 😉 Nie chce cię demotywować bo widać że jest w tobie potencjał.
Myślę że problem leży w tym że malujesz prosto z głowy, to raczej błąd. Z refką IMO jest bezpieczniej i prościej - nawet jeśli wynik będzie różny od referencyjnej twarzy to sama twarz wyjdzie bardziej wiarygodnie. 

 

No i osobiście sądzę że takie rozbicie na prostsze "bryły" twarzy jest mega pomocne w cieniowaniu - bo po primo, łatwiej poprawić prosty trójkąt/kwadrat niż skomplikowany wzór cienia. po drugie primo 😉 szybciej łapiesz przestrzenność kształtu. 
aa0123f422949d234d5b2ece6bd68ec1.jpg 17ba6953ee821204100d24b83b2b0e46.jpg d8d6df7c36bc94b4c778c5bc7a5fc3e8.jpg 490a9e3273a653e8c689cd8e6633c345.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy