Jump to content

Recommended Posts

Cytat

Jak chcesz dodac obj (albo inny wspierany format) bez zabawy z insert tool a pozniej import - uzyj multiinsert z subtool mastera. Mozesz pojedynczy obiekt tez tak dodac. Wyciagniesz sobie na UI i masz problem z glowy.
Wracam do ZBrusha. Najzajebistrzego softu evaaaaaa! 🤭

Tyle samo kliknięć by zaciagnac 1 obj na skopiowany subtool. Uzywam do importowania innych ztl lub grupy obj.  Żaden tam patent. Tu 3-4 klikniecia i tam 3-4 klikniecia. Zapomniales by napisac bym se postawil 1 boxa by trzymac nazwe pliku  by mi nazwy subtoola nie zmieniało na którym pracuje.
Spróboj zrobic GOZ majac foldery. Powodzenia. 

Dzióbiesz coś sobie chałupie to dziób wtedy też bym miął wyjebane. Soft jest fajny do szybkiego prototypowania jak zaczynają się kwestie techniczne i reżim zaczynają się schody.
 

Cytat

To nie gadaj 😄 Rob se na czym chcesz. Zylka Ci peknie

Bycie wrednym nie boli co? Robisz to zwodowo? Byleby by podłapać temat i siać ferment? Niestety podłapałem twój haczyk nienauczony doświadczenie sprzed paru lat. 

"Edytowane na prośbe operatora"
 

 

Cytat

Wracam do ZBrusha. Najzajebistrzego softu evaaaaaa! 🤭

 

No i super. Ciesze siętwoim szczęściem

"Edytowane na prośbe operatora"
 

Cytat

Sorka, za offtop, ten addon to blendka, jak wyglada meshe ktore eksportuje ? Posypią sie w zbrushu ? 😄

Jakub z tego co wiem robi trojkaty, ale jak nie ma Ngonow to nic ci sie nie stanie.  W tym ,że jak przerzucisz do zetki stracisz normalki. Ogólnie używałbym go albo do szybkie topo do Hardów i potem retopo bake i textury w substancie. Bo do zetki to trzeba bedize zdynameshować lub sculptris pro ale za nim nie przepadam.

Odnośnie ciuchów w pluginie , nie wiem bo tak jak pisze kupili tańszy addon i tego nie ma.  Ręce mi opadły jak koleżanka napisała o tym fakcie ;/.  Musze przycisną producenta by to odkręcili bo głownie chodziło mi o clothy. Fajnie by tym pikowane cuda robić jakieś rękawiczki etc.  I nie ogranicza się człowiek gęstościa siatki bo zmienia ją dynamicznie z tego co oglądałem.
Sprawdziłbym w domu ale jakoś mnie nie ciągnie jeszce do Blendka ;/ ,a powinno.



 

Edited by Sebazx6r
Link to post
Share on other sites
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- Proponuje się nauczyć czytać ze zrozumieniem, a nie bełtać wodę w kilblu i siać teorie spiskowe. -  Blendera nie używam używam Mayki. - Zbrusha zaś od 4R6 i piszę jak jest. Przykładu Blendka uży

Nie mają wyboru, muszą gonić mocną konkurencję 🙂

aaa tobie chodziło o ten skrót nowości.... ogarnij się gryz....  Te skróty z poprzednich wersji były bardzo spoko. Nie zawsze jest czas by pooglądać wszystko z full prezentacji. 

Posted Images

Ło panowie chbya za dużo piątkowego browara.

 

No ale Seba ma sporo racji choć nie ze wszystkim się zgadzam.

Zbrush to soft do sculptingu. Wszelkie dodatki typu uv, fibers, polypaint są po to żeby na szybko coś stworzyć. Tak jak tradycyjna rzeźba w animacji czy filmie - spełnia dokładnie tą samą rolę.

Pixo nie raz to udowadniał dodając takie mega ficzery jak zsketch, shadowbox, zspheres lub akurat świtny dynamesh.

Jest wiele żartów jak kontrola i jej brak nad krzywymi,

to że trzeba często chodzićna około bo bezpośrednich sposobów nie ma itd itp

 

a problemy z integracja innymi softami to wina pipeline i braku doświadczenia. Jeśli walisz na oślep export import to tak masz. Jak na spokojnie przemyślisz sprawę to unikniesz w przyszłości wiele problemów.

Link to post
Share on other sites

@michalono ja sie zgadzam z wami wszystkimi tak naprawde 🙂 Perspektywa jest taka ze kazdy ma racje w zaleznosci od tego co potrzebuje i co robi. Jezeli robisz sobie modeliki, pozniej je pozujesz i tyle to zbrush jest do tego genialny.  Wiec taka osoba ma problemy ze zrozumienim  osoby, ktora robi cos wiecej z tymi modelami i "wice wersja" hehe. No,  nie ma co robisz szopek, ze moja racja jest najmojsza.

Generalnie zbrush od updatu do updatu nie zmienia sie praktycznie nic i zgadzam sie ze pixologic nie slucha ludzi. Generalnie zb potrzebuje konkurencji i licze ze za niedlugo jakas sie pojawi.

 

 

Link to post
Share on other sites

@Sebazx6r masz rację, że na pewnym poziomie wszystkie te programy są chusteczkowe, tzn. jak trzeba coś robić w dobrej jakości przy totalnym braku czasu, a wszystko się sypie i nie działa jak powinno. O blenderze to już nie wspominam, bo tam wszystko jest zawsze pod górkę 🙂Pixologic ściga się sam ze sobą i to jest niezdrowe. Wszystkie te softy się kończą Mudbox, 3Dcoat. Pokolenie zdolnych i napalonych na 3D i jeszcze robiących jakieś softy in-housowe, które wychodziły na światło dzienne zaczyna się starzeć (coś pewnie bliżej 60-tki). Biednie ten rynek i wybór wygląda.

@Nezumi zetka jest bezkonkurencyjna, mimo swojego osobliwego interfejsu. Natomiast jakby blender łykał polycount na poziomie 100 mln w sculpcie to pewnie nawet Ty byś się nawrócił 🙂

Link to post
Share on other sites

Jutro pokażą symulację cieczy i raytracing 😉 + filtr do bpr.
A ja i tak czekam na nową paczkę bruszhy od ZBrushGuides 😉

 

Ale na poważnie, tak jak mówi @KLICEK

dla kogoś takiego jak ja co robi modele do druku, zbrush to niebo i ziemia i właściwie gdyby nie potrafił harddcorowo namieszać w siatce wystarczył by mi w 100% (a tak to wspomagam sie netfabbem).

Mam w pytkę ficzerów właśnie do takiej roboty i ciągle wprowadza nowe udogodnienia więc generalnie nie widzę jeszcze konkurencji w Blenderze. Nawet jak udźwignie 100 pierdyliardów poly 😉  bo po prostu zbrush ma mega narzędzia i możliwości.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Cytat

ej no seba jest nas 5 osob na forum, mozna takie sprawy zalatwiac bardziej elegancko, wyzywanko jest mega slabe. 

Z całym szacunkiem Klicek także mogłeś zareagować wcześniej. Koleś ewidentnie podjudza. 
Trochę mnie poniosło, ale przez takich włąśnie ludzi upadają fora.

Edytowałem.

Cytat

a problemy z integracja innymi softami to wina pipeline i braku doświadczenia. Jeśli walisz na oślep export import to tak masz. Jak na spokojnie przemyślisz sprawę to unikniesz w przyszłości wiele problemów.

jeżyk programowania w zetce i pisania skryptów robi swoje. Tzn xD przeszkadza.

Tylko powiedzmi jak ja mam uważać na x osób nad którymi jestem. Wiesz to bywa męczące pamiętać o wszystkich bugach. W tym ,że często od pamiętania jestem ja 🙂 a i userzy softów czesto poza artyzm w technicznym stuff za daleko nei wybiegają.

P.S. jaka sprawdzisz vertex ordeder na oko xD a obj ci wskoczy bez errora ( w mudboxie nei wskoczy)

Odnosnie braku konkurencji. 
Niech popatrzą na to co jest w dobre w tych "zdeklasowanych" softach bo mogą dodać wiele dobrego nawet z durnego Mudboxa.

Niestety czuje ,że kolejny Zbrush summit bedzie rozczarowaniem.
Na widowni nooby z nadzieja na zatrudnienie (been there done that - xD tylko na autodeska prezentacjach w Wawie), zaś na prezentacji ludzie nie uzywający nowych featerów i używajacy zewnetrznych softów do retopo  a i stand up comedian.



 

 
Edited by Sebazx6r
Link to post
Share on other sites

@Sebazx6r - Ale mi powiedzial, norrrmalnie... Po szkole obiad i widzimy sie na podworku, kolo piaskownicy! Nie ma to tamto, z ta duza czcionka miarka sie przebrala! 😆

Nie ma idealnego softu. Ale wszyscy rzezbia w zetce bo alternatyw brak. Najlepszym dowodem na to jest fakt, ze sam @Sebazx6r korzysta z niego. I nie do jakiegos dziubdziania tylko w PRODUKCJI! Zaciska zeby, tamuje lzy, zyla na skroni wzbiera i pulsuje ale napiera dzielnie. Bo Blender sie posmarka niestety jak chcesz cos powazniejszego zrobic. Ja bym sobie jeszcze mogl cos podziubdziac w nim ale w produkcji... Nawet Tangent Animation, ktore slynie z uzywania Blendera - uzywa ZBrusha do rzezby.

Nie ulega watpliwosci, ze to moglby byc lepszy soft. Na glupie foldery ludzie czekali latami. Mnie osobiscie, jak "se tak dziubdziam na chacie" krew zalewa, ze nie ma wymiarow realnych jakos normalnie zaimplementowanych tylko z transpose line sie trzeba bawic. Byloby fajnie zaznaczyc sobie recznie seamy skoro juz mamy zmodeler. A skoro o Zmodelerze to mi brakuje zeby byl snap do jakiejs powierzchni czy vertexa. O retopo nawet nie wspomne - jest lepiej ale w porownaniu z Maya czy Retopoflow to nadal jest zart. I tak sobie mozna wymieniac tylko... co to da? I tak bedziemy wszyscy uzywac zetki bo jest NAJLEPSZA NA SWIECIE! Znaczy sie... 😅😂
Bo wszystko inne softy tez sa kiepskie w tym czy owym. Tez sie wyp...dalaja na plecy, zawieszaja i co tam jeszcze.
Z tym zachwalaniem innych softow jest troche jak z mascia na porost wlosow - gdyby istniala faktycznie to by lysych nie bylo. Jakby istnial jakis soft lepszy od Zetki do rzezby to bysmy jarali sie teraz jego updatem zamiast plakac nad tym co moznaby poprawic w Zetce. I tyle.
Ide cos podziubdziac, bo jutro updacik. Moze cos fajnego dodadza. A jak nie? Bedzie mozna ponarzekac ze slaby update jest i sie wszyscy przesiadziemy na...

No wlasnie.

@alex3d Chyba jednak troche wiecej bym potrzebowal niz polycount. Ale co ja tam wiem - dziubdziam tylko na tym niszowym ZBrushu podczas gdy cala reszta produkuje w Blenderze... 😉

Link to post
Share on other sites

No to z UV masterem i modlitwą na ustach, żeby się nie wywalił możesz zdziałać wszystko 😉

@Nezumi ZB nie ma problemów ze skalą.. no ma bo np 50mm zamieni na 49,8989839 cholera wie czemu ale jak korzystasz z scale mastera od początku projektu, robisz sobie tym samym pluginem boxa 1x1x1 mm to ci nic nie ucieknie.

Jeszcze export do stla 3d print hubem i tam też musisz updatować wielkość za każdym razem.

Ja to robię tak, ze jak eksportuję (a nigdy nie ufam zbrushowi do końca) to eksportuje razem z tym boxem co ma 1mm i na jego podstawie robię skalę  w 3d print hub. Nigdy nie ucieka, pivot się nie zmienia jeśli eksportujesz różne części.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@michalo Nie chodzi mi o to ze cos zle wypuszcza bo tez nie mam z tym klopotu. Bardziej o to jak to mierzenie jest rozwiazane. W Mayi widze po prostu ile co ma dokladnie. Fajnie jakbym mogl po prostu miec taki szecian naokolo obiektu, i mogl go sobie skalowac. Nie wiem jakos mi to nie pasuje od poczatku jak jest rozwiazane w ZB.

Link to post
Share on other sites
Cytat

@Sebazx6r - Ale mi powiedzial, norrrmalnie... Po szkole obiad i widzimy sie na podworku, kolo piaskownicy! Nie ma to tamto, z ta duza czcionka miarka sie przebrala! 😆

Miarka się przebrała już kilka lat do tyłu tylko zapomniałem. Na tym temat kończe

Inna sprawa jak maci model asymetryczny i nie macie bounding boxa okalajacego model np box ktory jest symetryczny. To ucieknie symetria nawet na symetrycznych modelach. Nie wiem jak ten sof liczy symetrie ale musi byc coś co jest najwiekrze i symetrczne. inaczej poprzesuwa pivoty w symetri na poszczegolnych subtoloach.

Randomowa zmiana skali w modelu to inna sprawa. Szczegolnie problematyczne jak 2 osoby robia model.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Jak masz symetryczną siatkę ale upozowaną to jest takie coś jak posable symetry.
Jeśli siatka nie jest symetryczna i ten box też , no to nic się nie zrobi.

 

Zmiana skali to wina użytkownika. Jest taki bug (zgłaszałem go już) gdy wklejamy subtoola do innego toola (copy, paste) to on się tam wkleja z zachowaniem skali obu obiektów. Więc jak jeden miał 10 mm a drugi 1000 mm to różnica będzie znaczna i będzie ją widać- a tak jest jak się robi chaotycznie, w różnych jednostkach lub bez uwagi na to.

Co się dzieje, i jest to bug,  zbrush ma takie coś jak scale unify. Proporcjanalnie dostosowuje model do wilkości grida lecz jego skalę w jednostkach zostawia niezmienioną. Ma to znaczenie bo brush size też jest zależny od wielkości grida. Tzn jak model jest za maciupki na gridzie to brush size 1 może być za duży, dynamesh za słaby itp

 

Więc jak się wkleja się taki  subtool do innego to on już ignoruje wielkość grida/wordla a bierze pod uwagę rzeczywistą skalę. Co robi wielu użytkownikó? Jest jedno dostępne undo. Kiedy je wciskamy model wraca do poprzedniego rozmiaru względem grida tylko, że jego wielkość w jednostkach nie ulega zmianie.

Co przy eksportch potrafi nieźle namieszać.

 

Dlatego, ze każdy obiekt ma swoją skalę zapisaną w tool>>export>scale  I ten slider dla wszyskich subtooli w projekcie musi być taki sam bo inaczej dzieją się kosmiczne rzeczy. Właśnie ten slider zmienia się do tego z przed wklejenia kiedy wciskamy undo.

Zobacz na filmiku jak wklejam dużego psa na mniejszego
https://streamable.com/r8wlcg

Link to post
Share on other sites

ja nie wiem o co te klotnie 🙂 

 

Zbrush jest super to fakt 🙂 ale jako soft do pracy w duzym teamie, jest totalnie nieprzewidywalny i koniec. 

Soft ktory nie ma skali, nie ma perspektywy, nie ma 3d, wszystko jest fejkowane. No, sorry nie da sie tego softu obronic 🙂

 

Ale TAK fajnie sie w nim pracuje i kocham go i nienawidze w jednym czasie

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@blood_brother jest 5 użytkowników a ty chcesz ignorować? TO co byś czytał? 😛

 

back to zbrush..

Ale to to tak jest z każdym softem którego używa się do konkretnej roboty - kocha się go i nienawidzi. Ma się ochotę roztrzaskać komputer.  Każdy jeden soft. Udowodnijcie, ze się mylę 😉

 

Zbrush, pozat tym, że to super narzędzie, świetnie rozkręcił na siebie hype. Pamiętam jak z każdej strony zasypywany byłem artworkami z ZBrusha. Od razu go pokochałem. Chyba wiele osób przekonała wersja 3,1 czy 3,5 i w górę.  I ta miłość wygrywa z jego wadami. 

Chciałem tworzyć takie kreatury i postacie. Musiałem 😉

Mudbox pomimo, że wiele osób twierdziło, ze jest lepszy pod wieloma względami nie miał takiego zaplecza. Może dal tego przegrywał, a użytkowicny autodesków mieli przecież do niego bliżej niż zbrusha. 

Podobnie artystyczny hype kręcił toolbag, painter i wyszło im to na dobre.

Blenmder też trochę próbował ale chyba już za późno. Teraz mam wrażenie, że juz narzędzie, przy oglądaniu grafik, nie ma takiego znaczenia jak kiedyś.

Może dla tego, żę fora juz nie istnieją, wipów nie ma itp itd.

Link to post
Share on other sites

 

Cytat

Ej, Chłopacy, jest opcja ignoruj użytkownika i z głowy 😛

Done that. Tylko po zmianie forum mi go odblokowało. Done that again.

 

Cytat

Zbrush, pozat tym, że to super narzędzie, świetnie rozkręcił na siebie hype.



No tak w sumie Zbrush real to jest hudy rendery mayki Arnolda xD... ale nei to było robione w zetce...

To tak jakbym oglądał real lightera lub  shading artisty po grubym compo kogoś innego.

Edited by Sebazx6r
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy