Jump to content

MARDINI - Houdini Daily Art Challenge


Recommended Posts

Jutro startuje MARDINI  czyli challange dla osób używających/ uczących się Houdinego motywujący do codziennej pracy i przygotowania czegoś do tematu dnia 🙂

 

https://www.sidefx.com/community-main-menu/contests-jams/mardini-daily-challenge/?fbclid=IwAR06y-Jf_4SMWCUF0sVrgdJ3cwDbHfgJlB8KseV_Fio0QlIp9WiULpakuAg

mardini_prompts_release.thumb.jpg.871de7f9c84b611fd975619b0b6e1bf7.jpg

 

Oczywiście są nagrody jak licencja Houdineigo FX ale dla początkujących którzy każdego dnia cos umęczą będzie Houdini Swag Pack, w poprzedniej edycji było coś takiego, jak dla mnie super nagroda za udział 🙂

 

Więc Panowie ( i Panie?) nie śpimy, napi***my 🙂

Choć jak znam życie to w moim przypadku po pierwszej pracy moja " konsysntecja" będzie wyglądała tak:

EvNDtrrVIAAEIgQ.png.3e3dbe8a3d318e5135313ed6ef59828d.png

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pierwszy dzień zaliczony it is what it is 🙂 Praca zatytułowana  "ręce opadają " 🙂  Marthini01._prev.mp4 Marthini01.sim_prev.mp4  

Zrobiłem drugi dzień i tym samym pobiłem swój " rekord" z poprzedniej edycji 🙂 Grow w moim wykonaniu to nie jakiś fancy diferenctial czy recursive grow tylko skalowane rozciągniętej kulki 🙂 nawet

18 Modern house - świerki tak nie za bardzo mi się udały 🙂 i nie idzie tego dziadostwa zrenderować w animacji, może mi już karta graficzna dogrywa, redshift wiesza kompa, czasami zostawia czarne kwadr

Posted Images

@michalo Paaanie na mnie w akcji to nie będzie na co patrzeć 😛 lepiej po twetterach czy instagramch po hastagach szukać prac ludzi, W hudym w miarę się czuję dobrze w operowaniu geometrią SOP, do tego RBD ciała sztywne, ciecze i trochę grainów liznąłem z tego za dużo nie da się urodzić 🙂 Inna sprawa, że to trzeba zamknąć szybko a importować można tylko tekstury, cała reszta wraz z compo w houdinim. Mam pracę dzienną, dodatkowo małe zlecenie na boku, dziewczynę i ostatnio objawy cukrzycowe się nasiliły i na rano muszę prostą animacje przygotować i większego meila napisać a jest już 1:30 więc szacuję, że tak z godzinę może uda mi się wyszarpać na każdy dzień 🙂

O ile taki bounce można dać kulkę, zaanimować odbicie ze squasehm i stretchem i po 10min oddać "prace" to świat fantasy czy scifi to tak szybko się nie pyknie i trzeba mocno pomyśleć żeby coś bardzo szybko i po taniości zrobić gdy importować można tylko tekstury - pierwsza myśl zaimportować gotowy obrazek, ustawić przed kamerą i wyrenderować 😄

Ze światami to może bym próbował coś w stylu low poly jak kolega @brain robi ale to hudy tu się nie modeluje szybko ani wygodnie 🙂 Zobaczymy co to będzie i jestem otwarty na pomysły " po taniości" 🙂

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja zdaję sobie sprawę, że to tak prosto wygląda z zewnątrz, ale jak już się odpala soft to pociągnąć to przez cały miesiąc to niezły wyczyn. Tym bardziej, że tematy to niezłe wyzwania patrząc na to co potrafi ten soft.

Myślę, że się rozkręcisz. Wystarczy nie spać czy coś hehe. A ja z ciekawościa bym poobserwował. No ale wiem jak to w życiu jest 😉

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem drugi dzień i tym samym pobiłem swój " rekord" z poprzedniej edycji 🙂

Grow w moim wykonaniu to nie jakiś fancy diferenctial czy recursive grow tylko skalowane rozciągniętej kulki 🙂 nawet widać, ze na zwykłym gridzie ułożone żeby czas zaoszczędzić i popracowałem chwilę dłużej niż poprzednio nad kamerą, światłem i materiałem żeby jakoś to wyglądało 🙂 

  • Like 6
  • Wow 2
Link to post
Share on other sites

Próbowałem się uczyć Houdiniego hobbystycznie w tamtym roku. Ten soft to jest coś pięknego, bardzo mi się podoba jego architektura, interface. Jak jeszcze będę miał trochę czasu to posiedzę przy tym. Ten program najbardziej przypomina mi utraconego XSI. Sorry za offtop. Jedziesz! 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@gryzon ja zaczynałem się uczyć hudego w 2019, zaczynałem tak ze 4 razy, rok przerwy, pół roku przerwy i tak to idzie powolutku 🙂

@EthicallyChallenged nie ziemia to zaimportowana tekstura, może i sam bym taki materiał zrobił ale nie mogę cały dzień nad tym siedzieć a tekstur i materiałów mozna używać 🙂  

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wyjątkowo 3 w 1, escape, leap i crush 🙂 

Na początku myślałem żeby zrigować testowy model i zaanimować skok ale odkryłem mocapowe ludki więc zrobiłem wirtualne ludobójstwo 🙂 

Pierwszy raz coś takiego próbowałem w hudym robić, rigowania też zresztą nie robiłem. Dobra pora iść spać już 24h bez snu a jutro rano trzeba jeszcze animacje dla klienta oddać 🙂 

 

1094696374_Screen03_03.20210003.thumb.jpg.6911855c6abf4c32d2d1c21c0e1f6dad.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Wow 1
Link to post
Share on other sites

To są dużo prostsze rzeczy niż się wydaje przynajmniej na takim podstawowym poziomie, co chwila coś googlowałem ale byli ludzie z podobnymi problemami to nauczyłem się czegoś na ich doświadczeniach 🙂 nie było to tak trudne ale kilak godzin zeszło. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzień 4 - Escape "There is no escape from me!"

Pierwszy raz ulepiłem w hudym jakiegoś autoriga i użyłem kinefxa, całkiem przyjemnie mi się robi takie surowe rzeczy na szybkości, sporo się uczę szczątkowych rzeczy byle tylko coś działało i następne 🙂

 

1408096681_Screen04_03.20210000.thumb.jpg.6b2337de0741f6d437d2364bb03680a4.jpg

Edited by Destroyer
  • Like 1
  • Wow 3
Link to post
Share on other sites

@michalo dokładnie, ja najczęściej lubię się  "doktoryzować" tj męczyć jakiś temat tygodniami aż znam każdy element systemu i wiem co do czego co ma swoje plusy ale efektów dużo nie ma do pokazania i łatwo stracić zapał do dalszej pracy i uczenia a tutaj straszna surowizna ale jest też frajda z tworzenia pod presją czasu 🙂 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzień 5 - nie ma czasu, jeśli nadal będę cos robił to w większości bardzo na odwal bo brakuje mi godzin w dobie i raczej nie bęe tutuaj wrzucał bo wstyd🙂 24h bez snu, potem trochę spania, wstałem o 5 nad ranem a poszedłem spać o 12 dnia następnego i już nie wydalam z takim tempem 🙂 Zrobiłem ponad 10min prezentacje dla klienta i dostałem informacje, że się nie zrozumieliśmy animacyjnie i podsyłają inną refkę niż na początku gdzie jest z 5 razy więcej elementów do animacji, fuck that! 😕

 

 

 

 

  • Like 3
  • Wow 2
Link to post
Share on other sites

@Destroyer fajny jest ten challenge, dobrze Ci idzie, chodzi o to żeby wytrenować patenty na różne zadania, nie ma co się skupiać na jednym temacie, trochę jak granie w blitza szachowego, alleluja i do przodu 🙂 Pomimo podobnych braków czasowych też uczę się Houdiniego, jako combo z Blenderem i jest to świetne uzupełnienie blenderowych braków w symulacjach. USD i Hydra, alembic bardzo ułatwiają sprawę. Jak popatrzysz na kanały vimeo gości z czołówki VFX na świecie, od czego zaczynali 10 lat temu to nie ma takiej animacji/symulacji, której można się wstydzić 🙂 Dajesz dalej.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@alex3d racja choć chciałoby się zrobić coś więcej a widzę, że im dalej tym mniej czasu i siły żeby się czegoś nauczyć tylko trzeb acoś na szybko zrobić i następne 🙂 a combo blender + hudy wygląda bardzo obiecująco, widzę nie raz gdy ktoś "renderuje" w evvee symulacje z hudego, zresztą viewport w houdinim pozostawia wiele do życzenia 🙂

7 stone - space stones 🙂 

a z pozytywnych rzeczy to w końcu mój talent został dostrzeżony i złożono mi pewną ofertę 

1496771667_Screen03_03.20210007.png.67fe5c448ab4455e8c6920d464637737.png

ale tylko 25mln? co on biedny czy jak? potrzebuję minimum 1 miliard 700mln i możemy zacząć rozmawiać 🙂

Edited by Destroyer
  • Like 3
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy