Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nowości nie jest zbyt wiele. Dodano nowe funkcje. Generalnie kosmetyka... aż szlak mnie trafia 🙂   Smart Extrude Enhancements Slice Modifier Enhancements Symmetry Modifier En

Ktoś Pamięta jeszcze te pół interaktywne płyty CD z demami 3D Studio Max ?     

eee...co mają dac nowego, ujową wydajnosc z blundera? to by była nowość:D nowe w ciagu roku, przyjdzie czas bedzie bifrost. Lepiej robic wolno i dobrze niz dodawac bezuzyteczne halfassed fic

Posted Images

57 minut temu, drakul napisał:

Nezumi, dostali w większej częsci od Twojego ulubionego softu na "B" ...r i oraz przesiadce na inne modo i cinemy.mówię tu o freelancerach i małych studiach a jest ich sporo. Ludzie nie umieją widocznie pracować na skrótach wiec zagranie z większa iloscia ikonek i industry "srandard" pomogło tym niezdecydowanym plus licencja maxowa pojsc inna droga. (a ze przy okazji zje...li stabilnosc i spowolnili blendka to druga sprawa- cos za cos). a ze w maxie dodaja nowe rzeczy to cieszy, ale jak spojrzysz w jakim czasie i co to juz lepiej chyba pomalowac sobie usta szminka i zaczac sie smiac. pare osob podjara sie nowosciami jak to teraz max leci do przodu , wroca, a potem powroci stary dobry system dodawania niczego. tak to juz bywa   

Co spowolnili to spowolnili, przedtem zamiast 3 fps'ów miał 4,5.

Modo umiera, foundry dobija ten soft na maxa... (pun intended)

Max miał słabe updejty bo szefem działu media & entertaiment był ładnych kilka lat koleś którego importowali przy zakupie Maya. Celowo dobijał maxa. Jak go wywalili sytuacja się zmieniła. 

Wpływ blundera prędzej bym widział w licencjach Indie, niż w updejtach.

 

Peace...yo...

 

Edited by Arturborubar
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@drakul - badzmy szczerzy, wiekszosc freelancerow uzywajacych maxa jechala na piracie tak czy siak. Dopiero oferta indie sprawia ze zwykly koleszka jak ja moze sobie pozwolic na Maye czy Maxa. Wiec nie wiem jak to mialo wplynac na sprzedaz, a w koncu to sie tylko liczy dla korpo - kaska.

Co do Blendera to nie slabi mnie sam soft tylko sekciarskie, fanatyczne "komjunity" 😄 Sofcik jest w porzadku, geometry nodes wygladaja ciekawie. Ale osobiscie do pasji mnie doprowadza niedopracowanie ficzerow. Wezmy narzedzie polybuild. Zaczeli super. Porownaj sobie go teraz z tym co moze Quad Draw w Maya. Zamiast dopracowac fajny tool sie Pablo wzial za robienie falbanek do spodniczek dla swoich laleczek... Przeciez to jest niepowazne...
Albo to jak zaczeli z Extrude Manifold. Zaczeli, zrobili baze w zasadzie i olali bo juz czekaja nowe przygody z geometry nodes. Dlaczego, kurde? Dlaczego nie moze to dzialac tak jak to maxowe Smart Extrude? Nie dlatego, ze nie potrafiliby tego zrobic, ale sa jak dzieci, ktore szybko sie nudza i chca sie bawic w cos nowego.
Eevee jest teraz mocno rozwijane i spoko. Jedna z najlepszych rzeczy w Blendku ktorej nie ma ani Max ani Maya. Ale co z Cycles? Zobacz co oferuje darmowy LuxCore - efekty zwlaszcza pod wizki sa rewelacyjne. Az sie dziwie, ze nie jest bardziej popularny.

Przy okazji pierwsze kroki integracji LuxCore w Maxie zostaly poczynione. Na prawde fajny renderer:
https://forums.luxcorerender.org/viewtopic.php?f=5&t=1010

Dlatego Blender jest taki niedorobiony na wielu plaszczyznach. Ludzie jaraja duperelami-falbankami, devovie w duzej mierze drobia na co maja ochote a porzadne narzedzia sa niepodokanczane. No i oczywiscie caly czas chca zostac "wielkymy artystamy" tworzac filmy... Zamiast dogadac sie ze studiami, ktore zeby zjadly na robieniu animacji, zeby sie dowiedziec czego potrzeba w pipeline, oni sami tworza film po swojemu i wymyslaja pod to narzedzia... Potem bedzie zdziwienie dlaczego nadal Blender nie wpasowuje sie w pipeline.

Teraz sam kurde pisze o Blenderze w watku o maxie zawsze mnie to wkurza u innych 😄 Sorki.

Taki max jak dodaje funkcje to dodaje porzadnie przemyslana, super to wyglada. Wole takie podejscie. Zamiast pierdyliona duperelek z ktorych na codzien uzyje dwie moze albo wcale (nie wiem po cholere tak napieraja z grease pencil - moze chca zdominowac produkcje Anime... Jesli tak to przynajmniej jest jakis kierunek..) fajne jest takie maxowe, dopracowane narzedzie ktore przyda sie o niebo bardziej.
Max chyba nie dostal obslugi USD? Czy juz ma? Fajne by bylo porownanie softow jak wyglada ta obsluga w roznych.

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites

nie, nie wydaje mi sie ze covidzik 😉 od jakiegos dluzszego czasu widac ze modo zniknelo, kazdy update #nikogo. Zabili sofcik, no zle zainwestowalem czas i nie potrzebnie sie go uczylem. A moglem ogarniac w tym czasie blenderka elegancko eh

Smutny Pepe płacze przez ciebie… — Bednarski Blog — Przemysław Bednarski

  • Like 1
  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, KLICEK said:

Zabili sofcik, no zle zainwestowalem czas i nie potrzebnie sie go uczylem

ja korzystałem z modo w wersji 1 do 3 gdy był głównie modelerem i miał podstawowe renderowanie, było też tanie ale potem zaczęli rozwijać je we wszystkich kierunkach a modelowanei praktycznie stanęło a cena rosła i zbliżała siedo mayki czy maxa a na każdym kroku było widać, że początkowa architektura nie była przemyślana pod soft do wszystkiego. Modelowało mi się bardzo sprawnie i szybko i nie żałuję bo wtedy w majce to były dwie opcje na krzyż i nie było dużego wyboru, do tej pory nawet majka nie ma wielu narzędzi które modo miało już wtedy ale i tak mocno podgoniła po kupieniu i zintegrowaniu NEXa i stała się good enough żeby nie przeskakiwać na coraz droższe modo do modelowania. Modo samo się zabiło chyba jeszcze przed przejęciem przez Foundry planami podboju rynku industry standard 🙂 trochę szkoda softu bo swego czasu był bardzo dobry i nawet przy filmie " po rozum do mrówek" używali głównie modo do modelowania a potem to już tylko spadek 😕

@MaxymilianMax część z tego pamiętam jak się uzcyłem na maxie 3 od kinetixa czy 4 od descreeta 🙂 Nostalgia hit like a train 😛 Jakie to wtedy robiło wrażenie a teraz już niekoniecznie 🙂 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, KLICEK napisał:

... modo zniknelo, kazdy update #nikogo. Zabili sofcik, no zle zainwestowalem czas i nie potrzebnie sie go uczylem.

chyba jednak coś tam żyje 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ale nawet po forach czy innych facebookach się modo przewijało a teraz to nawet nie pamiętam żeby ktoś o modo wspomniał że na nim coś robił, oczywiście nadal ludzie z tego korzystają ale lata świetności i popularności ma już daleko za sobą " to już było i nie wróci więcej: 🙂

Edited by Destroyer
Link to post
Share on other sites

Modo nie jest wysoce wyspecjalizowany, houdini jest wyspecjalizowany, rino też i o dziwo nawet na polskich grupach facebookowych rino się przewija od czasu do czasu a modo nie kojarzę. Gdyby modo rzeczywiście było w czymś wyspecjalizowane jak np na początku w modelowaniu i nie miałby sobie równych pod tym względem to nadal by było szerzej w użyciu, ale stało się do wszystkiego i do niczego, bo jak masz używać softu do wszystkiego to są dalece bardziej dojrzałe pakiety z ogromem pluginów, skryptów, tutoriali i ludzi za nimi a modo rozszerzając swoje możliwości zawężało grono swoich użytkowników 🙂

Poza tym aż sprawdziłem modo kosztuje 1717 E za licke permanentną + 1 rok maintance, pełna maya 1700$ rocznie ale jest też indie za 250$ a modo już 600E rocznie albo przy licencji permanentnej tylko 400 za kolejny rok updatów i to są ceny dla indywidualistów a studia 2-50 osób mają inne ceny tylko nie wiadomo czy większe czy mneijsze bo nie podają, tak czy tak z modo kiedyś dużo korzystali freelancerzy i mniejsze studia bo było to zdecydowanie tańsze już nie jest a też nie robi nic na tyle dobrze żeby przy nim zostawać, meshfusion jest fajne ale zivadynamic nii ma, tyflow też nie. Kiedyś było świetne do robienia renderów produktowych ale teraz nawet blender z cycles potrafi wypluć świetne wizki, albo nawet zbrush bezpośrednio do keyshota więc i renderer modo przestał być selling point a cząsteczki, włosy, rigi chyba nikogo nie przekonają, są ale nie słyszałem żeby było to jakoś szczególnie wybitne. 

Edited by Destroyer
Link to post
Share on other sites

A dodatkowo ceny Maya indie sa dostosowane do zarobkow w roznych krajach. Mnie w Meksyku wychodzi za Maye Indie jakies $170 wiec przy tym cena Modo delikatnie mowiac nie zachwyca. A do samego modelowania i renderu to na prawde mozna bez najmniejszych problemow uzyc Blendera i masz za free... Maja spoko narzedzia do modelowania ale nie moga po prostu konkurowac z takimi cenami... I pelna zgoda z tym, ze zamiast dodawac animacje, czasteczki, rigi powinni sie skupic na modelowaniu, zmniajszyc cene i byloby super. A tak jest... jak jest.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, blood_brother napisał:

To na pewno kwestia, że zrobił to się wysoce wyspecjalizowany soft, dla bardzo wąskiej grupy 😛 Pamięta ktoś jeszcze Rhino? Też wciąż żyje 😛

w sumie, moze cos w tym byc. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy