Jump to content

Wipy Anya Desdein - od czegoś zacząć trzeba


Recommended Posts

Zaczynam od 1 animacji nie w character animatorze i nie kodem (ta druga była moją pierwszą nie licząc jakichś eksportów klatek oddzielnie i łączenia ffmpegiem xd). Na razie wip.

Chcę zrobić swojego vtubera jak wlewa sobie wodę do nosa (do zrobienia) i wylewa ustami robiąc fontannę. Mega mi się podoba animacja efektów i można się pobawić i zrobić rakowy loading screen na yt. xd 

Nie działa mi poprawnie onion skin i nie updatują się warstwy aż nie puszczę animacji po zmianie, animacja 3 min (nie licząc artów w tle i na przodzie), a setup wszystkiego 3h xDD.  Adobe nie ma takich problemów, ale chciałam na szybko, to mam xD

output.gif

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 (link bo za duże tak o 1 zero minimum)

Skończyłam raka. Pierwsza pełna animacja w after effects in kricie z dockerem do animacji. Dźwięki zrobiłam sama (też w głupi sposób). 

Teraz mogę wreszcie zająć się czymś sensownym.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolejne loomisy, z 3 strony ćwiczeń xd z książki i jakieś 2h roboty.

Z dwa razy odpłynęłam przy rysowaniu bez refek (działam na zasadzie: kopiowanie konstrukcji każdego arta w książce, potem szkice własne z tego) i zaczęłam szkicować zombie ze snu, który mi się powtarza co kilka lat o zombie z usto-słomkami do przebijania czaszki i picia mózgu , w których uciekało się przed nimi mogąc obracać świat 2D i poruszać się tylko w jednej płaszczyźnie. Ciekawy koncept, może coś z nim zrobię, jak przyśni mi się kontynuacja xd

A na końcu to już widać, tak trochę bez planu. Poprawię się następnym razem 😎

ApplicationFrameHost_keJuIFM88n.png

ApplicationFrameHost_pVGpD0XyY2.png

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

image.thumb.png.9f6151f065cc02042fd39520619281f4.pngimage.thumb.jpeg.9588600f34021ca87a92dc9674df7a08.jpeg

Binge czytanie tego forum sprawiło, że odkryłam czemu moje cienowanie jest złe xd 
Widziałam 2 dobre posty opisujące jak to robić (pokazujące od 0 metodę) ale pierwsze było zbyt big brain dla mnie na razie. Drugie znalazłam w komentarzach dla Blazy i postanowiłam podkraść technikę. 

Całość zajęła 1h i 8min i starałam się raczej zblokować dobre cienie, niż inne rzeczy i poprawiać anatomię póki się znudzę. By nie było, uprościłam sobie zadanie levelami (pic 1), z czasem muszę się nauczyć sama zauważać granicę światła i cienia. Imo lepsza znajomość anatomii też by pomogła, zwłaszcza z barkami i rękami. Starałam się ignorować szczegóły i pojedyncze kropki światła/cienia. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Pobawiłem się Twoją ostatnią pracą i mam kilka uwag dla Ciebie 🙂

Najpierw mój efekt i gif z procesem z grubsza.

1469600449_anyapoprawki.thumb.jpg.d186edb806509022a7f8fb191e1e8651.jpg

poprawki-anya-gifb.gif.61a30286957252eb931118979593c84b.gif

 

Różnica może wydawać się spora, ale całość zajęła mi może z 30 minut, więc nie jest to kwestia jakiegoś ultra dopieszczenia i dłubania przy pracy, a bardziej dużych decyzji, które mocno podbiją końcowe wrażenie:

1. Kompozycja. Przesuńmy postać, żeby nie była taka centralnie jebut na środku. Zwykle jest to ciekawsze, no chyba, że chcesz pokazać, że postać to jakiś monolit, zbawiciel, czy coś podobnego, ale wtedy i tak nie może sobie po prostu ot tak być na środku. Zdaję sobie sprawę, że ta praca to raczej wprawka niż praca dla efektu, ale moim zdaniem lepiej zawsze dbać o jakąś kompozycję, żeby wesżło w krew myślenie o tym.

569920193_poprawkianya3.jpg.802a22bd5445a9ae7604232ddcec93bf.jpg

2. Walor. Szara postać (no, troszczkę ciemniejsza, powiedzmy) na szarym tle? Podkręćmy kontrasty, to zawsze dobre wyjście, pamiętając żeby był jakiś punkt skupienia, gdzie te kontrasty będą największe.

1166696856_poprawkianya4.jpg.a96969f780553158fee08e205b0b6075.jpg

Przy okazji poracowałbym nad rozdzielenim światła od cienia. Staraj się zblokować cienie w duże masy i ustalić gdzie są miękkie krawędzie a gdzie ostre. To bardzo pomoże Ci przy renderowaniu potem. Tak z grubsza o to mi chodzi:

49452489_poprawkianya5.jpg.332746244330010bedcc6e2befe0b331.jpg

3. Dobrze by było zaplanować jakiś gest. Skoro i tak idziemy w stwory to może jakieś macki, rogi, albo coś podobnego, co pomoże nadać postaci jakiejś dynamiki i ruchu i tchnie nieco życia w postać. Fajnie jakby układały się w "S" albo "C", to zwykłe bardzo estetyczne linie.

4. Detal powinien być gdzieś mocny, gdzieś słabszy. Nie chodzi o to, żeby gdzies na odwal się zrobić (jak ja tutaj trochę:P), ale żeby były miejsca, które nie przyciągają tak uwagi, jak punkt skupienia. Inaczej robi się chaos i wizualna kakofonia, która wygląda słabo.

820302462_poprawkianya2.jpg.187c43b942f70f3d9322de3f29c59456.jpg

Tutaj przykład z odpuszczeniem detalu:

1065744770_poprawkianya6.jpg.03ac01499e11e6e7a4f1d93aa8235c4b.jpg

Gdzieś jest nadziubdziane rzeczami, gdzieś nie, inaczej wszystko wygląda chaotycznie, a przez to płasko, nieciekawie i męcząco, jak muzyka, gdzie wszyscy grają i spiewają naraz. 

5. Draw the rest of the fucking owl. 🙂

Pozdro!

Edited by SebastianSz
  • Like 8
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.10.2022 o 03:24, anya_desdein napisał(a):

Dorzucam część szkicy postaci do gierki - 1 iteracja w 1 dzień robione xd 
Reszta jest już wrzucona w pliki do unity (coś musi robić za placeholder xd) i nie chce mi się w 1 plik składać

095w7FWlk6.png

mały wielki sklep!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy