Jump to content

Wipy Anya Desdein - od czegoś zacząć trzeba


anya_desdein

Recommended Posts

Zaczynam od 1 animacji nie w character animatorze i nie kodem (ta druga była moją pierwszą nie licząc jakichś eksportów klatek oddzielnie i łączenia ffmpegiem xd). Na razie wip.

Chcę zrobić swojego vtubera jak wlewa sobie wodę do nosa (do zrobienia) i wylewa ustami robiąc fontannę. Mega mi się podoba animacja efektów i można się pobawić i zrobić rakowy loading screen na yt. xd 

Nie działa mi poprawnie onion skin i nie updatują się warstwy aż nie puszczę animacji po zmianie, animacja 3 min (nie licząc artów w tle i na przodzie), a setup wszystkiego 3h xDD.  Adobe nie ma takich problemów, ale chciałam na szybko, to mam xD

output.gif

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kolejne loomisy, z 3 strony ćwiczeń xd z książki i jakieś 2h roboty.

Z dwa razy odpłynęłam przy rysowaniu bez refek (działam na zasadzie: kopiowanie konstrukcji każdego arta w książce, potem szkice własne z tego) i zaczęłam szkicować zombie ze snu, który mi się powtarza co kilka lat o zombie z usto-słomkami do przebijania czaszki i picia mózgu , w których uciekało się przed nimi mogąc obracać świat 2D i poruszać się tylko w jednej płaszczyźnie. Ciekawy koncept, może coś z nim zrobię, jak przyśni mi się kontynuacja xd

A na końcu to już widać, tak trochę bez planu. Poprawię się następnym razem 😎

ApplicationFrameHost_keJuIFM88n.png

ApplicationFrameHost_pVGpD0XyY2.png

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

image.thumb.png.9f6151f065cc02042fd39520619281f4.pngimage.thumb.jpeg.9588600f34021ca87a92dc9674df7a08.jpeg

Binge czytanie tego forum sprawiło, że odkryłam czemu moje cienowanie jest złe xd 
Widziałam 2 dobre posty opisujące jak to robić (pokazujące od 0 metodę) ale pierwsze było zbyt big brain dla mnie na razie. Drugie znalazłam w komentarzach dla Blazy i postanowiłam podkraść technikę. 

Całość zajęła 1h i 8min i starałam się raczej zblokować dobre cienie, niż inne rzeczy i poprawiać anatomię póki się znudzę. By nie było, uprościłam sobie zadanie levelami (pic 1), z czasem muszę się nauczyć sama zauważać granicę światła i cienia. Imo lepsza znajomość anatomii też by pomogła, zwłaszcza z barkami i rękami. Starałam się ignorować szczegóły i pojedyncze kropki światła/cienia. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Pobawiłem się Twoją ostatnią pracą i mam kilka uwag dla Ciebie 🙂

Najpierw mój efekt i gif z procesem z grubsza.

1469600449_anyapoprawki.thumb.jpg.d186edb806509022a7f8fb191e1e8651.jpg

poprawki-anya-gifb.gif.61a30286957252eb931118979593c84b.gif

 

Różnica może wydawać się spora, ale całość zajęła mi może z 30 minut, więc nie jest to kwestia jakiegoś ultra dopieszczenia i dłubania przy pracy, a bardziej dużych decyzji, które mocno podbiją końcowe wrażenie:

1. Kompozycja. Przesuńmy postać, żeby nie była taka centralnie jebut na środku. Zwykle jest to ciekawsze, no chyba, że chcesz pokazać, że postać to jakiś monolit, zbawiciel, czy coś podobnego, ale wtedy i tak nie może sobie po prostu ot tak być na środku. Zdaję sobie sprawę, że ta praca to raczej wprawka niż praca dla efektu, ale moim zdaniem lepiej zawsze dbać o jakąś kompozycję, żeby wesżło w krew myślenie o tym.

569920193_poprawkianya3.jpg.802a22bd5445a9ae7604232ddcec93bf.jpg

2. Walor. Szara postać (no, troszczkę ciemniejsza, powiedzmy) na szarym tle? Podkręćmy kontrasty, to zawsze dobre wyjście, pamiętając żeby był jakiś punkt skupienia, gdzie te kontrasty będą największe.

1166696856_poprawkianya4.jpg.a96969f780553158fee08e205b0b6075.jpg

Przy okazji poracowałbym nad rozdzielenim światła od cienia. Staraj się zblokować cienie w duże masy i ustalić gdzie są miękkie krawędzie a gdzie ostre. To bardzo pomoże Ci przy renderowaniu potem. Tak z grubsza o to mi chodzi:

49452489_poprawkianya5.jpg.332746244330010bedcc6e2befe0b331.jpg

3. Dobrze by było zaplanować jakiś gest. Skoro i tak idziemy w stwory to może jakieś macki, rogi, albo coś podobnego, co pomoże nadać postaci jakiejś dynamiki i ruchu i tchnie nieco życia w postać. Fajnie jakby układały się w "S" albo "C", to zwykłe bardzo estetyczne linie.

4. Detal powinien być gdzieś mocny, gdzieś słabszy. Nie chodzi o to, żeby gdzies na odwal się zrobić (jak ja tutaj trochę:P), ale żeby były miejsca, które nie przyciągają tak uwagi, jak punkt skupienia. Inaczej robi się chaos i wizualna kakofonia, która wygląda słabo.

820302462_poprawkianya2.jpg.187c43b942f70f3d9322de3f29c59456.jpg

Tutaj przykład z odpuszczeniem detalu:

1065744770_poprawkianya6.jpg.03ac01499e11e6e7a4f1d93aa8235c4b.jpg

Gdzieś jest nadziubdziane rzeczami, gdzieś nie, inaczej wszystko wygląda chaotycznie, a przez to płasko, nieciekawie i męcząco, jak muzyka, gdzie wszyscy grają i spiewają naraz. 

5. Draw the rest of the fucking owl. 🙂

Pozdro!

Edited by SebastianSz
  • Like 8
  • kekw 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.10.2022 o 03:24, anya_desdein napisał(a):

Dorzucam część szkicy postaci do gierki - 1 iteracja w 1 dzień robione xd 
Reszta jest już wrzucona w pliki do unity (coś musi robić za placeholder xd) i nie chce mi się w 1 plik składać

095w7FWlk6.png

mały wielki sklep!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nieśmiałe próby powrotu do rysowania dla siebie po świętach i chorobie. Szkic z głowy.

fin_shetch_gurl.png
 

 


Zupełnie zapomniałam o tym, ale z tydzień temu zrobiłam szkic/fanart dla Szarosen (nie miałam działającej czułości na tablecie, już mam). Brak opisu.

Edited by anya_desdein
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Trochę mnie niepokoi fakt, że gapie się drzewu w tyłek i poniekąd podoba mi się to co widzę 😛 
Czekaj jak to sie nazywało to "schorzenie" ? A mam, Dendrofilia! Dziękuję Ci za uświadomienie, że coraz bardziej odklejam się od rzeczywistości 😛 
giphy.gif

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

IMO focal point niejasny, już poprawiam xD

anya_1.jpg.9375ee819253dd1822cbd4c6f08fac49.jpg

A tak serio, to chyba lepiej by było zrobić zwykłe studium anatomiczne, jeśli chcesz poćwiczyć takie rzeczy. Nie ma sensu się rozdrabniać i malować potwora, gdzie 90% jego potworowatości nie będzie i tak widoczne. Będziesz się męczyć z designem zamiast skupić się na tym co najważniejsze, czyli tyłku :]

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Mortom said:

Czuć te emocje 🙂 A co ci sie zagotował że do serwisu poszedł? Czy był bardzo spragniony i sie napił kawki? 😉 

xd Od roku nie umiałam się zebrać by go oddać, bo ma jakąś wadę fabryczną i się restartuje losowo. Ale wysłany, może naprawią (wyskakiwała tona błędów róźnych, związanych głównie z kartą dźwiękową i klawiaturą). Rozkręcony nie wydawał się uszkodzony ani zalany, reinstalacja systemu, formatowanie dysku, zmiana systemu i sterowników nic nie dawały. Było podejrzenie problemów z ładowaką na początku, wymieniłam i dalej nic. Inna opcja to skoki napięcia i stara inslatacja elektryczna w mieszkaniu, bo to już drugi laptop co mi się popsuł w tym mieszkaniu w ciągu roku.

Link to comment
Share on other sites

Rzuciłem okiem na to poprzednie Twoje studium z Proko i moim zdaniem malujesz zdecydowanie zbyt miękko, taką chmurkę robisz 🙂 Raz, że to tak sobie wygląda a dwa, że dodaje takie nieprzyjmne, digitalowe (w złym tego słowa znaczeniu) wrażenie.

Powinnaś zdecydowanie oddzielić światło od cienia i tą pracę bardziej "wyciosać", jakbyś rzeźbiła w drewnie, a nie tak... rozsmarowała? 😄 Nie wiem jak to inaczej opisać.

anjapoprawki1.thumb.jpg.f3b7516c6822d9aa2f06fcbdcc98d5a7.jpg

Dajesz graficzny konkret na starcie. Cien albo światło, i tyle.Powinnaś tym złapać też większość podobieństwa.

anjapoprawki2.thumb.jpg.b475c399ab848ac70b18d51a98277b08.jpg

I rozrzeźbiasz, dodając kolejne stopnie waloru. Póki co krawędzie nie są istotne, chodzi tylko o dobry kształt plamy waloru w dobrym miejscu. Samo to już powinno dawać realizm i bryłę.

anjapoprawki3.thumb.jpg.3aeb6c11e01b130ed00e61153eb4596d.jpg

Powtarzasz ten sam proces tylko w coraz mniejszej skali.

anjapoprawki4.thumb.jpg.3ffa8fb8f08b8107ad4bc1e6fc73dfd2.jpg

Jak już masz podkładę gdzie i jaka plama waloru, to możesz pobawić się krawędziami, miękkie przejścia waloru miękką krawędzią, a ostre ostrą.

anjapoprawki6.thumb.jpg.683a6cdc39da0c3bfc7a72a6d4d8d04d.jpg

Ja lubię to podbić trochę i dawać ostrzejsze krawędzie nawet jeśli tak w rzeczywistości by nie było. daje to taki fajny, mięsisty efekt.

anja-poprawki.thumb.gif.5f802a13b4f43208e383779e97588e39.gif

 

Pozdro!

 

Edited by SebastianSz
  • Like 6
  • bogactwo 1
  • Wow 2
  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/10/2023 at 3:40 PM, SebastianSz said:

Rzuciłem okiem na to poprzednie Twoje studium z Proko i moim zdaniem malujesz zdecydowanie zbyt miękko, taką chmurkę robisz 🙂 Raz, że to tak sobie wygląda a dwa, że dodaje takie nieprzyjmne, digitalowe (w złym tego słowa znaczeniu) wrażenie.

Powinnaś zdecydowanie oddzielić światło od cienia i tą pracę bardziej "wyciosać", jakbyś rzeźbiła w drewnie, a nie tak... rozsmarowała? 😄 Nie wiem jak to inaczej opisać.

anjapoprawki1.thumb.jpg.f3b7516c6822d9aa2f06fcbdcc98d5a7.jpg

Dajesz graficzny konkret na starcie. Cien albo światło, i tyle.Powinnaś tym złapać też większość podobieństwa.

anjapoprawki2.thumb.jpg.b475c399ab848ac70b18d51a98277b08.jpg

I rozrzeźbiasz, dodając kolejne stopnie waloru. Póki co krawędzie nie są istotne, chodzi tylko o dobry kształt plamy waloru w dobrym miejscu. Samo to już powinno dawać realizm i bryłę.

anjapoprawki3.thumb.jpg.3aeb6c11e01b130ed00e61153eb4596d.jpg

Powtarzasz ten sam proces tylko w coraz mniejszej skali.

anjapoprawki4.thumb.jpg.3ffa8fb8f08b8107ad4bc1e6fc73dfd2.jpg

Jak już masz podkładę gdzie i jaka plama waloru, to możesz pobawić się krawędziami, miękkie przejścia waloru miękką krawędzią, a ostre ostrą.

anjapoprawki6.thumb.jpg.683a6cdc39da0c3bfc7a72a6d4d8d04d.jpg

Ja lubię to podbić trochę i dawać ostrzejsze krawędzie nawet jeśli tak w rzeczywistości by nie było. daje to taki fajny, mięsisty efekt.

anja-poprawki.thumb.gif.5f802a13b4f43208e383779e97588e39.gif

 

Pozdro!

 

Spróbowałam tego i jest to absurdalnie trudne.

Pierwszy obrazek to ja gdzieś na kroku 2 próbująca się połapać jaki detal by jeszcze trzeba było zblokować. 

 

Będę dale kminić, bo normalnie nie cieniuję malarsko tylko szkicuję cienie komiksowo i dopiero wypełniam potem.

 

2grehrhhh.png

Edited by anya_desdein
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pani w zielonym - Llady Dimitrescu it is you? 😄 
Mnich trochę za bardzo odleciał od oryginału IMO. Ale spoko wyszło Ci to ćwiczenie 🙂 I dzienx za info że Tartakovsky zrobił coś nowego. Zawsze miło (mimo mojej zaawansowanej starości) ogląda się serialiki. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mortom said:

Pani w zielonym - Llady Dimitrescu it is you? 😄 
Mnich trochę za bardzo odleciał od oryginału IMO. Ale spoko wyszło Ci to ćwiczenie 🙂 I dzienx za info że Tartakovsky zrobił coś nowego. Zawsze miło (mimo mojej zaawansowanej starości) ogląda się serialiki. 

image.png.85ba43c70b10aeff3856a273671694d3.png

Od razu ta babka mi sięz nią skojarzyła, a art wzorowany na tej scenie : D Jedyny bez zabawy z designem, nie miałam uwag 😁

Co do reszty nie starałam się trzymać oryginalnych designów mnicha i wiedźmy, tylko themeu tego, co te postacie mają reprezentować, bo mi się zwyczajnie nie podobały w wersji "ze współczesności" i chciałam zobaczyć co mi wyszłoby jakbym sama je projektowała. Pozostałe 3 postacie były fajne i podeszłam wierniej do ich designu. 

Całość powstała jako szkic podczas oglądania serialu (stąd też ten shitpostowy styl, bo jest szybki), więc ciężko to nazwać umyślnym ćwiczeniem, ale dzięki i też jestem z nich zadowolona. : D


EDIT: tak patrzę na tego mnicha i teraz zaczyna mi się wydawać, że wygląda jednak za bardzo jak żywiołak ognia. o.o Chyba jednak faktycznie przesadziłam z abstrakcją

Edited by anya_desdein
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fajne, mackostwór rewelacja!

Jeśli rysujesz tuszem, to warto podkręcić światłocień i konkretnie rodzielic cień od światła. Zawsze staraj się blokować cienie w jak największe obszary, żeby nie było takiej masy małych ciapków. Nie musi być zawsze takie bardzo graficzne, ale w tuszu zwykle ładniej tak wygląda.ApplicationFrameHost_CjOhFrdpnZ.thumb.png.bf095216583e440d41af0a7deed2a941.thumb.jpg.5c7d9ac41183d53be708962f348b36ec.jpg

Popatrz jak rysuje Mike Mignola

05c053ae59fa037295555a047580b23b.jpg

czy Jim Steranko. 

SavageNight_join.jpg

Jak chcesz bardziej kreskowane i mniej graficzne to obczaj prace Berniego Wrightsona

005a7-wrightson-frankenstein-980.jpg 

Albo Franklina Bootha:

image43.jpg

  • Like 4
  • Wow 1
  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za porady, taki styl jak Berniego Wrightsona to marzenie : D
A co do tej pracy - tuszy nie miałam przy sobie, ale zobaczymy co da się z tym zrobić następnym razem, miałam 2 generyczne długopisy za zł czy coś i mocniejszy rendering nimi wyglądał tak:

22 hours ago, SebastianSz said:

Fajne, mackostwór rewelacja!

Jeśli rysujesz tuszem, to warto podkręcić światłocień i konkretnie rodzielic cień od światła. Zawsze staraj się blokować cienie w jak największe obszary, żeby nie było takiej masy małych ciapków. Nie musi być zawsze takie bardzo graficzne, ale w tuszu zwykle ładniej tak wygląda.ApplicationFrameHost_CjOhFrdpnZ.thumb.png.bf095216583e440d41af0a7deed2a941.thumb.jpg.5c7d9ac41183d53be708962f348b36ec.jpg

Popatrz jak rysuje Mike Mignola

05c053ae59fa037295555a047580b23b.jpg

czy Jim Steranko. 

SavageNight_join.jpg

Jak chcesz bardziej kreskowane i mniej graficzne to obczaj prace Berniego Wrightsona

005a7-wrightson-frankenstein-980.jpg 

Albo Franklina Bootha:

image43.jpg

 

IMG_20230813_1304562.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy