Jump to content

Teczka 3d: Monument3de


Recommended Posts

czas zalozyć teczke i zmierzyć się z demonami. Będę leciał z tutków Shane Olsona, bo chce popracować nad podobieństwem.

Jednak wybrałem postaci, koniec marudzenia, na początek taki cudak, pewnie się jej rano przestrasze, na razie wrzucę.

U Shane Olsona wygląda to tak:

https://www.youtube.com/watch?v=XYFea5BSFYY

 

ten jej uśmiech to zagadka, zrobiłem go po swojemu, bo Da Vinci nie jestem.

 

jack_black.png

Edited by Monument3de
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Wyszło fajnuchnie! Uśmiech byłby bardziej podobny jak byś zrobił brwi tj na koncepcie. Tzn takie podniesione do góry i oczy trochę bardziej otworzył. Ale to czepialstwo a ja tej sztuki nie uprawiam więc Spoksik modelik - do majstruj włoski i deliczki i będzie fajna dziwuszka! 🙂 👍

Edited by Mortom
  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

Mortom:  tak myśle, że najpierw poćwicze modelowanie, a jak już nabiore pewności i porzuce Shane Olsona to wtedy wróce i wprawnym okiem, poprawie błędy, dodam włosy etc. Jak się teraz zajme włosami to zapomne co i jak w Zbrushu 🙂

Edited by Monument3de
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej
Spoko, ze masz tekę. 

 

Na tym dziadku, u ciebie nie czuć grawitacji. Na rysunku skra, tłuszcz mu zwisa a ten twój, nie czuć tak starości.

No i mina, twój jest raczej smutas, na obrazku mam wrażenie, że jest taki znużony raczej.

 

  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

michalo : hej Michał, w końcu trzeba coś w tym życiu zrobić, a nie tylko marudzić 😉 

Wiem, ze masz racje i poprawie to później, teraz jestem na fali i chce robić jak najwięcej modeli w miare podobnych do konceptu. Na obrazku to pewnie facet z Weta patrzy na mnie, kiedy go zapytałem, co jest lepsze Maya czy Blender 🙂

Ja poprawiam dużo przy topologii i pewnie tu też tak zrobię za jakiś czas. Rafał (Pan Animator) napisał mi, żeby trzymać się jednej rzeczy np. tylko modelowania, ale ja jestem niepokorny i zrigguje sobie te postaci 😉 

Link to comment
Share on other sites

IMO troszeńku olałeś widok z przodu. Ale nie jest źle 🙂 głowa przypomina tą z konceptu a to już osiągnięcie 🙂 Shane trochę olał trzymanie się kurczowo widoku z boku i nieco go zmodyfikował, ale zachowując charakter postaci. Nom ale wiadomo nie od razu 3D MAXa napisano 😜 czy tam Zbrusha 😄 Czy tam (Nezumi nie czytaj dalej!) Blenderka! 😉 

Edited by Mortom
  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

Spoko.. ale 😉 

ale zwróć uwagę, że on tak naprawdę na szkicu jest chudy. Wyraźnie tam widać kość jarzmową, pod okiem i przy uchu.  Twój jest pulchny.  Też żeby uchwycić pociągłość twarzy zrobił bym ją bardziej prostokątną a nie kwadratową. 

No i trochę brakuje tam górnej powieki.

 

Nie pisze tego, żebyś teraz  siedział nad tym kolejne godziny (chociaż mógłbyś 😛) ale żebyś myślał też i o takich sprawach przy kolejnej główce. 

 

Mi takie uwagi zawsze pomagały przy następnych projektach. To na co zwracał uwagę ktoś, kto skrytykował lub zaproponował zmiany. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Michał, ale pisz... pisz jak najwięcej...wiem co potrafisz i że znasz się na rzeczy. No i Ci którzy piszą, choć się troszkę może mniej znają też dziękuję, że im się chce dać mi jakieś wskazówki. Nie jestem alfa i omega, spoko.

ps. na usprawiedliwienie powiem, że robię toćka w toćke to co Shane Olson, on  nie zrobił powieki to ja też nie robię 🙂

Ale i tak bym ją zrobił przy retopologii.

Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Monument3de said:

eh ten Arnold w nim niczego nie trzeba korygować.

Arnold jest rewelacyjny. Wez sobie dodaj denoiser. Jesli nie wiesz - dodajesz w Arnold RenderView, "Add Imager". Osobiscie uzywam Denoiser Oidn ale masz jeszcze Noice i Optix. I bedziesz mial zero szumu na tej krowce bez wysilku. Modelik super.

  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

wiesz, też tak myślę, ale kiedyś musze się tego Marvelousa nauczyć, może to ta chwila 👗

Przy okazji mam takie pytanko, czym branżowo się koloruje takie postaci, rozumiem że Mari, ale armate na komara wytaczać.

No i pewnie UDIMy trzeba tworzyć, zgadza się?

Edited by Monument3de
Link to comment
Share on other sites

michalo chciałem dorobić jej resztę ciała, ale postanowiłem zrobić tylko to co widać i zrigować to. To samo tyczy się pozostałych, jeżeli będzie połówka to połówkę, a jak całość - w przypadku świni i krowy - to zriguję całość. Mam jeszcze kilka całych postaci do wymodelowania tak z 7 - jeśli dobrze pamiętam, także będzie co robić. A może masz inny pomysł i rzeczywiście zostać modelarzem/siatkarzem/texturarzem 😉

Wiesz, jestem otwarty na propozycje, żeby znowu w coś nie wdepnąć, każda rada jest cenna. Jeśli tylko modelarz to dorobie resztę ciała, ubranka w MD i tekstury w Mari, jeśli modelarz/rigger to zostawię te połówki i zriguję.

 

ps. dzięki za tuty

Edited by Monument3de
Link to comment
Share on other sites

Riguj! Takie postacie aż się o to proszą. 

Ale resztę też możesz zrobić 🙂 \

 

Chyba ogólnie animatorzy roigerzy nie modelują w robocie a modelarze nie rigują. No ale lepiej się sprzedasz jak ożywisz taką postać, chociaż by mimiką, pozą. 

Niektórzy jak mają znajomych rigeró/animatorów to się wzajemnie wspomagają. Jeden robi model, drugi to animuje i oboje mają w porftolio a po modelu widać pełnie jego możliwości. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pani jest gotowa, oczy ma, zęby ma może gryźć 🙂

Mortom: Żeby zrobić zęby nie trzeba jej otwierać paszczy, wystarczy pracować na połówce i wszystko fajnie widać. Ale sie trzeba napoprawiać, żeby to wszystko pasowało, taki Olson pierdyknie sobie koczkodana, a żeby to później do animacji przygotować to lata świetlne. Komu udało się zrobić oko pod animacje ten dostąpi królestwa niebieskiego, nie mówiąc już o szczęce i zębach, to jest dopiero wyzwanie 😄

half.png.88c7db8bc2757106237639a657f42549.png

oczy-zemby.thumb.png.da61f6a60e3e3113b94fdc9ed3d03ac4.png

Edited by Monument3de
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

no wuaśnie nie daje, bo kawa wypłukała mi wszystko ze łba i padam na morde 🙂

musze się wzmocnić, bo mnie pies po lesie dzisiaj prowadził i dzieciaki nie poszły do szkoły. Piekło level hard 🤮

Trzeba sobie kawe zrobić 🤣

Link to comment
Share on other sites

Czyściutko, ładniutko 🙂👍
Szkoda odrobinkę, że nie pocisnąłeś dodatkowych kosmyków włosów. Ale jak mniemam lecisz dalej z kolejnym modelikiem 🙂 

Edited by Mortom
  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

nie no, usiądę już do tych włosów, bo to takie nieprofesjonalne 😉

Ile można te samą babę co chwila wrzucać, jak zrobię coś konkretnego to wrzucę, jeszcze myślę, ale chyba coś w niej podłubie jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Monument3de napisał(a):

nie no, usiądę już do tych włosów, bo to takie nieprofesjonalne 😉

Ile można te samą babę co chwila wrzucać, jak zrobię coś konkretnego to wrzucę, jeszcze myślę, ale chyba coś w niej podłubie jeszcze.

No to teraz mi WSTYD! Ja swoją babe wrzuciłem już... no dużo razy xD 

  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

postanowiłem zagłębić się w shader skóry, ale na potrzeby Disneyów, a nie wypasionych gier, na razie takie coś.

Nie chce z niej zrobić gumowca, waląc tym sub scatterem po oczach.

Szyja pozbawiona makijażu, życie😉

Używam 3Delighta, bo Renderman nie chce się zainstalować, nie pokazuje się w Mayce, poza tym nie lubi się z 3Delightem, albo rybka, albo pipka jak mawiał Sofronow. Nie maziam w Substancach tylko w Szopie, dlatego np. usta troche krzywo pomalowane, jestem starej daty 😉

Girl_3delight2.thumb.png.dabf31835512a775fd6c68a2dc8034b3.png

 

 

 

Edited by Monument3de
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Arnoldzik pikniejszy imo 🙂 

Jakiś czas temu musiałem zrobić tekstury to też w sofcie do 2d leciałem 🙂 Jestem tak do tyłu, że masakra. Muszę w końcu wrócić do edukacji bo ogarniam tylko to co robię na co dzień a jak jest coś ponadto to się męczę niebywale. 

Link to comment
Share on other sites

też tak myślę ze Arnold ładniejszy, ale to wynika pewnie z moich marnych umiejętności, bo w 3dlighcie ładne rzeczy ludzie robią (no i szybszy jest+render w chmurze na 192 corach)

No też tak mam, jak widze Substance P. to mnie odrzuca, już wolałbym w 3dCoacie jak za starych dobrych lat, klasycznie od tyłu 😉

Widocznie im człowiek starszy tym bardziej przywiązany do softu i techniki jaką sobie wypracował przez lata.

ps. mojej 8 latce bardziej podoba się 3Delight i co teraz? 😉

192 cory w akcji vs moje 6 😞

3delight.thumb.png.d3e94de40a01bbfe7276faa2a276303c.png

 

 

Edited by Monument3de
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy