Jump to content
Marcin

Light Contest

Recommended Posts

Uff, sporo tych stron zapisaliście. Ciekawy wątek oraz ciekawe pracki można tu znaleźć. Dzięki Marcin za scenki. Juz myślałem ze w żaden sposób nie uda mi sie protestować classroomu , ale na szczęście pod koniec Stormwind podlinkował scenkę ze strony everów : ) thx. Zatem wątek właśnie się subskrybnął i do dzieła.

 

Pozdr. J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem ze lepiej mi idzie setupowanie i optymalizacja renderingu, ale jakoś nie ma zmiłuj . Będę miał do Was kilka pytań , ale tymczasem look at that stuff :

39006763.jpg

 

8.5h sie liczylo : (

 

Wiem ze wątek czasem przechodził kryzysy czy light jest ważniejsze czy GI i co jest tematem contestu , ale na pewno optymalizacja, a w tym wypadku była by bardzo wskazana.

 

Swiatlo to v ray sun z automatycznie podpiętym Skyem , psyhiczna kamera,

Irradiance verry high ( Czy ktoś łopatologicznie był by w stanie wyłożyć czym jest nrm threshold distance threshold i Color !? )

HS: 100 Interp:20 . Poprzedni test miałem z HS 80 chyba i wychdziły plamki.

Secondary to Brut Force Subs 12 i 4 bounce. W Wątku ktoś sie dziwil dlaczego Brut na secondary ktoś używa, ze Brut tylko do exteriorow jest dobry. Ja sie nie znam kompletnie na LC wiec nie używam. Brut w kompletnie zamkniętym szczelnie pomieszczeniu daje ciekawe"efekty" kręcąc bouncami ale tez czasy rosną adekwatnie. Gdyby ktoś z Was miał dobre materiały o Light Cache lub chciał samemu opisać jego setupowanie, pewnie nie tylko ja bym na tym skorzystał. Wiem tylko że Passes daje się tyle ile jest proców / corów w komputerze.

 

No i jeszcze Adaptive DMC 2 i 5 , clr thresh 0,02 a AA filter to area 1,5.

 

Czy żeby rozjaśnić wnętrze tej klasy , trzeba się posłużyć dodatkowymi światłami w oknach lub sztucznym oświetleniem w głębi sceny ? Colour mapping u mnie to 1 1

 

Ten lekki noise na bieli myslicie ze pochodzi wlasnie z Bruta w scondary czy to noise threshold w settingsach ? Noise na krawędzi cieni od directa to podejrzewam ze w subdivisionsach v ray suna można zlikwidować, czy tak ?

 

+zapomniałem dodać ze to quad q6600 z 4gb ramu liczył na starej i ciężkiej (30gb juz zajmuje) viscie ultimate 64.

 

++jeszcze jedno pytanie mam do znawcow tematu , czy należy coś zmieniać w ustawieniach v raya tam gdzie ustawia sie wielkośc bucketa , virtual frame buffer itp ? Nie wiem dlaczego, ale wiele moich renderów jest liczonych z ~756MB PHysical memory i ~600/700 virtual. Tu również był bym ogromnie wdzięczny za pomoc.

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Edited by Jim mee
+ , ++

Share this post


Link to post
Share on other sites

habla babla : ) si , a do tego to nie takie zwykłe lenistwo że pytam ;) hieh serio

 

Zakładkę se Spotem3d mam otwarta na bierząco ;) thx za adres any way. W końcu zrozumiem funkcje, chodzi mi tylko ze nie wszystko tam jest wytłumaczone w przystępny sposób. Na przykład tutorial gnomonow o oświetlaniu exteriorow czy interiorow oglądałem juz chyba 4 dosłownie cztery razy (exteriors) i za każdym razem wydaje mi się jakby Gość odkrywał przede mną na nowo Świat renderingu To dlatego ze odkrywając w necie dokładne działanie niektórych z opcji v raya, bardziej zrozumiałe staje sie dlaczego ktoś gdzieś ustawił inny threshold. Pisze to bo niedawno obejrzałem SUPER tuta z 3d dats , Image sampling / noise demistyfied.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staram się wyrobić sobie nawyk włączania renderu na noc aby zawsze jakiś obrazek mnie powitał po powrocie do pracy;)

 

tu taki teścik starej sceny z innym podejściem do sun and sky

 

testpoziomow.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Test classroom`a przedstawiam.

Świecone tylko vray sun+sky(default settings)

 

Mam kilka pytań do doświadczonych userów:

1.Nie wiem jak można pozbyć się przepaleń przy oknach przy zachowaniu dobrze doświetlonego wnętrza w środku.

2.Jak pozbyć się ziarnistości i niewywyrażnych konturów brył

3.Jak pozbyć sie efektu zabarwienia ściany podłogą?

Edited by drumratio

Share this post


Link to post
Share on other sites

stestowałem jeden z pomysłów na fizyczne światło volumetryczne w maxwellu. Tyle mi z tego wyszło. Żadnej postprodukcji.

 

classvolumetric3cam1sl2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

 

Mam prośbę do Was, czy możecie wysłać mi na maila ([email protected]) bądź uaktualnić linki. Na chwilę obecną nie da się ściągnąć gotowych scen :(.

 

Z góry dziękuje pozdrawiam

 

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

 

Mam prośbę do Was, czy możecie wysłać mi na maila ([email protected]) bądź uaktualnić linki. Na chwilę obecną nie da się ściągnąć gotowych scen :(.

 

Z góry dziękuje pozdrawiam

 

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

troche wyglada jak by noise był przez światło volumeryczne, czy może tak ma być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy