Jump to content

Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?


Recommended Posts

Na Waszym miejscu bym odlozyl pare stowek i zlecil cos co jest Wam potrzebne innemu grafikowi, przejrzycie sie jak w lustrze, naprawde cenna lekcja - cenniejsza niz szkoly biznesowe i szybko sie zwroci - jak kazda porzadna edukacja.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pro Tip z ostatnich dni, gdy się odzywa klient sprzed lat z którym za bardzo nie chcecie pracować to powiedzcie, że już się tym nie zajmujecie, przeszliście na zawodowstwo i jesteście dużymi chłopcami

Trochę z innej beczki, ale w temacie ciągle. Postać wybitna i tragiczna zarazem, mistrz portretu ( wykonał jakieś 7 tysięcy mordek 🙂) Witkacy - Stanisław Ignacy Witkiewicz i jego  "Regulamin Firmy Por

Ja nic nie mówię bo Pi to różne działy ,ale odbieram różne modele w Pi. Cinematic i gamedev'e to 2 różne światy, a jeśli się nie umie modelować pod subD i ładnie rozłożyć siatki to się za to nie

Posted Images

Dostałem zlecenie na wykonanie logo dla studia piercingu itp w Niemczech, w stylu jak prace pewnego Pana z linku http://martinschmetzer.com/

 

Studiu zakładają Polacy, więc w złotówkach mam im podać cenę. Ale to trochę grubszy kaliber logo, więcej czasu mi zajmie, i nie wiem na ile ich skasować by nie uciekli gdy usłyszą kwotę.. Jakieś sugestie ? Z góry dzięki!

Link to post
Share on other sites

1. Logotyp i kolorystyka - do 5 kwietnia

2. Ulotka a5 - do 7 kwietnia

3. Baner reklamowy - 7 kwietnia

4. Oklejenie z zewnątrz (4x szyby i 2x drzwi) - do 15 kwietnia

5. Kaseton na zewnątrz lokalu ewentualnie semafor (semafor to prawdopodobnie tylko logo) do 15 kwietnia

6. Magnes na samochód + projekt do kasetonu na dachu (tylko praktycznie to będzie samo logo + strona i numer telefonu)

7. grafika na profilowe i w tle na FB - do 10 kwietnia

8. menu - do 13 kwietnia

9. grafika pudełka na pizze (2-3 kolorowa max) - do 10 kwietnia

10. potykacz - do 15 kwietnia

 

 

To jest najważniejsze, na później pozostanie zaprojektować:

 

- projekty ubrań firmowych

- magnesy firmowe

- wizytówki

- papier firmowy

 

 

Trochę tego jest, nie wiem czy dobrze sobie poradzę z wyceną, więc chciałbym zaczerpnąć opinii innych. Dodałem też terminy, więc no czasu za wiele nie mam na przygotowanie tych grafik, więc stawka też powinna być większa ?

Link to post
Share on other sites

No kazdy normalny - doswiadczony projektant by powiedzial klientowi, by szedl w pizdu. Jak ktos nie planuje tego z co najmniej polrocznym wyprzedzeniem, to sobie wyobraz jaki ma bajzel w biznesie.

Za cos podobnego od znajomych po promocji bralem 10-30tysi ale rozkladalem na kilka miesiecy. W kilka dni powstanie pasztet. Ceny pasztetu masz na stronach tesco ;)

Link to post
Share on other sites

Hej, czy ktoś orientuje się jaka byłaby wartość np. setu broni na poniższym zdjęciu (przykładowy set broni z google)?

Oczywiście set robiony byłby od 0 (model i tekstura).

Jaka cena na zlecenie, a jaka na masową sprzedaż (set zawierałby 6-8 modeli)?

 

Natomiast jak ceny wahałyby się, gdyby reszta modeli byłą pochodną jednego zrobionego modelu (zrobiony jeden model i edytowany dla pozostałych = wspólna tekstura)?

 

 

pqiqrnsykrtyhsibnljvwocuoyiktkallfjaudbbwrppnxuqdpdfherarafxdsnymkynohzqutfjqhdlieflgikufdcrlndkhrcy

Link to post
Share on other sites
Hej, czy ktoś orientuje się jaka byłaby wartość np. setu broni na poniższym zdjęciu (przykładowy set broni z google)?

Oczywiście set robiony byłby od 0 (model i tekstura).

Jaka cena na zlecenie, a jaka na masową sprzedaż (set zawierałby 6-8 modeli)?

 

Natomiast jak ceny wahałyby się, gdyby reszta modeli byłą pochodną jednego zrobionego modelu (zrobiony jeden model i edytowany dla pozostałych = wspólna tekstura)?

 

 

pqiqrnsykrtyhsibnljvwocuoyiktkallfjaudbbwrppnxuqdpdfherarafxdsnymkynohzqutfjqhdlieflgikufdcrlndkhrcy

 

Przynajmniej zakres cen (min-max)?

Link to post
Share on other sites
Moze wejdz na turbosquida i policz cene tego, ktory by odpowiadał specyfikacji x5 - z uwagi na ekskluzywność licencji.

 

Niestety ale rozbieżność cenowa jest tam zbyt duża, aby jasno to określić. A tym bardziej, że nie ma pokazanej ilości sprzedanych egzemplarzy.

 

Dlatego też, zapytałem tutaj na forum - skierowałem te pytanie do osób które w tym siedzą/siedziały w nadziei na jakąś przybliżoną cenę.

 

 

Chciałbym jeszcze zapytać, jak ceny miałby się do np modelu 3d stworka, który posiadałby 3-4 animacje (walk, run, wait1, wait2)?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam!

No, to muszę zwrócić się do Was z "tym" pytaniem :) Postanowiłem, że nadszedł czas uderzyć z portfolio gdzie trzeba, mam małego stracha jeśli chodzi o kwestie finansowe związane z pracą w concept designie w Polsce. Profesjonalistów na pewno wiąże kwestia NDA, ale może ktoś uchyli rąbka tajemnicy o jakich kwotach jest mowa w przypadku rodzimych firm? Dotychczas jedyne wiarygodne informacje jakie posiadam pochodzą z USA i dotyczą generalnie studiów AAA, nie mam pojęcia jak ugryźć nasz rynek. Bardzo mi zależy na wybadaniu ile zarabia koncepciarz powiedzmy w statystycznym studiu indie, a ile w Techlandzie, czy u Redów. Nie mam zielonego pojęcia jak odpowiedzieć na pytanie o oczekiwania finansowe... Z pewnym wahaniem daję linka do mojego portfolio, bo nie chcę być posądzony o spam, ale muszę jakoś określić swój poziom, bo zarobki na pewno będą od niego również uzależnione. Na prawdę będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje w temacie. Myślę, że sprawa będzie też interesować wiele innych osób które są/ będą w mojej sytuacji. Portfolio: http://actualrobot.cgsociety.org/

 

Dzięki!

Link to post
Share on other sites

Do projektow indie w sumie najkorzystniej wychodzi brac freelancera. W takim przypadku stawki sa rozne, ale oceniajac wg. twojego poziomu - bardzo przyzwoity, to koncepciarze sa dostepni za 5-12usd za godzine brutto part time/fulltime short term contract. Koncepty wychodza zwykle w okolicy 100-120usd za kolor zamawiane osobno. Ale to sa stawki za ludzi z internetu, gdzie produkcjom indie czesto tyle wystarcza i przyznaje, ze trzeba miec skilla i oko w szukaniu i preselekcji ludzi.

Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy czy klient z Polski. Czy to będą jedynie 1-2 rendery czy więcej. No i ciekawe w jakich proporcjach, bo jak klient będzie chciał szerokie ujęcie 1:2, i wyjdzie Ci rendzić 6000x3000px to... no chyba, że masz mocny sprzęt :-) Jeżeli to będzie 3+ ujęć to cena 1k wydaje się całkiem spoko, przy mniejszej ilości renderów ja to bym się zastanawiał...

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Hey, mam pytanie - od 3 lat pracuje zawodowo w wiadomym zawodzie. Głównie zajmowałem się modelowaniem, jednak doszedłem do punktu gdzie modelowanie przestaje być zabawne, a i zarobki powoli przestają satysfakcjonować. I tutaj pytanie, która z zaproponowanych specjalizacji jest najbardziej dochodowa (wiem że "zależy" ale uśrednijmy zarobki i przyjmijmy że mówimy o gościu z 3 letnim stażem pracującym w jednej z większych Polskich firm zajmujących się filmówka, ewentualnie w firmie produkującej gry jednak w dziale odpowiadającym za cinematiki) :

 

- Pierwszą z opcji jest wyspecjalizowanie się w zbrushu i tworzeniem organiki (jakiś poziom produkcyjny już jest, do Michelangelo jeszcze mi trochę brakuje ale jest dobrze), wydaje mi się jednak że w tej specjalizacji nie można dość do większych pieniędzy (większe pieniądze = >7k )

 

- Drugą opcją która uważam za pociągającą jest szeroko pojęte riggowanie, tworzenie systemów mięśni, rigging TD (tutaj wiedza sporo mniejsza, dużo do nauki jednak wiedza anatomiczna w większym stopniu jest jest ułożona)

 

- Kolejną drogą którą rozważam jest compositing (posiadam 2 letnie doświadczenie w pracy z Fusion więc nauka Nuke'a powinna ograniczyć się do ogarnięcia jak jakiś nod się nazywa - myślenie nodalne i świadomość co da się zrobić w compo a co nie już jest.) I to jest opcja do której przychylam się najbardziej.

 

- Ostatnią i wymagającą największych nakładów pracy jest VFX, (houdini i maya w aspekcie VFX zostały przez mnie liźnięte więc zdaje sobie sprawę jak potężnym obszarem 3d ten dział jest i jak potężne nakłady pracy są potrzebne aby być w tym dobrym) Pytanie czy po poświęceniu tych wszystkich godzin wynagrodzenie będzie adekwatne? Czy być może facet od compositingu zarabia x, a facet od VFX pracujący na houdinim który poświecił na naukę swojego fachu dwa razy więcej czasu zarabia x + 1k i przyrost zarobków jest niewspółmierny do ogromu pracy?

 

Czy byli byście w stanie napisać uśrednione zarobki? Branża to filmówka, ewentualnie cinematiki. Ewentualnie możecie zaproponować stanowiska które są dość niszowe, dobrze płatne i poszukiwane, a o których nie pomyślałem. Z góry dziękuje i pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam.

 

Właśnie szykuje mi się pierwsze poważniejsze zlecenie. Klient bardzo lubi moje prace z portfolio i chce mnie zaangażować do zrobienia grafik do przygodowej gry planszowej. Zanim ta współpraca nastąpi musze oczywiście wycenić poszczególne assety. A są to:

 

Postacie.

Kilka postaci, po jednej na kartę. Jedna postać (np. tej jakości) to jakieś 1,5- 2 dni pracy. Oszacowałem na 240pln za sztukę.

 

Environy.

Kilka environów. Też po jednym na kartę. Jakościowo zbliżone do czegoś takiego. wycena podobna co w przypadku postaci. może ciut więcej.

 

Okładka na pudełko.

Kilka postaci + environ. Wszystko wysokiej jakości. 6-7 dni. Koło 700- 800pln.

 

plansza do gry (environ widziany z góry), duża z mnóstwem lokacji- 5- 6 dni: 500- 650pln

 

obrazek na żeton (np. kotek, kurczak, małpka)- średnio po dwie godziny- 20- 25 zł na sztukę. 1 dzień- 120pln.

Czyli godzinowo wyceniłem 15pln/h.

 

Cały projekt zajmie około 30 dni (w zasadzie to pewnie minimum. bo doliczyć trzeba mnóstwo poprawek i konceptów). Ale za te 30 dni wychodzi ok 3600 pln.

 

Nie chciałbym oczywiście popełnić gafy a odpowiedzieć powinienem dzisiaj do północy.

Dlatego proszę was bardzo o ocenę sytuacji. Wszak jest to pierwsze poważniejsze zlecenie. Te najważniejsze.

 

Wydawnictwo należy do takich bardziej poważnych. Sam nawet grałem w jedną z wydanych przez nich gier. Choć do zapalonych planszówkowiczów nie należę. Gra była bardzo fajna, z bardzo przyzwoitą szatą graficzną.

Link to post
Share on other sites

Hej wszystkich pytających o wycenę pracy. Kupiłam ostatnio książkę "handbook pricing and ethical guidelines. Jest to książka dla artystów która tłumaczy ile co i dlaczego kosztuje, są cenniki, oraz szczegółowo wytłumaczona etyka "biznesu", co prawda po angielsku i w amerykańskich dolarach, ale i tak warto mieć, przeczytać i rozumieć

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy