Jump to content

Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?


Recommended Posts

Tak, są konkretne kwoty, ale w miarę aktualne, z tego co wiem to wiele nie podskoczyło przez ostatnie 3 lata. Ceny zawsze będą się wachać w górę i w dół w zalezności jaki ma się układ z klientem, gdzie się mieszka, ile płaci się za podatki itd, więc też trzeba mieć rozsądek, ale książka pokazuje ile jest warta praca artysty i jest to dobry start na wycenanie :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pro Tip z ostatnich dni, gdy się odzywa klient sprzed lat z którym za bardzo nie chcecie pracować to powiedzcie, że już się tym nie zajmujecie, przeszliście na zawodowstwo i jesteście dużymi chłopcami

Trochę z innej beczki, ale w temacie ciągle. Postać wybitna i tragiczna zarazem, mistrz portretu ( wykonał jakieś 7 tysięcy mordek 🙂) Witkacy - Stanisław Ignacy Witkiewicz i jego  "Regulamin Firmy Por

Ja nic nie mówię bo Pi to różne działy ,ale odbieram różne modele w Pi. Cinematic i gamedev'e to 2 różne światy, a jeśli się nie umie modelować pod subD i ładnie rozłożyć siatki to się za to nie

Posted Images

Witam. Będę przyjmował właśnie pierwsze zlecenie, więc nie za bardzo wiem jaką kwotę sobie zażyczyć,żeby nie odstraszyć klienta. Ma być to baner na fb zawierający informacje o komisie samochodowym, ale to info będzie umieszczone na oryginalnej grafice z postacią i samochodem. Problem jest taki, że nie mam portfolio, jedynie gdzieś tam pojedyncze prace, ale jestem na siłach coś takiego zrobić. Szukałem tutaj i na necie i 300 zł to będzie dobra kwota?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Watpie by komis za baner dal 300. Szczegolnie ze doswiadczony freelencer zrobi go w 30min. Na Twoim miejscu bym przedstawil jakies dwie opcje cenowe na 150 i 300 dla przykladu.

 

Michalo- nie wiem czy taniej, nowe na amazonie sa za 18fu z wysylka, tylko glowna cena taka dzika - pewnie amazonowa.

Link to post
Share on other sites

Szlek, podkladasz fotke i jedziesz. Na tempie nie zajmie wiecej. Ale to dobry przyklad, ktory mozesz pokazac klientowi za 300, niemniej dobrze miec wersje budzetowa z fotka, czy clipartem ze stocka. Nawet jak klient wybierze tansza, to sie mniej napracujesz wiec netto bedzie wiecej.

Link to post
Share on other sites

Póki co zleceniodawcy (pracodawcy) ciągle pytają na ile bym wycenił to i tamto. Ile bym chciał zarabiać. Za każdym razem kiedy odpowiadam kontakt się urywa (gwałtownie). Tak że często odczuwam wrażenie jakbym przyszłego pracodawcę zwyczajnie spłoszył swoim "rachowaniem".

 

Zdaję sobie sprawę że freelance to często negocjacje ale ja jestem w tym (szacowaniu) całkowicie zielony.

 

Dlatego jeszcze raz proszę Was na ile byście wycenili to:

https://www.artstation.com/artwork/8mm0G

oraz to: https://www.artstation.com/artwork/0dBzV

 

Zrobienie obu prac zajęło by około 5-6 dni po 8h- dziennie (za jedną). Zwróćcie też uwagę na to że byłoby to pierwsze poważne zlecenie.

 

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. Sam muszę odpisać w ciągu 23 godzin licząc od godziny wysłania tego posta...

Edited by JonJoan
Link to post
Share on other sites

To musisz poeksperymentowac z technikami i pedzlami, bo to nie wyglada na wiecej niz 10h plus 5 zabawy i testow. Dla moich klientow zwykle 300usd jest do przelkniecia ale trzeba sie spodziewac, ze klient ma uwagi i sugestie. Przy takim tempie z poprawkami to bedziesz miesiac jedna prace robil. Wiec nie nastawiaj sie, ze pierwsza robota bedzie oplacalna. Musisz sie pewnie produkcji pod klienta nauczyc. Czyli co i jak robic, by zmiany nie rujmowaly 50% czasu poswieconego na grafike. Takie moje zdanie.

Link to post
Share on other sites

Hm. W 20 godzin dałbym radę. Pewnie byłoby trochę mniej dokładne.

Prawda była taka że prace do portfolio potrafiłem dopieszczać do granic możliwości. Co nie zawsze było dobre i konsumowało od pyty czasu. Trochę mnie "szokuje" tak szybki czas. Taki Yucheng Hong wyznał kiedyś że zrobienie pojedyńczego assetu (np. zbroi) to u niego jeden dzień roboty. Zbroja+ postać- 2 dni. Taka sama postać+ enviro- 4 dni...

 

Tak myślę że koło 800- 1000pln byłoby rozsądne. Choć ostateczna cena zależałaby pewnie od ilości poprawek. Górna granica (1200). Czyli w sumie 300 USD.

I zdają sobie sprawę że na razie nie zarobię kokosów. Dobrze by było po prostu wejść w ten biznes. Póki co...

Edited by JonJoan
Link to post
Share on other sites

Nom, udoskonalisz proces produkcyjny, to godzinowo wyjdziesz tak jak trzeba, tylko nie pry pierwszym zleceniu. Nstepnemu klientowi po prostu krzykniesz 400 czy 500 -. jak juz bedziesz mial portfolio z komercja. Tak to dziala zwykle.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam

 

Chciałbym zadać pytanie doświadczonej części forum. Aktualnie jestem na stażu w firmie zajmującej się grafiką 3d. Reklamy na potrzeby firm, animacje produktowe, wizualizacje produktów. Jestem nowy w tej branży ale jedyny w firmie który potrafi modelowac na dość wysokim poziomie meble oraz większość złożonych elementów i nigdy nie miałem dotychczas problemów z owym modelem . Również zajmuje się animacja produktowa. Oraz postprodkukcja, aż do efektu końcowego. Ostatnio również robiłem intra dla firm Tak naprawdę, wszystko robię co trzeba. Sam się uczyłem 3ds Maxa oraz Photoshopa, after effects, zbrush, realflow, substance painter 2 i udało zdobyć mi się prace. I wydaje mi się że jestem wartościowym pracownikiem. Zwłaszcza że poświęcam dużo czasu na rozwój w domu oraz jeśli wiem co będę następnego dnia robić a nie jestem pewny jak przygotowuje się do pracy by tam być efektywym. I stąd moje pytanie brzmi ile powinienem zarabiać na tym stanowisku, aktualnie pracuję tam pół roku. Nie chcę wyjść na posmiewisko ale za pół darmo robić też nie chce, zwłaszcza że mam w planie usamodzielnienie się już na stałe. Proszę o wszelką pomoc, ile mogę oczekiwać, oraz jak można by uwarunkowac taka kwotę.

 

Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc

Link to post
Share on other sites
Howha - a możesz pokazać coś co już robiłeś? Jakiś przykład czegoś "animowanego-ruchomego" tudzież jakąś wizkę? Będzie łatwiej skill'a określić (softu znasz sporo).

 

 

Nie chciałbym tu operować konkretnymi moimi pracami z firmy, ze względu na to że raczej chce pozostać anonimowy w tej kwestii. Forum jest dość popularne, a nie chce zbędnych problemów. Podam przykłady nie moich prac, które są jakościowo oraz trudność wykonanych elementów modelowania jest podobna.

 

Wykonuje modele, wizualizacje studyjne oraz w otoczeniu. Wszystko w 3ds + vray. Detale, zagięcia oraz wszelkie marszczenia wykonuję w Zbrushu.

 

np.

 

http://imgur.com/UUj8dB8

http://imgur.com/bOvp7eF

http://imgur.com/vJdMZC6

 

Ostatnio również robiłem coś podobnego

 

http://www.generalcolors.com/imgs_upload/GENERALCOLORS/Gorna10/In5.jpg

 

Jak i wizualizacje produktowe we wnętrzach

 

http://images10.fotosik.pl/1276/3ec7232122f3da26.jpg

 

Całkowicie posługuję się przykładami z internetu, trochę szukałem by wyszukać jakościowo podobne.

Animacje produktowe, to najczęściej kilku min filmy, czasem 2-3 przedstawiające produkt, budowę czegoś albo w jaki sposób ten element działa. Czasem jest to zwykły ruch kamerą, woku obiektu i trochę postprodukcji w afterze.

 

Prosiłbym o przestawienie jakiś widelek, jeśli chodzi o moją osobe.

Link to post
Share on other sites
Nie chciałbym tu operować konkretnymi moimi pracami z firmy, ze względu na to że raczej chce pozostać anonimowy w tej kwestii. Forum jest dość popularne, a nie chce zbędnych problemów. Podam przykłady nie moich prac, które są jakościowo oraz trudność wykonanych elementów modelowania jest podobna.

 

Wykonuje modele, wizualizacje studyjne oraz w otoczeniu. Wszystko w 3ds + vray. Detale, zagięcia oraz wszelkie marszczenia wykonuję w Zbrushu.

 

np.

 

http://imgur.com/UUj8dB8

http://imgur.com/bOvp7eF

http://imgur.com/vJdMZC6

 

Ostatnio również robiłem coś podobnego

 

http://www.generalcolors.com/imgs_upload/GENERALCOLORS/Gorna10/In5.jpg

 

Jak i wizualizacje produktowe we wnętrzach

 

http://images10.fotosik.pl/1276/3ec7232122f3da26.jpg

 

Całkowicie posługuję się przykładami z internetu, trochę szukałem by wyszukać jakościowo podobne.

Animacje produktowe, to najczęściej kilku min filmy, czasem 2-3 przedstawiające produkt, budowę czegoś albo w jaki sposób ten element działa. Czasem jest to zwykły ruch kamerą, woku obiektu i trochę postprodukcji w afterze.

 

Prosiłbym o przestawienie jakiś widelek, jeśli chodzi o moją osobe.

 

Uważam że spokojnie możesz oczekiwać absolutne minimum 4 koła na rękę. Jesteś Kompletnym Pracownikiem czyli dostajesz projekt i ciągniesz go od A do Z. Znasz sporo softu plus rozwijasz się na własną rękę po godzinach pracy. Do tego produkujesz od modeli po tekstury i wizki, kończąc na animacjach. Tak ja to widzę (podaną przeze mnie kwotę traktuje naprawdę jako minimum).

Link to post
Share on other sites
Uważam że spokojnie możesz oczekiwać absolutne minimum 4 koła na rękę. Jesteś Kompletnym Pracownikiem czyli dostajesz projekt i ciągniesz go od A do Z. Znasz sporo softu plus rozwijasz się na własną rękę po godzinach pracy. Do tego produkujesz od modeli po tekstury i wizki, kończąc na animacjach. Tak ja to widzę (podaną przeze mnie kwotę traktuje naprawdę jako minimum).

 

Jednakże mam pewne wątpliwości jeśli chodzi o staż pracy w tym zawodzie. Czy to nie jest minus ? Nie mam również wykształcenia w tym zawodzie, jest to tylko i wyłącznie moje hobby. Po za pracami które wykonuję, i portfolio które buduję po godzinach i na którego dokończenie brakuje mi stale czasu. Również mam 22 lata, nie wiem czy to zmienia postać rzeczy, ale to wszystko mnie dość przytłacza.

Link to post
Share on other sites

Hm, wiesz...idziesz z portfolio do pracodawcy, a nie z wykazem przeżytych miesięcy. Jeśli faktycznie osiągasz taki poziom jak pokazałeś i do tego podajesz to równie estetycznie - to uwierz, wiek Twój nie ma żadnego znaczenia. Umiesz - i tyle. Gorzej jeśli nie masz żadnego portfolio i będziesz próbować kogoś przekonać do swoich umiejętności właśnie wyżej podanym przez siebie sposobem (posiłkując się czyimiś pracami, mówiąc - też tak potrafię). Ale pisałeś że nie możesz swoich prac wstawiać bo nie chcesz problemów w pracy. OK. Ja zdanie podtrzymuje. Jeśli modelujesz meble, oświetlasz, teksturujesz, animujesz, składasz to wszystko do kupy, i generalnie umiesz po softach "latać" z modelami, teksturami i ogarniasz to wszystko - to jest to wiedza i doświadczenie. A że nie zbierałeś tego 10 lat tylko szybciej? Nie wiem jeszcze co prawda jak szybko pracujesz, ale rozumiem że nie masz problemu z tym żeby oprócz normalnego klikania na codzień (czyli kawa, praca, obiad, kawa,praca, do chaty) poklikać szybciej bo termin się nie wiadomo czemu skrócił. W tej branży modelarsko/renderującej chyba też inaczej się patrzy na pracownika gdyż duuuużo się może wydarzyć nieprzewidzianych/trudnych momentów, i w wypłatę jest też nieco wliczonej kasy za gotowość pracownika do tzw. poświęceń czyli gdy nagle ktoś przychodzi do biurka i mówi "stary, wiem że dziś miałeś plany, ale był telefon i prezentacja jest jutro na 9 rano a nie na jutro na 18..." czyli wiesz na 100% że nocka z głowy. Za to też się w branży płaci.

Link to post
Share on other sites
Hm, wiesz...idziesz z portfolio do pracodawcy, a nie z wykazem przeżytych miesięcy. Jeśli faktycznie osiągasz taki poziom jak pokazałeś i do tego podajesz to równie estetycznie - to uwierz, wiek Twój nie ma żadnego znaczenia. Umiesz - i tyle. Gorzej jeśli nie masz żadnego portfolio i będziesz próbować kogoś przekonać do swoich umiejętności właśnie wyżej podanym przez siebie sposobem (posiłkując się czyimiś pracami, mówiąc - też tak potrafię). Ale pisałeś że nie możesz swoich prac wstawiać bo nie chcesz problemów w pracy. OK. Ja zdanie podtrzymuje. Jeśli modelujesz meble, oświetlasz, teksturujesz, animujesz, składasz to wszystko do kupy, i generalnie umiesz po softach "latać" z modelami, teksturami i ogarniasz to wszystko - to jest to wiedza i doświadczenie. A że nie zbierałeś tego 10 lat tylko szybciej? Nie wiem jeszcze co prawda jak szybko pracujesz, ale rozumiem że nie masz problemu z tym żeby oprócz normalnego klikania na codzień (czyli kawa, praca, obiad, kawa,praca, do chaty) poklikać szybciej bo termin się nie wiadomo czemu skrócił. W tej branży modelarsko/renderującej chyba też inaczej się patrzy na pracownika gdyż duuuużo się może wydarzyć nieprzewidzianych/trudnych momentów, i w wypłatę jest też nieco wliczonej kasy za gotowość pracownika do tzw. poświęceń czyli gdy nagle ktoś przychodzi do biurka i mówi "stary, wiem że dziś miałeś plany, ale był telefon i prezentacja jest jutro na 9 rano a nie na jutro na 18..." czyli wiesz na 100% że nocka z głowy. Za to też się w branży płaci.

 

Portfolio posiadam, sporo projektów juz zostało zamkniętych w których brałem udział w 100% czy mniej. Więc pracodawca wie, na co mnie stać. Nie startuję tu do nowego, lecz czeka mnie u obecnego rozmowa na temat wynagrodzenia. Serdecznie Ci dziękuję, ze poświeciłeś swój czas i podzieliłeś się ze mna tymi trafnymi spostrzeżeniami. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Trzymam kciuki żeby udało Ci się godnie pracować na zasadach które nie będą Cie krzywdzić. Z życia wzięty przykład - sprzed wielu,wielu lat

"Krzychu (czyli że ja), wiem, teraz nie zarabiasz spoko kasy, ale jako szef nie wyobrażam sobie żebyś za rok zarabiał wciąż tyle samo". To były czasy mocno niecałych 2 koła na rękę (nadgodziny nie istniały). Po około roku dostałem do podpisania umowę na minimalną krajową z opcją comiesięcznej premii uznaniowej...w firmie było po prostu źle, i tak wyglądał plan ratunkowy...minimum plus premie. I proszę - faktycznie - po roku nie zarabiałem tyle samo...

Takich historii Ci nie życzę. Aktualnie mam zajebistego szefa. Nie zawsze wszystkie decyzje rozumiem, i nie do końca czasem wiem czemu nie spałem... ale zawsze mogę iść i pogadać. Siedzę nie raz i nie dwa po 16 godzin i więcej, ale to nie jest reguła. Taka branża. Jak zmęczenie osiąga poziom krytyczny i przestaję rozumieć polecenia, to bez strachu idę i mówię że chyba nieco przesadziliśmy i muszę odespać i pobyć z rodziną choć 3-4 dni. Takiego szefa życzę każdemu. Wymaga, ale rozumie że każdy ma bateryjkę która po jakimś czasie siada i trza ładować. Teraz po tych wielu, wielu latach w różnych firmach widzę że o pracy czegoś uczy się i pracownik i pracodawca. Dobrze jak razem uczą się od siebie nawzajem (cholernie ciężki temat). Jest pod górkę, i potknięć od cholery, ale bez rozmowy i gadania z szefostwem jest dupa i tyle. Oni nie widzą wszystkiego, a nawet jak widzą coś to czasem nie mają całej wiedzy tylko wycinek, i trzeba tłumaczyć.

Być może tak jest u Ciebie też teraz - robisz dużo, bardzo dużo, ale np. szefostwo nie rozumie że pojęcie grafik komputerowy składa się z kilkudziesięciu stanowisk. Ty właśnie obsadzasz w wersji podstawowej około 6 :) Modelarz, oświetleniowiec, człek od materiałów, animator, postprodukcja oraz montaż. I to powoduje że jesteś tzw. Pracownikiem Kompletnym. Prawdopodobnie nie jesteś jeszcze mistrzem w żadnej z tych działek, ale ogarniasz je i pchasz do przodu to co dostaniesz do zrobienia. Na spokojnie jak to wytłumaczysz, to myślę że sporo zyskasz.

Propozycja jeszcze taka - jeśli nie ugrasz tego co chcesz, a dostaniesz mniej, możesz poprosić o zapis w umowie że po pół roku (max. roku) firma zaczyna płacić więcej. Do tego czasu Ty ugruntujesz pozycję do rozmów i warsztat popchniesz mocno do przodu, a firma pewnie będzie po cichutku szukać kogoś tańszego/lepszego/szybszego/uległego/w trudnej sytuacji etc...i wiesz że nie znajdą, bo ludzie mocno się skupiają na jednym wycinku np. modelowaniu. Ty masz w ręku więcej atutów :) Tak ja to widzę.

Link to post
Share on other sites
Jednakże mam pewne wątpliwości jeśli chodzi o staż pracy w tym zawodzie. Czy to nie jest minus ? Nie mam również wykształcenia w tym zawodzie, jest to tylko i wyłącznie moje hobby. Po za pracami które wykonuję, i portfolio które buduję po godzinach i na którego dokończenie brakuje mi stale czasu. Również mam 22 lata, nie wiem czy to zmienia postać rzeczy, ale to wszystko mnie dość przytłacza.

 

 

wiek i papier nie ma znaczenia, jak się znasz na rzeczy to możesz krzyknąć dużo, wszystko zleży od pracodawcy czy będzie mógł sobie na to pozwolić :)

Znajomy młodszy od Ciebie ale bardziej programista targetował w bycie TD, miał tylko maturę i jakieś tam studia zaczął i rzucił i na dzień dobry krzyknął 10k w polskiej firmie i nie w paltiżu ;) więc tak dość odważnie bym rzekł, co najciekawsze odpowiedzieli, że spoko jeżeli się sprawdzi na okresie próbnym. Nie sprawdził się bo jednak miał trochę za mało doświadczenia żeby to udźwignąć ale to daje do myślenia ile jest warty papierek a ile jaja przy rozmowie z pracodawcą :)

Tylko musisz sprawić wrażenie, że to pracodawcy zależy na tobie a ty ostatecznie możesz dla niego pracować jak mu tak zależy a do tego trzeba być trochę narwanym młokosem z niewyparzonym językiem ale jeżeli za tym stoją umiejętności to można sporo ugrać na starcie i nie liczyć każdego grosza tylko trochę w końcu pożyć po tym jak swoje się już przesiedziało przed kompem :)

I tak jak pisze Hris od 4k można wychodzić tzn dajesz więcej a potem wspaniałomyślnie możesz zejść przy negocjacjach :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Cześć i czołem

 

Jedyny wątek jaki odwiedzam, mam problem z wyceną modeli budynków, samochodów, low poly, uv, tworzenie tekstur, bake normal map na potrzeby gry. Ile powinienem powiedzieć za model ?

 

Proszę o szybką odpowiedź wraz z argumentem. Licze na waszą pomoc

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy