Skocz do zawartości

Moment krytyczny:"Wyjście awaryjne"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Pozdrawiam i życzę powodzenia Wszystkim uczestnikom Bitwy!

 

Koncept: Myśliwiec F-14 (w trakcie lotu) w momencie trafienia pociskiem rakietowym. W tym Krytycznym momencie dla pilota jedynym "Wyjściem awaryjnym" jest katapultowanie się...To właśnie ten moment chciałbym uchwycić w pracy - w chwili gdy wybuch rozrywa tył samolotu, pilot(ci) wraz z fotelem są dopiero tuż poza zasięgiem kabiny samolotu...!

 

Obecnie tylko zdjęcie F14, ale już pracuję nad samym kadłubem modelu, który wbrew pozorom jest dość skomplikowaną bryłą, bynajmniej w przeciwieństwie do płatów.:

 

 

-------------------------------------------- FINAL RENDER ----------------------------------------------

 

OPIS

Tuż po trafieniu rakietą, silnik F-14 staje w płomieniach. W chwili gdy wybuch rozrywa kadłub samolotu, jedynym wyjściem dla pilotów w tym krytycznym momencie jest katapultowanie się. Jednak czy zdążą, czy nie jest już za późno !!!

 

Hardware:

chipset: SIS 756

procesor: AMD Athlon3000+ 64bit (FSB 270x9 -> 2433MHz)

pamięć: DUAL DDR 1024MB

VGA: GF FX6600 128MB 128bit

 

render:

background - (option Camera->Motion Blur - disable) 16min.

background final - (option Camera->Motion Blur - enable) 16x12min.

scene - 38min.

Info:

background: 116914 Faces

scene: 47228 Faces

 

--- link do wersji w pełnej rozdzielczości (582kb) ---

 

f14_16_10_final_mini.jpg

 

Poniżej obraz w niższej rozdzielczości i wysokiej kompresji (z przyczyn technicznych).

 

-------------------------------------------------END------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

pomysl spoko, tylko nie wiem jak bardzo jestes zaawansowany, bo wedlug mnie jest to straszliwie trodny temat, hehe mam ciut expa w rozwalaniu i wiem ze jest to ciezki chcleb, szczegolnie dla glowy, wymyslec pomyslec co gdzie jak i kiedy sie rozrywa, gdzie jaki nit i jak powyginac blachy aby to ialo sens, silnik, on ma mnustwo elementow, aaaa straszne, naprawde bardzo ciezko bedzie to zrobic, ale do odwaznych swiat nalezy, pozdrawiam i bede obserwowal : ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do terminu to fakt, gdyby nie przesunięcie to chyba wogóle bym nie startował, mam obecnie około 2 tygodnie luźniejszego czasu (później praca więc różnie może być). Poza tym myslę, że jak ukończę tylko sam model, to zawsze można się przekwalifikować na Maszyny bojowe;). Co do dokładności modelu, to postaram się nie przesadzić z siatką (chodzi o późniejsze wykorzystanie w animacji), a detal uzupełnić w miarę możliwości bumpem.

 

KADLUB02_mini.GIF

--- kliknij by zobaczyć powiększenie---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kadłub już prawie gotowy, jeszcze kilka poprawek. Zastanawiam się nad teksturowaniem bryły, ale chyba jedynym wyjściem będzie utworzenie kilku kanałów mapowania, a następnie rozwinięcie siatki na płaszczyznę (trochę pracy, ale przy odpowiednim przygotowaniu łatwiej będzie malować teksturę).

 

Aktualny stan:

KADLUB03_mini.gif

--- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoMic - Mówiłem o modelowaniu nie zaś o efektach pirotechnicznych. Tu jest będzie największy problem...( a co do debili to na razie jestem w tej klasie bo żadnej fury nie mam na koncie;p)

Maxym - widzę, że sobie radzisz z modelikiem. Będę tu zaglądał.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do wszystkich Forumowiczów, bo już straciłem wiele cennego czasu na szukanie referek dot. wyglądu pilota. Gdyby ktoś przypadkiem posiadał jakieś fajne zdjęcie pilota samolotu bądź znał link, byłbym wdzięczny za udostępnienie. Oczywiście w umundurowaniu nowoczesnych sił zbrojnych, a nie przypadkiem I lub II wojny światowej ;) (choć mogłoby być to ciekawe).

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Ukash- serdeczne dzięki o to właśnie mi chodziło!

 

Co do bumpa, to obecnie ma nadany za wysoki poziom, ale docolewo ma mieć w okolicach kilku jednostek. Fak jest taki, że gdy nawet stworzymy dużą mapę bump, to i tak najlepiej będzie wychodziła w miejscach gdzie linie są dokładnie w pionie bądź w poziomie, ja niestety takiej mapy nie mogłem wykonać. Natomiast użycie w materiale parametru Blur offset powoduje za duże rozmycie mapy. Myśle, że po użyciu koloru i mapy lśnienia będzie lepiej.

Pozdrawiam i dzięki za komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-=fox=- dzięki za referki, o poprawkach pomyślę, a póki co pracuję nad teksturami i materiałem poszycia samolotu oraz dalszymi elementami... Poza tym mam problem z kompem i chyba na jakiś czas z modelowaniem przeniosę się na mój domowy server (linux + wings3d i gimp), a do tego zaczęła się praca!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwone paski z tyłu powinny być dokładnie 90stopni doosi samolotu... dysze z tyłu a krotkie.. wloty od góry nie przechodza od razu w lini prostej do miejsca gdzie są lozyska skrzydeł, najpierw jest odrobina prosto, a po wewnętrznej są wcięte a nie przylegające do kadłuba itd. itp.. mnostwo tego :P:P:P:P:D ale juz bez jajec, ladnie to wyszlo , ale samol stracil troche swojego wdzięku, coś pokaszanileś z linią burt.. :/ sorki, ale mam 3 modele z kartonu i dwa z plastiku i pare ksiązek o tym samolocie, to moj ukochany samolocik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wziołem się za pilota...począwszy od kasku (bądź hełmu)!

Cały czas szukam pomysłu na ułożenie samej sceny i wykonania tła, a jeszcze sama eksplozja i uszkodzenia, a czas ... niewiele go i strasznie nagli!

Dzięki Wszystkim za uwagi, postaram się dokonać pewnych poprawek jak ułożę samą scenę, bo praktycznie nie wszystko będzie uwidocznione.

 

kask01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i wziołem się za pilota...począwszy od kasku...skończywszy na butach...

Chciałbym powiedzieć już, ale poprawnie to dopiero. Raczej kolejnego przesunięcia terminu ukończenia bitwy nie będzie i dlatego takie drastyczne postanowienia o poprawkach.

Co do tych poprawek, to nie do końca jest takie proste i z tym podejściem ciężko jest walczyć, ale mam jeden konkretny argument - termin, w przeciwnym razie pewno do grudnia nanosiłbym poprawki na samego pilota (co pewno niejednemu z Was nie jest obce, zawsze coś można ulepszyć w naszym modelu, oświetleniu, kadrze itd.itp.). Przesuwamy vertex, renderujemy i patrzymy, patrzymy, patrzymy... a może jeszcze trochę inaczej...itd.itd...

Chyba będę musiał na te dwa tygodnie wziąć L4.

 

pilot01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak prezentuje się tło sceny. Drugie po lekkim retuszu myślę, że jest dobre.

Nie wiem co jeszcze tutaj wprowadzić bądź zmienić, bo będzie jeszcze samolot (na ten obecny proszę nie zwracać uwagi) i pewno jakaś dodatkowa rakieta powietrze-powietrze w tle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze próby eksplozji, oczywiście jeszcze z pewnymi brakami - motion blur niektórych elementów, częci boku kadłuba na wysokości eksplozji i oczywiście brak samych pilotów.

Dodatkowo planuję jeszcze wprowadzić kilka małych elementów, a poza tym osobiście nie przepadam za standardowymi efektami typu enviromenta -> Fire i zastanawiam się nad zastąpieniem go czymś innym, choć nie wyszło to tak źle...

 

sceneria_03_mini.jpg

--- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model i tak z góry przeznaczony był do zniszczenia...

A faktycznie, to łatwiej było go wymodelować niż teraz zniszczyć.

Co do owiewki kabiny, to podczas katapultowania, jest ona odstrzeliwana od kadłuba i właśnie w taki lub podobny sposób to wygląda, natomiast co do warkocza dymnego, to w przypadku turbulencji wiatru i jego odpowiedniej długości nie będzie on prosty. Ale faktycznie chyba za bardzo przesadziłem z tą turbulencją, a poza tym w tej perspektywie, nie wygląda on jakby był długi (spróbuję jeszcze nad tym popracować).

Quadysz - dzięki za uwagi, a tak przy okazji, to radziłbym jeździć samochodem bez szyby - będzie taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie ostateczna wersja eksplozji ( chciałbym jeszcze zapalić kilka elementów, ale musze wprowadzić do sceny jeszcze pilotów, następnie motion blur i myślałem również o lekkim dof-ie ).

 

f14576_mini.jpg

--- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę świetnie to wygląda ! wybuch, dymy i rakiety są cool. Model też ale troszkę mi brakuje metalu na tym samolocie , taki jakiś plastikowy jest. Jakbyś dodał może większego speculara i jakieś metaliczne przetarcia na kadłubie to byłby wypas ! Czy możesz opisać jak robiłeś te dymy i ogień ? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nad tym pracuję, bo takie było początkowe założenie.

Pilotów juz umieściłem w fotelach i dokładnie jeden z nich będzie znajdował się już poza kabiną, drugi natomias będzie dopiero w początkowej fazie katapultowania.

Dziś też wymyśliłem trochę inny kadr, w którym na pierwszym planie byłby widoczny jeden z pilotów (z jakąś wystraszoną miną), zaś samolot i eksplozja byłyby drugoplanowe, ale niestety juz nie będę tego zmieniał (wiadomo dlaczego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie leci ostatni render, korzystając z "momentu"...

Jaras:

- główny (centralny) ogien wybuchu to Enviroments -> Fire uzupełniony systemami standardowych cząstek i ParticleFlow większości zastosowanym Effects -> Glow,

- dymy to srawka AfterBurn'a,

- reszta mniejszych elementów pali się również przy pomocy w/w AB z zastosowaniem elementu pomocniczego Explode i lekkiego Glow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności