Skocz do zawartości

Bitwa: Uwagi / Propozycje przyszłych tematów


Leru

Rekomendowane odpowiedzi

jesli produktem wyjsciowym jest chocby render z maksa, to jak do czorta odroznicie 2d od 3d?

videopost to za przeproszeniem co jest?

a jak ja sobei dorysuje do sceny 3d walka w 2d to myslicie ze zauwazycie? g tam zauwazycie

 

jak chcecie jechac na technike to wazna jest dokumentacja co i jak zrobiono,

tylko co chcecie oceniac? oderwane od rzeczywistosci techniki, ktore sie zmieniaja? czy gusta klientow? po co komu zywciezca 150 konkursow ktory nigdy nic nie sprzeda?

 

Gotham- uparcie komentujesz jak napisalem ze to jest troling, no nie karm trola :), choc calkowicie sie z TOba zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chłopie, nie wiem w którym wymiarze egzystujesz ale jedno jest pewne... nie przeczytałeś zadanej lektury obowiązkowej ;).

 

BTW. Wypadało by skombinować jakąś mini bitwę na skrypt do modelowania wolumentrycznego- trzeba cię trzymać zajętego :P.

 

A czemu komentuje? Taka to już moja przekorna natura... Tak w ogóle to nie duś dyskusji na siłę, lepiej zaczekać na ogłoszenie nowej bitewki, czego osoby za nią odpowiedzialne nie wymyślą- sytuacja będzie idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś kompleksy grafików 3d czy jak:>?

 

Czy kompleks to nie wiem, ale w sytuacji, gdy oceniany jest płaski (2d) wynik pracy, to nie trudno wywnioskowac, ze osoba która maluje ma sporo mniej roboty (1/3 tak na oko;) ) od osobnika, który dłubie pełne 3 wymiary. Następnie pojawia się kwestia renderingów - w moim ostatnim (nieukonczonym) podejsciu do bitwy własnie to zmusiło mnie do porzucenia rywalizacji - testowy render trwający 1.5 - 2 godziny to niestety zbyt długo, nie mialem czasu kontynuować zabawy. A czas to możliwość dalszego podrasowywania pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kome-pol powaznie, taka zlosliwosc, dyskusja miala byc o temacie, a zrobilo sie targowisko, to dokladam swoje krzykactwo do pieca :)

 

Ludzie-jak chcecie 3d, to moze nei render wysylac, a plik maxowy, majowy, cadowy, jaki tam sobie chcecie do oceny przez jury, ale poki co nadsyla sie wynikowe 2d, wiec oceniany jest wynik 2d, wiec o czym dyskusja?

 

w!e8-nie chcesz mnie czytac to kliknij do moderacji, albo zaloz filtr :) gdzies tu taki widzialem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vv3k70r... jak Ty mało rozumiesz...jestem dzisiaj zmęczony i nie będę z Tobą długo dyskutował:

 

Ludzie-jak chcecie 3d, to moze nei render wysylac, a plik maxowy, majowy, cadowy, jaki tam sobie chcecie do oceny przez jury, ale poki co nadsyla sie wynikowe 2d, wiec oceniany jest wynik 2d, wiec o czym dyskusja?

 

W związku z powyższym, pytam jeszcze raz, czy Ty naprawdę nie rozumiesz jaka jest różnica w pracy 3d i 2d? Czytaj co ludzie piszą zanim zaczniesz swoje wywody... To fakt, że oceniany jest efekt końcowy, ale do tego efektu trzeba jeszcze dojść... Grafik 2d od początku pracuje na płaszczyźnie i rysuje/maluje tylko to co będzie widoczne, zaś grafik 3d pracuje w przestrzeni i już sam fakt dodatkowego wymiaru, który trzeba zagospodarować czyni pracę 3D bardziej wymagającą... Kozioo wspomniał także o kwestii czasu potrzebnego na próbne renderingi, co wpływa na skrócenie procesu modelowania, teksturowania, itd.

Proszę, skończmy już tą dyskusję na temat podziału 2d/3d... Leru już dawno prosił o podawanie tematów i nie wdawanie się w zbyt zawiłe dyskusje... nie my tutaj decydujemy, więc niech każdy wyciągnie wszelkie wnioski po cichu, a na forum zamieszczajmy konkretne propozycje tematów, bo jak narazie to nie bardzo jest z czego zrobić sondę...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kompleks to nie wiem, ale w sytuacji, gdy oceniany jest płaski (2d) wynik pracy, to nie trudno wywnioskowac, ze osoba która maluje ma sporo mniej roboty (1/3 tak na oko;) ) od osobnika, który dłubie pełne 3 wymiary. Następnie pojawia się kwestia renderingów - w moim ostatnim (nieukonczonym) podejsciu do bitwy własnie to zmusiło mnie do porzucenia rywalizacji - testowy render trwający 1.5 - 2 godziny to niestety zbyt długo, nie mialem czasu kontynuować zabawy. A czas to możliwość dalszego podrasowywania pracy.

 

testowy render 2 godziny? imo zwyczajnie nie rozplanowales sobie tego sensownie. W testowych renderach schodzi się z jakości, renderuje fragmenty, chowa zbędne elementy etc. bo w końcu ma być testowy. Tak samo unika się modelowania czy teksturowania rzeczy których nie będzie widać - po co?. Teraz wyobraź sobie sytuację że robisz coś dla tv, animke - tam nie ma prawa sekwencja renderować się 2h na klatkę bo nie zdążysz wyrenderować. Z tym malowaniem i krótszym czasem to kwestja względna, zależy co i jak, aktualnie dłubie podmalówkę miasta - po zrobieniu sporej części stwierdziłem że wolę to zrobić 3d bo w 2d precyzyjne wykreślanie wszystkiego trwa zdecydowanie za długo. Zreszta... ile trwała bitwa? 2, 3 miechy? to szmat czasu przeciez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o te testy to akurat chodziło o shader z SSS dla łodyg kwiatka. Jak wiadomo lodyga cienka jest, wiec potrzebowała dosc wysokiego samplingu AA, a mental (w ktorym renderowałem) podbija sample dla wszystkich ustawien jednoczesnie. Renderowałem fragmentami, ale musiałem miec na obrazku wszystkie łodygi, a zajmowały one dosc duzo miejsca. Nie twierdze ze nie daloby sie tego zrobic lepiej - wrecz jestem pewien ze by sie dało;) Ale zajeło mi to tyle czasu ile zajeło, komp tez do najswiezszych nie nalezy.

Bitwa trwała te kilka miesiecy, rzeczywiscie gdybym sie uparł moglbym zdązyc. Niestety miałem inne, ważniejsze sprawy na głowie. Nie twierdze ze tylko czasy renderingow zmusily mnie do porzucenia pracy, ale w pewien sposób przyczyniły się do tego.

Mysle ze troche zbaczamy z tematu dyskusji;) Dobrze, ze przytoczyłes przykład malowania miasta - o to się chyba rozchodzi. Trzeba wybrac najbardziej efektywną metodę tworzenia. W wypadku miasta czy wizualizacji bedzie to prawdopodobnie 3d, w innym wypadku malowanie będzie szybsze i przyjemniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym malowaniem i krótszym czasem to kwestja względna, zależy co i jak, aktualnie dłubie podmalówkę miasta - po zrobieniu sporej części stwierdziłem że wolę to zrobić 3d bo w 2d precyzyjne wykreślanie wszystkiego trwa zdecydowanie za długo. Zreszta... ile trwała bitwa? 2, 3 miechy? to szmat czasu przeciez.

 

Święte słowa. Amen. ;)

 

Wszystko i tak jest kwestią umiejętności/warsztatu etc, etc - które się ma lub też nie - tak jak w moim wypadku

 

>> Co do podziału 2D/3D / może być, a może też nie być ;P

 

>> Co do tematu i opowieści: to wg. mnie każda praca 2D/3D jest pewną opowieścią, której finalnym przedstawieniem jest obraz.

 

i ostatecznie co do tematu idąc anologicznym tropem - w socjotechnicznym letargu na bazie przeciwstawności, skrainości , bla, bla bla . . .

proponuję:

 

1. z powodu wiosny: "Miłość i Nienawiść"

2. "Wojna i Pokój" - to już gdzieś było ;)

3. "Wczoraj,Dziś i Jutro" - a to do czasu . . .

 

o może wystarczy

Pozdrawiam // Wesołych Świąt, i Mokrego Jajka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cruzh3r-a nierzeczywiste, urojone, jest jeszcze wiele roznych liczb ktorych tu nei ujeto :)

i tak chodzi o to zeby oczy cieszylo, jak nie bedzie pod temat a bedzie oczy cieszyc, to pojdzie do jakiejs galeri i tez bedzie sie podobac, ktos kiedys to kupi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności