Jump to content

Recommended Posts

@olaf Aaaa, jak bez wzgledu na to ile ich masz to chetnie zerkne. Wiesz, jak slysze, ze ktos - nawet milioner - napisal ksiazke o tym jak KAZDY moze zostac milionerem to mi sie slabo robi. To juz predzej uwierze ze mozna sie karate z ksiazki nauczyc. W weekend. ;)

 

Historia III Rzeszy ogolnie jest fascynujaca - patrzac na to co sie dzieje w Stanach teraz mam nadzieje ze jednak sie nie powtorzy.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jako, że jak niemal każdy cierpię na rozpoczynanie wielu rzeczy ale rzadko wszystko kończę przeskakując na coś nowego albo całkiem porzucając projekt zacząłem czytać Zrobione! Naucz się kończyć to, co

Cykl "Wspomnienie o przeszłości Ziemi" Cixiun Liu, Na razie za mną "Problem trzech ciał" i "Ciemny las" i bardzo mi się podobały, szczególnie ta pierwsza. Dawno nie czytałem tak dobrej SF. Natomiast o

Ja czytam "Udręka i ekstaza" opowieść o życiu Michała Anioła - polecam 

Chodzi o sposób myslenia, do którego nie każdy będzie miał odwage się przekonać. O tym mowia glownie te książki. To tak samo jak kupic ksiazke o kształtowaniu własnego ciala, a mimo to nie mieć odwagi, zaparcia, pomysłu i sily by jednak to wdrozyc. Ja osobiście polecam "Zapomnij o pieniądzach, i bogac się" Boba Proctora. Bardzo dobra ksiazka na początek dla każdego kto chce cos zmienić w swoim zyciu. Ja caly czas wprowadzam te zmiany i to działa.

Link to post
Share on other sites
To juz predzej uwierze ze mozna sie karate z ksiazki nauczyc. W weekend.

Mam podobne podejście. Ta książka, to zbiór przypowieści z Babilonu, popularne wśród finansjery XX wieku. Cos czego chciałbym być nauczony jako dziecko lub odkryć sam za młodu, bardziej niż poradnik jak zostać milionerem.

 

to co sie dzieje w Stanach teraz mam nadzieje ze jednak sie nie powtorzy.

bez watpienia czasy staja sie coraz ciekawsze.

Czytanie wspominek Goebelsa, ktory pisze, ze gdyby mial w tym kraju cos do powiedzenia, panowie X,Y i Z jechaliby w wagonach bydlecych, datowanych na 1928r

Albo wpis, ze na nowy rok wrozyli z olowiu (my wrozymy z wosku w Andrzejki) i wyszedl mu orzel z rozpostartymi skrzydlami z refleksja czy to jest zapowiedz czegos wielkiego dla niego i Niemiec brzmia niemal jak wyrezyserowane.

Link to post
Share on other sites

"Lampiony" Katarzyny Bondy. Co prawda to trzecia część kwadrologii (choć póki co jeszcze trylogii, bo czwarta się pisze), ale chyba żadna książka mnie tak nie pochłonęła. Przeczytałem 370 stron naraz oO

 

Tej samej autorki "Zbrodnia niedoskonała" to już prawdziwe sprawy pierwszego polskiego profilera. Mocne, bardzo mocne.

Link to post
Share on other sites

Zygmunt Miłoszewski - Bezcenny ...nie jestem jeszcze nawet w połowie, ale już mogę polecić, świetne :-)

 

A co do tych książek o milionach monet... myślę, że warto bez względu czy zarabia się najniższą krajową czy po 10k miesięcznie. Gdybym odpowiednio wcześniej przeczytał kilka książek to zapewne udałoby mi się uniknąć wielu problemów finansowych w moim życiu. Po Miłoszewskim przymierzam się do Finansowego Ninja Jacka Szafrańskiego :-)

Link to post
Share on other sites

na amazonie znalazlem wyprzedaze z bibliotek. Ksiazka kosztuje tylko przesylke (2.80 fu + 1pens za ksiazke), zamowilem sobie 10 roznych albumow w twardych oprawach dot. historii sztuki.

Link to post
Share on other sites

Crucial Conversations - jak rozmawiac z rodzina, ludzmi w pracy, osobami u ktorych chcemy cos zalatwic. Jak zachowac sie, by uslyszec wiecej wartosciowych informacji i nie zamykac ludzi na chec wniesienia czegos do dysksji.

Swietne, bo wypelnione przykladami. Sam nie wiedzialem jak fatalnym jestem rozmowca, az do tego momentu + przeczytania ksiazki Dale'a Carnegie - how to win friends. Obie swietnie wprowadzaja w zagadnienie - jak przestac byc dupkiem.

 

https://www.amazon.com/Crucial-Conversations-Talking-Stakes-Second/dp/1469266822

Link to post
Share on other sites

michalo - Ja skusiłem się na jej zakup przez Atlas Chmur bo to ten sam pisarz:) Hmm mi osobiście bardzo się podoba ale na pewno nie jest to łatwa lektura i język książki raz jest zwięzły, raz subtelny innym razem wulgarny, czy wręcz budzący niechęć. To sprawia, że momentami miałem ochotę od Czasomierzy na chwilę "odpocząć" i odkładałem na kilka dni rezygnując z lektury. Jednak ostatecznie znów przyciągała mnie do siebie i pochłaniała w całości :)

Link to post
Share on other sites
The Big Short. Nie wiem jak dali rade zrobic z tego film w Hollywood, ale jak ktos lubi czytac o liczbach i trzyliterowych skrotach, to bedzie zachwycony ;)

 

Dali radę, film jest świetny(książki nie czytałem) ;)

Link to post
Share on other sites

w ostatnich tygodniach ksiazki i audiobooki:

-48laws of power - jak ktos lubil 'Ksiecia' Machvellego lub Sztuke wojny, znajdzie sporo podobnych lekcji ulozonych w 48 rozdialow

-4 hour work-week - ciekawy poradnik jak pracowac inteligentnie, stale kwestionujac zasadnosc wysilkow (ciezkiej pracy). 2ga czesc ksiazki mi nie odpowiadala - ta mowiaca o faktycznym 4godzinnym tygodniu, ale niektorym moze pasowac

-how to get rich - Donald Trump - nie ciagna mnie takie ksiazki, ale chcialem lyknac cos od Trumpa, a byl audiobook na YT wiec nie musialem czekac na Art of the deal. Mysle, ze warto czytac ksiazki i autobiografie ludzi u wladzy bez wzgledu na opcje, ale to moje prywatne zdanie.

Edited by olaf
Link to post
Share on other sites
Ja zafundowałem sobie ostatnio Audiobooka do pracy, a mowa o "Zaklinacz" Roberta J. Szmidt'a i powiem że ogień. Jak ktoś lubi klimaty fantasy i jakąś tam dawkę humoru to polecam.

 

Ja ostatnio mam sporo dalekich tras samochodem i z racji rzeczy musiałem przerzucić się na audiobooki. Pierwszą książką jaką wysłuchałem to właśnie "Zaklinacz" Roberta.J Szmidt'a i cieszę się bo bałem się że nie spodobają mi się audiobooki ( miałem wrażenie że słuchając książki wiele się traci w porównaniu do jej czytania) ale nic bardziej mylnego :). Sama historia książki powaliła mnie na kolana, potem na twarz a na koniec stwierdzam że to wszystko ze śmiechu :D Jeszcze długo będę tę książkę miło wspominał!

Link to post
Share on other sites
ale chcialem lyknac cos od Trumpa

Podal jakies "alternative facts"? :D Od Trumpa to mozesz najwyzej lyknac "this is going to be yuuuuge, believe me" albo ewentualnie "failing FAKE NEWS media - so biased, SAD". Facet operuje kilkoma zwrotami na codzien, nikt mi nie wmowi, ze napisal ksiazke. Ja bym sie nawet zastanowil czy jakas przeczytal... Ghost writer mu napisal albo tak zwany "wspolautor" ;)

How to get rich - historia kolesia co dostal "mala pozyczke od taty w wysokosci miliona dolarow".

To tak jakby czytac rady pani Betsy DeVos a propos edukacji.

 

Wybacz, nie atakuje tego ze to czytasz tylko jak slysze cokolwiek a propos nowego, wspanialego prezydenta i jego swity to mi sie plakac chce - juz nawet sie nie denerwuje tylko mi smutno. Wiesz co bym chetnie przeczytal? Autentycznie - jak ci bogacze operujacy na codzien milionami moga jednoczesnie byc takimi ignorantami pieprzacymi pierdoly i nie potrafiacymi odpowiedziec na proste pytania. Jak znajdziesz cos o tym to daj znac bo to dla mnie misterium. Nie zartuje.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy