Skocz do zawartości

Czy da się interaktywnie łączyć obiekty linią?


Juliusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - mam taki problem. Robię ostatnio dużo roślinek i szukam jakiegoś sposobu na usprawnienie pracy, jako że kopiowanie liści, łodyg i ich modyfikowanie i dopasowywanie do siebie itp. zajmuje mnóstwo czasu.

 

Mam taką roślinę doniczkową: (upraszczając)

- pień

i parami:

- łodyga liścia

- liść

Łodyga jest obiektem typu Loft. Moim marzeniem byłoby, żeby przesuwając liścia, koniec łodygi łączący się z liściem przesuwał się także. Gdyby tylko dało się stworzyć jakąś linię, która by automatycznie łączyła się z pniem i liściem... Moim pytaniem jest - czy jest jakaś taka automatyczna funkcja albo czy da się stworzyć jakiś system połączonych obiektów? Wiem, że można łączyć ze sobą obiekty, ale np. jeden wierzchołek do innego obiektu?

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie!

 

P.S. Używam Maxa 7.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

siwy - dzięki za radę. Przydatna funkcja (taki banał, a człek nie wie, że tak się da...). No, ale niestety to nie rozwiązuje problemu w mojej sytuacji, bo obiekty są różnego typu: mesh i splajn i to jeszcze jako ścieżka do lofta...)

 

vv3k70r - hmm... nie jarzę za bardzo o co chodzi... (tzn. wiem, co to Xform, ale link xform...?)

 

Może zapodam zrzuta, żeby łatwiej mi było pokazać, z czym walczę.

roslinka1.jpg

 

Te łodygi to są Lofty. I mi by się marzyło przesuwając wierzchołek ścieżki lofta, który łaczy się z liściem, żeby przesuwał cały liść, który jest niezależnym obiektem. Lub na odwrót - przesuwam liścia i zarazem przesuw się ostatni wierzchołek ścieżki łodygi. Problem w tym, że modyfikując ścieżkę działam na poziomie struktury obiektu... Da się połączyć wierzchołek linii z całym osobnym liściem?

 

Zastanawiam się, czy jest jakaś funkcja, która tworzyłaby linię pomiędzy np. Pivotami dwóch obiektów. Wówczas tylko przesuwam liścia, klikam - tworzy się linia (ścieżka na łodygę), lekko wyginam i już mam.

 

A tak, to pozostaje ręczna dłubanina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki vv3k70r (uhh... połamać palce można ;) ) - o to właśnie mi chodziło! Jak to dobrze, że ktoś miał już przede mną taką potrzebę i że coś takiego wymyślił. Nie tylko, że łodyga mi się wydłuża/skraca podążając za liściem, ale też wygina pod odpowiednim kątem.

Trochę więcej zabawy jest, jak linia ma 3 punkty i jak kombinuję z przesuwaniem Pivota, ale i tak jest dobrze.

 

siwy - Z FFD też spróbuję. Jak nie na tej, to na innej roślince na pewno.

 

Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą.

To się aż prosi o konwersję do poly.

Ale jak zostawię łodygę jako Loft, to mogę jej kształt kontrolować za pomocą 2, 3 wierzchołków, zamiast kilkudziesięciu...

Chyba, że co innego miałeś na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy robi się na kościach

To rośliny też mogą mieć kości...?!? Żartuję -wiem, o jakie kości chodzi, ale ja nie na tym etapie jeszcze...

 

LinkedXform póki co się sprawdza. Szkoda tylko, że nie działa razem ze Soft Selection...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności