Jump to content

Recommended Posts

"Traitor: Kupowanie ksiazek zlym pomyslem?"

Czasem tak:

1. Jest sporo osób, które próbowały sił w 3D i rezygnowały - i po co wtedy książka?

2. Help jest naprawdę dobrą lekturą i za free

3. Jak ktoś chce zostać na poziomie modelowania prostych rzeczy, i np w dodatku przeskoczy na Blendera, to po co mu np. biblia maxa?

4. Z braku rozeznania można niechcący kupić książkę, która nie będzie się nadawać na start...

5. Czytałem nie jedną książkę, z której nic nie wyniosłem lub prawie nic, bo wodolejstwo i wtórność mnie zalały...

 

Sorki, ale też źle się wyraziłem - to co napisałem brzmi jakbym w ogóle odradzał czytanie książek, ale nie to miałem na myśli... Sam ich dużo czytam, więc bym sobie zaprzeczał :)

Według mnie po prostu na samiuśki start książka nie jest dobrym pomysłem - kiedy się nawet nie wie z czym tak naprawdę wiąże się grafika 3D. A nawet potem z doborem książki trzeba uważać coby pieniążków w błoto nie machnąć... Niemniej dobrej książki nic nie jest w stanie zastąpić, więc oczywiście ogólnie warto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak:

Na początku obejrzałem wszystkie 22 tutoriale od tego gościa przez co już mniej więcej orientuje się w tym programie co, jak i do czego służy :) Proste ale pomocne

 

Teraz zabrałem się za tutoriale ale mało jest jeszcze takich które potrafię wykonać (większość jest dla bardziej zaawansowanych). Robię na razie piłki, poduszki kostki do gry itp. a więc rzeczy które zaznajamiają mnie z poszczególnymi funkcjami. Teraz nie wiem jaki następny krok zrobić; jechać dalej na tych tutorialach stopniowo trudniejsze zaczynać czy jeszcze obejrzeć jakieś tutoriale instruktażowe do 3Dmax-a (takie jak w/w) ?

Chce dążyć do tego aby po jakimś czasie samemu zaprojektować np. swój pokój, dom albo tworzyć jakieś zwierzęta, postacie itp. i nie chce popełnić jakieś błędu, że np. za szybko przeszedłem do czegoś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli chodzi o nauke to proponuje zaopatrzyc sie w ksiazke

 

3ds Max Bible

autorem ksiazki jest Kelly L. Murdock

wydawnictwo: WILEY

ISBN: 0-470-10089-3

 

1250 stron "ksiazeczka" na pewno spelni Twoje oczekiwania

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem ze to nie lektura na noc :)

A ten kto się uczył z tej książki niech mi powie czy jest przejrzyście napisana ?

Na jakiej zasadzie jest napisana tzn wyjaśnianie poszczególnych funkcji czy raczej ćwiczenia ? Czy w Polskiej edycji nazwy funkcji są przetłumaczone na polski czy pozostawione po angielsku ? domyślam się co usłysze ale chce się upewnić bo nie chce wydać 160zł jeżeli mi to się nie przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mieszkasz w tej Irlandii czy nie ;) Bo to dziwne ze po 3 latach na wyspach jeszcze w ogole "myslisz w zlotowkach"...

 

Ja tam polecam jednak videotutoriale. Zwlaszcza jesli i tak masz wydac kase. No i oczywiscie cwiczenia - jesli juz umiesz postawic boxa to sam wymyslaj sobie cwiczonka na przyklad "to teraz zrobie proste krzeslo". W trakcie pracy zaczna pojawiac sie pytania "ale jak to zrobic?" i wtedy mozesz szukac rozwiazania konkretnych problemow na sieci. Tutoriale mozna powtorzyc zupelnie na slepo, bezmyslnie. A jesli bedziesz robil cos swojego i znajdziesz tylko sposob ozwiazania problemu to utkwi ci to w pamieci duzo lepiej. To jak z rysowaniem - mozna przez lata przerysowywac zdjecia perfekcyjnie ale wciaz nie potrafic samemu czegos narysowac...

 

Powodzenia raz jeszcze.

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ale raczej wolałbym po polsku kupić :)

Na allegro kosztuje 160zł, w Easonie (a'la Empik tylko większy) €35

Po angielsku może być ale wiadomo że po Polsku lepiej a jakby jeszcze były angielskie nazwy poszczególnych funkcji to by w ogóle było pięknie.

 

A i jeszcze coś; o co chodzi z tą biblią 3ds max że jest do każdej wersji ? 3Ds Max bible 8, 2009, 2010 itp To nie są chyba części no nie ? Moge kupić do 2009 bo takiego mam 3ds maxa i tam wszystko od podstaw będzie napisane ? Jaki jest sens wtedy wydawania 2010 równie długiej ? również od zera jest tak jak poprzednie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi: chyba jednak zostanę przy książce, skoro tyle osób ją poleca to coś w tym musi być i ogólnie z doświadczenia wiem że programu łatwo się uczyć z książki.

 

Sorry że nie edytowałem posta ale się nie dało, jakiś błąd ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalnie da sie edytowac posty..

 

Tak, wszystkie biblie sa od podstaw tylko sa aktualizowane do nowej wersji wiec smialo mozesz kupowac.

Prawie na pewno wszystkie opcje sa w wersjach oryginalnych. Inaczej bylaby to bzdura jako ze nie ma polskiej wersji maxa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak ale raczej wolałbym po polsku kupić :)

Na allegro kosztuje 160zł, w Easonie (a'la Empik tylko większy) €35

Po angielsku może być ale wiadomo że po Polsku lepiej a jakby jeszcze były angielskie nazwy poszczególnych funkcji to by w ogóle było pięknie.

 

A i jeszcze coś; o co chodzi z tą biblią 3ds max że jest do każdej wersji ? 3Ds Max bible 8, 2009, 2010 itp To nie są chyba części no nie ? Moge kupić do 2009 bo takiego mam 3ds maxa i tam wszystko od podstaw będzie napisane ? Jaki jest sens wtedy wydawania 2010 równie długiej ? również od zera jest tak jak poprzednie ?

 

 

Patryk, ja swego czasu dorwałem Helpa od Maya i tłumaczyłem go konsekwentnie translatorem. Mój angielski nie był błyskotliwy, ale dzięki temu troszkę się podszkoliłem, na tyle, że teraz mogę swobodnie (no powiedzmy) przeglądać zagraniczne tutoriale. Nie idź na łatwiznę... zostaw polski jęzor, bo do niczego Ci się tutaj nie przyda.

 

Bardzo przejrzyste tutki ma Digital tutors i z nich nauczysz się najwięcej, a jeśli na początku niewiele zrozumiesz to z czasem będzie to bułka z masłem... tylko musisz konsekwentnie dążyć do celu, bo nic łatwo nie przychodzi.

Musisz się po prostu uprzeć :-)

Edited by Chrupek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak już mówiłem angielski jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to nie mam już żadnego problemu ALE pewnie jest masa pojęć używanych w modelowaniu 3D których na co dzień się nie używa.

Chyba się przekonałem, na razie jeszcze pooglądam videotutoriale a za jakiś czas kupię książkę.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rozumiem ze to nie lektura na noc :)

A ten kto się uczył z tej książki niech mi powie czy jest przejrzyście napisana ?

Na jakiej zasadzie jest napisana tzn wyjaśnianie poszczególnych funkcji czy raczej ćwiczenia ? Czy w Polskiej edycji nazwy funkcji są przetłumaczone na polski czy pozostawione po angielsku ? domyślam się co usłysze ale chce się upewnić bo nie chce wydać 160zł jeżeli mi to się nie przyda.

 

Hmm, ja mam tą książkę i bardzo się z tego cieszę. Dla mnie przydatna, ponieważ po prostu duzo rzeczy masz wytłumaczone, np do czego jakieś narzędzie służy, ale.... są tam pewne pojęcia które są zaczerpnięte z fizyki i ja ich nie ogarniam. Nie wiem, może to wina tego że jestem kobietą, he, i takie rzeczy trudniej do mnie trafiają niż do mężczyzn, ale mimo wszystko książkę kupić warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś o tym pisał... ale ja polecam taki sposób: robisz kilka tutoriali, żeby zorientować się... gdzie co i do czego jest... a później już wymyślasz sobie z głowy i eksperymentujesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli znasz jako tako język angielski to najlepszym od czego najlepiej zacząć jest bardzo dobry manual do maxa.

Na 3dtotal.com znajdziesz bardzo proste tutoriale dla początkujących.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam

cała seria dla bardzo początkujących. Przyda się. Oraz tak jak pisał Levus. Szukaj też wideo tutów na YY. Z wideo idzie łatwiej :)

 

pzd. Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złączyłem masę tematów o początkach modelowania w jeden wielki, żeby było gdzie linkować tym, którzy "nie znaleźli". Pewnie drugie tyle przeoczyłem ;) Kawał historii w tym temacie ;) U mnie 14 stron, nie tak dużo, myślałem, że będzie więcej :D

Jakby ktoś znalazł więcej takich tematów, to niech podrzuci. Miejsce jeszcze jest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Od kilku lat interesuję się modelowaniem 3d, swoich sił w 3d maxie próbowałem już 2 razy, ale po nieudanych próbach znów się zniechęcałem...

 

3d mnie "przyciąga" i zdecydowałem się spróbować po raz 3. Wcześniejsze próby kończyły się zazwyczaj na etapie modelowania, gdy obrałem sobie za trudną rzecz do modelowania i za nic nie mogłem tego wykonać.

 

Tym razem nie chciał bym popełnić tego samego błędu, chciałbym się was poradzić z jakich tutków modelować, jaką sobie obrać drogę.

 

Temat umieściłem w tym dziale, ponieważ, jak już wcześniej wspomniałem zazwyczaj moje projekty kończyły się na etapie modelowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie dawno na forum sam zaczynałem podobny temat:)

Na samym początku polecam skorzystanie z internetowych tutoriali a w szczególności dobrej stronki: DigitalTutors

Na wstępie warto przerobić tutek o scyzoryku:

http://www.digitaltutors.com/09/training.php?cid=110&pid=3551

Dzięki niemu bez jakiegokolwiek problemu podłapiesz ciekawe techniki a w dodatku po prostu nie można się zgubić:) Kiedy uda Ci się skończyć na pewno nabierzesz ochoty na więcej a wtedy będziesz już nie do powstrzymania

Pozdrawiam

 

PS

Jeśli nie leżą Ci videotutki to warto zainteresować się:

-jeśli dajesz radę z angielskim - help do 3ds maxa na stronie autodesku jest do ściągnięcia w dwóch formatach. pdf to 8940stron!

-jeśli nie to możesz zastanowić się nad biblią helionu. Na allegro kosztuje 155zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna osoba, która uznała, że jest pierwszą, która w 8 letniej historii forum zaczynała z 3D, a reszta, drogą anamnezy, wiedziała wszystko na starcie :P

Na samej górze tego samego działu, niemalże tak samo nazwany temat wisi. Pierwszy post sięga roku 2003. Tam też poleci Twój temat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze takie jedno pytanko ... znów pewnie nie będzie pasowało :(

Nie mam zbyt dużych zdolności plastycznych, jeśli się dobrze nauczę funkcji maxa to mam jakieś szanse modelować jakieś ładne przedmioty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowiłam troche zająć sie grafiką 3D, wyłącznie hobbistycznie.

Carrara 6 Pro + SynthEyes to dobre rozwiązanie?

Bardzo odpowiada mi interfejs Carrara, SynthEyes niestety troche mniej.

Do obu programów o tutoriale widzę, że niestety ciężko i w tym problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy