Jump to content

Recommended Posts

Witam , no proszę po jakimś roku czasu wróciłem na forum.Dalej panuje tutaj świetny klimat :D Chciałbym wrócić do zabawy z modelingiem bo dawało mi to frajdę choć zbyt dobrze nie wychodziło , ale rozluźniało i stąd moje pytanie.

 

Od jakiego programu zacząc ? Bo bawiłem się w 3dmax,maya,zbrush,mudbox,photoshop i to w jednym zaczyna się od stworzenia bryły , innym od rzeźbienia. Chciałbym program któremu poświęciłbym czas i opanował w miarę dobrze . Czytam że niema sensu tworzyć bryły w zbrushu tylko najlepiej najpierw np w maya a później robić szczegóły w zbrushu.Naprawdę już się pogubiłem.Byłbym wdzięczny za jakaś radę i pomoc. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tematów na forum było o tym sporo. Sam jeden zakładałem. Klep maya lub 3ds max a jak będziesz uważał, że pojąłeś już wystarczająco dużo lub po prostu potrzebujesz rzeźbienia to będzie kombinował dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takich tematów było miliony. Najczęstsza odpowiedz... ściągnij sobie triale programów i zobacz w którym Ci się będzie najlepiej pracowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej strony mogę polecić luxology modo :] niedawno została wypuszczona nowa wersja, soft jest tani i szybko się rozwija. Większość userów pewnie zgodzi się ze mną, że modo idealnie nadaje się do modelowania a i narzędzi do sculptu mu nie brakuje.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie - jesli chcesz modelowac to Modo/Zbrush.

Jesli ktos twierdzi ze "nie ma sensu tworzyc bryly w zbrushu" tylko zawsze chce baze robic na zewnatrz to znaczy ze zna Zbrusha tak jak ja znam pilotowanie smiglowca. Zspheres a teraz jeszcze potezny shadow box sprawiaja ze tworzenie bazy wewnatrz Zbrusha jest dziecinnie proste i bardzo szybkie. W Modo mozna pozniej zrobic ladne retopo no i kapitalny render. Max i Maya to narzedzia dla animatorow - jesli nie planujesz animacji lub zadowolisz sie jakas prosta to Zbrush i Modo beda optymalnym wyborem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

choc siedze w 3ds maxie to patrzac na to co oferuje Modo i w jakiej cenie mozna smialo polecic ten soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
choc siedze w 3ds maxie to patrzac na to co oferuje Modo i w jakiej cenie mozna smialo polecic ten soft.

 

dopisze sie do tego stwierdzenia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
choc siedze w 3ds maxie to patrzac na to co oferuje Modo i w jakiej cenie mozna smialo polecic ten soft.

dopisze sie do tego stwierdzenia :D

To ja blendera polecam ...idąc tym samym tropem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, troche 'potrenowalem' w tych programach ale na razie nic z tego.

Gdybym chciał coś zmontować to co powinienem zrobic?

Powinienem najpierw wymodelować tło i inne elementy w Carrara, następnie to zapisać jako plik .obj, wczytać w SynthEyes i dodać np. siebie do tła?

Może mi ktoś wyjaśnić kolejność tworzenia jakiś animacji/efektów specjalnych, taki schemat kolejności?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich !

Mam do was pytanie dotyczące co i gdzie robić. Otóż zaczynam moją przygodę z grafiką komputerową i moje pytanie brzmi.

W jakim programie mam zacząć projektować moją grafikę, gdzie mam ją później przenieść aby dodać dodatkowe efekty itp. Po prostu tak jak wy doświadczeni graficy robicie swoje projekty krok po kroku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

Zależy co chcesz robić, jeśli wizualizacje to prawdopodobnie 3d Studio Max i v-ray.

Animacja to Maya, Houdini, XSI

Blender to osobny dział, bo w nim wszystko wygląda i działa na opak, ale można wiele na nim zdziałać od modelowania, po animacje - i co najważniejsze jest darmowy.

Wizualizacje modelujesz w czym Ci wygodniej, każdy z wyżej wymienionych poradzi sobie z tym znakomicie - ponoć najlepszy do modelowania poly, jest Luxology Modo.

Są specjalistyczne programy do wizualizacji, jak Autodesk Viz, Sketchup, Revit itp... do modelowania Nurbs'owego jest Rhino. Większość ludzi wybiera jednak team 3D Studio Max i v-ray - do nich znajdziesz najwięcej tutoriali.

Do modelowania organiki dobry jest Silo i darmowy Sculptris, a oprócz tego Mudbox i ZBrush. Organike modelujesz w ten sposób, że w pierwszej kolejnośći robisz obiekt bazowy - w czym chcesz - następnie detale dodajesz w Mudbox, ZBrush lub Sculptris.

No i oczywiście Photoshop... w nim robisz textury i pieścisz wizualizacje... to taki końcowy program do pieszczot :-)

Jak wpiszesz te nazwy w Youtube to mniej więcej ogarniesz temat.

 

To jest tak obszerny dział, że nikt nie odważy się pisać krok po kroku.

Edited by Chrupek3D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesują mnie np modele postaci do gry, lub jakieś najprostsze obiekty, które mógł bym stworzyć na początek. Ok postaram się to jakoś ogarnąć chociaż lekko nie będzie =/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oftop, ale sadze, ze dobra sugestia dla administratora czy jakiejs spolecznosciowej duszy - w zwiazku z najazdem nastolatkuff z wykopu moznaby zrobic i przykleic temat: jak zaczac przygode z grafika 3d, bo to juz chyba 10 taki temat w ciagu ostatnich kilku dni...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D
Interesują mnie np modele postaci do gry, lub jakieś najprostsze obiekty, które mógł bym stworzyć na początek. Ok postaram się to jakoś ogarnąć chociaż lekko nie będzie =/

 

to w zupełności wystarczy Silo (i dział tutoriali):

http://www.nevercenter.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich urzytkowników forum!! Nie wiem czy wybralam dobry wątek niemniej: potrzebuję korepetycji i pomocy w wykonaniu pracy w 3ds maxie. Jestem na pierwszym roku architektury i prawdę mowiac mialam tyle roboty ze na ten program nie starczylo mi czasu...i jest to dla mnie calkowita czarna magia. Bardzo, bardzo proszę o kontakt osobę o dobrym sercu i odrobinie wolnego czasu;)) wszystko dogadamy przez tel: 505181736

oczywiście zaplacę tyle ile uznasz że będzie trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oftop, ale sadze, ze dobra sugestia dla administratora czy jakiejs spolecznosciowej duszy - w zwiazku z najazdem nastolatkuff z wykopu moznaby zrobic i przykleic temat: jak zaczac przygode z grafika 3d, bo to juz chyba 10 taki temat w ciagu ostatnich kilku dni...

To raportujcie je nam :D

 

Przypinam do tematu, który można było zrobić i przykleić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dreamer1x6xX

A więc do tej pory zajmowałem się tylko grafiką 2D pracowałem z programem Photoshop, ostatnimi czasy miałem format komputera i niestety straciłem ten program.. Przypadkiem wpadłem na te forum, obejrzałem niektóre galerię prac 3D i spodobało mi się to.. Mam dużo wolnego czasu, czasami się nudzę i chciałbym zacząć tworzyć grafikę 3D w programie 3ds Max tylko nie wiem jak zacząć.. Znacie może jakieś darmowe e-booki, tutki być może jakieś książki

w dość dostępnej cenie.. I chciałbym się dowiedzieć czy 3ds Max jest programem darmowym przez jakiś okres czasu i czym się różni od programu 'Blender' w czym lepiej zacząć?

 

PS:Sory jak zamieściłem temat w złym dziale..

Share this post


Link to post
Share on other sites

czwartek - zawsze pojawia się coś na weekend do poczytania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym na Twoim miejscu poszedł w stronę blendera. Żeby obczaić podstawy 3d możesz używać czegokolwiek, a tu masz darmowy i dynamicznie rozwijający się soft, który jest od maxa dużo przyjemniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek albo do freelanceu blender jest spoko. Jakbyś chciał pracować pełnoetatowo to 3dsmax lub ewentualnie maya.

 

Mi np dużo wygodniej się działa w majce niż w blenderze, kwestia gustu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dreamer1x6xX

Też rozważam te 3 programy słyszałem opinie o blenderze, że ma bardzo trudny interfejs do opanowania. Zastanawiam się nad 3ds Max i nad maya.

I druga kwestia właśnie jest to, że 3ds Max tylko 30 dni wersja Trial :(

 

A co z tymi e-bookami, tutkami może polecicie jakieś lub jakąś książkę?

 

@Up

 

A posiadasz może jakieś e-booki lub tutoriale do tego programu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...słyszałem opinie o blenderze, że ma bardzo trudny interfejs do opanowania.

 

Każdy interface jest trudny, szczególnie jeśli do jakiegoś jesteś już przyzwyczajony.

 

Jeśli nie znasz żadnego - co za różnica do którego się przyzwyczaisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy zacząć od Blendera, czy od Maxa to powiem Ci, że to zależy, czy jak bedziesz chciał (kiedyś, jeszcze nie teraz) się przerzucić na zawodoostwo, to czy będziesz miał te 13k zł (bo tyle +/- kosztuje Max czy Maya w pięknym pachnącym foliowym pudełku), bo jak nie to nie pchaj się w oprogramowanie płatne. Wyjątkiem jest sytuacja w której najmiesz się do firmy w której te programy będą używane. Owszem, do nauki mozesz korzystać z triala oprogramowania komercyjnego, i co miesiąc formatować dysk, żeby móc korzystać z programu dalej, ale jeżeli będziesz chciał rozkręcić własną działalność, to uważam że tylko i wyłącznie legalne oprogramowanie wchodzi w grę (przynjmniej wg mnie). Ja na przykład zacząłem szkolic się w Maxie, przeczytałem z 4 książki na jego temat, oglądałem i czytałem tutoriale z różnych stron, i teraz juz jestem pogodzony z myślą, ze kolejna moja książka będzie o Blenderze. Nie żal mi jednak czasu spędzonego na nauce Maxa, bo to bardzo pożyteczny kawał programu, ma logicznie pomyślane menu, nie brakuje do niego skryptów, pluginów, tutoriali i literatury, o Blenderze się nie wypowiadam bo go nie znam (jeszcze), ale wg mnie to dobry wybór z przyczyn choćby finansowych i warto się go podszkolić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy