Jump to content

Recommended Posts

Właściwie to samymi extudami to wystarczy, a jeśli chcesz jeszcze takie wgłębienia to musisz zaznaczasz vertex'y soft select

 

 

Jeszcze na szybko znaleziony tutorial z podobna formą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałbym zacząć moją przygodę z tworzeniem grafiki 3d i za bardzo nie wiem jaki program byłby najlepszy na początek. Soft image lub 3ds max i nie wiem który wybrać ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softimage ma większe możliwości i moim zdaniem jest lepszy ale jest mniej materiałów do niego co jest na początku problemem ale im dalej w las tym mniej z tym zachodu. Do maxa z kolei jest dużo materiałów ale soft jak dla mnie trochę nie bardzo. No i jest 3. droga ^^ Czyli maya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom easy dla nudziarzy- max3d, maya

Ciekawsza droga dla ludzi którzy nie boją się eksperymentować i umieją googlać- softimage, cinema4d, blender, lightwave, modo.

;)

A tak serio to pościągaj triale wszystkich tych softów i każdy przetestuj, zazwyczaj podstawowe poradniki znajdziesz na stronie danego softu.

Jak wybierasz tylko z tych które napisałeś skłoniłbym się ku Softimage. Jak będzie trzeba to na maxa czy maje się przestawisz w miesiąc a nadal będziesz miał możliwość wykorzystania potencjału mocarnych narzędzi jak ICE.

Od razu polecam wyrobić sobie myślenie że popularność danego softu wcale nie oznacza że ten jest we wszystkim najlepszy. Dużo bullshitu można się w sieci naczytać a prawda taka że we wszystkich wyżej wymiennych da się robić śliczna grafę. W każdym z nich znajdziesz coś specjalnego co wybija się ponad konkurencje, nawet darmowy blender może się pochwalić kilkoma rzeczami które przebijają maxowe rozwiązania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka. Chciałbym zrobić jakiś budynek, taki średniowiecze/fantasy, i zastanawiam się nad kilkoma sprawami, bo nie mogę znaleźć odpowiedz. Taki model powinien stanowić jedną całość?? Mam zamiar zrobić również wnętrze, i może jakąś animacje z ruchem kamery. Czy zrobić np. boxa wyciąć w nim okna, a wszystkie inne bajery typu kolumny, i inne zdobienia, zrobić osobno, i przystawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję że piszę w odpowiednim dziale

 

Mam pytanie, jaki sposób nauki jest najlepszy

mam książkę "3ds Max 2012 Biblia", dużo polskich tutoriali(filmow), sporo tutoriali tekstowych

co ciekawe okazuje się że jest też sporo tutoriali niemych, co wystarczy oglądać i jeśli jest się troszkę wprawionym praktycznie wszystkiego można się domyślić, ale wracając...

 

ciągle nie wiem w jaki sposób najlepiej się uczyć, czy przerabiać np po kolei wszystkie tutoriale filmowe/tekstowe

czy po kolei jakieś zadania z książki

czy może (to mi się wydaje najtrafniejsze chyba) szukać jakiś blueprintów, obrazków i próbować je wykonywać, zaglądając przy tym do książki i pytając się Was(forumowiczów) w razie napotkanych problemów ?

 

Która droga jest najlepsza, jakie wy wybraliście na początku ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Jak zacząć przygodę z 3D? Trudne pytanie, ale opiszę wam jak to wyglądało w moim przypadku :)

 

Swoją przygodę z 3D zacząłem (tak na bardziej poważnie) mniej więcej we wrześniu. Wcześniej zaczynałem ją już parokrotnie, ale kończyło się to zazwyczaj po paru dniach. Jednak mimo tego, że nie nauczyłem się praktycznie żadnych umiejętności przez ten czas, zyskałem najważniejszą rzecz, absolutną podstawę: ogarniętą obsługę interfejsu 3ds maxa. To naprawdę pomaga, jeżeli najpierw nauczymy się tylko i wyłącznie nawigować po scenie, rozeznamy się w najczęściej używanych narzędziach. Dopiero po ogarnięciu tego warto brać się za modelowanie.

 

Od czego zacząć modelowanie? Od czegokolwiek. W moim przypadku wybór padł na nóż-rzutkę. Bardzo prosty, symetryczny, banalny przedmiot do modelowania, stworzenie samego modelu dla średnio-zaawansowanego grafika to może 10 minut, wraz z uruchamianiem maxa. Mnie zajął 3 dni. Wyglądał strasznie. Ale co się namęczyłem - to moje. Popełniłem miliony błędów podczas tworzenia tego noża - i o to chodziło! Tylko tak nauczymy się, żeby ich nie popełniać. Słowa jak "początki są trudne, nie można się poddawać itp." wydają się przebrzmiałe, wyświechtane, nie trafiają za bardzo do serca. Ale mają w sobie mnóstwo prawdy.

 

Jeżeli jest Ci ciężko, zaczynasz przeklinać sam siebie za kolejny błąd, kiedy myślisz, że nigdy nie będziesz w tym dobry, że to nie dla Ciebie - jesteś na dobrej drodze. Nie daj się pokonać byle programowi. Pokaż jaja, i zrób w końcu to, co chciałeś zrobić! Nie pozwól, żeby parę niepowodzeń doprowadziło Cię do zaprzestania zabawy w grafikę 3d. Jeżeli ją zacząłeś, to miałeś w tym jakiś cel - nie zapominaj o nim, tylko do niego dąż.

 

Dla mnie tym podstawowym, najwyższym celem zawsze było stworzenie własnej animacji. I kiedykolwiek łapały mnie myśli, że nigdy nie skończę jakiegoś modelu, że to zbyt trudne - przypominałem sobie dlaczego zacząłem uczyć się 3d. Nawet nie wiecie, jaka to motywacja.

Przeraża was ogrom czasu, który trzeba włożyć w naukę? Ten czas i tak upłynie, czy tego chcecie, czy nie!

 

W dodatku żyjemy w przepięknych czasach - czasach internetu. Utknąłeś? Nie wiesz jak podzielić dany polygon? Odpal youtube, obejrzyj jak poradzili sobie z tym inni i spróbuj to odtworzyć! Jeżeli w wyniku problemu przy pracy nagle przestajesz modelować to znak, że jesteś po prostu leniwy. Wymówka "ale ja nie umiem rozwiązać tego problemu" jest żadną wymówką. Po prostu nie chce Ci się szukać rozwiązania. Nikt nigdy nie poda Ci go na tacy, czasami trzeba się porządnie naszukać, popytać.

 

W ten sposób ukończysz swój pierwszy model. Nie będzie ładny. Być może Ci się w ogóle nie spodoba. Co wtedy? Wtedy zrób jeszcze lepszy ;) Wybierz trudniejszą rzecz, i modeluj, modeluj, jeszcze raz modeluj! Nie nauczysz się modelować oglądając same tutoriale. Bez praktyki marnujesz tylko czas.

 

A jeżeli nigdy nie miałeś w łapkach softu do tworzenia w 3D... co wtedy? Dokładnie to samo, co wcześniej - szukaj rozwiązań problemu! Nie wiesz, jak w ogóle stworzyć zwykłego boxa? Odpalasz youtube, i wpisujesz pytanie.

 

A jeżeli nie chcesz szukać i masz trochę grosza, to polecam kurs Eduweba. Poprowadzi Cię za rączkę od początku do końca podstaw, mnie dał dużo - chociaż jest tyle darmowych tutoriali, że spokojnie można sobie poradzić.

 

Eh, rozpisałem się.

 

tl;dr - po prostu modeluj, modeluj, jeszcze raz modeluj. Na potęgę. Nieważne, że jeszcze nie wiesz jak - bądź uparty, dąż do celu. Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Świetnie to opisałeś! Ja modeluję od niedawna i w 100% się z Tobą zgadzam. Należy się nie poddawać i [najważniejsze] wrócić do swojego pierwszego modelu po np 3 miesiącach i spróbowac go zrobić raz jeszcze. Super uczucie jak coś co wcześniej robiliśmy 3 dni, teraz zajmuje nam 20 min :D Ja zawsze w trudnych momentach w trakcie modelowania powtarzam sobie "za dwa tygodnie się będziesz z tego śmiał, a teraz się MĘCZ". Od czego zacząć? Od poznania interfejsu, oraz od stworzenia tego oto modelu. Bardzo pomaga się wdrożyć w świat 3D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chciałbym rozpocząć przygodę z projektowaniem realistycznych wnętrz, jednak im więcej czytam to co raz mniej wiem.

W grę wchodzą tak naprawdę dwa programy Archicad + Artlantis i 3dS + Vray z racji tego, że dają największe możliwości.

Przeglądając forum dużo ludzi pisze, że lepiej uczyć się od razu 3ds'a a to z racji tego, że ma większe możliwości.

Obecnie pracuję na programie Pro100, który niestety z renderowaniem ma nie wiele wspólnego, ale za to nauczyłem się myśleć przestrzennie i potrafię stworzyć różnego rodzaju wnętrza.

W w/w programie brakuje na pewno realistycznego zachowania tkanin, np. firan na oknie czy narzut na łóżka.

Moje pytanie brzmi, z którym programem rozpocząć przygodę i w jakiej wersji ? W jakie książki zaopatrzyć się na początku ? Sporo osób poleca tutoriale online, jednak prosiłbym o wskazanie tych co naprawdę pomagają, a nie szkodzą. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie mogę Ci pomóc bo nigdy nie interesowałem się tworzeniem wnętrz, jednak przykuło mnie ostatnie zdanie :D Nie wydaje mi się żeby jakiekolwiek tutoriale "szkodziły" zawsze się człowiek czegoś nauczy, chociażby jedna malutka opcja, czy coś takiego :D zawsze to krok do przodu:) Faktem jest, że każdy chciałby osiągnąć cel najkrótszą z możliwych dróg, co nie oznacza, że te drogi są mniej warte:)

Wybacz, że nic nie wniosłem tym komentarzem, jako początkujący w innej dziedzinie, chciałbym Ci po prostu życzyć powodzenia:)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ArchiCAD a 3ds Max to zupełnie inny typ softu. ArchiCAD to CAD a Max to soft do 3D.

 

Mówiłeś, że im więcej czytasz to coraz mniej wiesz. To być może utrudnię Ci sprawę jeszcze bardziej. Zamiast 3ds Max'a możesz używać Blendera, Cinemy, Modo i jeszcze paru innych. Plusem Maxa może być lepsza integracja z CADami ale nie wiem czy to nadal aktualne. Co jest dla Cb lepsze dowiesz się w trakcie nauki. Z nich wszystkich każdy ma mniej więcej podobne możliwości. To tylko narzędzie pracy takie jak młotek czy śrubokręt. Ja w maju tamtego roku zacząłem od Maxa, potem miałem lekki romans z Blenderem a obecnie jestem w trakcie przesiadki na Cinemę i do Maxa wrócę raczej tylko w razie potrzeby. I to po prostu kwestia moich upodobań. Skompletuj je wszystkie na kompie (gdyby coś to są wersje uczniowskie) i po prostu działaj :)

 

Co do renderera sprawa też jest dość złożona. Vraya na pewno warto znać ale do wnętrz świetnym i prostrzym w obsłudze silnikiem jest Corona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wy z tymi "przygodami"? :D Siedziec bedziesz na dupie gapiac sie w monitor - wow, ale przygoda! Prawdziwy Indiana Jones :D

 

Jak chcesz robic realistyczne wnetrza to z tych dwoch softow 3ds max zdecydowanie daje rade. Pytanie jakie zawsze mi sie nasuwa w takich przypadkach - po co od poczatku ryzykowac? Skoro nawet nie wiesz co wybrac to oczywistym jest ze takiego Maxa nie kupisz tylko spiracisz. A jak sie juz nauczysz i przyjdzie pierwsze zleconko to mozesz niechcacy zaczac zupelnie inna przygode - z systemem prawnym i sadem. Warto?

Przekornie doradze - zacznij od Blendera. Zasady sa takie same, modele tworzysz w taki sam sposob. Czasy kiedy w Blenderze sie "nie dalo" dawno naleza do przeszlosci. Jesli bedziesz bardzo chcial wspierac finansowo Autodesk to mozesz na Blenderze zarobic legalnie i bez cienia problemow na tego maxa. Wiem, ze na poczatku kazdy ma gdzies legalnosc, ale pewnego dnia, jesli bedziesz na tyle dobry, zeby zaczac pracowac ten problem wyplynie.

Niedawno skonczylem pierwsza wizke komercyjna na Blenderze. Jak ja zaczynalem znalem jedynie podstawy - da sie. Mozna tez cudowac pod Blenderem z roznymi renderami - jest komercyjny Vray, mozna i w Coronie. Ale na prawde da sie w Cyclesie. Poczatki wszedzie sa trudne - po jakims czasie wszystko sie wyjasnia. Najwazniejsze to zaczac jakis projekt i doprowadzic go do konca. Polecam myslec przyszlosciowo i zalecam nie piracic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dziękuję za zainteresowanie moim postem. Jeśli chodzi o Blendera to czytałem, że obecny interfejs jest nieintuicyjny i późniejsza przesiadka na program płatny skutkuje dezorientacją. Co do kosztów za program to mam przewidziane na to fundusze.

Zależy mi na programie w którym będę mógł w miarę łatwo modelować tkaniny (np. łóżko + narzuta, okno + firana), a następnie nakładać tekstury i renderować całość. W dalszej kolejności do podkręcania grafiki użyję Photoshopa, którego znam w stopniu zaawansowanym (praca ze zdjęciami studyjnymi wraz z obróbką). W programie PRO100 poznałem możliwości grafiki 3D (modelowanie poszczególnych elementów meblowych, wstępne oświetlanie sceny, cienie itp.) jednak jak przeglądam filmy na youtube to zdaję sobie sprawę, że były to pieniądze wyrzucone w błoto bo tak naprawdę wygląda to zupełnie inaczej.

Może lepszym rozwiązaniem na początek będzie zakup 3dsa i skorzystanie z darmowego silnika, tylko jakiego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tkanin to jest Marveluos i żaden kombajn nie ma takich możliwości jak on. Potem możesz tkaninę wrzucić do Blendera i wyrenderować w darmowym Cycles czy Coronie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
i późniejsza przesiadka na program płatny skutkuje dezorientacją

Mhm, biegunką i zawrotami głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olaf :) no to na pewno podziękuję.

Jeśli chodzi o program Marvelous Designer to też się nad nim zastanawiałem, ale jest tylko do modelowania - nie utworzę w nim sceny ze ścianą, oknem i zasłoną czy łóżkiem i pościelą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tworzysz łóżko np. w Maxie czy Blenderze, wrzucasz do Marveluos'a. W nim tworzysz tkaninę i modelujesz ją, ukladasz na łóżku . Wymodelowaną tkaninę potem przerzucasz do Maxa czy Blendera i renderujesz ;) Marvelous to tylko soft pomocniczy.

 

Co do późniejszej ewentualnej przesiadki: zasady panujące w 3D są takie same w każdym sofcie. Kilka dni temu odpaliłem Cinemę i czułem się trochę w lesie z modelowaniem. Myślałem, że bedzie ciężko i chciałem zebrać bazę tutoriali. Znalazłem jakiś tutorial i po obejrzeniu 1/8 wyłączyłem i z marszu wymodelowałem prostą łazienkę. Jak ktoś ma już podstawy w 3D zdobyte w innym sofcie to przesiadka to kwestia głównie zmiany przyzwyczajeń.

Edited by RAFX

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam takie wrażenie plejaz, że myślisz, że jak nie zapłacisz, to nic z tego nie będzie. Dobrze, że masz fundusze, bo jak byś był biedny ... to Blender, dezorientacja, biegunka ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plezjasz, jeżeli chodzi o tutki, to moje doświadczenie jest takie, że na początek lepiej jest kupić przyzwoitego, długiego tutoriala. Kupić, bo trudno znaleźć usystematyzowaną wiedzę w wielkim kotle jakim jest youtube. I zmordować tego pierwszego od A do Z, bez pomijania i skakania. Dopiero potem szukać po tutkach youtubowych gdzie już różne techniki można podpatrzeć i knify.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, dziękuję za zainteresowanie moim postem. Jeśli chodzi o Blendera to czytałem, że obecny interfejs jest nieintuicyjny i późniejsza przesiadka na program płatny skutkuje dezorientacją. Co do kosztów za program to mam przewidziane na to fundusze.

Zależy mi na programie w którym będę mógł w miarę łatwo modelować tkaniny (np. łóżko + narzuta, okno + firana), a następnie nakładać tekstury i renderować całość. W dalszej kolejności do podkręcania grafiki użyję Photoshopa, którego znam w stopniu zaawansowanym (praca ze zdjęciami studyjnymi wraz z obróbką). W programie PRO100 poznałem możliwości grafiki 3D (modelowanie poszczególnych elementów meblowych, wstępne oświetlanie sceny, cienie itp.) jednak jak przeglądam filmy na youtube to zdaję sobie sprawę, że były to pieniądze wyrzucone w błoto bo tak naprawdę wygląda to zupełnie inaczej.

Może lepszym rozwiązaniem na początek będzie zakup 3dsa i skorzystanie z darmowego silnika, tylko jakiego ?

 

Zdecydowanie lepiej wydać 10 tyś na hardware niż na soft. Blender 4 life.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bullshit. Idź w maxa, kupisz jak się nauczysz, nikt ci nic nie zrobi jak coś spiracisz do nauki, czy nawet walniesz kilka zleceń. Max to standard w wizualizacjach. Nie róbcie ludziom wody z mózgu tylko po to żeby na siłę promować blendera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

well jak on chce iśc w archwiza. to W sumie zależy jakie chce wizki robić ale prawdą jest że archwiz to niestety 3dsmax z racji bibliotek.

 

Myślę że max edu na pierwsze 3 lata. + corona + hardware + podstawowa biblioteka Enviro&HDR.

Jeśli chcesz klepać tylko wizualizacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Przerabiam różne tutki w 3ds Maxie i jakoś mi idzie, ale jak trzeba wymodelować coś samemu to sie zaczynają schody, nie wiem czy ja poprostu nic nie wyciągam z tych tutków czy jeszcze więcej tutków to przerobienia? Ktoś pomoże/doradzi od czego zacząć jakie najlepsze przedmioty na początek by samemu z obrazkiem czy blue print'ami samodzielnie coś wymodelować?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy