Skocz do zawartości

Na płaskiej powierzchni cienie jak na krzywej


Maceo

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi - jak dodaje bevele/chamfery na boxach to zmienia się cieniowanie płaszczyzny boxa. Fajnie - wychodzi bardziej plastycznie,ajkby trochę wypukłe. Ale jeżeli dodaję tam geometrię jeszcz do środka, to cieniowanie się wali i wychodzi jakaś pogięta powierzchnia, mimo, że jest tak naprawdę płaska !!! REnderowałem w mentalu vrayu i w viewportach - wszędzie to samo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Tak. Ponieważ to błąd w cieniowaniu. Ponieważ cieniowanie (tak jakby) oszukuje geometrię. Cieniowanie danego poligona zależy od normalnych poligonów sąsiadujących. W tym konkretnym przypadku każdy z sąsiadów ma normalną w różnych kierunkach, dzięki czemu cieniowanie myśli że ten objekt jest okrągły i cienuje w taki sposób żeby było widać zaokrąglenia.

 

To tak na chłopski rozum.

 

A jak chcesz wiedzieć troszkę więcej to zapraszam do lektury:

 

http://www.ii.uj.edu.pl/~strug/ANIM-4-Shading.ppt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności