Jump to content
tadzio

vray 1.4 a 1.5RC2

Recommended Posts

problem w tym ze przy tych samych ustawieniach vray 1,5 a 1,4 maja inna jakosc. wiec powodzenia w dalszych testach :)

 

No własnie nie bardzo... nie zmieniałem nic na początku w pliku max - ustawienia vraya przeniósł mi dokładnie.

 

Jakość tiffów jest porównywalna (szum dokładnie taki sam, 1.5 RC3 wypada lepiej w miejscach kontrastowych (lampa, krawędź blatu) ale takie drobiazgi wyciągałem zawsze w PS.

 

Czytałem o sprawie parametrów Adaptive QMC i samplera.

 

Sęk w tym, że standardowo mam takie parametry:

min.=1, max.=4, adaptive amount: 0.85, noise tresh: 0.002, min. samples 16 i global sudivs. 4 (obniżam za to HSph. subdivs. do 35)

 

Każda zmiana parametrów (tak by przyspieszyć render) kończy się strasznym ziarnem. Podwyższenie noise tresh. do 0.01 niewiele daje - czas renderingu tylko lekko się zmniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajne jest to, że wreszicie na rc3 i max9 moge sobie poogladac i uzyc niektorych nowych na to oprogramowanie free stufow, bo siedzialem na maxie7 i 1.48.03 i bylo rewelacyjnie tez, ale no cóż... jestesmy jakby, więźniami autodescu i chaos group, dzieki nam oni nie zdechna z głodu jakby nie patrzec;))) troszke wkurzajace jest to ze np. w 7-emce nie otworzysz pliku z 8-ki....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbuję zrozumieć o co chodzi z optymalizacją Adaptive Sybdivision przy migracji pliku ze starej wersji do 1.5 - ale albo nie rozumiem albo coś nie bardzo się to sprawdza.

Może to ma znaczenie przy wyśrubowanych parametrach? (min. 1, max. 100)

 

Tak jak pisałem wyżej - przy min.1, max4 zmiany noise tresh. nic nie dają.

 

Adaptive amount zmieniłem na 0,95 i rendering dostał kopa ale wyszedł straszny noise!!! Może coś innego podregulować żeby dostać tą samą jakość i krótki czas - tak jak w wersji 1.46?

 

Może ktoś sprawdził dokładniej tą kwestię?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

primary irradiance:

1.)podglądy na very low albo low reszta domyślnie

2.)na gotowo medium albo najwyżej high

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

do tego włączasz environment

 

chwila zabawy z natężeniem światła wtedy dajesz niskie parametry potem ustawiasz lepsze i render

wydaje mi się że to łatwiejsze od scanline z którym jest więcej zabawy dla dobrego efektu

Share this post


Link to post
Share on other sites

a propo szybkosci, zrobilem ostatnio test_scene, ktora zawsze testuje szybkosc zarowno sprzetu i softu i efekt jest piorunujacy - pomijam, ze zalozylem w miedzyczasie nowy dualcore, ale RC3 wydaje sie byc znacznie szybszy od RC2 bez nowego procka (ale wciaz moj "stary" byl jednym z najnowszych, w pracy) - 5:33 minuty do 2:46 minuty na nowym VRayu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

Ogólnie problemu nie mam w ustawieniach :)

Wszystko w miarę kontroluję - tu bardziej chodzi o optymalizację prędkości do jakości, a w przypadku założenia tego postu o uzyskanie takiej samej prędkości renderingu na nowej wersji, co w starej 1.46 (odsyłam do moich wyników)

 

Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

jestes tego pewien, ze jest taki prosty ? ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA tylko powiem że jak teraz patrze sobie po dostaniu w łapki 3ds 9 i rajusia ELCIE 3 to siybciej mi kfadlacik śmiga lysiujać pśy lendelingu

 

tzn że szybciej jest;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

LC wolne ? ciekawe teorie tutaj wypisujecie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

 

kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

parametry LC bez zmian? one są ważniejsze od subdivs :D

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites
kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

 

Anouk: Chodzi o min. samples w zakładce "QMC sampler" - 16 jest już ok.

Jeśli chodzi o global subdivs. to zwiększenie 4-krotne (jak rozumiem) 4-krotnie zwiększa wszystkie subdivs. w scenie (także świateł) w związku z tym trzeba w IR map zmniejszyć Hsph. do ok. 35 (poniżej już się pojawiają "chmurki") ale wszystko zależy od świateł i rozdziałki.

 

Więc to nie jest takie proste "jak budowa cepa" :)

 

Jeśli chodzi o wersje V-raya to chętnie bym wskoczył na 1.47 albo 1.49 ale VIZ 2007 nie działa poprawnie z tymi wersjami. 1.46 to ostatnia stabilna na VIZie - potem to dopiero 1.5 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy