Jump to content
Hatred

Game Art : Newsy ze swiata Game-Dev'u & nowe gry

Recommended Posts

Nie dość, że wystartowali, to już nazbierali 1.000.000$ czyli cel osiągnięty:) A zostały jeszcze 32 dni kickstartowania:)

 

A z innej beczki, najbardziej oczekiwana premiera dekady datowana jest na 15.05, ale to już pewnie wszyscy wiedzą:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh ten Valve ;/ no ale na pewno coś dobrego tym roku będzie XD oby nie l4d3 ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ant-3d

Kto juz skonczyl Mass Effect 3?

 

http://www.rot13.com/index.php

 

 

 

Wnxvr znpvr cemrzlfyravn pb qb grw pnyrw grbevv vaqbxgelanpwv furcneqn an fnzlz xbaph? Zlfyvpvr mr Ovbjner gnx mebovyb fcrpwnyavr ol mn wnxvrf 2 zvrpul btybfvp QYP m cenjqmvjlz mnxbapmravrz? Xgb avr man grbevv vaqbxgelanpwv furcneqn gb zbmr an lbhghovr borwemrp cbq jnehaxvrz mr cemrfmrqy ter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh i okaże się że duże "DLC" jest na płycie z grą za które trzeba zapłacić żeby odblokować :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kto juz skonczyl Mass Effect 3?

 

http://www.rot13.com/index.php

 

Skończyłem i w sumie nie mam nic do długości zakończenia (jak część "fanów", która pragnie pokazu slajdów a la ostatnie Fallouty), natomiast razi mnie kilka innych rzeczy:

 

 

 

— Qmvrpxb-oófgjb / qbjóqpn Erncreój v głhznpmravr, żr gemron pb 50x yng jlovć jfmlfgxvpu, żrol znfmlal avr mohagbjnłl fvę cemrpvjxb fjbvz gjóepbz. Bg wrqabmqnavbjn sbezhłxn, VZB fłnor v zbpab an fxeógl (avr jvrz, zbżr j xbqrxfvr pbś olłb, emnqxb gnz mntyąqnz).

 

— J qbqngxh Neeviny (ZR2) ebmjnyravr wrqartb Znff Erynl'n eójanłb fvę jlcvrcemravh j xbfzbf pnłrtb hxłnqh. J ZR3 ebmjnynwą fvę jfmlfgxvr v avxbzh fvę avp avr qmvrwr, avr zójvąp b nofheqnyalz sentzrapvr m Abeznaqvą, xgóen wrfg j genxpvr cemrybgh qb vaartb hxłnqh v cb cebfgh fvę ebmovwn mnzvnfg ebmcvrcemlć j qeboal znx.

 

 

 

No i nie wspominając o chamstwie związanym z DLC, jeszcze od czasów ME2. Coś co miało być z definicji dodatkowe tak naprawdę stanowi bardzo ważne uzupełnienie fabuły: DLC Arrival do ME2 to tak naprawdę część zawiązania akcji w ME3, więc jeśli go nie kupiliście to trochę tracicie.

 

Tak samo z DLC From Ashes do ME3: wspomnienia ostatniego Proteanina plus rozmowy z nim uzupełniają główny wątek o informacje kim była ta rasa, jak zginęła itd. IMO panowie coraz bardziej przeginają pałę, niedługo połowa fabuły będzie wsadzana w DLC, żeby tylko ludzie się rzucili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie wskórają wasze narzekania jeśli już kupiliście grę/DLC. Jedyne co możecie zrobić, by wydawca odczuł że taka polityka nie podoba się graczom, to nie kupować jego gier w ogóle. Jeśli zrezygnujecie z katalogu EA to w dalszym ciągu zostanie tyle świetnych gier, że i tak nie dacie rady ich przemielić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

True, true :) Ja już zrezygnowałem z pecetowego katalogu EA ze względu na Origin. Z konsolowego pewnie też zrezygnuję, chciałem tylko dokończyć sagę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i właśnie na tym się opiera mechanizm robienia forsy w EA. Twoja chęć zagrania w konkretny tytuł jest większa niż niechęć do bycia rżniętym na kasę przy każdej możliwej okazji. To jak z papierosami i wódą - trzeba sobie powiedzieć "DOŚĆ", a nie "jeszcze ten jeden, ostatni raz" ; )

Sam więcej ostatnio gram na iOSie niż na PC/konsoli, a moja niechęć do EA jest tak duża, że nie ściągam nawet ich darmowych tytułów, żeby nie pompować im rankingów w AppStorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zzooo masz zo woodkii?

 

a na poważnie, sam teraz jestem na etapie zastanawiania sie jak najwiecej kasy wycisnac z małych gier jakie robie - głownie od graczy i widze ze latwo sie mozna zagalopowac i warto drodzy gracze powiedzieć dość, by w statystykach ukazało im się czarno na białym. Szczegolnie, że oni analizuja statystyki a nie jakieś tam pierdoły jak fora dyskusyjne czy grupy na fejsbuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją drogą sumy pieniędzy zebrane na Kickstarterze pokazują, jak liczna jest grupa ludzi spod znaku "Shut up & take my money", kasy za gry których jeszcze nie ma i nie będzie przez najbliższe 2-3 lata. Z jednej strony widzę ogromny potencjał: ludzie którzy mają coś oryginalnego i ciekawego do powiedzenia mogą pokazać fakulca wydawcom typu EA / Activision i zrobić coś swojego. Pytanie tylko czy właśnie tego typu wydawcy nie spróbują wycisnąć czegoś z takiego modelu, mówiąc twórcom żeby najpierw zebrali 75% sumy od graczy, a potem może pomyślą o wydawaniu czegokolwiek... Brrr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz z tym kickstarterem to chyba tak sie nie stanie. Podobnie jak z humble bundle itp.. To sa modele finansowania, sprzedazy, ktore dobrze wypadaja medialnie i w tym ich sila. Ale przy kolejnych nasladowcach traca swoj impet.

Zwlaszcza jesli chodzi o wieksze projekty. Tam juz wchodza w gre zbyt duze pieniadze. Nie uzbierasz 5 mln $ w ten sposob, to sie moze udac jednej, dwom grom maksymalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, poza tym żeby zebrać tyle kasy co Shaffer, trzeba mieć najpierw taki status jak on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie myk rodem ze starej amigowej demosceny. Nie używany tak jak wiele innych przydatnych rzeczy przez lenistwo twórców. Ale w konsolach zyjacych po 10lat powinno sie przydać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gość jest mistrzem. Przypomina mi się hardcoreowy lowspec pixelart i triki z gameboya.

Olaf- W tym wypadku nie lenistwo a ekonomia, sam twórca mówi że nie robiłby tak assetów do normalnej gry. Czas to pieniądz. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz dosyc dawno chyba kazdy zainteresowany widzial to na polycount ;p.

Bardzo fajne, ale ma zastosowanie tylko w specyficznych eviro (czyt. tam gdzie i tak jest duzo powtarzalnych prostych linijkowych powierzchni). Sprobojcie tak sredniowiczna wioske. Nie wiem. Moze by i sie dalo. Ciekawi mnie tylko jakim kosztem polygonow :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inside - polyogonow mozesz najebac ile sobie zechcesz, dziesiatki czy setki tysiecy na ekran. kazda liczaca sie platforma lyknie to jak panienka polewe. tekstury zabijaja konsole (bo raczej nie pecety...). Fakt - 1 texa to esktremalna sytuacja, ale fajny patent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inside: da się, zobacz, ze on zmieniał kolor bazowy i czerpał tylko wartosci dla kanału koloru. tak samo zrobisz drewno, skałę czy trawę.

 

@monio: tak, ale nie wydaje mi się, zeby napisanie softu, ktory Ci tak rozłoży teksturę np. wspomnianego wyżej drewna jest bardzo skomplikowane. To bardziej kwestia lenistwa gdzieś tam ileś lat temu. Jak pracowałeś przy grach czy czymkolwiek z programistami to wiesz że pierwsze co ciśnie się wiekszości stukaczom kodu to 'nie da się', 'silnik nie został tak pomyślany', 'trzeba by przerabiać połowę kodu'. I spoko, nie winie ich nie placa im za odkrywanie ameryki, ale nie było nigdy trendu by stosować takie rozwiązania. Masa programistow z demo sceny koduje gry, maja na pewno w cholere fajnych patentów w głowie, tylko czesto tez trafiaja na beton biznesplanu. Koncząc chodzi mi o takie małe zaniechania poszukiwania czegoś wiecej na kazdym szczeblu produkcji, ktore nazwałem ogólnie lenistwem.

Gdyby było inaczej programow do optymalizacji tego typu map i stanowisk odpowiedzialnych za logistykę kanałów kolorów było by sporo w branzy i nawet z obecnych konsolek by sie jeszcze dało nieco wykrzesać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@inside: da się, zobacz, ze on zmieniał kolor bazowy i czerpał tylko wartosci dla kanału koloru. tak samo zrobisz drewno, skałę czy trawę.

.

 

Nie watpliwie. Ale mam wrazenie, ze sciany, drewno i inne takie będą wyglądać strasznie płasko. Niezaleznie od tego jak fajne normal mapy bedziesz mial. Co sprawi ze calosc bedzie wygladac dziwnie. Chyba, ze maszpomysl na jakis proceduralny shader. :D.

 

@Chico - kazda. Oprocz konsol. No z PC tez nie jest to tak oczywiscte. Dlatego wlasnie powstała tesselacja :D.

 

Pozatym istnieje coś takiego jak allegoritmic. Ktory na podstawie bazowej tekstury generuje nieskonczona ilosc wariacji. (normale, spece i co tam jeszcze). W dalszym ciagu trzeba mu dostarczyc bazowy diffuse (z kolorem i AO).

 

Zawsze mnie tylko zastanawialo, jak takie proceduralne generowanie tekstur wplywa na wydajnosc. Bo szczerze mowiac to nie jestem przekonany czy lepiej stworzyc sobie 40 tekstur i miec np. cloth simulation czy jedna teksture i nie miec.

Bo powiedzmy sobie szczerze. Ram jest tani jak barszcz. I jak kolejna generajca konsol nie bedzie miec min 8GB (optimum 16gb), to bedzie smiech. I ze strony developerow i graczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy