Skocz do zawartości

Postać 3D: Organika Update


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

..::Krzysiek M::.. ja kopie mocno ale tylko w tedy jak czegoś chce nauczyć.

 

Pamiętaj grafika nie jest trudna tylko czasochłonna. Jak chcesz robić niesamowite rzeczy to musisz dużo poświecić i mocno się zdyscyplinować.

 

Pamiętaj - każdy grafik co dużo potrafi kiedyś zaczynał od zera. Wiesz mi, jak zaczynałem modelować pierwszą swoją głowę to nie wyszła mi wcale lepiej od twojej ale nie podałem się.

Poszukaj sobie moich wątków (abo np. _kuba_ też ma fajne) (Patrz profil) i przyglądnij się jak powinna wyglądać głowa.

 

Nie marudź tylko - DO ROBOTY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siatka straaasznie gęsta, za gęsta. Tyle poly co tu masz to powinno iść na całą twarz + obszar do ucha, i jeszcze może trochę. Ja bym zaczął od nowa ten model :)

 

 

@edit

ok, może troche przesadziłem, ale na pewno na całą twarz by starczyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulując głowę, zwracaj uwagę na edgeloop'y. Krawędzie powinny w pewien sposób odzwierciedlać układ mięśni twarzy, znajdować się w miejscach, w których tworzą się zmarszki etc.

Nie będę wklejał obrazków, bo sporo tego jest na necie. Poszukaj w FW albo WIP'ach tutaj na forum. Koniecznie zajrzyj także na forum CGTalk -> Maya -> Body Topology.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..::Krzysiek M::.. - nie ważne ile wymodelujesz głów. Ważne Jest co wychodzi a nie ile wcześniej zrobiłeś modeli.

 

Ja dziś modeluje koleiną głowę (właściwi będzie cały potworek) i ciągle się uczę nowych rzeczy.

Najbardziej uwielbiam w grafice 3D to że ciągle trzeba się uczyć - bo konkurencja nie śpi (prawda _kuba_:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej uwielbiam w grafice 3D to że ciągle trzeba się uczyć - bo konkurencja nie śpi

ja tam śpię, za to nielot007 nie śpi, nonstop cos działa :)

 

no trzeba powiedziec żebyś ćwiczył i cwiczył i jeszcze raz ćwiczył i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitaM!!

staraj sie uzywac czworokatow :) i najlepiej tylko czworokatow moze sie znalesc gdzieniegdzie piecio/trzy kat ale w miejscach bezpiecznych :)

staraj sie robic siatki takie jak tutaj--> http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=1545 (zauwaz nie ma tam ani jednego trojkacika;) same czworokaty) polecam tez ten watek --> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=108412 :)

ps. jak cos to ja mam ponad 140mb roznych siatke itp moglbym wrzucic na server ale nie wiem czy to legalne :)

pozdro i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..::Krzysiek M::.. - no BRAWO w miarę zrozumiałeś o co biega. Teraz to zostaje ci wypracować odpowiednią technikę i u uprzedzam nie jest to banalne.

 

Na początek taki mały tutek odnoście ust - z 3Dtotal.com

http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/mouth_tutorial/mouth.asp

 

Jeżeli chodzi o mnie to ja zawsze zaczynałem do modelowanie od oczy ale modele wychodziły nie tak fajne jak bym chciał. Postanowiłem jednak spróbować inaczej i był to strzał w dziesiątkę. Aktualnie zaczynam od nosa i jak go zrobię to biorę się dopiero za oczy i dalej.

 

A obowiązkowym dodatkiem do tego jest drugi obiekt (odbity lustrzane). Na jednej połówce modeluje a na drugiej widze jak to wygląda.

Cała sztuczka polega na tym że dzięki temu widzimy rezultat na całej głowie a nie tylko połówce. Spróbuj a z czasem zobaczysz że modele jakie będziesz robisz okażą się niezłe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności