Jump to content
MaGuu

[Inne]:Tworzenie prostego wnętrza [3ds max, VRay 1.5 RC2]

Recommended Posts

final.jpg

 

W tym tutorialu chciałbym pokazać wam moją technike szybkiego tworzenia prostego wnetrza. Jeśli pójdziecie za mna krok w krok, powinniscie uzyskać efekt jak na renderku wyżej :]

 

Wiec...zaczynajmy:

 

• Modeling

 

Dziura na okno:

1) Stwórz 4 boxy - będą naszymi ścianami. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

http://www.luviz.pl/evertut/01Bryla(01).jpg

 

2) Zaznacz jeden z mniejszych boxów i przekonweruj go na Editable Polly (PPM na elemencie):

http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(01).jpg

 

3) Zaznacz “Ignore Backfacing”, a nastepnie zaznacz dwa poligony po przeciwnych stronach boxa (naszej ściany)

http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(02).jpg

 

4) Urzywając narzędzia “Insert” stwórz mniejszy poligon. (To jest właśnie kształt naszej dziury na okno)

http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(03).jpg

 

5) Usuń te poligony. Powinieneś otrzymać coś takiego:

http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(04).jpg

 

6) Teraz stwórz 4 nowe poligony aby "zamknąć" pustą przestrzeń - użyj do tego narzędzia “Create”:

http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(05).jpg

 

7) Przeskaluj (przesuwając vertexy) naszą dziure do "naturalnych" rozmiarów, przykład:

http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(06).jpg

 

 

Dziura na drzwi:

Jak wiemy drzwi w domach mają ujednolicony rozmiar. Wiec stworzymy drzwi wewnętrze typowo typowe - 200 x 80 :) Zaznacz teraz drugą ze ścian (sąsiadująca ze sciana z dziurą na okno)

 

1) Stwórz boxa o dokładnie takich rozmiarach (niech będzie trochę szerszy od naszej ściany):

http://www.luviz.pl/evertut/03Drzwi(01).jpg

umieśc go "w środku" naszej ściany

 

2) Przekonwertuj boxa który ma być ścianą do Editable poly, i używając “Quick Slice” stwórz nowe "Edge", które będą konturem naszego boxa:

http://www.luviz.pl/evertut/03Drzwi(02).jpg

 

3) Usuń boxa (imitującego drzwi) i poligony, które są na jego miejscu:

http://www.luviz.pl/evertut/03Drzwi(03).jpg

 

4) Używając “Create”, stwórz 3 nowe poligony w pustych miejscach naszej dziury na drzwi. Teraz nasze dwie ściany, jedna z dziura na okna druga z dziura na drzwi, powinny wyglądać mniej więcej tak:

http://www.luviz.pl/evertut/04Calosc.jpg

 

Okno:

1) W "Dziurze na okno" Stwórz boxa, który bedzie delikatnie większy od dziury. Nasz box powinien mieć dwie Width Segs:

http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(001).jpg

 

2) Zaznacz 4 poligony po przeciwnych stronach i używając “insert” powinieneś uzyskać taki efekt:

http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(01).jpg

 

3) “Create” 8 nowych poligonów:

http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(02).jpg Właśnie stworzyłes rame okna :D

 

4) Teraz powinniśmy stworzyć ramę dla szyby, postaraj się stworzyć coś w tym rodzaju:

http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(03).jpg

 

5) Skopiuj nowoutworzoną rame dla szyby i umieśc ja w odpowiednim miejscu. Stwórz dwa nowe boxy i umieśc je w środku naszych nowych ram dla szyb: Spójrz: http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(04).jpg

 

6) Stworzyłem prostą klamkę – Postaraj się uzyskac ten sam efekt: http://www.luviz.pl/evertut/05Klamka.jpg

 

Klamka do drzwi:

Najprostsza droga, to najlepsza droga :D

1) Więc... uzywając Spline, stwórz podobny kształt:

http://www.luviz.pl/evertut/07Klamka(01).jpg

 

2) Dodaj modyfikator “Lathe” -powinienes otrzymac gładka klameczke w 3D:

http://www.luviz.pl/evertut/07Klamka(02).jpg

 

3) Wszystkie nasze obiekty :

http://www.luviz.pl/evertut/08Calosc.jpg

 

Łózko:

1) Stwórz boxa z dwoma “length Segs”. Poligony na górze zrób mniejszymi (wręcz cienkimi) i używając funkcji "Extrude" stwórz coś na wzór:

http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(01).jpg

 

2) Jak widać w widoku "Top", nasze łózko nie jest za proste:

http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(02).jpg

 

3) Uzywając funkcji "Scale" zrób nasze łózko perfekcyjnym :D

http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(03).jpg

 

4) Przejdź do widoku perspektywicznego i zaznacz górny poligon. Stwórz coś takiego:

http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(04).jpg

 

5) Wyextruduj ten poligon, do wnętrza łózka

http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(05).jpg

 

Materac:

Stworzyłem prosty materac: http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(01).jpg. I teraz postaramy sie stworzyc, pewien rodzaj szwów.

 

1) Przekonwertuj Twój materac (wraz z nałozonym modyfikatorem Toorbo Smooth) do Editable Poly, i zaznacz "Edge'sy" dookoła materaca. W tym miejscu powstana nasze szwy: http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(02).jpg

 

2) Kliknij “Create shape from Selection”, i kliknij ok http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(03).jpg Powstały nam dwa "Spline'y"...

 

3) Edytuj je w ten sposób: http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(04).jpg no i jak by nie patrzeć, nasze szwy sa gotowe :)

 

4) Umieść nasz materac w łóżku i przeskaluj tak aby ładnie pasował :). http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(05).jpg

 

Kołdra:

1) Na początku stworzyłem coś takiego - zrób to samo - uwierz w siebie - naprawde potrafisz :P:

http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(01).jpg

 

2) Teraz rób wszystko tak jak ja, krok po kroku:

http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(02).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(03).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(04).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(05).jpg

 

3) Efekt:

http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(06).jpg

 

Poduszki:

1) Postaraj się uzyskac prosty model poduszek, coś na wzór tego: http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(01).jpg

 

2) I jeszcze raz - krok po kroku

http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(02).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(03).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(04).jpg

 

3) No i finalny efekt łózka:

http://www.luviz.pl/evertut/14LozkoCalosc.jpg

 

A teraz spójrz na cąły pokój:

http://www.luviz.pl/evertut/16Calosc.jpg

(postaraj się stworzyć nowe elementy tak jak ja, dzięki nim nasza scena stanie się bardziej realistyczna)

 

 

• Materiały

 

Kiedy nie patrzyłes drogi userze, nałozyłęm materiały na wszystkie nasze modele :D :

http://www.luviz.pl/evertut/17CaloscMaterialy.jpg

 

I teraz chciałbym pokazac Ci wszystkie moje ustawienia, wszystkich materiałów w tej scenie. Zaczynajmy:

1) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(01).jpg – Drewno na ścianie ma ten sam materiał, zmieniłem tylko teksturę w slocie Diffuse,

(textura dla tego materiału: http://img455.imageshack.us/img455/8678/01na8.jpg)

2) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(02).jpg – użyj tego samego materiału na drzwiach

3) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(03).jpg - (textura dla slotu "Mask": http://img241.imageshack.us/img241/4654/maskrr8.jpg)

4) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(04).jpg

5) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(05).jpg – dla okna i wszystkich klamek

6) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(06).jpg – aby uzyskac biały plastik, zmień tylko kolor w diffuse na biały (253 253 253) (TV ściągnałem z Evermoption z działu Free Stuf)

7) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(07).jpg

8) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(08).jpg – na początku upenij się ze nasze lampy maja ustawiony UVW Mapp na "Box", i wtedy: http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(09).jpg

Prosze, NIE UŻYWAJ tylko tego materiału do roświetelnia Twoich scen, efekt nie będzie za dobry. To jest tylko fejk światła z lampki :]

• Tło

 

Tło pobrałem ze stronyhttp://www.wpanorama.com/panoramas.php?page=01f. Znajdziesz tam bardzo duzo ciekawych i sporych plików z panoramami 360

 

Tworzenie tła 360* ktok po kroku :

http://www.luviz.pl/evertut/19Landscape(01).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/19Landscape(02).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/19Landscape(03).jpg

 

No i materiał, który nakładamy na nasze tło:

http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(10).jpg

 

 

• Kamera

 

Nałozyłem bardzo mały "lens" aby widziec wszystkie nasze modele, oczywiście mozesz ustawiac wszystko jak tylko chcesz. http://www.luviz.pl/evertut/20Kamera.jpg

 

 

 

• Ustawienia rendera

 

Nie użyłem żadnych świateł ponieważ nas zpokój bedzie oświetlony przez Vray Enviroment.

Przed właczeniem finalnego rendera, wartoś Subdivision we wszystkich moich materiałach zwiekszyłęm do 15

http://www.luviz.pl/evertut/21Ustwienia(01).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/21Ustwienia(02).jpg

http://www.luviz.pl/evertut/21Ustwienia(03).jpg

 

No i to chyba wszystko :) Mam nadzieje ze ten malutki tutorial pomógł Ci troszeczke i ze nauczyłes się czegoś co pomoże Ci w stworzeniu Twojego własnego wnętrza w przyszłości

Podziękowania dla Leru, mojego wielkiego mistrza Jedi!

 

Peace

MaGuu

  • Like 13
  • Confused 16

Share this post


Link to post
Share on other sites

no moze ja cie nie bede calowal, :D ale powiem , ze bardzo podoba mi sie taka inicjatywa, to bardzo fajnie, ze poswieciles swoj czasi checi , zeby pomoc innym . POZDRO i tak 3 maj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będzie nigdy :D Mój tutek nie został zauważony, wiec nie opublikują go :]

 

Dzięki wszystkim za komentarze i za reputacyjne punkciki :) To naprawde bardzo miłe :D

  • Like 4
  • Confused 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie nie został zauwazony ? u nas masz fronta w ciekawych dyskusjach :) wiec nie mow ze nikt nie zauwazyl bo ja zauwazylem :)

 

super ze Ci sie chcialo , dostales kilka pkt reputacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdzie nie został zauwazony ? u nas masz fronta w ciekawych dyskusjach :) wiec nie mow ze nikt nie zauwazyl bo ja zauwazylem :)

 

Nie nie Klicku, nie o to chodzi, to była odpowiedź na ptanie chvetiego :) Na poczatku opublikowałem to na Everach, bo maja taki regulamin ze tylko u nich mozna. Nastepnie zrobiłem wersje polska i umiescilem tutaj :) Ciesze sie ze sie podoba :)

 

Ej...ale to fajne uczucie napisac tutoriala :D

 

Peace :*

 

P.S. Dzięki za pkt i fronta - mojego pierwszego w zyciu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo gdzies to juz widzialem ;)

skad wiesz ze nie wygrasz, sa juz wyniki :D:D

choc domyslam sie kto wygra :)

dla mnie super wie ile to roboty moj (gdzie bylo prae obrazkow) mi zaja kupe czasu, dlateo wole krecic video :D

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli w 3DS MAX 4 tego sie zrobic nie da? bo nie ma takich opcji jak edit polygon ani QuickSlice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomuś:

Ustawienia rendera

 

Nie użyłem żadnych świateł ponieważ nas zpokój bedzie oświetlony przez Vray Enviroment.

 

leonx2: Hehe spoko, dzięki :)

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genialne, kurde! Zaj... tutorial, i tyle! Najlepszy jaki kiedykolwiek czytałem, nawet zabawny. Szkoda że używam mentala, choć efekt wyszedł mi podobny :). Pozdrawiam, masz u mnie +.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było kilka żarcików w stylu "gdy nie patrzyłeś, drogi userze (...)" :) Pozytywnie, baardzo dobry tut. Byłby boski gdybyś udostępnił gotową scenę aby czytelnik mógł obejrzeć wszystkie ustawienia rendera, jak to wyglada od środka. Ale i bez tego ownujesz wszystkie czytane przeze mnie tutoriale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam pytanko, czemu gdy probuje zrobic poligana za pomnoca create to wyskakuje mi error illegal new face?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ... całkiem tutek fajny tylko, że istnieje zasadnicza rónica miedzy tym co otrzymałem z tym co powinienem otrzymać :):) efekt śmieszny jednym słowem :) ale bardzo dobry tutek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Byłby boski gdybyś udostępnił gotową scenę aby czytelnik mógł obejrzeć wszystkie ustawienia rendera

Ale szanowny kolega ostatnich trzech jpg'ów nie oglądał ??? Szanowny kolega zerknie tam ustawienia rendera są całe zaprezentownane. ... Szanowny kolego ... gotowa scena ?? udostępnic ??? to jak zdradzić swoje najwieksze sekrety :)))))) jesli sie na tym zarabia szanowny kolego :):) .... po namysle to w zasadzie tutek jest juz zdradą :) wiec co ja pisze !!!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

swietny tutek, drogi maguu moze pokusisz sie o jeszcze jeden, lecz bardziej hardcorowy? :) z bardziej skomplikowanym swiatelkiem i shaderami ?

pozdrawiam goraco ;)

elo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowny kolego, jedna scenka nie sprawi ze MaGuu'owi zabraknie chleba ;pp, na everach był jeden tutek gdzie sie robiło kuchnie i była scena poszczególnych etapów, wraz z materiałami, tylko kliknąć "Render" ;). Przydało się bardzo, bo niektóre rzeczy mi sie nie pokrywały z tym co miało wyjść i się o wiele więcej nauczyłem poprawiając. Anyway, brakuje tylko tekstury na drewno na ścianach, ale takie łatwo odnaleźć w necie.

Właśnie MaGuu, tworzysz coś jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ło sh*t! Nie zauważyłam tylu postów :O

 

Dzięki jeszcze raz za wszystkie pochlebstwa ;) Niestety nie mam czasu na pisanie kolejnego tutoriala, wybaczcie, ale studia, praca, społeczniackie akcje i kobieta wypełniają mój wolny czas w 100% ;)

 

Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie udało Wam się osiągnąć takiego efektu jak ja, skoro tą scenkę robiłem od zera i wszystko opisałem tak jak robiłem krok po kroku :O Dziwne :)

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny tutorial chociaż trzeba do niektórych rzeczy samemu dochodzić a jak na takiego laika jak ja (bawie sie od nie całego tygodnia) to zajeło sporo czasu ale i tak wypas.:):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem wymodelować pomieszczenie, więc zrobiłem pudełko, ustawiłem odpowiednie parametry, włączam edit mesh, włączam polygon, select all, flip, i wyłączam polygon. A moje pudełko zamiast przybrać kształt pomieszczenia zrobiło sie czarne. Co zrobiłem źle? Prosze o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy