Jump to content

Recommended Posts

To już moja ostateczna wersja. Moja pierwsza trawa miała nałożoną teksturę z mapowaniem planar. Niestety nie podobała mi się jej powtarzalność. Dlatego postanowiłem dać teksturę jako screen. Dzięki temu mam zróżnicowaną trawkę na całej powierzchni a dzięki displacementowi mam ją ostrą i mogę stosować mniejsze zdjęcia. Drugą rzeczą jaką się zająłem było pozbycie się pionowych źdźbeł poprzez podzielenie powierzchni na małe kawałki i dodanie modyfikatora noise. Na końcu pozbyłem się smootha z powierzchni aby bardziej były pochylone źdźbła. Oczywiście dużo siedziałem nad samą mapką displacement potem odpowiednim mapowaniem i odpowiednimi parametrami w vraydisplacementmod. Trochę zaszalałem na początku z dzieleniem siatki na mniejsze kawałki i przez to długo się renderowała trawka więc lepiej odpowiednio ją zmodyfikować. Finalny efekt widać na poniższym screenie.

 

rendgrass05demoho5.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziarsko Tores, dzieki za podzielenie się wiedzą :) +rep dla ciebie oczywiście

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie, apropos trawy mam male pytanko. Jeżeli mamy do pokazania wielką powierzchnię ( kilka tys mkw ), to czy macie jakis system, żeby nie było widać łączenia tekstur ? :) pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to zwykle zalatwiam 2 zagniezdzonymi mixami. 4 rozne textury trawy, plus roznego rodzaju (a przedewszystkim wielkosci) noise'y ktory kontroluje mixowanie sie tego wszystkiego. Jak nie wystarcza mozna jeszcze jeden stopien glebiej zagniezdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zrobisz tutka step by step ? :) Bo ta trawa to kosmoooos :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

....wlasnie ma ktos moze linka do fajnego tutka na Hair and Fur;) szukam od kilku dni i ciezko cos dobrego znalesc, bylbym bardzo dzwieczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tores swietna trawka ! naprawde gratuluje :) Moglbys pokazac chociaz kawalek mapki displace , byloby to bardzo pomocne ! pozdro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mapka jest zrobiona w PS z noisa więc spokojnie możesz sobie sam taką zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co o tym myślicie? Jaka metoda nie piszę, bo wszyscy wiedzą:-)

 

dlugarzadka.jpg

trawagesta.jpgtrawaniska.jpg

 

Edit: Tu trochę bardziej poczochrana i z lepszym oświetleniem (HDRI + Vray Sun)

 

dzikahdri.jpg

Edited by Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla maxwella tez możnaby prosić o jakiś łatwy tutek :') ?

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Taki mój teścik trawki sprzed dobrych paru miesięcy:

trawa0302.jpg

 

Sposób: najpier pare źdźbełek porobiłem ze zwykłych plane'ów, potem w advance painter zrobiłem kępke trawy składajacą się z około 50 - 70 źdźbełek, zgrupowałem i przepuściłem przez vray scatter z random rotate i scale. Fajny sposób :)

Pozdrawiam :)

 

EDIT:

Tu jeszcze raz tym samym sposobem taka 10-minutowa szybka scenka :) Kwiatuszki tylko bez tekstury i jakos obrów w kwiatkach mi nie wyszedł, ale to tylko kwestia jednego parametru do zmiany :)

domeknaskarpie01.jpg

 

Pozdrawiam :)

Ciastuch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na trawę tworzoną przez siatkę gorąco polecam ten link:

http://www.3dmentor.ru/free-models.html

a konkretniej link pod zdjęciem zatytułowany "Download free HQ Grass 1 scene".

Z tej scenki nauczyłem się bardzo wiele o tworzeniu trawy z siatki gdy już rozłożyłem ją na części pierwsze. Macie tutaj scenki dla Vraya i Mentala, a także wszystkie texy.

Ze swojej strony do rozkładania trawki polecam dodatek do Maxa:

http://www.itoosoft.com/forestpack.php

Wersja darmowa nie pozwala na rozkładanie obiektów po Z, a tylko po płaskiej powierzchni.

Gdyby wam któryś link nie działał dajcie znać wrzucę je razem z ewentualnymi tutami do Forest Packa.

Wszystko to wyżej sprowadza się do wymodelowania kilku źdźbeł trawy, oteksturowaniem ich i rozłożeniem przez proxy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy