Posted July 19, 200717 yr Witam forumowiczów, Zwracam się do Was raczej z banalnym problemem. Mianowicie mam wykonany rysunek w AutoCAD (do pobrania ze strony: http://grzegorzwisniewski.eu/3ds/PLUTON.dwg). Chciałbym go teraz zaimportować do programu 3ds, ale w taki sposób by po nadaniu Extrude był on wypełnionym elementem. Oczywiście oczko w górnym rogu powinno być puste. A drugim elementem, który muszę przewalczyć to nałożenie na niego tekstury (mam ją w formie pliku JPG). Jeśli ktoś był by tak miły i przedstawił mi jak mam to wykonać będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Grzegorz Wiśniewski
July 20, 200717 yr http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm - Skorzystaj z tego, jest tutaj informacja o tym jak ze splajnów robić powierzchnie.
July 20, 200717 yr importujesz dwga , masz 2 spliny w maxie ( mozesz wczesniej w cadzie zrobic z tego polilinie ( komenda PEDIT ) ) , potem laczysz te 2 spliny w maxie tak ze tworza calosc no i extrude , jesli beda zamkniete mysle ze powinno wyjsc
July 20, 200717 yr Author Panowie, jakoś to nie wychodzi. Będę bardzo wdzięczny za procedurę (a może tak PrintScrn?). Pozdrawiam, Grzegorz Wisniewski
July 23, 200717 yr Nie wyjdzie ci jeżeli masz spaprany rysunek. Po pierwsze masz pokrywające się linie więc wierzchołki ci się nie zweldują a po drugie na tych krzywych wierzchołki się nie pokrywają. minutka roboty z oczyszczeniem i proszę
July 23, 200717 yr Author Kolego wygląda super. Dokładnie taki efekt chciałbym osiągnąć. Czy możesz mi dokładniej opisać jak mam rysunek wyczyścić? Niestety kilka godzin na uczelni z AutoCad'em i to jakieś 2 lata temu teraz dużego efektu nie przynoszą. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
July 24, 200717 yr Wystarczy, że w autocadzie pousuwasz zbędne linie i nałożysz na siebie wierzchołki przed importem do maxa. Wierzchołki nie zgadzały się na krzywych a reszta była ok. Przy imporcie włącz Weld żeby je połączyło.