Jump to content
Matys

Problem - Co zrobic z Game Artem?

Recommended Posts

jak dodać ODE

 

To ktoś jeszcze z tego korzysta? Chyba dlatego, że ta fizyka jest darmowa. Odradzam zainteresowanym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze ze niektorym ta przegladarka sie podoba, ale jak do tej pory nie otrzymalem zadnego modelu do prezentacji.

Druga sprawa tak sobie czytalem te mini bitwy to musze powiedziec ze niektorzy to naprawde maja wielki potencjal z ta tworczoscia i przy okazji sie spytam czy chcialby ktos mi pomoc i zrobic pare low modeli do mojej malej gry na konkurs gamestudio pro.Mam pare dobrych pomyslow, ale malo czasu na jego indywidualna realizacje.O wiecej info prosze na PM.

 

-------------------

milego dnia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udytzkey - Nie dałoby sie zrobić tego w taki sposób, że każdy miałby możliwosc nieskomplikowanego importu modeli wraz z teksturami do tego silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ardeni - tzn bezposrednio z jakim formatem masz na mysli? max, 3ds, fbx, ase ...Czy masz na mysli plug-in do maxa?Jak wroce do domu to poszukam cos tam bylo do wersji 6 maxa.

Juz znalazlem sprawdz czy dziala ten plugin http://download.conitec.net/max6tomdl.zip

Ale najlepiej to robic przez Edytor tego silnika do modeli jak wroce do domu to opisze jak to sie robi, acha ten edytor jest tez za darmo http://server.conitec.net/down/med_setup.exe

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej jak by był plik tekstowy w którym modyfikujesz sobie opcje typu: nazwa modelu, nazwy tekstur,prędkość obrotu, jakieś proste ustawienia świateł. Programik przy odpalaniu sobie to ładuje. Każdy mógł by załadować swój modelik w łatwy sposób i udostępnić innym do przeglądnięcia :) Pisać za dużo wtedy też nie trzeba, chyba że chcemy interface graficzny, ale to nie ma sensu. Prosty ".ini" w zupełności starczy. Można by jeszcze dodać robienie screena po naciśnięciu klawisza, ale to tylko dodatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie z Creatorem, fajnie byłoby gdyby był jakiś plik tekstowy w którym by się określało plik modelu i jego tekstury, ewentualnie sam plik by wystarczył, Ten edytor pozwala na zapisywanie obiektów jako mdl które zawierają w sobie plik tekstury.

 

Czy jest jakaś możliwosć wyłaczenia normalmapy w tym programie który załączyłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pan paroszek odpisze mi może? Czekam trochę, bo w sumie niezłą bekę mieliśmy z programistą z Techlandu z tych pytań ;) Czekam na kolejną porcję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

1nS lepiej wroc do tej swojej maposfery albo jak juz masz tą bekę to wejdz do niej i sie zapekluj bo wprowadzasz tu tylko zbędny ferment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nie widze becznych pytań, wiec to chyba sie chwalisz programista Techlandu :P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creator: A nie lepiej poprzez suwaki i przelaczniki?

Tak jak na tej modyfikacji widac.

http://shadery.patrz.pl

 

Ardeni: mozna podmienic dany model pod ta sama nazwe domyslnego modelu (cyberdemon.mdl) i w ten sposob mozna zobaczyc wlasny model.

Bylem na twojej stronce; fajne modele, jezeli masz jakis na pokaz to wyslij mi na PM albo link, to zrobie z nim maly tutek jak konwertowac modele do tej przegladarki, co o tym myslisz?

 

--------------------

milego wieczoru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

wiesz Udytzkey bez urazy ale masz dopiero 7 postów tazke wątpie czy ktokowiek Ci zaufa na tyle aby powierzyc swój model to tak jak bym miał powierzyc portfel komus kogo widzalem kilka razy , nie wykluczone ze to moze w przyszlosci sie zdazyc tzn powierznie modeli ale potrzeba troche czasu poznania kogos itp aby wiedzec kto on jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pan paroszek odpisze mi może? Czekam trochę, bo w sumie niezłą bekę mieliśmy z programistą z Techlandu z tych pytań ;) Czekam na kolejną porcję ;)

guru przyszedł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chwale się, nie żaden guru... Wszyscy mówią tu jakie to straszne zło to "robienie gier", a w cale tak nie jest, a te pytania to raczej mało ważne rzeczy - owszem jakoś te problemy trzeba rozwiązać np. rzy większym projekcie to ma wyglądać, a przy małych można to pominąć...

 

Udytzkey:

Co stoi na drodze zrobienia swojego modelu - przecież to może być nawet zwykły teapot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, ze to nie temat na to, ale żeby później nie było pytań "jak to się robi" i "dlaczego mi nie działa:. Tak przy okazji, może załóżcie osobny temat na to?

 

Nie podam może modelu, ale mogę napisać jak wyexportować do tego silnika własny obiekt.

Posiadacze 3d Studio zróbcie tak (z resztą programów jest analogicznie, ja tutaj podaje jak zrobić to z plikami 3ds które edytor obsługuje, można zrobić to także z exportem do ASC)

1. Max - Export modelu do pliku 3ds

2. Zciagnięcie sobie http://server.conitec.net/down/med_setup.exe

3. W edytorze który własnie zciagneliście i zainstalowaliście trzeba wykonać import wyexportowanego wcześniej modelu (w momencie importowania trzeba też będzie dodać ewentualną teksture)

4. Jeśli model w edytorze jest cały, tzn posida tekxture zapisujemy plik jako MDL (jedyny format zapisu edytora, nie pogubicie się:) )

5. W momencie zapisu najlepiej od razu nadpisać model który jest używany w silniku.

 

Tym o to prostym sposobem wyexportowaliśmy własny obiekt to żądanego formatu, teraz po odpaleniu "viewera"/programu naczym oczom ukaże się nasz własny model.

 

W razie problemów z teksturą i mając w edytorze tylko sam model zróbcie następująco:

Edit ->Menage Skin -> Skin Settings (przycisk) -> w okienku które się teraz pojawi na dole powininna być "zakładka"/przycisk Texture File, a nad nim okienko na "ptaszka" przy napisie texture. Zaznaczamy Texture a poniżej wybieramy potrzebną bitmape. Powinno pomóc.

 

I to na tyle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz to sprawdze, jak to wogole dziala i wyglada :)

 

Edit:Jak mam wlaczyc viewera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

1nS wez no sie chłopie ogarnij torche i swoje ziomalskie klimaty zostaw dla peji czy jak mu tam, nie wiem czy masz lat 12 czy 15 ale czytasz bez zrozumienia nikt tu nie mowi o tym ze zle jest robnie gier tylko o tym ze z wiekszosci tych projektów nic nie wychodzi i mówią to osoby które miały z tym doczynienia,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na waszym miejscu unikal bym exportu do 3ds. to martwy format, bodajze od 3 czy 4 maxa wogole nie rozwijany. W chwili obecnej najbardziej unikatowym, dla kazdego softu jest obj, i zapisuje praktycznie wszystkie informacje, pcozawszy od czesto upierdliwych smooth group po hierarchie (grupy) itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1nS wez no sie chłopie ogarnij torche i swoje ziomalskie klimaty zostaw dla peji czy jak mu tam, nie wiem czy masz lat 12 czy 15 ale czytasz bez zrozumienia nikt tu nie mowi o tym ze zle jest robnie gier tylko o tym ze z wiekszosci tych projektów nic nie wychodzi i mówią to osoby które miały z tym doczynienia,

 

Bacznie forum śledzisz ;) Po to napisałem to w cudzysłowiach "" żeby pokazać, że to tylko moja osobista nazwa - chodziło mi mniej więcej o to co mówisz... Podsumując to powiem - Jak ktoś chce coś robić to lepiej niech nie pyta o to doświadczonych, bo mu będą odradzać :) Z resztą ktoś już powiedział dobrze - kto chce niech robi kto nie chce niech patrzy, a nie gada o tym, że jesteśmy skazani na porażkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na waszym miejscu unikal bym exportu do 3ds. to martwy format, bodajze od 3 czy 4 maxa wogole nie rozwijany.

dokładnie, a to co robi z normalnymi to poprostu przechodzi ludzkie pojęcie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dokładnie, a to co robi z normalnymi to poprostu przechodzi ludzkie pojęcie :)

 

Będąc przy tym temacie zapytam: ponoć przy eksportowaniu do .3ds jest problem z mapowaniem. I tu pytanie - czy faktycznie takie coś występuje i jak się objawia? (narazie nie miałem nic skomplikowanego, żeby się przekonać) i pytanie drugie. Czy format .x byłby lepszy (tu jest problem z tym, że engine ma inne koordynaty osi, a direct x ma inne czyli inna kolejność X, Y i Z przez co modele, levele itd. są odwrócone o 90 stopni w prawo (Y zamienione z Z jak się domyślam). Zmienić to w enginie będzie najlepiej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ponoć przy eksportowaniu do .3ds jest problem z mapowaniem. I tu pytanie - czy faktycznie takie coś występuje i jak się objawia?
nie wystepuja.

 

i pytanie drugie. Czy format .x byłby lepszy ?
nie. *.x to złoo bo zajmują sporo miejsca w pamieci i sa malo optymalne, maja powalony system animacji szkieletowej, ogolnie 3ds i x to najwiekszy niewypal w historii.

 

(tu jest problem z tym, że engine ma inne koordynaty osi, a direct x ma inne czyli inna kolejność X, Y i Z przez co modele, levele itd. są odwrócone o 90 stopni w prawo (Y zamienione z Z jak się domyślam). Zmienić to w enginie będzie najlepiej...
mozna obrocic w programie graficznym i tak to wyeksportowac by pasowalo (np 90X)

lub...

przemnozyc macierze w silniku, ale konwersja moze przebiegac takze w inny sposob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro ten temat już chyba nie będzie prowadził do rozwiązania podstawowego danego w nim problemu to mam pytanko o formaty, macie może jakiś link ich dotyczący? Chodzi mi o to co obsługuje, co zachowuje itp I nie piszcie tu o formatach max'a lub mayki, ale bardziej o takich "międzynarodowych".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udytzkey: No super :) Mówię tylko co by się łatwiej programowało, ale jak ktoś ma czas to spoko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy