Jump to content
Matys

Problem - Co zrobic z Game Artem?

Recommended Posts

w!e8: Obrót w edytorze nie wchodzi w grę, bo będzie opcja robienia custom mapek do gry i głupio by było w dokumentacji napisać, że trzeba obrócić level o 90 stopni w prawo... Całość zmieni się w kodzie...

 

Problem jest z tym formatem. .bsp odpada - 50 000$ za licencje i pilnowanie właściwego dla formatu kształtu brushy, .x odpada po tym jak mówisz, że nie ma nawet co zaczynać... wychodzi na to, że .ase + jakaś kompresja (w sensie umieszczenie wielu plików w jednym, a nie kompresja danych) rodem .pk3 z Quake'a 3, czyli .zip, a w nim dane...

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiesz Udytzkey bez urazy ale masz dopiero 7 postów tazke wątpie czy ktokowiek Ci zaufa na tyle aby powierzyc swój model to tak jak bym miał powierzyc portfel komus kogo widzalem kilka razy , nie wykluczone ze to moze w przyszlosci sie zdazyc tzn powierznie modeli ale potrzeba troche czasu poznania kogos itp aby wiedzec kto on jest

 

Wiem ze jestem tutaj nowy, ale nie mam czasu na zdobycie wiecej postow w tak krutkim okresie tego konkursu.

I dlatego wpadl mi pomysl na mini bitwe i zdobycie zaufania na forum.

Temat: Postac gracza do mojej mini gry, a nagroda np. 100€.

Oczywiscie ze ten ktory wygra otrzyma kase i poinformuje forum o wplacie.

Gwarancja jest jeszcze taka ze jak nie zaplace to tez nie bede mial modelu,

ale ja wole zaufanie.

Mozliwe ze zrobie po tej bitwie wip-a na temat robienia mini gry pod katem implementacji tego modelu do silnika na ktorym zrobie ta mini gre, i moze wtedy ktos sie dolaczy.

Co o tym sadzicie?

 

[email protected] masz racje 3ds to historja dos-owskich czasow.OBJ tez dobry jest ale cos mi tam niewychodzilo.

 

Ardeni - dobrze to opisales, ale z 3ds to beda problemy jak ktos ma wiecej grup i id tekstur; ja natomiast tenduje do FBX zobacz tutaj na tej stronie jest dobry konwerter i zobacz ile FBX format potrafi

http://www.okino.com/conv/filefrmt_3dimport.htm

 

Creator - jutro maly update bo juz Ardeni pisal ze cos nie dziala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kwestii "nie działa" to raz mi się te światła zacięły, ale po restarcie programu wszystko śmigało.

 

Jak chcesz mogę Ci podłubać jakieś modele. Od jutra już niczego nie mam na głowie. Z tym że nie mam się czym konkretnym na razie pochwalić, ale zarzuć "czymś" to Ci na próbę mogę coś wyskrobać i sam ocenisz czy Ci pasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat: Postac gracza do mojej mini gry, a nagroda np. 100€.

Oczywiscie ze ten ktory wygra otrzyma kase i poinformuje forum o wplacie...

 

Wszystko fajnie i pieknie, bo kasa zawsze przyciaga ludzie ale trzeba pamieta ze ta drog prowadzi do problemow i to nie konicznie dla Ciebie tylko osoby ktora robie taki model, chodzi mi glownie o legalne oprogramowanie. Wiekszosc modeli ktore sa tu umieszczane so prawdopodobnie robieone na "szkoleniowej" wesjii max czy innego programu i o ile tak pozostaje jest w miare "ok". Natomiast jesli ktos chce na tym zrobic kase to juz nie jest ok... i mysle ze trudno sie z tym nie zgodzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że tak zapytam... Udytzkey jak masz zamiar poradzić sobie z Animacją modelu...

 

Jaki format przewidujesz na animacje???

 

 

edit:

 

Z animacją to różnie bywa, z formatem FBX podobnie...

 

Kurcze nie spotkałem jeszcze programu który będzie konwertował dobrze format FBX.

 

Problem był tego rodzaju że obsługiwał konwerter starą wersje programu, czy to Maxa czy Mayki, czy innego... np. dla mayki wersje 5

 

sprawdzaliście to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem jest z tym formatem. .bsp odpada - 50 000$ za licencje i pilnowanie właściwego dla formatu kształtu brushy, .x odpada po tym jak mówisz, że nie ma nawet co zaczynać... wychodzi na to, że .ase + jakaś kompresja (w sensie umieszczenie wielu plików w jednym, a nie kompresja danych) rodem .pk3 z Quake'a 3, czyli .zip, a w nim dane...

 

 

A to komercyjny projekt ? Nie jest wiekszym problemem napisanie własnego formatu plików i eksportera do danego programu 3d. Nawet jeśli to niekomercyjny, lepiej jest napisać własny system. W przypadku komercyjnych tymbardziej ! W najlepszym przypadku to 1 dzień roboty, w innych (zależy od złożoności i wymagań stawianych przez zespół) - nawet kilka. Ale ogólnie naprawdę nie jest to żaden problem (dla programisty oczywiście, nie Ciebie) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie tu jest problem, bo jak gadalem z gościem co się tym zajmuje to mówił, że nie chce robić swojego formatu pliku i wolalby jechać na jakimś aktualnym i chyba skuszę się na .obj.

 

Projekt nie komercyjny i za free...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wielu testach najlepszym okazał się *.obj. z *.mlt.

 

Jednak jeśli chodzi o animacje to klapa... :/ Długo trwało to zanim znalazłem rozwiązanie...

 

I jak się okazało najlepszym softem okazał się darmowy Blender...

 

Zaskakuje mnie Maya i jej kiepawe exportery, z maxem też różnie bywa...

 

ostatnio oglądałem animacje w blenderze(wypadają bardzo dobrze), uczę się tego softu i miło mnie zaskakuje ilością exporterów i importerów...

 

jeśli kogoś interesuje konwertowanie na poszczególne formaty plików to b. dobrze radzi sobie z tym Milkshape, w wersji 30dni można go w pełni przetestować, a i warto kupić, bo jego koszt to jakieś 120zł więc nie duża kwota...

 

 

wydaje mi się że napisanie własnego exportera wymaga doświadczenia...

 

aha i co najlepsze, często tak to już bywa że wersje danego softu mają kolosalny wpływ na exportery... :/

 

wniosek taki że najlepiej mieć własny format, lub kombinować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisanie własnego formatu to nie problem chyba, z tych dotychczasowych formatów to bawiłem się obj'em, w miarę prosty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczegoby nie użyć .ase? Zarówno w silnikach Unreal, jak i w Doom3/Quake4 ten format jest używany do importowania static meshy, i sprawdza się znakomicie. Supportuje multi UV, hard/soft edge itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
napisanie własnego formatu to nie problem chyba, z tych dotychczasowych formatów to bawiłem się obj'em, w miarę prosty :)

 

Hmm .obj jest obsługiwany przez engine i nie widać różnicy, a nawet plik jest mniejszy...

 

Z tego co wiem pisanie swojego formatu w gotowym systemie to nie takie hop-siup, bo w max'ie można zapisać np. do .ase i co dalej? Engine musi to interpretować. Pierwsze co to dokumentacja formatu .ase i rozmyślanie co może się znaleźć w takim pliku, a trzeba przewidzieć każdą możliwą sytuacjie, bo to może powodować crash engine'u...

 

Po co więc poświęcać tyle czasu na własny format skoro można znaleźć pluginy do Max'a/Mayi, które importują do obsługiwanego jużformatu, albo można stosować istniejący już format obsługiwany. Najlepiej wyjdzie chyba jak sprawdzę wszystkie możliwe formaty na jakimś większym levelu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm .obj jest obsługiwany przez engine i nie widać różnicy, a nawet plik jest mniejszy...

 

Z tego co wiem pisanie swojego formatu w gotowym systemie to nie takie hop-siup, bo w max'ie można zapisać np. do .ase i co dalej? Engine musi to interpretować. Pierwsze co to dokumentacja formatu .ase i rozmyślanie co może się znaleźć w takim pliku, a trzeba przewidzieć każdą możliwą sytuacjie, bo to może powodować crash engine'u...

 

Po co więc poświęcać tyle czasu na własny format skoro można znaleźć pluginy do Max'a/Mayi, które importują do obsługiwanego jużformatu, albo można stosować istniejący już format obsługiwany. Najlepiej wyjdzie chyba jak sprawdzę wszystkie możliwe formaty na jakimś większym levelu...

 

 

 

 

Wszystko się zgadza i popieram....

 

 

Ale pytam o animacje i nie odkładajcie tego na poźniej...

 

jaki format dacie dla animacji???

 

obj uważam za najlepszy format... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udytzkey - rewelacja. Bardzo mi się to podoba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak chcesz mogę Ci podłubać jakieś modele.

Swietnie, wreszcie jeden odwazny; otrzymales PM.Z tego co widze pracujesz na blenderze, to sprawdz ten eksporter do MDL, a jak sa problemy to wzoc nowy python.

http://www.coniserver.net/coni_users/web_users/pirvu/au/demo/zips/blendermdl7exporter.zip

a tutaj tutek http://machinimist.googlepages.com/f_export.html

 

Matys - w pewnym sensie masz racje, ale jak narazie to robie niekomercyjnie, a jak bede mial 3dgs pro to zaczne komercyjnie.

Chodzi o to ze jest konkurs na apgrejt 3dgs pro edycja, a ja mam komercyjna i mozna by bylo wygrac z tym potencjalem waszej tworczosci, ale ...

 

Floo - tylko i wylacznie FBX, on sie rozwija i juz niedlugo w tym silniku bedzie mozna bezposrednio importowac ten format; ma takie waluty jak bones anim itp.

 

 

ps

A jak dziala teraz przegladarka?

 

 

-----------------------

spokojnej nocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Wszystko chodzi ładnie, prostsze w obsłudze już chyba być nie może. Fajnie by było mieć większą kontrolę nad światłem, ale i tak jest bomba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam prosbe o zwiększenie zoomowania, tak 2x, chodzi o to ze nie chce mi sie powiekszać w maxie modeli które z wieverze są za małe, skoro wystarczy tylko zmoom zwiększyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Super. Wszystko chodzi ładnie, prostsze w obsłudze już chyba być nie może. Fajnie by było mieć większą kontrolę nad światłem, ale i tak jest bomba.

 

 

Nie ma sprawy cos pomysle z tym swiatlem i dzieki za odpowiedz.

 

Ardeni zaraz to zrobie i wysle.

nowy link http://edytorzoomupdate.patrz.pl

 

Wszelkie uwagi mile widziane.

 

---------------

dobranoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udytzkey dzięki!!! przyda się! znalazłem tam też kilka tutków... ;) Mayka coś ma zły exporter FBX, bo animacja nie działa po exporcie... :/:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajnie by było mieć większą kontrolę nad światłem.

Chyba zrobie przelacznik pomiedzy modelem domyslnym a swiatlem, azeby moc nim poruszac tak jak modelem.

 

Ja mam prosbe o zwiększenie zoomowania, tak 2x

Jest teraz lepiej?

 

Mayka coś ma zły exporter FBX, bo animacja nie działa po exporcie... :/:(

Moze masz stara wersje, aktualna to FBX 2006.11.1 SDK

do sciagniecia tutaj

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=6839916

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

szczerze mówiąc mnie tez ten wjuwer sie spodobał, od siebie dodam ze fajnie jak by mozna bylo zmienić tła bo taki czary nie jest za dobry, dobrze bylby móc poruszac swiatelkiem a z fantazji miła bylaby opcja emisiv czy ja to sie zwie plus jakis glow dla niej, hdr bloom i inne to juz wogle inna bajka hehe oglnie gut work choc nie wiem jak to wykozystac bo tam jakis format mdl jest ktory chyba byl w hl1 ihl2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udytzkey to jest dla wersji 8.5, a mnie nie stać na wymianę Mayki...

 

Zostałem przy wersji 7.0 i korzystam z pluginów Autodesck...

 

Mój komentarz do ich exporterów to cały słownik wulgaryzmów...

 

Program kosztuje majątek i nie chce im się napisać solidnego exportera...

 

W tej dziedzinie wygrywa blender, po obejżeniu konkursu animacji w blenderze stwierdzam że na potrzeby game jest to super program, użytkownicy często sami piszą exportery, pewnie jak poprosisz(znasz ang) to ktoś na forum programistów napiszę dla ciebie...

 

Zły jestem i nie mam już siły tracić czasu na zabawę i export, kombinacje... Poświęciłem za dużo czasu, wolę zając się pracą...

 

jeśli znajdzie ktoś działające rozwiązanie to będę wdzięczny...

 

POWODZENIA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy