Jump to content
Ardeni

Model Viewer'y, przegladarki itp

Recommended Posts

Zauważyłem, że niektórzy niemają w czym przegladać swoich modeli, inni za to bawia się w wszelkiej maści silniki i import do nich swoich mesh'ów z texturami. Czy możecie tutaj podać czego Wy używacie by obejrzeć efekty waszej pracy razem z shaderami itp, czy używacie viewerów? ewentualnie jakich.

Wiem, ze już kilka razy ktoś wspominał o różnych tego typu programach, ale chciałem te informacje jakoś w jednym wątku pozbierać.

 

Wszelkie linki i screeny mile widziane :)

 

Jeśli chodzi o mnie to używam Deep Exploration, nie jest on może jakiś "super świetny", ale do mojej karty graficznej która nie obsługuje normalek wystarcza (lepsza kara w serwisie)

Deep Exploration:

07312007184040xr7.th.jpg

Link: http://www.righthemisphere.com/products/dexp/de_std.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uzywam ResourceEditor dolaczany do unigine'u :) najlepsze motywy, ze moge wypalic normala z duzych siatek i palnac ao w 2 min ;) co prawda nie jest rewelacyjnej jakosci, ale daje raje :)

 

No i to tyle, a tak na ogol to 3dsmax dx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja korzystam z xNormal, pobrać go można ze strony www.xnormal.net

Jak możecie to dawajcie linki do programów, Ci którym nie działają google będą bardzo zadowoleni. ;)

b42ec6b7aa1f51a4m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksport do .ase, a potem do .md3, .md5 itp. by zobaczyć bezpośrednio w grze. Do .ase każdy programik może to wyeksportować, a do modeli pod ID Tech albo zewnętrznym eksporterem, albo widziałem wtyczki do GMax'a, XSI itp.

 

Link do exporterów i informacji o tym:

http://www.katsbits.com/htm/tools_utilities.htm

 

Ten Deep Exploration wygląda nieźle. Darmowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tony M. - Dzięki, o takie właśnie przedstawienie programu mi chodziło,

Klicek popraw sie :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ardeni co gdzie jak ? :D

 

edit: aaaaaaaa chodzi Ci o skrina ? ok

 

resorse.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystając z okazji pochwalę się czymś, natomiast nie mogę udostępnić go publicznie bo to autorski projekt.

nv_scr08.jpg

point-shadow-7.jpg

nmprt-2.jpg

prt-test5.jpg

W toolu można ładować pełne sceny, ustawiać dowolną animację kamer, ustawiać PRT oraz je animować, konstruować shadery składające się z kilku tekstur np diffuse+normal+specular+lightmapa, wypiekać oświetlenie z cube map jako sferyczne harmoniczne (potrzebne przy prt), ustawiać dynamiczne cienie (resamplowane shadow mapy), ma się pełny dostęp do hdr'u oraz post processingu np blooma, dofa, nakładanych masek na kamery i montażu kilka scen w całą animację operując na klatkach. Dodatkowo wszystko chodzi na własnym formacie plików (geometria).

Jedynym słowem jest to prawdziwy silnik połączony z zestawem kontrolek (przyciski, suwaki itp), które umożliwiają przyzwoitą edycję całego kodu silnika, co wpływa na ostateczny rendering widziany w viewporcie.

No i przykładowe cuś co zostało za pomocą tego wykonane :)

nv_scr01.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo pieknie, w!e8.

Daj znac jak bedziesz mial alpha albo beta wersje, z checia zakupie od ciebie ten sofcik. Jakbyc jeszcze wpakowal w to crazy bumpa to juz wogole rewelacja.

Wrocilem do dziergania zila, wiec z checia bym go tam zobaczyl ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z Crazy Bumpem to byłby już w ogole wypas.

w!e8 - To będzie na sprzedarz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

KLICEK unigine bardzo fajny pierwszy raz w koncu widze hehe

 

w!e8 ale ten Twój mnie zastrzelił , masakrycznie fajny az milo by miec cos takiego i przyłaczam sie do pytanie czy będzie jakas edycja na sprzedaz?

 

od siebie , uzywam maxa czy to do podglądu modeli z normalmi czy "oldskula" a niekiedy unreal runtime lub ut2004, skrina brak bo wiaomdo jak to wyglada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

miło się zaczyna robić,

ale narazie nic takiego nie jest przewidywane :)

Pozatym wiecie no, z takimi decyzjami wiążą się dodatkowe problemy ...

 

Natomiast mówiąc o skromnym substytucie... gorąco polecam zabawę z directx'em w 3dsmax 8/9.

Wiecie, są na necie shadery które umożliwiają wyświetlanie normali w viuporcie... są shadery które pozwalają blooma zrobić (w max9), ale akurat mi to nie działa

Podobno jakieś cienie czy coś. Wszystko do znalezienia w material editorze oraz w Scene Effects Loader w Utilities bodajże (tutaj akurat wybór jest, sepia, motion blur i dużo innych rzeczy). Ja mam bardzo przyjemne odczucia związane z użytkowaniem shaderów pod maxem 7-8. Na 9 klnę ale to pewnie przez moją słabą kartę czy coś :) Pozatym kiedyś ktoś na forum dawał link do paczki naprawdę niezłych shaderów do maxa. Mam je na dysku więc jeśli ktoś będzie zainteresowany moge przepakować i podesłać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

czyli okrężnie ale stanowczo nie na sprzedaż : ), w sumie jesli zamiezasz\cie robić w tym jakąs gre i to tak na serio to jak najbardziej zrozumiale jesli nie to z kolei szkoda troche zeby gdzies to przepadło ,znikło i nie został po tym zaden ślad no ale rozne rzeczy juz sie zdazly w przeslzosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

W!e8 - te shadery sa w dziale o normalach tutaj w game arcie. Ale zamiast 10000 pluginow imo lepiej miec jednego solidnego viewera. Do pracy kazda firma ma swoje, a niekomercyjnie dla siebie to dorwac cos dobrego to niezla sztuka. I nie gadaj bo na piwko by ci sie przydalo wiec co gardzisz :D

Po za tym viewer oferuje o wiele bardziej zaawansowane funkcje, poczawszy od hdr, bloomow, environemntow, przez lightmapy, kilka kanalow, roznie skrypotowane swiatla ( np kilka wersji kazda z np. 5-8 swiatlami, kazde w pelni modyfikowane, animowane ( rotacja w 3 osiach wzgledem pivota punktu o wielkosci zaleznej od bounding boxa z modyfikowalna predkoscia i kolorem)) do tego porzadny immesive z glowem, paralax, animowane textury, animowane uvw, priorytetyzowanie dekali, kanaly mieszania textur ( np. przydatne przy terenie). Obsluga lod'a aby sprawdzic poprawnosc, generowanie dynamicznych cieni z owego loda, prosta fizyka w celu pokazania destruction modeli. Do tego wszystko okreslone deafultowymi znacznikami ktorych nazwe mozna zmienic w pliku ini badz nawet wprowadzi dodatkowy set ze swoimi ustawieniami.

Wiem ze to juz prawie jak pelny silnik, tak tylko sobie marze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może wie jak w xnormal wypalić AO ? Ponoć można wypalić z modelu low z normalem, ale ja jakoś nie mogę do tego dojść. No i czy jest tam zoom? Na razie włączyłem na szybko i nie przejrzałem jeszcze instrukcji. Wrzucam dla porównania widok tego samego modelu z maxa z shaderem dx9, xnormal i engine CoD2, ale chyba niestety uruchomionego pod dx7.

 

clipboard012dh6.jpg

 

clipboard01ry3.jpg

 

shot0074hz7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W!e8 - nie na sprzedaż? czyżby freeware ;)

Kuba_ - WASD klawisze do sterowania kamerą, +pokombinuj z prawym klawiszem myszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawie bym przegapil ten watek jakis taki maly ...

Ja uzywam cos takiego 3D Photo Browser for 3D Users + Polygon Cruncher

Jest dobry do przegladania roznego rodzaju plikow graficznych i multimedialnych ma tez 3d Viewer i Polygon Cruncher do redukcji Polys, mozna szybko uzyskac low-poly model, sa tez wersje mniejsze bez dodatkow, ma takze mozliwosc konwertacji plikow no i jest w miare tani.

 

link http://mootools.com/plugins/us/3dbrowserpro/index.asp#cruncher

 

screenshotus_brw_keywords.jpg

screenshotus_brw_cruncher.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy