Jump to content

Featured Replies

Posted

Hej

Nie wiedziałem gdzie zadać to pytanie więc zadaje je tutaj.

Często widzę na forum rendery testowe lub już nawet finalne wersje które są mocno(średnio) zaszumione ale mają poprawne oświetlenie tj. nie ma plam,artefaktów itd. Jedyną wadą renderu jest ten właśnie szum.

Możecie zdradzić jakich ustawień używacie dla takiego właśnie efektu?? Przypuszczam że taki render liczy się znacznie szybciej.

A może szum to w niektórych przypadkach efekt dodany w PS?

  • Replies 10
  • Views 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

czesc

nieraz szum(noise) dodaje sie w photoshopie a nieraz poprostu renderenuje sie w tym przypadku silikami gi jakim jest qmc, na niskich ustawieniach subdvs, np 8 :) Wtedy nie powinno byc plam/ grzybow i latajacych obiektow.

 

jak zle gadam to poprawiac ! :]

Mnie się szum osobiście podoba ale nie wiem czemu sam rzadko z niego korzystam;) Jeśli już to w Photoshopie chyba najlepiej dodac bo masz pełną kontrolę jego intensywności.

  • Author

W PS nie ma problemu żeby coś dodać. Chodziło mi o przyśpieszenie czasu renderu kosztem występowania szumu.

jak renderenujesz z qmc to nie bedziesz mial zadnych plam no moze jak sie postarasz, przewaznie masz ziarno na nickich ustawieniach a plam ni ma :p

to w takim razie wypowiedź JunioR'a 4 posty wyżej ma tu zastosowanie :)

 

edit:

i hcpiter3d też dobrze prawi ;)

  • Author

Ok przetestuje. A w jakim zestawieniu ?? QMC i QMC?? Chodzi mi o primary i secondary engine.

primary QMC + secondary Light Cache

 

dokladnie tak, wlasnie, czyli szybko i nawet podglad przy liczenia LC masz ;p

pozdrawiam!

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy