Jump to content

F1 - wszystko na temat


Recommended Posts

Czy ja wiem czy optymistycznie. Można z grubsza ocenić kiedy kto zjedzie do boksu. Robert od niektórych zjedzie 4-6 kółek później, to 4-6 kółek lekkim bolidem to raz. Myśle, że jest szansa na to co pisałem, czyli zrobi się z przodu mała grupka rywalizujące między sobą, wiadomo, wtedy nie pojadą tak szybko jakby mieli pusty tor. To szans dla Roberta, żeby ich się trzymał i znalazł się między nimi, po wyjeździe z PIT, tym bardziej że ci co pierwsi zjadą do boksu po wyjeździe z powrotem część z nich trafi prosto między cysterny, a Kubica będzie dalej pustym torem cisł już lekkim bolidem.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 442
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

baaaaardzo ogólne założenia, jak się gdzieś pomyliłem to i tak myślę że stosunek został zachowany:

 

66 kółek, jedno ok 4,7km

1 okrążenie to ok 2.5 kg paliwa

Rzut okiem na paliwo i wage i z grubsza wiadomo że do boksu zjadą po okrążeniach:

 

1. Button po 16 okrążeniach

2. Vettel po 18

3. Barrichellko po 17

4. Massa po 19

5. Webber po 18

6. Glock po 16

7. Truli po 19

8. Alonso po 16

9. Rosberg po 25

10. Kubica po 22

11. Nakajima po 28

12. Piquet po 28

i reszta .....

 

Przy pustym baku czasy tak z grubsza mogą być ok 2 sek lepsze. Więc po pierwszej zmianie Kubica według ilości paliwa zbliży się od 6 do 12 sekund w zależności do kogo. Teraz kwestia kto z nich zdoła oddalić przed pierwszym zjazdem na taki dystans. Do tego dochodzi to że niektórzy z nich wyjadą po tankowaniu wprost między cysterny czyli dodatkowe cenne sekundy dla Kubicy. Myśle, że będzie blisko, tuż za nimi, może tuż przed nimi, tak czy inaczej będzie walka na żyletki :), oczywiście mówię o grupie 4-8. Pierwsza trójka choćby skały srały, poza zasięgiem.

Link to post
Share on other sites

Tylko jaka jest szansa, że cała ta grupa będzie na tyle zaangażowana w walkę, żeby cały czas jechać wolniejszym tempem, a nie rozciągnie się i będziemy widzieć tylko pojedycze pojedynki między dwójką zawodników, albo i tych nie będzie z związku z specyfiką tego toru i będziemy po prostu oglądać sznureczek samochodów. Z drugiej strony może się zdarzyć neutralizacja w odpowiednim momencie... tak czy siak ósma lokata brzmi bezpiecznie i imo rozsądnie.

W dodatku na plecach będzie miał samuraja ;)

 

Twoja wersja jest możliwa, ale przy założeniu że wszystko zadziała jak należy, a prawa Murphy'ego się czają za rogiem ;)

Link to post
Share on other sites

No to pojechałeś...nie uwzględniłem Murphy'ego, 21-ego zawodnika ;) , ale tak abstrachując wiadomo różnie może być, może ktoś z czołówki pojedzie na trzy pit stopy, będzie ciekawie :) .

Link to post
Share on other sites

GP Monako 2009 24 May

Wielka szansa dla Roberta na powalczenie z czołówką.W Monako strata do Brawna może być znacznie mniejsza niż na innych torach.W dodatku Kubica nie raz udowadniał,że potrafi znakomicie się odnaleść na torach ulicznych a ostatnie GP Monako było jednym z najlepszych wyścigów w jego wykonaniu. Już się doczekać nie mogę :D....

Link to post
Share on other sites

Wyniki pierwszego treningu:

 

1. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:17,189

2. Felipe Massa Ferrari 1.17,499

3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1.17,578

4. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1.17,686

5. Kimi Raikkonen Ferrari 1.17,839

6. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1.18,000

7. Nico Rosberg Williams-Toyota 1.18,024

8. Jenson Button Brawn-Mercedes 1.18,080

9. Fernando Alonso Renault 1.18,283

10. Mark Webber Red Bull-Renault 1.18,348

11. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1.18,695

12. Nelson Piquet Jr. Renault 1.19,204

13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1.19,233

14. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1.19,255

15. Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1.19,534

16. Robert Kubica BMW-Sauber 1.19,560

17. Nick Heidfeld BMW-Sauber 1.19,579

18. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1.19,600

19. Timo Glock Toyota 1.19,698

20. Jarno Trulli Toyota 1.19,831

 

I planacy Robert na finish hehe nie wiadomo czy plakac czy sie smiac . Fatum go przesladuje ....

Link to post
Share on other sites

Przyczepności przez piątek nie znajdą, więc weekend praktycznie można uznać za stracony.

Jedyna nadzieja, to safety car w najlepszym momencie dla bmw. Czyli zamiast "analizować" dane ekipa bmw powinna w piątek pójść do kościoła. ;)

Na szczęście to Monako, więc safety car najpewniej w jakimś momencie wyjedzie, a procesja będzie mniej nudna. :)

Link to post
Share on other sites

Pomijając sprawę Kubicy, to fajna walka w ostatnich minutach i... nudne zakończenie. :(

Niech Pan Krzywik z RedBull'a znajdzie jakąś tajemną moc, bo Brawn to najnudniejszy zespół w historii z najnudniejszymi kierowcami.

Link to post
Share on other sites
co taka cisza nikt nie skomentuje dzisiejszych treningow i kwalifikacji ^^

 

...bo mowe ludziom odjęło:D

...bo pamiętają "celem na 2009rok będzie walka o mistrzostwo świata"

...bo słyszeli tłumaczenie "odpuszczamy 2008 z myślą o 2009"

...bo 2008 narobił wszystkim smaka, a teraz tylko niestrawność :cool:

Link to post
Share on other sites

e tam Kendzior marudzisz :) w zasadzie moze byc ciekawie w samym treningu kilku kierowcow popelnilo bledy tor jest waski i moze byc ciekawie ... mama nadzieje ze organizatorem ciekawych sytuacji nie bedzie Kubica :D

Link to post
Share on other sites
...bo mowe ludziom odjęło:D

...bo pamiętają "celem na 2009rok będzie walka o mistrzostwo świata"

...bo słyszeli tłumaczenie "odpuszczamy 2008 z myślą o 2009"

...bo 2008 narobił wszystkim smaka, a teraz tylko niestrawność :cool:

 

ja bym się nie zgodził w życiu nie myślałem że BMW w tym sezonie będzie walczyć o mistrzostwo świata nie można walczyć o tytuł kiedy jeden kierowca na torze ma więcej fata niż umiejętności :) jedynym rozczarowaniem jest że BMW jest aż tak daleko.

Zmiany pana Mosleya nic nie dają kiedyś było Ferrari i Mclaren walczące na równi no i Renault z Michelinami oraz dobijającymi sie do czołówki w poprzednim sezonie BMW po zmianach mamy Brown GP i RedBulle które trochę ich gonią zamiast być ciekawiej jest nudno :) jedynie Mosley pomógł sobie bo wszyscy zapomnieli o jego ekscesach erotycznych :P

Edited by mrkrzysiek
Link to post
Share on other sites

Ja nie zapomniałem. :P

A wracając do sezonu, to on się według mnie zrobi w drugiej połowie dużo ciekawszy.

Reszta zbliży się do Brawn'a i RBR jak Raikkonen teraz i więcej będzie się działo.

Link to post
Share on other sites
co taka cisza nikt nie skomentuje dzisiejszych treningow i kwalifikacji ^^

Bo tu z wątku 'F1 - wszystko na temat' zrobił się w sposób naturalny inny: 'Kubica i BMW - wszystko na temat' - a wczoraj i w czwartek był taki żal, że nie maczego komentować ;) Teraz mogą się tylko modlić o safety cara na 20-25 okrążeniu, a najlepiej jeszcze jeden raz później.

A wracając do sezonu, to on się według mnie zrobi w drugiej połowie dużo ciekawszy.

Reszta zbliży się do Brawn'a i RBR jak Raikkonen teraz i więcej będzie się działo.

Ferrari kilka razy musiało się skompromitować, zeby coś się ruszyło... Ale ich forma jednak z wyścigu na wyścig rośnie, maki też powolutku od dna się odbijają, ale im nie wróże nic więcej jak walka w Renaultem w środku stawki (choć tym drugim życzę wszystkiego najlepszego).

Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie zacytować wypowiedzi szefów BMW..."...ogólnie rozczarowujący weekend"

No comments...

Pytam się gdzie ci panowie mają jaja? Trzeba wprost, daliśmy d..y, jest fatalnie, a tu jakieś tłumaczenia jakby spadli z 3 na 10 lokate. Rozczarowujący weekend to może mieć Kimi, który miał szanse na coś więcej. A BMW co jest bardzo zaskakujące jest jednym z najsłabszych zespołów obecnie. Za to Button, to Button. Barichello jednak słabszy, a panowie w Ferrari choć dostali przez radio wymowny komunikat "push the Button" :P , jednak nie dali rady, ale i tak Ferrari rulez !

 

Z własnego pokoju przed monitorem pisał dla Państwa wojtek który żegna się z Wami i do zobaczenia za 2 tygodnie (o zgrozo naiwnie wierząc w punkt zwrotny BMW)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy