Skocz do zawartości

F1 - wszystko na temat


Predator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 442
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

renaultr31_2011.jpg

 

Jest piękny. :)

Na zeszłorocznym samochodzie ta kolorystyka robi jednak dużo gorsze wrażenie.

Nawet ta czerwień jakoś gra.

 

To chyba jak narazie najodważniejsza interpretacja tego co zrobił RedBull w ostatnich dwóch latach.

Bardzo ciasny tył. Trochę w stylu zeszłorocznego McLarena.

 

Z czysto estetycznego punktu widzenia podobają mi się boki tylnego skrzydła. Wizualnie wydają się trochę mniejsze niż w zeszłorocznym samochodzie.

 

Ja jestem dobrej myśli. :)

Ciekawe czy już jutro zobaczymy jakieś nowe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foto.php?file=10844

 

Boczne wloty powietrza są gigantyczne. Do tego trzy wloty nad głową kierowcy. Dużo tego wszystkiego.

 

Z drugiej strony, chłodzenie przednich hamulców jest wręcz mikroskopijne.

Już w zeszłym sezonie Renault miało małe wloty, ale one były wielkie w porównaniu z tegorocznymi.

 

EDIT:

Chodzą słuchy, że Renault zdołało przenieść wyloty spalin na przód samochodu.

Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, ale jeśli to faktycznie prawda, to byłoby coś zupełnie nowego w Formule 1.

Jednak sam koncept wydaje się z kosmosu.

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

RA tez wlasnie o nowinkach czytalem ale jak to sie ma do zdolnosci Pietrova i wynikow testow choc one przed sezonem tak naprawde o niczym swiadczyc nie musze ja tam czekam na testy kubicy :D

 

Unofficial Times (1pm)

01. Alonso Ferrari F150 1:14.718 44 laps

02. Vettel Red Bull Racing RB7 1:14.962 + 0.244 15 laps

03. Hulkenberg Force India VJM-03 1:15.615 + 0.897 29 laps

04. Kobayashi Sauber C30 1:15.831 + 1.113 38 laps

05. Paffett McLaren MP4-25 1:16.256 + 1.538 45 laps

06. D'Ambrosio Virgin Racing MVR-02 1:16.398 + 1.680 32 laps

07. Alguersuari Toro Rosso STR6 1:18.260 + 3.542 8 laps

08. Karthikeyan HRT F1 Team F111 1:18.650 + 3.932 22 laps

09. Barrichello Williams FW33 1:18.714 + 3.996 11 laps

10. Rosberg Mercedes GP W02 1:19.930 + 5.212 9 laps

11. Petrov Lotus Renault GP R31 1:20.633 + 5.915 6 laps

 

 

Czyzby tajemnica odkryta? http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/01/renaults-radical-front-exit-exhausts-pictured/

Edytowane przez Predator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy McLaren:

 

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/04/mclaren-mp4-26-launch-first-pictures/1296821826_mp4-26-overhead/

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/04/mclaren-mp4-26-launch-first-pictures/mcl26_3/

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/04/mclaren-mp4-26-launch-first-pictures/mcl26_5/

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/04/mclaren-mp4-26-launch-first-pictures/mcl26_12/

 

Bardzo agresywne podejście.

Wygląda całkiem nieźle, ale do tych wlotów jeszcze nie mogę się przyzwyczaić. :)

Oczywiście już są spekulacje, że McLaren będzie miał patent z wydechem z przodu.

Ale nie jestem do tego przekonany. Boki są bardzo niskie, ciasne. Nie wiem czy zmieściliby tam wydech i całą potrzebną izolację, chłodzenie itd.

Poza tym dyfuzor ma po bokach wejścia podobne do tych, które zaprezentował RedBull na testach w tym tygodniu. A ten patent działa tylko gdy skieruje się strugę spalin w okolicę otworu.

Jeśli faktycznie będą mieli FEE (Front Exit Exhaust - oczywiście musiał już powstać odpowiedni akronim, hehe), to będę bardzo zaskoczony.

 

I nie wiem czy ktoś jeszcze oglądał prezentację na żywo, ale tak drętwego "performensu" chyba jeszcze długo nie zobaczę. ;)

Pomysł może ciekawy, ale wprowadzony w życie zupełnie bez ikry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

RA tak jak napisales nie wydaje mi sie zeby mozliwe bylo szybkie skopiowanie patentu Reno, moze i dostosuja do wlasnego bolidu ale jak i czy bedzie to dzialac ?:)

 

A jak oceniacie testy z valenci?

 

Tu zapodaje wyniki zeszloroczne :D

 

Pierwsze wyniki testow:

 

Wyniki 1. dnia testów (do godz. 13.00):

czas strata okr.

1. Felipe Massa Ferrari F10 1:13,088 26

2. Gary Paffett McLaren 1:14,018 0,930 21

3. Pedro de la Rosa Sauber 1:14,040 0,952 14

4. Robert Kubica Renault 1:15,298 2,210 24

5. Rubens Barrichello Williams 1:15,660 2,572 26

6. Nico Rosberg Mercedes GP 1:18,228 5,140 15

7. Sebastien Buemi Toro Rosso 1:19,279 6,191 8

 

Wyniki testów do godz. 15:40

Kierowca Bolid czas strata

 

1. Pedro de la Rosa Sauber Ferrari C29 1:12,784

2. Felipe Massa Ferrari F10 1:12,842 0,058

3. Nico Rosberg Mercedes-Benz MGP W01 1:13,543 0,759

4. Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-25 1:13,892 1,108

5. Michael Schumacher Mercedes-Benz MGP W01 1:14,255 1,471

6. Rubens Barrichello Williams Cosworth FW32 1:14,449 1,665

7. Robert Kubica Renault R30 1:15,298 2,514

8. Sebastien Buemi Toro Rosso Ferrari STR5 1:19,279 6,495

 

Wyniki testów do godz. 17:00

Kierowca Bolid czas strata

 

1. Felipe Massa Ferrari F10 1:12,574

2. Pedro de la Rosa Sauber Ferrari C29 1:12,784 0,210

3. Michael Schumacher Mercedes-Benz MGP W01 1:13,321 0,747

4. Nico Rosberg Mercedes-Benz MGP W01 1:13,543 0,969

5. Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-25 1:13,846 1,272

6. Rubens Barrichello Williams Cosworth FW32 1:14,449 1,875

7. Robert Kubica Renault R30 1:15,298 2,724

8. Sebastien Buemi Toro Rosso Ferrari STR5 1:16,333 3,759

 

Wyniki testów na koniec dnia

1. Felipe Massa Ferrari F10 1:12,574

2. Pedro de la Rosa Sauber Ferrari C29 1:12,784 0,210

3. Michael Schumacher Mercedes-Benz MGP W01 1:12,947 0,373

4. Nico Rosberg Mercedes-Benz MGP W01 1:13,543 0,969

5. Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-25 1:13,846 1,272

6. Rubens Barrichello Williams Cosworth FW32 1:14,449 1,875

7. Sebastien Buemi Toro Rosso Ferrari STR5 1:14,762 2,188

8. Robert Kubica Renault R30 1:15,000 2,426

Edytowane przez Predator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie analizować tych testów, bo się człowiek albo za bardzo napali, albo przygnębi. :)

To już widać na zagranicznych forach. Wszystko zgarnie RedBull, a reszta będzie wielokrotnie dublowana.

Wydaje mi się, że w tym roku stawka będzie dużo mocniejsza i bardziej wyrównana.

Z tego co widać, to dopiero tegoroczne konstrukcje są odpowiedzią na RedBull'a z 2009 roku.

 

Bardzo ciekawą rzecz można przeczytać w najnowszym Autosporcie (wersji papierowo-elektronicznej, nie na stronie).

Zadają pytania szefom zespołów technicznych z kilku team'ów. O zmianach na sezon 2011 i pochodnych.

Jedno pytanie dotyczy ilości docisku w tegorocznych konstrukcjach w porównaniu z zeszłym sezonem.

Wszyscy starają się tam coś odpowiedzieć. Zwykle, że na koniec roku zbliżą się do zeszłorocznego poziomu, ale raczej go nie przekroczą.

Natomiast James Allison z Renault odpowiada "I'm not going to comment on that one at all!"

To może oczywiście nic specjalnego nie oznaczać. Ale chyba jest w tym coś więcej. Przynajmniej mam taką nadzieję. :)

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA jak nie teraz to kiedy Reno ma zaczac wygrywac :P trzeba sie nakrecic :D. W zeszlym roku chyba przyznasz ze ten bolid reno na prezentacji byl agresywnie oszczedny w jakiekolwiek nowinki. Pamietam ze padalo wiele komentarzy ze R30 to odgrzewany kotlet z swieza panierka :D. W tym roku powialo swiezoscia. Nie sledzilem specjalnie postepow technicznych reno sprzed momentu jak za kierownica zasiadl Kubica pozatym tam sie zmienilo szefostwo... Mam nadzieje i chcialbym zeby ciut mocniej wlaczyli sie o walke o pola 1-3 :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tam głęboko aż cały się gotuję, bo wszystko wskazuje na to, że powinno być dobrze. Ale jednak wolę się nie nakręcać. :D

Teraz jeszcze trzeba cyfrowy polsat załatwić. Mam nadzieję, że HD zrekompensuje mi Borowczyka. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BBC1 za free w HD z profesjonalnym komentarzem, juz nie moge sie doczekac :)

+ mozliwosc ogladania w telefonie jesli zona mnie na zakupy wyciagnie lub w kompie on demand ;)

 

wydeje mi sie, ze nadchodzacy sezon bedzie bardzo ciekawy i licze na udane wystepy Roberta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam ten programik skoro jesteście w temacie BBC: http://www.mediafire.com/?ugbn4b9sb41mgbr ma też możliwość załączenia obok live timingów, a nie jedynie poleganiu na tym, co mówią komentatorzy. Dodatkowo możliwość oglądania na żywo Top Geara na BBC2 :) przypomnę - w nadchodzącą niedzielę kolejny odcinek 16 serii. Jeszcze jedno do live timingów - jeśli jesteście właśnie np. poza domem i nie macie dostępu do tv albo internetu jako takiego, to spróbujcie tego: http://www.formula1.com/mobile_services/live_timing.html instalujecie na telefonie i macie masę informacji na temat wyścigu. Kto kiedy zjeżdża do boksu, czas, strata, warunki na torze, wiatr itp itd. Polecam - na iphonie śmiga elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym sezonie oglądałem większość wyścigów w internecie, bo wolałem marną telefonową jakość od BBC niż ten durny Polsat. ;)

Ale teraz hd w internecie nie zobaczę na żywo, a żeby w tym kraju odbierać BBC, to trzeba mieć talerz wielkości małej wsi. I też nie jest pewne czy się coś odbierze.

Zostaje więc polsat i live timing na starym laptopie.

 

t0m3k, wyjdź i nie wracaj. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault potwierdziło wielokrotne pęknięcia/złamania prawej nogi, prawej ręki i ramienia.

To jest na chwilę obecną informacja najbardziej oficjalna i zbliżona do faktycznej sytuacji.

Z różnych źródeł wynika, że ARMCO pękło i wbiło się w środek samochodu.

Emm. Teraz chyba trzeba mieć nadzieję, że Kubica wogóle jeszcze będzie mógł jeździć.

Psychicznie sobie poradzi, to już wiemy, ale żeby fizycznie wszystko było ok.

 

Za godzinę oficjalna konferencja w szpitalu z udziałem menadżera Kubicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Senna i Heidfeld zastępują Kubicę podczas najbliższych testów.

Myślę, że Heidfeld to jedyny rozsądny wybór na potencjalnie cały sezon.

Senna nie pokazał nic specjalnie szczególnego w zeszłym roku.

Ale kto wie, może jest jednym z tych kierowców, którzy zaczynają błyszczeć dopiero będąc za kółkiem odpowiednich samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I caly sezon w placy mozna by powiedziec. Mam nadzieje ze Vitali powalczy. Heidfeld najbardziej rozsadny wybor ale napewno nie z punktu widzenia przyszlosci Roberta. Mam rowniez nadzieje ze wyzdrowieje w 100% nie musi chlopak wracac na tor byle kaleka do konca zycia niebyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bez względu na to jakimi wynikami popisze się Heidfeld, to Kubica na pewno zasiądzie za kółkiem.

O ile a) będzie to fizycznie możliwe i b) po testach (a takowe na pewno będą mu musieli zorganizować) okaże się, że dalej ma to coś.

Renault wydaje się mieć bardzo uczciwe podejście do całej sprawy. Na pewno dadzą mu szansę powrotu. :)

 

Kurcze, a snułem plany by wybrać się do Belgii, albo na Węgry na wyścig w tym roku. I pupa blada.

Ewentualne sześć miesięcy, to jednak za mało czasu.

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiadomościach podawali, że z ręki wystawała mu kość :/ Szpecem nie jestem, ale samo odbudowanie ścięgien, nerwów i kontroli nad nimi, to ponad pół roku czasu. Są jeszcze złamania nogi, a w biodro chyba wbiła mu się ta barierka. Do tego wszystkiego rehabilitacja...

Lekarzem nie jestem, ale myślę, że jeżeli będzie mógł wrócić, to nie wcześniej jak za dwa lata.

Mocno niesympatyczna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekarze mówią coś o roku na regenerację i rehabilitację ręki. A ręka to teraz największy problem.

Ona najprawdopodobniej będzie sprawna, ale czy będzie sprawna na tyle by się ścigać, to już inna sprawa.

 

I jeszcze taki miły gest:

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/10/teams-display-get-well-messages-for-kubica-in-jerez/

Wszystkie zespoły mają taki sam napis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gest sie liczy !:) Zawsze myslalem ze wiekszosc kierowcow to bufony wielkie, i tak jest zapewne w niektorych przypadkach. Ale sa nieliczni ktorzy poza rywalizacja na torze sa przyjaciolmi i teraz to wyraznie widac. Dzis przeczytalem optymistyczna wypowiedz Lopeza ze miejsce dla Roberta jest w zespole jest bankowe jesli tylko dojdzie do zdrowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kierowcy rzeczywiście zachowali się super. co do powrotu do F1 to jestem akurat pewien, że Robert wróci. Pytanie jakie pozostaje to tylko kiedy. W tym sezonie nic z tego pewnie nie będzie. Jeżeli już to testy. No ale prawdę mówiąc, kiedy zobaczyłem zdjęcia samochodu to byłem szczęśliwy, że w ogóle przeżył. Parę centymetrów i by go już nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuście sobie TVN, Polsaty i inne, tworzą niewiarygodne historie.

 

Polecam pewne źródła:

 

http://f1.pl/

 

http://f1ultra.pl/

 

W tym pierwszym pisze min Mikołaj Sokół, dziennikarz i przyjaciel Roberta Kubicy, więc ma informacje z pierwszej ręki, zresztą był tam u niego osobiście.

 

Polecam też najnowszy wywiad, którego udzielił Robert.

Tłumaczenie z autosport.com

 

Wywiad

 

oraz ciekawe słowa szefa Erica Bouliera

 

Kubica jest jak kot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to trochę wygląda. Ciekawe czy Heidfeld wygra wreszcie swój pierwszy wyścig. :)

Tym bardziej szkoda, że Kubica miał ten wypadek. To mógł być ten rok.

A w drugiej połowie roku może się okazać, że powrót Kubicy będzie niemożliwy, bo np. Heidfeld będzie miał jakąś szansę na mistrzostwo.

Ja na miejscu Renault zostawiłbym Heidfelda.

Bo Pietrowa na pewno nie zastąpi. Jego pozycja w tym sezonie wydaje się być niezagrożona, niestety.

Ale może rozbije się kilka razy w tak żałosny sposób, że nawet rosyjskie pieniądze nie pomogą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te regulacje po 2008 roku nabierają teraz naprawdę rewelacyjnych kształtów. :)

 

0309877.jpg

 

0309940.jpg

 

0309939.jpg

 

Renault dzisiaj w całkiem niezłej formie. Również na początku, przy mokrej nawierzchni.

Dalej nierozwiązane problemy z tylnymi hamulcami są trochę niepokojące. Już w zeszłym roku mieli z nimi pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół roku bez niusów. Trzeba coś z tym zrobić.

Nie wiem jak wy, ale ja przyszłe tygodnie dzielę nie na weekendy, ale na premiery samochodów i testy. :)

Nowy Caterham i jego wątpliwej urody nos (takie czasy...):

http://i.imgur.com/G98yL.jpg

http://i.imgur.com/PDuSZ.jpg

http://i.imgur.com/KOTT9.jpg

http://i.imgur.com/sLXV1.jpg

Jednak pomijając nos, to jest to naprawdę zgrabny samochód.

Czego nie mogłem powiedzieć o wcześniejszych konstrukcjach tego zespołu.

Jakieś takie bez polotu były.

 

I kilka drobnych przecieków ze stajni Lotus'a. Ich nowy samochód (E20) i nowi kierowcy.

https://p.twimg.com/AkLqiyqCQAAGmyJ.jpg

https://p.twimg.com/AkLphyCCEAAm6Qa.jpg

https://p.twimg.com/AkLrnMwCAAERlZd.jpg

https://p.twimg.com/AkHI681CQAAKOGS.jpg:large

Wygląda na to, że boki będą dosyć ciasne z mocno podciętym dołem dla lepszego przepływu powietrza.

Do tego bardzo ciekawi kierowcy. Mam nadzieję, że w tym roku zaszaleją w obu klasyfikacjach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie zapowiada sie ten sezon ja rowniez czekam na premiery bolidow kolejnych zespolow. Co do Caterham to jak dobrze doczytalem zostal okrzykniety pinokiem f1 :D. Troche zmian w swiatku kierowcow duzo zoltodziobow sie pojawilo i swinek-skarbonek, coz takie czasy :). Mam nadzieje ze nie bedzie to sezon redbula a walka kilku zespolow. Temat Roberta sobie podaruje bo to chyba odlegle czasy jesli wogole takich doczeka ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jedziemy dalej.

 

Ferrari:

ferrari_f2012-1.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012-2.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012_2012-1.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012_2012-2.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012_2012-3.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012_2012-4.jpg

 

Eh, gdyby nie ten obrzydliwy nos, to samochód byłby bardzo interesujący.

Ciekawe usytuowanie wylotów spalin. Pull-rod'y gdzie tylko się dało.

Pull-rod'ów z przodu nie widzieliśmy jakąś dekadę.

No i zmiana felg z BBS'ów na OZ nie wyszła wizualnie na dobre, ale to detal.

 

 

 

Natomiast Sahara Force India Gobi Go Bangladesh Atacama Power of Calcutta F1 Team...

wygląda bardzo fajnie.

force_india_vjm05_2012_4-3.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/force_india_vjm05_2012_4-4.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/force_india_vjm05_2012_4-1.jpg

 

Bez fajerwerków i uskok na nosie jest, ale całość prezentuje się nie najgorzej.

Wreszcie zaprojektowali przednie skrzydło godne formuły 1. A raczej jest to zrzyna z RedBull'a, ale nieważne. Wygląda dobrze.

Bardzo ciasne boki i dobre malowanie niwelujące niedoskonałości aktualnych regulacji. Duży plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności