Jump to content

Szybkie pytania nt. Softimage XSI


Recommended Posts

Chcialbym zapytac o opcje extrude, bo mam przyzwyczajenia z Silo i jakos ciezko mi jest na sercu. Jesli zaznacze do okola sfery polygon loopa i zrobie extrude to w Silo poligony extruduja sie we wszystkich kierunkach tworzac jak gdyby kopie tego loopa oddalona od sfery. W XSI jest o tyle dziwnie ze musze wybrac konkretna os, a ja chcialbym zeby mi sie to rozeszlo proporcjonalnie we wszystkich kierunkach :/

 

ad: w sumie mozna wylaczyc os extrudowania np. Y i samemu to zeskalowac... ale przyzwyczajenie pozostalo... ehh

 

ad2: jakby co, poradzilem sobie przez duplicate... zaznaczam loopa, duplicate, COG, scale...

 

zamieszczam obrazek z Silo - o to mi chodzi.

cubeh.jpg

Edited by Chrupek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jako że dopiero zaczynam tworzyć animacje w XSI, a muszę zrobić filmik na zajęcia więc mam kilka krótkich pytań.

Chcę zrobić startujący helikopter. Zrobiłem trawę z włosów i chciałbym żeby się ruszała od pędu powietrza. Dałem hair->create->dynamics tak jak pisało w helpie i dodałem Forces-> Fan, ale nie ma on żadnego wpływu na trawę, która się nie rusza w ogóle. Co jeszcze trzeba zrobić aby to zadziałało?

Jeśli wrzucę Fan jako Children helikoptera, to on zacznie za nim podążać. Czy zmieni się też charakterystyka sił działających na trawę i czy da się zrobić?

 

Sprawdzilem. Tworzysz sobie plejna tam gdzie ma byc, na zakladce hair ofk, hair->from selection (plane zaznaczony), dodajesz dynamics na buttonie nizej, potem wstawiasz forca, np fun, zaznaczasz wlosy (wlosy, nie boxa) i apply force na fanie + ppm. potem zabawa ustawieniami. alt+enter na wlosach i masz tam zakladke dynamic i na dole Fan, ustawienia.

 

Tylko kurde mi cos te wlosy zwiewalo. No i to 3 minuty test w przerwie :P

 

2 pytanie: chcę zrobić wystrzeliwaną rakietę. Robię to z create->explosion, ogień podąża za rakietą i jestem zadowolony z efektu. Tylko jak zrobić żeby ogień nie startował razem z pierwszą klatką a zaczynał się od określonej klatki (wtedy co odpalana jest rakieta). Jak później zrobić żeby przy konkretnej klatce animacji, nastąpił wybuch (rozpoczęła się symulacja drugiej eksplozji) i żeby zarówno rakieta jak i obłok ognia zniknęły?

Kazdym parametrem w opcjach konfiguracji symulacji itp itp mozesz sterowac na kluczach. np velocity w pierwszej klatce dac na zero, a np 150 klatce odpalic na 5000 (przyklad ofk), byc moze to jest naokolo, ale powinno zadzialac.

 

3 pytanie: motion blur. Chciałbym żeby wirnik był bardziej rozmazany. W render scene options zwiekszyłem speed motion blura, ale nie za bardzo to działa. Czy powinienem dać jeszcze większą prędkość obrotową wirnika (teraz mam jeden obrót na kilka klatek), tak aby wykonywany był jeden obrót na klatkę? Jak zadziała ponad jeden obrót na klatkę? Bo jak dam np. 1.1 obrótu na klatkę to otrzymam efekt porównywalny z 0.1 obrotem na klatkę. Czy właśnie w takim przypadku jak coś porusza się szybciej niż można to uchwycić na klatkach zostanie zastosowany motion blur?

a tu niestety nie pomoge :(

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Da sie instancjowac czasteczki ICE z dwóch róznych grup modeli? Jak podlączam jedna grupę przez Set Instance Geometry i chce powtórzyć tą operację dla innej grupy przez podlączenie do drugiego Execute on Emit, wypuszcza mi tylko modele z jednej grupy :(

Jest jakiś sposób na to?

Link to post
Share on other sites

racja streaker, dzieki, ale kolejna zmienna się pojawiła, jak regulować velocity/speed dla innej grupy instancji? Mam dwa nody Emit in Place i Emit from Position podlaczone do Ice Tree, kazdy z nich ma instancjonowana inna grupę modeli pojawiajacych sie w innym miejscu biegnących po powierzchni obiektu, chciałbym niezależnie regulować ich velocity/speed. Zrobiłem sobie innego point clouda, ale to rozwiązanie połowiczne, muszę uważać żeby cząsteczki się nie mieszały bo włażą na siebie.

Edited by miras
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

majsterzy iksesiaja, problem

 

wiec tak. odpalam xsi tworze boksa (w wireframe) widac siatke. zaznaczam face'a , ctrl+d (ciagle jest ok ) , i uzywam translacji i znika mi wsjo. w shaded nic nie widac, nic sie nie wyswietla. A kolejne, w explorerze obiekty widac. wtf ?

 

pojawillo mi sie to z xsi 7.01 bodaj. najlepsze ze przed pojawieniem sie tego dwa dni wczesniej dzialalo ok. 'samo sie zrobilo'. wyjerzucilem 7.01 i instalnalem 2010 i sie nic nie zmienilo. nowe stery z ati pobralem i lipa, dalej tak samo. any idea? procz reainstalu ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

w nagłówku okna są takie małe przełączniki widoku xyz, da się do tego podpiąć jakiś skrót klawiaturowy albo jest może już jakiś ? chodzi mi dokładnie o to abym po przełączeniu pozostał w widoku user

Link to post
Share on other sites
majsterzy iksesiaja, problem

 

wiec tak. odpalam xsi tworze boksa (w wireframe) widac siatke. zaznaczam face'a , ctrl+d (ciagle jest ok ) , i uzywam translacji i znika mi wsjo. w shaded nic nie widac, nic sie nie wyswietla. A kolejne, w explorerze obiekty widac. wtf ?

 

pojawillo mi sie to z xsi 7.01 bodaj. najlepsze ze przed pojawieniem sie tego dwa dni wczesniej dzialalo ok. 'samo sie zrobilo'. wyjerzucilem 7.01 i instalnalem 2010 i sie nic nie zmienilo. nowe stery z ati pobralem i lipa, dalej tak samo. any idea? procz reainstalu ?

1)Może uruchomiłeś fast manipulation w display

2)Karty Ati miały (około xsi 4.0 problem z tzw. podwójnym buforowaniem a właściwie go nie miały przez co był problem z selekcją komponentów bo wyświetlanie siedziało w tym samym buforze co selekcja i klikanie w raycastcie powodowało znikanie ale z tego co mówisz to chyba odpada)

3)Czy to możliwe że ustawiłeś sobie backface culling w Display>performance?

4)Grałeś w jakąś nową grę ostatnio co ściągneła nowego directx (sterowniki)?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam jestem początkujący w softimage i natrafiłem na taki problem :

np. tworze cube z polygon mesh wymiary nie są istotne pointy i edge moge zaznaczyć bez problemu lecz jak chce zaznaczyć jednego polygona nie można, dopiero jak wezmę większe zaznaczenie np. 4 naraz to coś się zaznacza tak jak by był jakiś bug. mam softimage 2010,gf gts 250, windows 7 może ktoś miał taki problem. Dlaczego nie mogę zaznaczać pojedynczych poligonów?

Link to post
Share on other sites

mam jeszcze jedno pytanie wiem że select floop wybiera się przez naciśniecie alta lecz mam problem chciałbym lopem zaznaczać np. wszystkie dookoła edges, mając zaznaczone edge później alt i następne edge i zzaznacza mi się tylko od .. do a nie cały ring nawet jak najpierw wcisnę alt zaznaczę edge i następne edge to i tak mam od ...do a nie cały okrąg. Zastanawiam się czy czasem w Preferences nie trzeba czegoś ustawić ?? Dziękuje z góry za odpowiedz

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy