Posted October 14, 200717 yr Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie. Od wakacji zacząłem się uczyć majki, przerabiałem różne tutki i ostatnio zabrałem się, żeby stworzyć coś swojego. Kolega poprosił mnie o zrobienie mu atykietki na wino, stąd taki pomysł. Ogólnie rzecz biorąc na tym renderku te "coś" na stole i w tle na obrazie to miała być ciecz/szkło, ale skopałem ustawienia mentalraya i będę musiał chyba liczbę przejść promieni zmienić, żeby to prześwitywało. Pozatym liczę na pomocne komentarze bym mógł naprawić to co jeszcze się da :]. pozdrawiam
October 17, 200717 yr sam miałem pomysł na wykonanie pacy w podobnym stylu. Modeling świecznika naprawdę dobry ;), ale studio i cała reszta... no popracuj troszkę. Skp na się oświetleniu, zobacz, że światło świecy rzuca ostry cień. Pozdrawiam
October 17, 200717 yr Author Już od kilku dni renderuje się poprawiona wersja. Wygląda troche ciekawiej, zresztą wrzuce, może w piatek jak będzie. p.s. mam core duo 1,66 i 2gb ddr633 :(
October 17, 200717 yr czego tu się smucić że ma się core duo? ;) sam świecznik jest fajny ale scena za ciemna. 3 swiece nie dają tak mało światła. wogóle coś nie tak z tymi świeczkami... to co się wylało z kieliszka to dziwnie wygląda. w tej ramie coś mogłoby być. po tak pusto... troszkę mapowanie tekstur na stoliku nie takie (popatrz na to koniec stolika jak tam się załamuje)
October 17, 200717 yr hm, ale w Twojej pracy nie widać ani GI ani Caustyki, nic... jak to Ci się może renderować kilka dni ?
October 17, 200717 yr Author hm, ale w Twojej pracy nie widać ani GI ani Caustyki, nic... jak to Ci się może renderować kilka dni ? Ten załączony renderował się 24h, dopiero ten co się robi, tyle trwa. W ustawieniach nic szczególnego, raytracing na tyle duzy by dobrze odwzorowac ciecze/szkło, gi jest, ale nie podbijalem go zbytnio, bo obraz robił się sztucznie jasny, no i caustics, faktycznie na tamtym nie widać, zobaczymy, co wyjdzie z tego co się robi. edit/ Niektóre rzeczy mogą się zachowywać inaczej niż mozna oczekiwać, bo ogólnie pomieszczenie jest wypełnione "mgłą" (zapomniałem jak ten amteriał się nazywał, typowy dla mental raya) i oswietlenie bazuje na światłach punktowych z fizycznym shaderem. (może przez to, że użyłem point lights, caustyki są słabo odwzorowane, bo nie dawałem zbyt dużej emisjii fotonów, bo by mi tego nigdy nie wyrenderował)
October 17, 200717 yr Ten załączony renderowal sie 24h ?? Oj coś chyba nie tak z tymi ustawieniam. Albo cos przekombinowane w scenie. To wylane wino wygłąda jak by miało 5mm w grubości znaczy wysokości ( oś Z ). I świeczki takie prześwietlone są. Jestem naprawde ciekaw co wyjdzie z tego co sie renderuje do piątku. Powodzenia w dalszej pracy.
October 17, 200717 yr pomijając to, że świeczki jak z plastiku... [daj jakiegoś SSS'a]. Nie rozumiem skąd taki czas... po prostu... źle się do tego zabrałeś. Najpierw powinieneś rendernąć jakiegoś szaraczka by zobaczyć jak się światło rozkłada, a pózniej po trochu dawać materiały i na końcu kaustykę. Na takim procu, taki czas - coś tak przekombinowałeś, że nigdy nie będzie dobrze. Pamiętaj : Jakość renderu nie zależy TYLKO od czasu jego liczenia, a od dobrego rozplanowania całego projektu... Tutaj kolega przekombinował i widać tego efekty. Szkoda, że scena pod Maykę, bo bym sprawdził co żeś przekombinował. A pomyśleć, że taki obrazek co u Ciebie renderował się 24 h na moim 1,8 ghz poszedł by w max 2 h ;) Pozdrawiam.
October 18, 200717 yr Moze mental do najszybszy nie jest ale bez przesady taki efekt to wypluje bardzo szybko poprostu musiales nasrac jakis kosmicznych ustawien ktore i tak w tej sytuacji nic nie dawaja oprocz dluzszego liczenia :P. Wez zacznij od poczatku ustawiac rzeczy poczynajac najpierw od oswietlenia a lejac na AA, materialy, shading itp. Najpierw zajmij sie samym rozsiwtleniem a pozniej eleminacja artefaktow.
October 18, 200717 yr Author W sumie to już wiem, co źle zrobiłem. Całe tło za kamerą jest pokryte fotką hdr i final gather strasznie się z tym teraz męczy. W sumie obyło by się bez niego, ale to już przy następnym renderze.
October 19, 200717 yr nie sądze, żeby to było przyczyną :)... Raczej co innego nakombinowałeś, że FG ma takie kłopoty.... na bank jest to związane z jego ustawieniami, a nawet z wyborem i ustawieniem materiałów. Zarzuć scenką to zobaczymy co jest nie tak
October 22, 200717 yr Author Render kompletnie nieudany, ale jak znajdę czas to poprawię i powinno być ładnie.
October 22, 200717 yr czemu zaraz nie udany ? od razu widać więcej, zapewne dzięki zasłudze GI, pojawiły się nawet kaustyki :). Po pierwsze... światło ze świec nie biegnie naturalnie, twardy cień, żadnego rozcieńczenia nie widać, nawet lekkiego. Wyobrażam sobie, że taki świecznik tak by sceny aż nie rozświetlił - zastanów się nad tym. A kaustyka jest - ale nieudolna.
October 23, 200717 yr Author Kolejny render: http://img521.imageshack.us/img521/1184/18394205qb4.jpg Z drewna jestem zadowolony, musze poprawić etykietke wina i korek. Flary płomieni dorobi sie w ps. Coś jeszcze?
October 23, 200717 yr 1. Korek w butelce sie błyszczy. Nigdy takiego nie widziałem moze nie wiem że takie są. 2. Drewno pod kieliszkami a szczególnie pod tym stojącym jest rozjaśnione czemu ? 3. Świeczki nadaj wyglądają jak z plastiku. Porawisz to + to co wiesz i bedzie dobrze a jak nie to cos poradzimy... Pozdro
October 23, 200717 yr hm, drewno paskudnie wyszło. T odbicie na bumpie hdri... Ja bym hdri w ogóle wyrzucił i zapodał jakieś lekkie studio. Daj na materiał świecy SSS'a bo ma materiał plastiku chyba. Ale jest już lepiej
October 28, 200717 yr Wróć do poprzedniej. Wcześniej brakowało realizmu ale był klimat. Teraz już nie ma ani tego, ani tego. Pozdrawiam.
November 2, 200717 yr Author Brand new version. Wydaje mi się, że zapuszcze rendera w wyższej rozdzielczości i juz zostawię ten projekt. Ewentualnie jeszcze jakieś drobne poprawki wniosę. Więc dzięki za pomoc i komentarze.
November 3, 200717 yr to jest poprostu inny kadr a reszta ta sama.... Etykieta na butelce od wina odbija jak lustro :|
November 3, 200717 yr Jak masz zostawiać ten projekt to tego nie rób. Lepiej sprubuj z normalnym oświetleniem, może lepiej to wyjdzie.
November 4, 200717 yr Author to jest poprostu inny kadr a reszta ta sama.... Etykieta na butelce od wina odbija jak lustro :| Ona nie odbija jak lustro, to jest po prostu tekstórka z innego renderu :F A oprócz kadru, to jeszcze rózni się oświetlenie. Jeden powie, że te ma klimat, drugi, że lepiej wrócić do normalnego... Jeszcze pomyślę
November 4, 200717 yr he... jak to tekstura z innego rendera :D w takim klimacie ?! troszeczkę dziwne... Zrób może jakiegoś szaraczka i wtedy dopiero widać tak naprawdę jak się rozkłada oświetlenie...
February 3, 200817 yr Author Witam. Postanowiłem odkurzyć mój świecznik i coś więcej z niego wyciągnąć. Nie mam już pomysłu jak z tego wydobyć coś więcej, będę wdzięczny za konkretne porady. wersja surowa: occlusion: ps:
February 3, 200817 yr modeling konkretny, renderek mozna jeszce troche poprawic, ale i tak ladny jest.
February 4, 200817 yr Jak dla mnie to za ciemny ten ostatni render troche i tapeta na ścianie przy środkowej świeczce - coś z nią jest nie tak (półprzeźroczyste kwiatki i nakładające sie na siebie wzory). Generalnie to jest spoko - fajny świecznik.
February 6, 200817 yr Author Dzięki. Wątek można już zamknąć. Poprawiłem w ps to i owo, i już mam dość. Umieściłem w skończonych pracach. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46780
Create an account or sign in to comment