Jump to content
Sargoth

[Modelowanie] zasłony przy użyciu "cloth" [3dsmax]

Recommended Posts

Edit: Widze, ze obrazki gdzies sie zapodzialy wiec tutorial mozna rowniez znalesc tutaj:

Making of curtains in 3ds Max

 

 

 

Czolem! W zwiazku z pytaniami dotyczacymi sposobu w jaki zrobilem zaslony postanowilem przedstawic tego prosciutkiego tutoriala. Koncepcja i sposob jest generalnie taki sam jak w tutorialu mkk3a (zreszta chyba nawet ktos pytal czy da sie clothem)ale zamiast reactora uzylem cloth'a.

 

1. Stworz plane. Wielkosc oraz ilosc segmentow zalezy od potrzeb. Nastepnie utworz torusy i umiesc je jak na obrazku.

tut01_plane.jpg

 

2. Zaznacz plane i z listy modyfikatorow dodaj cloth.

tut02_clothmodifier.jpg

3. W modyfikatorze cloth kliknij "object properities". W nowym okienku zaznacz plane, wybierz cloth oraz default preset.

tut03_obj_prop.jpg

tut04_cloth_default.jpg

 

4. Nastepnie zaznacz torus i rowniez dodaj modyfikator cloth. W "object properities" wybierz "inactive". Dla kazdego torusa dodaj osobny modyfikator cloth.

tut06_torus_inactive.jpg

5. Teraz

-zaznacz plane

-w submenu cloth'a wybierz "group"

-zaznacz vertexy w poblizu torusa (3 w moim przpadku)

-kliknij "make group" i nazwij ja jakos

-zaznacz utworzona grupe, kliknij "node" a nastepnie na torus.

tut07_groups.jpg

 

powinno to wygladac tak:

tut08_aftergroups.jpg

 

zrob tak osobno dla kazdego torusa

 

6. Kliknij autokey i przesun suwak na 40 klatke. Poprzesuwaj torusy jak na obrazku. Wylacz autokey.

tut09_animation.jpg

 

7. Zaznacz plane, kliknij "simulate" i.. modl sie. :P

tut10_simulate.jpg

 

8. Gotowe zaslony.

tut11_finish.jpg

 

Mam nadzieje ze sie komus przyda.

Edited by Sargoth
  • Like 11
  • Confused 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym jeszcze w clotch w plane w zakładce simulation parameters dał self collision

 

Ps. Dzięki za metodę. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja mam taki oto problem z renderem zasłony. po zrenderowaniu pierwszej klatki wyskakuje mi :error allocating mesh. reduce the face count to render this scene. Poradźcie coś na to.

ps.nie tylko zasłona, ale wszystko co robię z cloth-em

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko tutek, wfekt wyszedl bez rpbolemu :)

 

Co do bładu który ktoś tam napisał z jakimś errorem, to też miałem, ale wystarczyło d orenderowania właczyc metal ray :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szysia565

Ech... Zrobiłem to 3 razy i ani razu nie wyszło ;/ Coś widocznie robię nie tak... Ale brzmi mądrze xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi coś nie wychodzi, zamiast robić takie falowane jak na tutku, to robi mi tylko falowane u góry, tak jakbym przez editable poly sam ustawiał sobie, ściany proste, góra krzywa ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gosc

modyfikator cloth ma humory zwiazane ze skala obiektu, bardzo wazne jest ustalenie skali i ustawienie gramatury materialu,

poza tym tak patrze to w tym tutku jest blad, bez sensu dodaje sie oddzielne modyfikatory do obreczy, duzo prosciej i elegancko jest wejsc w modyfikator cloth kurtyny utworzyc po 1 grupie dla kazdej obreczy i w obrebie kazdej obreczy zaznaczyc odpowiednie vertexy - wtedy powinno zadzialac bezproblemowo i szybciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam inne pytanie. Nauczyciel kazał nam uzywac wersji 3Ds Maxa 6 i jak wiadomo? w tej wersjie ma opcji "Cloth" ( tzn przeszukalem calego i nie znalazlem ) a chce zrobic kołdre która lezy w miare realitycznie jak to zrobic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy