Jump to content
_michal

UDK/Unreal Engine 3

Recommended Posts

Mam GeForce GTS 450, AA z pewnością działa. Czyli mówisz, że została mi metoda prób i błędów ? :/

 

Jak inni rozwiązują ten problem ? Czyżby był to jakiś temat tabu ostatnio ? Bo na guglach nic aktualnego tez nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ... cały UDK :D

 

A ma może ktoś jakiś pomysł w sprawie tych cząsteczek ?

Edited by Zernat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Mam taki oto problem, walczę z tym od jakiegoś już czasu. Chcę sprawić aby gracz wpadając na obiekt, obiekt ten kopnął. Jak do tej pory nie znalazłem rozwiązania problemu, który wydaję się banalny. Jakby ktoś mógł pomóc byłbym wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje pięknie. Niezwłocznie biorę się do grzebania i walki z tym problemem. Dziwne, wydawałoby się, że popychanie przedmiotów przez gracza nie jest skomplikowaną sprawą wymagającą programowania w UDK. Możecie polecić jakieś stronki z podstawami tworzenia skryptów w UDK, chodzi o coś dla prawdziwego nooba. Jeszcze raz wielkie dzięki.

 

Udało mi się zrobić aby gracz przesuwał sześcian.... ale, czasami przez niego przechodzi, tak jakby był problem z kolizjami. Sprawdzam wszędzie gdzie tylko mogę i kolizje są ustawione. Wie ktoś jak rozwiązać ten problem???.

 

P.S Przesuwanie obiektu osiągnąłem poprzez zaznaczenie opcji 'can become dynamic' w edytorze static mesha i nadanie obiektowi physic material.

Edited by Alukin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś podstawowe podstawy z programowania starałem się zawrzeć tutaj: http://udkdev.net/ ale nie ukrywam, że lepiej zacząć przygodę z programowaniem od innego języka.

 

Może chodzi o to, że obiekt na początku jest uśpiony i dopiero w wyniku interakcji z otoczeniem staje się dynamiczny. Lepiej obiekty ruchome zrobić jako KActor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, jak chcesz coś dynamicznego, to lepiej KActora wrzucić, ale nie przesadzałbym z nimi jeśli chcesz to po ludzku później odpalić :)

 

Z can become dynamic też miałem takie problemy kiedyś, ale mi np obiekt znikał i zostawiał cienie, albo się potrafił wystrzelić w kosmos przy kopnięciu, co momentami było zabawne, ale ostatecznie irytujące jak cholera. Ew. przy tej opcji (jak i tej drugiej) wypadałoby poustalać wagi przedmiotów, ale nie mam zielonego pojęcia gdzie to może być i czy w ogóle jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój kolejny problem jest następujący. Zrobiłem samochód i kierowany tutorialem umieściłem samochód w UDK. Wszystko działa i jest pięknie, ale gdy eksportuje instalkę gry za pomocą Frontend samochód po dopaleniu gry nie działa, tak jakby frontend nie uwzględniał skryptu auta. Dodam jeszcze, że program nie dawał znaków o błędach w kodzie ani nic z tych rzeczy. Za każdą pomoc jak zwykle będę bardzo wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego po obróceniu obiektu o np. 90 stopni specular przestaje działać normalnie? To znaczy działa ale trzeba zmienić pozycję zgodnie z tym jak obróciliśmy obiekt. Najlepiej jak to pokaże:

 

udkjpg_nhhnnex.jpg

 

Po lewej stronie nie ma żadnych poobracanych obiektów, natomiast po prawej stronie nie trudno się domyślić, które są obrócone bo od razu rzucają się w oczy. Budowanie światła od nowa nic nie daje. Nie wiem o co tutaj chodzi. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem light mapy, były dobre. Nawet wygenerowałem je od nowa wewnątrz UDK i to też nie pomogło :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eat 3D wydał niedawno DVD pt.: "UDK Modular Masterclass". Cały proces tworzenia modularnego w UDK, teksturowanie, proporcje, oświetlenie, assety wszystko rozłożone na 2 części. Jedynym minusem jest używanie przez autora Modo zamiast Maya czy 3ds Max. Oczywiście kurs zawiera folder z plikami projektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem pewien do końca do którego działu to wrzucić bo może być to podpięte jako ogłoszenie o pracę ale to nie do końca tym jest :) więc z góry przepraszam i proszę moderatorów o poinformowanie mnie gdzie to umieścić albo ewentualnie zostawić jak jest.

 

Generalnie poszukiwałbym osoby, która ma wiedzę na temat UDK i nie szukam teraz współpracownika tylko osoby, z którą mógłbym wymienić informację dot. silnika. Chodzi mi o kogoś kto wie jak się wypala grę, jakie pliki są potrzebne, jakie są koszty związane z użyciem silnika, jak importować postać z animacją, wie jak się obsługuję kamerę itp. - czyli kogoś dla kogo UDK to nie jest jakiś mega kolos i jest ogarnięty w temacie.

 

Wiem, że forum jest też o tego ale wolałbym na gg/skype pogadać o tych rzeczach. Oczywiście w przyszłości jak bym wiedział dużo więcej to wtedy dopiero pod tym kątem mogę nawiązać współpracę. Nie chcę tego dawać jako ogłoszenie o pracę bo najpierw potrzebuję z kimś pogadać kto się na tym zna bo sam musiałbym wiedzieć co potrzebuję :)

 

Jak by co to prosiłbym o zostawienie mi jakiegoś kontaktu albo napisania do mnie: GG: 2525569; mail: [email protected] lub info na priv max`a. Ewentualnie będę mógł podać skypa jak ktoś będzie zainteresowany pogadaniem konkretnym.

 

Jeszcze raz chcę podkreślić, że to nie jest ogłoszenie o pracę ale chęć pogadania i wyjaśnienia wielu rzeczy z kimś kto ma wiedzę o tym silniku. Z drugiej strony jak dam jako ogłoszenie FREE to nikt z wiedza tam raczej nie zajrzy a w przyszłości chciałbym to zamienić na ogłoszenie z normalną stawką z umową.

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Z racji tego że nie ma wątku Unreal 4, to pytanie wstawię tutaj. Chciałem kupić engine, ale mam problem z transferem płatności, czy ktoś miał ten sam problem ? Pisałem do epicka ale niestety nie mogę się doczekać odpowiedzi.

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektórych banków nie obsługuje. Jest problem z grupą santander, choć mi mastercarda z WBK przepuściło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, mam dwa pytanka odnośnie UE4. Może ktoś będzie znał odpowiedź na mój problem.

Pierwszy jest taki, że zrobiłem sobie prosty poziom, wrzuciłem do niego swój model ze swoimi teksturami, wszystko zapisałem, kliknąłem build itp i kiedy odpalam Launch, żeby zobaczyć jak to wygląda to wyskakuje mi błąd. W logach mam zapis "can't find file for asset. (tutaj ścieżka czego brakuje)" tak jakby brakowało jednej tekstury, tylko że ona jest w content browser, robiłem reimport, ale nic nie dało. Później w ogóle wyrzuciłem tą mapę z materiału, i z content browser, tak żeby materiał jej nie używał, ale ciągle mi wyskakuje ten błąd.

Drugie pytanko, to czy da się coś zrobić, żeby tekstury nie były tak rozmazane jak na screenie niżej? W podglądzie wszystko wygląda spoko, jak wrzuce obiekt na scene to już kicha.

 

Z góry dzięki za wszelakie podpowiedzi.

 

beczulka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy