Jump to content
nielot007

Zbrush: różne pytania

Recommended Posts

da sie jakos przypisywac roznym obiekta rozne materialy ? tak zeby naprzyklad oczy mialy inny material niz reszta twarzy

Share this post


Link to post
Share on other sites
da sie jakos przypisywac roznym obiekta rozne materialy ? tak zeby naprzyklad oczy mialy inny material niz reszta twarzy

wybierz subobiekt i material jaki chcesz,zmien tryb na mrgb lub m i kliknij color/fill object

jak skonczysz zapisz dokument i toola

jak bedziesz chcial zaladowac nastepnym razem to najpierw wladuj dokument a pozniej toola (dokument zapamietuje ustawienia materialow -przy najmniej u mnie tak dziala )

 

wizz: pozwole sobie też zadać pytanie :D chodzi o antialiasing bo ze tak powiem w ZB jest slabiasty i próbowalem sie cos opcjami bawić ale nic z tego a widziałem renderki niektórych i był niemal że perfekcyjny ten AA więc jak oni to robia ? :)

masz opcje AA half po prawej od viewportu wiec robisz document size 2x wiekszy niz planujesz render i tyle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx :) peterr - wystąpila u ciebie zmiana numerowania vertexów czy jak to sie tam zwie :) jak tez mialem taki problem , wiem ze jak ze zbrusha exportuje level 1 w moim wypadku do Maya to przy imporcie do maya trza odnzaczyc opcje ( create multiple obj ) w tedy program nie zmienia nr vertexów robisz UVke i spowrotem juz normalnie do zbrusha wracasz. Nie wiem czy dobrze mówie najwyżej ktoś mnie poprawi :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

acha , dzięki;D może pomoże :[

dzisiaj jeszcze hair maxowy mnie zaskoczył ale to inna bajka ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam takie pytanie, jak w ZBrushu połaczyc spowrotem siatke? zrobiłem basesmasha w wingsie, po dodaniu w zbrushu divide w siatce zaczly sie robic dziury, pewnie dlatego ze w modelu mialem trojkaty xD ale wiedza sie przyda, dlatego jakby ktos mogł udzielic rady, to ja bym bardzo prosił :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziury chyba raczej się od trójkątów nie robią, pokaż jakiego typu te dziury. Czy w wingsie zanim eksportowałeś objekt, próbowałeś użyć w trybie object opcji cleanup? Bo jeśli sa jakieś podwójne edge albo coś to to ci pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil, no cos skopanego napewno jest, z prostej przyczyny, jakby wszsytko było git to by niebyło takich dziur xD

ja chiałbym tylko wiedziec, jak to da sie naprawic i co to powoduje, aby w przyszłosci nie było takich niespodzianek ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model do zbrusza powinien byc złozony z samych czworokątów, a na przykad na dole masz jakis 20 sto kąt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Basemesh winien,

Zrób ten cleanup co pisałam

 

Niepotrzebnie masz jakiś bevel na ramieniu (potem po smoothie robi się ostry kant)

 

Czy dolna płaszczyzna nóg składa się z czworoboków? (powinna)

 

Czy przy dziurce nad pupą jest pięciobok? Co prawda zbrush nie powinien robić problemów z tego powodu, ale jeśli jeszcze dodatkowo są źle zdefiniowane przekątne to byc może mu się to nie spodobało.

 

W wingsie menu Select > By > Faces with > 3 edges i 5 edges, wyszuka ci takie facy. Niekiedy wieloboki i trójkąty są potrzebne żeby reszta siatki wyglądała w miarę równo, ale w pewnych miejscach lepiej tego nie robić, zwłaszcza więcej niż 5, ponieważ te ścianki mają niewidoczne przekątne które mogą potem w innych programach namieszać.

 

Czy masz gdzieś w wingsie te takie niebieskie ścianki? Jeśli są to zmień na biały materiał (niebieskie się eksportuje jako dziura). Zmieniasz w trybie face > material > default (zamiast hole).

 

W samym wingsie możesz zrobić shift tab żeby podglądnąć czy po subdivision się nie dzieją dziwne żeczy. Ponowny shift tab przywraca obiekt do pierwotnej formy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o kurcze, ile ludzi do pomocy chetnych xD

Aniu, clean up nic nie zmienia...

ale juz wiem jaka jest przyczyna.. tak jak SoAd mowi a noja noga miała te 1500 katow xD takze juz wiem co jest problemem :)

jak to naprawic to juz niewazne.. w tym czasie zrobiłem 2 inne basy xD

takze juz wszytko wiem :) bardzo dziekuje za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy