Jump to content
Noth

3D Max - Zbrush - obj - uvw exploduje

Recommended Posts

zrboilem to dzisiaj :) ale efekt pozostaje tan sam i to juz z dwoma modelami , cos robie nie tak najwyrazniej , przy wypalaniu zbrush wypala normlake hi-def ale pokazuj rowniez elementy Low-poly jak na ilustracji wyzej nie wiem co robic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli ktos z was wie jakie sa powody takich efektow, niech mi wskaze co robie zle

 

torspv2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy tym problemie z uvw to może xform zresetuj i zobacz czy nie jest model powywracany.

 

Jeśli to normal, to po pierwsze normal wypalany na uvw ze zbrusha (uvtile czy coś, taka automatyczna) średnio się nadaje i widać szwy co trójkącik:p

 

Druga sprawa to chyba jest normal object space, a powinienes wypalic tangent space..

 

I jak koledzy wyżej, przerzuć się na z 3.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha czyli nic nie zrobie z widoczynymi sciankami obiektu low-poly, w takim razi polecacie jakis zewnetrzny program do wypalania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę plajta bez zmappera, może spróbuj wypalić te normalki w innym programie i zobacz czy też wyjdą takie cuda. Jest taki darmowy program xNormal do którego możesz załadować siatkę low i high poly i w nim wypalić normal mapę. Swoją drogą to miałem kiedyś taką akcję z zmapperem że było widać na normal mapie normale siatki low poly jak poustawiałem sample i dodatkowe podziały siatki na maxa ale ja się nie wgłębiałem nigdy w jego ustawienia bo zazwyczaj wychodzi bardzo ładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o.k tak zrobie i dziekuje serdecznie wszystkim za zangazowanie i pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec poszedlem za twoim przykladem i zastosowalem xnormal i pierwszy rezultat utwierdzil mnie w przekonaniu ze dobrze postapilem :) z malym wyjatkiem

 

otrzymuje jaki blad niestety znowu w UVW , pewnie nie potrafie czegos ustawic w exportowaniu modelu high-poly w OBJ z Zbrusha3.1 , wyglada to tak jakby skrzydla odbily sie w odbiciu lustrzanym horyzontalnie i wertykalnie przynajmniej raz :)

 

2501qo8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pokrywa Ci się hi poly z low ?? W zakładce 3D Viewer możesz zobaczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby zakladla Viewer mi dzialala to bym uzywal Zmapper w Zbrush ;) , moja karat nie obsluguje shaderow wiec nic z tego miedzy innymi z tego powodu chce uzywac xnormal bo nie wymaga podgladu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te odwrócone skrzydła być może są spowodowane błędami w mapowaniu bo są zmapowane odwrotnie:

4dfe07b00c16174c.jpg

 

Dlatego właśnie powinno się mieć jakieś znaki kontrolne na szachownicy, ja używam takiej możesz ją sobie zapisać i używać albo zrobić swoją wersję:

220a428d478f89ad.jpg

 

Co do siatki tego pingwina to nie wiem czy ona jest taka przez to exportowanie czy tak modelowałeś. Generalnie modeluj zawsze z samych czworokątów a nie z samych trójkątów bo później w zbrushu zamiast gładkiej siateczki po podziałach wychodzi pognieciona powierzchnia modelu. To samo w maxie jak dasz mesh smooth na taki obiekt to wyjdą straszne rzeczy. Proponuję wymodelować pingwina od nowa i zmapować poprawnie na pewno to pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.k masz racje zrobilem testowo bardzo szybka siatke ,

15 minut edycji w Zbrush expot modelu high-poly, potem xnormal i rezultaty sa takie

 

chestis9.jpg

 

tyko ze tutaj jest rowniez sporo "plackow" w meshu a jednak dziala , anyway trzeba bedzie chyba co kazdy kolejny element modelu upewniac sie ze wszystko jest pod kontrola

Share this post


Link to post
Share on other sites

E no fajny detalik z tego high poly szkoda że model low poly ma taki niezbyt podchodzący kształt bo był by fajny tors game artowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki ale to byl tylko taki tescik maly, tu bardziej chodzilo mi o udowodnienie brakow mojej znajomosci technologi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy