Jump to content
keraj37

Zbrush 3.1 a 2.0 - Jak ogarnąć różnice

Recommended Posts

Witam!

 

Przestudiowałem słynne klickowe tutki o zbrush ale uzywalem zbrush 3.1 - mam pytanie jak ustawic wysztko tak jak w 2.0 bo kompletnie nie wiem jak co gdzie znalezc:

 

zmaper zuplnie nie pokazuje menu swojego;

kiedy uzywam narzedzia move to zamiast jak w 2.0 przesuwac vertexy, przesuwa mi sie caly obiekt;

i moze ktos wie jaki skrot klawiszowy jest do przyblizania i oddalnia od obiektu kamery.

 

Dzieki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmapper nie pokazuje menu? TAB-em spróbuj...

Teraz stary move służy do transpose -> zapoznaj się z działaniem na zbrush classroom na stronie oficjalnej.

Stary move jest teraz jako move brush w brushach.

 

Skrótu nie znam takiego..

Ale wiem że nawiasy kwadratowe służą do regulacji wielkości pędzla:)

 

pozdro!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

do przybliżania alt + suwanie lewą myszką (nie za daleko) + puszczenie myszki > teraz zoom (alt ciągle przyciśnięty)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, a jak moze wiecie zmenijszyc sile wygladzania z shiftem? Bo w 2.0 jest to slabe narzedzie a w 3.1 sciera wsyztsko do zera :) Nie wiem jak ustawic jego sile,

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Smooth brushu zmniejsz Zintensity i najlepiej jeszcze daj jakąś alfę z miękkimi brzegami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

 

zmaper zuplnie nie pokazuje menu swojego;

 

Dzieki!

 

Zwiększ rozdzielczość ekranu. Też się z tym męczyłem pracując na 1024x768. Level up i menu działało normalnie. Jak nie chcesz za każdym razem zwiększać rozdzielczości to możesz skorzystać ze skrótów. 'O' otwierasz ustawienia zmappera, 'P' wypalasz normala. Do prostych zastosowań wystarczy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedzi!

 

brumugun, Ania: Wydaje mi sie ze brobowalem zmniejszac intensity, ale to nie dzialalo, ale skoro mowiice sprobuje jeszcze raz:)

 

Tul: dzieki, wlasnie pracuje na 1024/768:) byc moze to dla tego. Sprobuje jak mowisz.

 

pzdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby zmapper pokazywał swoje menu ukryj boczne menu w zbrushu tzn kliknij na strzałkę przy lewej stronie menu bocznego i dopiero uruchom zmappera.

Co do smooth brusha to ustaw mu alphę 01 bo ona ma łagodne przejście na krawędziach albo ustaw taką smooth curve:

da0867e6fa93de59.jpg

I oczywiście zmniejsz intensity.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W menu brush jest pozycja edit curve, a jeszcze możesz sobie zmienić dla brusha standard parametr alt brush size też w menu brush jak chcesz żeby np. smooth brush miał większy rozmiar, ale ja zbrusha 2 prawie nie używałem i nie pamiętam czy tam alternatywny brush miał inny rozmiar niż aktualnie wybrany.

 

A i nie próbuj zapisywać brush curve bo się zbrush wysypie, taki bug po prostu ustaw i używaj.

Na zbrush central jest do pobrania jakiś nowy plugin -coś z ustawieniami brushy:

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=056471

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Mam krótkie pytanie: jak w ZBrushu 3.1 wyeksportować mapę normalnych do jakiegoś normalnego formatu np. tif? W tej chwili mam na ekranie mój model pokryty tą mapą normalnych i do pełnego sukcesu brakuje mi już tylko zapisania pliku. Wydaje mi się, że wszystko przejrzałem po kilka razy i zupełnie nie wiem gdzie tego szukać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menu texture >export i tam możesz do trzech formatów zapisać. Jak masz pokryty model normalką prawidłowo to możesz ją jeszcze przed exportem flipnąć pionowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, dzięki. Widzę że jestem totalnie w lesie, bo to nie był model pokryty normalką, tylko zwykłym materiałem. Teraz po kliknięciu 'check uv' robi się cały czerwony, ale to jest już pewnie problem na oddzielny wątek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo jak wypalisz normala w zmapperze to po wyjściu z zmappera ta textura jest wybrana i widać ją na modelu. Zresztą pisałeś że masz model pokryty normal mapą i tylko nie wiesz jak ją zapisać. Czerwony kolor po uvcheck oznacza nakładające się uv. Nie wiem jak masz zmapowany model ale być może jest on symetryczny i chciałeś zaoszczędzić miejsce na texturze a skoro normalka sie wypaliła to nie ma powodów do paniki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy