Skocz do zawartości

VrayMaterials.de - Pochwal się!


naeq

Co robimy z aktualną Inicjatywą?  

39 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co robimy z aktualną Inicjatywą?

    • Używamy sceny VRM.de,uploadujemy materiały tam po czym postujemy tutaj.(Materiały tylko pod vray'a)
      6
    • Tworzymy własną scenę,upowszechniamy i postujemy tylko tutaj.(Materiały pod każdego rendera)
      33


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Taka moja inicjatywa...

 

Jak wiadomo serwis vrm udostępnia dobrych materiałów. Czy może zdarzyło Ci się udostępnić tam jakiś przez siebie zrobiony materiał? Jeżeli tak to wrzucaj go tutaj! Pochwal się nim! Stworzymy mała bazę naszych materiałów, dzięki temu będziemy mogli komentować niektóre wytwory - a co za tym idzie, materiały będą coraz lepsze i bardziej udoskonalane.

 

Na początek dodaje Mój Materiał który dziś zrobiłem, specjalne połączenie 2 kolorów w zblurowanym materiale szkła, światło przechodzące przez materiał daje kolor morski, im większe przebicie światła tym bardziej materiał przechodzi w 2gi nadany kolor. Trochę efektów itd. Dzięki zaaplikowaniu optymalizacji materiał jak na jego efekty jest bardzo wydajny.

 

Pozdrawiam ;)

 

1zzzzzzzzzzzsl8.jpg

 

http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1618

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

panowie, fajna inicjatywa ale...

 

nie możemy bazować na figurce vray-materials.de (prawa autorskie) proponuję stworzyć nową figurkę i koniecznie nową scenę.

wszystko musi być zgodne z prawem (tekstury muszą być własne materiały też).

 

wtedy będzie można się w to zacząć bawić. no i proponuję dawać też materiały do innych silników. mental, final, brazil, maxwell... jest tego sporo. nie tylko vrayem się liczy :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tweety - no jak powiedział arevulopapo, nie do końca był taki zamysł i myślę że nie będę wybierał sam co zrobić w takiej sytuacji, tylko przygotuje sondę a z jej wynikami zorbie to co należy :)

 

Edit:

 

Sonda zrobiona, czekajmy na wyniki. Jeżeli wygra opcja z nowa sceną, myślę że z ludźmi którzy będą chcieli przyłączyć się do materiałowej inicjatywy, stworzymy odpowiednią scenę wraz z dobrymi ustawieniami. Myślę też by do każdego sytemu renderowania utworzyć osobny wątek, bo będzie się mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj panowie nie ma co robić ankiety bo to nie jest ważne co kilka osób myśli o tym. Ważne że portal może mieć przez to kłopoty. Rozpowszechniacie utwór pochodny bez praw autorskich do utworu pierwotnego. A to jest naruszenie. Jeżeli już tak chcecie to robić to musicie mieć zgodę posiadacza praw autorskich do sceny. Możemy zrobić własną scenkę - o wiele lepszą - z normalizowanym oświetleniem (sun + sky), w kilku skalach (inna dla fastskinów, inna dla cegły) itd. Scenka z vraymaterials.de moim osobistym zdaniem nie nadaje się do niczego. Poza tym można zrobić scenki dla każdego renderera osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety Hynol ma rację. nie możemy wykorzystać sceny danej przez vray-materials.de

to łamanie praw autorskich. ale zrobienie takiego mdoelu to chyba nie problem. model zunvrapowany i sensownie oświetlony. model w skali 1:1 (w cm) i z podziałką milimetrową. imho nie powinno być z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol, w FAQ jest napisane, że jedynym ograniczeniem jest zakaz sprzedaży, więc chyba troszkę przesadzasz, przynajmniej w tym wypadku. Nie robimy tu nic ponad to, co np. jest w wątku Light Contest - czyli renderowanie gotowych scen z własnymi materiałami. Poza tym nie umieszczamy materiałów tutaj, a jedynie odsyłacze do strony, na której się prawowicie znajdują.

Poza tym jestem na "yay" dla pomysłu własnej, forumowej biblioteki shaderów (tak jak i modeli, byle by tylko projekt nie popadł w czeluści nieczytanych postów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol - nie chodziło o rozpowszechnianie ich sceny, ale o prostowanie tutaj linków do materiałów zuploadowanych tam, które zrobiliśmy.

 

A scenke zrobiło by się jedną odpowiadającą wielu wariantom przy czym ustawionym odpowiednim renderem i jego oświetleniem.

 

Edit:

 

Jeżeli zgadzacie się z inicjatywą zbudowania własnego modelu całej sceny, trzeba ustalić gzie będziemy uploadować nasze materiały oraz zgadać się na pogaduszki poprzez GG bądź Tel w celu wymyślenia odpowiedniej sceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol, w FAQ jest napisane, że jedynym ograniczeniem jest zakaz sprzedaży, więc chyba troszkę przesadzasz.

 

Radziłbym czytać dokładniej. Zakaz dotyczy materiałów. Co do sceny mamy dokładnie napisane co nam wolno:

 

"You are "allowed" to: Influence the scene in any way that has to do with the main material! That means, you can e.g. create light emitting materials or use Displacement to modify the shape of the main object. If you want to share a material with other users, please upload an uncompressed Sample-Rendering (use the preset camera) as well as a material-library with your settings and all corresponding maps and textures. DO NOT upload the HDR-Files and the Max-Scene again. Please keep in mind that it takes some time for the admins to have a look at your material and include it into the galery. Renderings of heaviliy modified scenes will not be accepted. If you still want to modify the scene, e.g. for special effects or special environments, you can upload your rendering in the "special effects" category. This is the only category where we will accept modified scene-renderings."

 

Nie widzę tu jakiejkolwiek wzmianki o zgodzie na rozpowszechnianie niekomercyjne bądź hotlinkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol, ale przecież nikt tu nie rozpowszechnia samej sceny. Nawet materiałów nie rozpowszechniamy, tylko linki podajemy, a to chyba nie jest naruszeniem jakichś praw.

Jałową dyskusję zakończy stworzenie własnej "sample_scene" ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, ankieta mimo małej ilości głosów mówi jasno że powinniśmy zrobić coś własnego. Kto się pisze? Ten kto wraz ze mną chce stworzyć odpowiednią scene niech do mnie napisze na GG: 2320686. Trzeba będzie obgadać pare ważnych spraw i aspektów całego przedsięwzięcia.

 

btw. Elo La R ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tym sporo racji, bo w sumie cały problem to wklejanie na stronie forum obrazków (ale już nie linków). Jeżeli się zastanowić to nie ma sensu robienie jedynie wątku z materiałami do vraya - kłopoty z szukaniem, przeglądaniem, znikające pliki z hostów.... Musiałby być to osobny serwis + materiały dla różnych rendererów, żeby to miało sens.

 

arevulopapo - nakręć sobie film na podstawie jakiejś książki bez praw do ekranizacji i go rozpowszechniaj... Trudno mi to prościej wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, mój zamysł początkowy był taki by po prostu tutaj chwalić się przez nas wytworzonymi materiałami z vrm.de. Lecz naszedł też pomysł zbudowania własnej sceny i zrobienia wszystkiego tutaj - na forum. W tedy liczymy się z budowaniem własnej bazy materiałów. A teraz mam jeszcze jeden pomysł... Ale potrzebuje ludzi którzy będą tym zainteresowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

co tu duzo mowic chlopaki. Jak zostalo zauwazone nie ma sensu dublowac czegos co jest juz (repozytorium materialow dla vray) bo po co i na co skoro na oryginale jest juz tego tyle ze glowa mala. BARDZO MADRA (tweety - pozdro :) ) inicjatywa to taka aby zrobic cos podobnego ale dla reszty silnikow i przy okazji tez dla vraya. To byloby cos. Mocna rzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

proponowalbym nowy dzial "repozytorium materialow" czy cus takiego i to podzielic na silniki. Zeby nie bylo 666 postow w jednym z dzialow to moderator by caly czas czuwal nad updatem pierwszego posta. Tak bym to widzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he ale dla MW tez jest takie cos, podobnie jak do fry`a, nie wiem co z MR, ale naprawde zwroccie uwage na to ze takie cos juz ktos wymyslil wczesniej i raczej nie ma wiekszej potrzeby tego kopiowac tylko korzystac z wiekszej bazy materialow lub udoskonalac :]

A i zobaczcie ze za duzo userow mw czy fry`a nie ma na forum, wiec kto bedzie watek wpomagal ?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak będzie najlepiej, ale do tego potrzebujemy miejsca na jakimś serwerze bo jak już ktoś wspomniał wcześniej linki szybko umrą.

 

Ps. Wchodzę w to! :)

 

Edit:

Hcpiter - ale zawsze warto spróbować i wybić się z czymś "naszym własnym" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

hcpiter: wiem ze juz jest dla vray taka baza i bardzo dobrze. Jednak chyba nic nie zaszkodzi jak powstanie druga forumowa. No ale mniejsza z vrayem. Ostatnio szukalem paru patentow do mentala ktorego sie ucze bo nie wszystko jeszcze potrafie tam wydumac i nie bardzo jeszcze ogarniam go. Znalazlem pare linkow, troche na tej stronie, torche na tej a tak w ogole to nic nie znalazlem co bym chcial. Albo szukac nie potrafie albo nie tylko ja mam taki problem. Takie forumowe repozytorium byloby zajePIIIIIIII panaceum na takie sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej jakies bazy z free modelami wydac ? :D

Na tych wszyskich stronach z materialami jest naprawde duzo bardzo dobrych przykladow, wiec raczej wiekszosc bedzie z tamtad korzystala ?

Sorka za sceptycznosc ale lepiej jest pomyslec nad czyms innym rownie ciekawym

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

La R - contest w przygotowaniu :)

 

hcpiter - nie dość że sceptyczny, to wymyślisz jeszcze gorsze pomysły, porządnych stron z materiałami jest bardzo mało, i nie ma ich do wszystkich systemów renderowania, a wiesz ile jest z darmowymi modelami? i wg. Ciebie kto miał by robić modele w Polsce za free i upladować je na stronke....

 

takie moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vray

http://www.vray-materials.de/

fry

http://materials.fryrender.com/

Maxwell

http://mxmgallery.maxwellrender.com/

[/mental ray

http://jeffpatton.net/Blog-images/JP_blog_mr-materials.zip

 

http://jeffpatton.net/Blog-images/Arch-materials.zip

 

http://jeffpatton.net/Postings/CGtalk-MR.zip

 

Po co kilkanascie stron z materialami jak wystarczy kilka dobrych ?

Oczywiscie nie mam nic przeciwko ale jak zawsze watek upadnie po 3 miechach w dobrym przypadku, obym sie mylil oczywiscie :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, jest sporo plusów ale jest też naprawdę sporo minusów.

 

plusy? spora baza z materiałami nie tylko do vraya ale też do innych mniej popularnych silników, wzrasta odwiedzalność serwisu, jesteśmy bardziej znani itp.

 

minusy? hosting. starsze materiały z biegiem czasu staną się zapewne niedostępne a userowi nie będzie się chciało hostować na nowo starych plików. wychodzi bałagan i martwe linki.

 

oczywiście max3d.pl mógłby hostować te materiały ale nie mamy tyle miejsca na pliki, żeby robić taką bazę. całość rozbija się jak zwykle o pieniądze :]

 

może najpierw określcie co chcecie udostepniać, stwórzmy scenę, opatrzmy to logiem serwisu a jak cały plan zacznie nabierać realnych kształtów i wyda się sensowny może uda się pozyskać sponsoring tego typu przedsięwzięcia?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście max3d.pl mógłby hostować te materiały ale nie mamy tyle miejsca na pliki, żeby robić taką bazę. całość rozbija się jak zwykle o pieniądze :]

 

Hosting nie jest bardzo drogi. Może w zamian za wyłączność na reklamę w tym dziale, ktoś byłby skłonny wydać te parę złotych. Można pomyśleć też o anglojęzycznej wersji - na pewno spory ruch się wygeneruje. A to się już da przekuć na pieniądze. Można dodatkowo założyć że materiały będą podlegać moderacji żeby nie było śmieci. Wtedy plik+obrazek+opis to jakieś 60-100kB. Może mniej. Przy tysiącu materiałów to poniżej 100MB przestrzeni dyskowej. Nie jakaś szokująca liczba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby przekuwać coś na pieniądze będzie trzeba max3d.pl zarejestrować jako firmę.

Myślę, że zapotrzebowanie na takie materiały nie będzie w naszym serwisie aż tak wielkie żeby z tego była jakaś kasa...

 

Przy dużej oglądaności będzie potrzebny serwer z ogromnym transferem miesięcznym.

Sam oglądam po 30 materiałów a pobieram 2. Każda podstrona, obrazek to obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

La R: tego video jeszcze nie widzialem bo nie mam czasu ale zobacze jak znajde chwile. Ten interior to takie sobie to oswietlenie, nie podchodzi mi. Studio tez troche liche, metoda prob i bledow troche lepsze mi sie udalo zrobic w mentalu aczkolwiek uwazam to jeszcze za badziewiaste. Kaustyki efektowne ale az krzycza "jestesmy renderem!!". Tak czy inaczej dzieki. Chodz marudze to i tak sie przyda bo jak wspomnialem to z mentala jestem leszczu barowy jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności