Skocz do zawartości

Błędne cieniowanie/Złe teksturowanie


Gość wdarek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wdarek

Witam :)

Piszę projekt z grafiki w OpenGL i muszę przygotować sobie modele, które później wczytam. Ponieważ jestem początkujący w 3ds max znalazłem gotowy model i postanowiłem przekształcić go do własnych potrzeb. Niestety pojawił się problem jak na załączonym obrazku :)

 

Połowa ściany jest dobrze pokryta materiałem, a druga (dodam, że jest to ten sam obiekt) ciemna, niezależnie od kąta/strony z której spoglądam na ścianę. Problem ten występuje również po wczytaniu modelu do mojego programu w OpenGL. Plik eksportuję do .obj, materiały zapisywane są w .mtl.

 

Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś sposób na rozwiązanie mojego problemu.

 

z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Być może normale polygonów są tam odwrócone spróbuj je w editable poly zaznaczyć i odwrócić. Jest do tego jakaś opcja flip normals albo coś w tym stylu.

Edytowane przez Tomala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności