Jump to content
arev

Tworzenie ściany z kamiennych cegieł [3dsm, Vray, PS]

Recommended Posts

Daję na pożarcie swój pierwszy tutorial dot. grafiki :)

Opisuje on tworzenie tekstur diffuse i displacement potrzebnych do uzyskania ciekawej, imo, ściany. Ponadto opisuje pewien trick związany z VrayDisplacementMod.

 

659b80b42a5768e1.jpg

 

Format: PDF

Rozmiar: 5 MB

Link:

 

Mam nadzieję, że Was zainteresuje. Czekam na feedback i może jakieś love reputation.gif :D

 

Pozdrawiam.

Edited by arev
  • Like 16
  • Confused 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nareszcie jakiś tutorial nie w formie Video.

Ode mnie wielki plus.

 

Rzuciłem okiem na tego PDFa i stwoerdzam, że całkiem niezły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo dobry tutorial, oczywiscie + dla ciebie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze i za serca :) Skoro tak się wam podoba to może jeszcze coś kiedyś wydłubię ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeślli miałbyś czas, ja poprosze o "step by step" postprodukcja w twoim wykonaniu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loki, postprodukcja w moim wykonaniu ma styl rozpaczliwo-tonący :D Zazwyczaj Auto-Color, Auto-levels z różnymi opacity, czasem jeszcze jakiś Specular Boost. Nie ma o czym pisać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprawde przydatne, w ciekawej formie, dobrze wytłumaczone, no + jak najbardziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, prościej, ale nie będzie rzeczywistego wybrzuszenia cegieł, ani cieni na fugach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kuba1994

Dzięki oby więcej takich:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Ja się też przyłączam do pozytywnych opinii. Uważam, że dobrze jest to zrobione. Doceniam Twój czas na przygotowanie tego tutorialu. Bardzo mi się on podoba. Wielkie dzięki. A tak na marginesie. Mam mały problem. Prosiłbym o wyjaśnienie strony nr. 10 na czynniki pierwsze. Nie mogę się połapać, co mam zrobić. Wynika to z mojej nie wiedzy. A nie z tego, że tutorial jest źle zrobiony. Piszę to wszystkich użytkowników tego forum. Którzy wyciągnęliby pomocną dłoń w moim kierunku. Z góry dziękuje. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, sorki, że wcześniej nie zauważyłem twojego posta. Zakładam, że chodzi ci o wyjaśnienie "kopiowania, układania i usuwania połączeń" bo reszta jest chyba zrozumiała :)

Tekstura, którą wybieramy na stronie dziewiątej może mieć mniejszy rozmiar niż tekstura, którą przygotowujemy. Ustawiamy ją wtedy w rogu obszaru roboczego, kopiujemy (Ctrl+A, Ctrl+C), wklejamy (pojawia się na nowej warstwie) i ustawiamy tak by zachodziła nieco na poprzednią - czyli swój oryginał. W miejscu gdzie jeden fragment zachodzi na drugi będzie widać wyraźną linię, chyba że wzorek jest bardzo drobny, ale pewnie nie jest. Uruchamiamy wtedy narzędzie "Eraser" - gumkę i wybieramy jakiś miękki pędzel, np. z zestawu "Basic brushes" któryś z tych okrągłych. Na górnym fragmencie tekstury gumujemy widoczną krawędź, ale tak by nie było spod spodu widać pustego pola bez tekstury. Czynność trzeba powtórzyć aż cały obszar będzie zapełniony teksturą. Następny krok - Burn/Dodge służy do usunięcia nierównego oświetlenia lub zaciemnień tekstury. Oprócz tych nierówności, które chcemy mieć, tekstura powinna mieć mniej więcej jednolity poziom szarości. Dlatego miejsca ciemniejsze w stosunku do reszty traktujemy narzędziem "Dodge" - przez co się rozjaśniają, a miejsca zbyt jasne - narzędziem "Burn" - robią się ciemniejsze. Jeśli użycie narzędzie daje zbyt silne efekty trzeba zmniejszyć parametr "Opacity"/"Fill" na górnym pasku.

Mam nadzieję, że o to chodziło ;) Pozdro i dzięki za komentarz (wszystkim).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taką małą prośbę, mógłbyś umieścić to na jakimś innym hostingu, bo na rapidzie mi ciągle pisze, że moje ip coś ściąga, a nie ściagam nic. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy