Jump to content

Scena 3D: smoki i rycerz


Recommended Posts

Oprócz tego fajnie, tak bajkowo.

Właśnie nie ma tak wyglądać :}

Chciałem zrobić coś realistycznego.

Żyły oczywiście będą:)

Kolorystyki będę się trzymał, zostawię tą z konceptu,

Właściwie nic nie zmieniłem, tylko wstawiłem go do innej sceny, z lepszym oświetleniem, żeby zrobić materiały.

renderekmo7.th.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz żeby nie wyglądał bajkowo to zacznij od przewyginania mu pyszczka, trochę zmarszczek, kąciki pyska w dół, krótsze kły i mniejszy róg na pysku (taki hm, niższy niż szerszy i tępy) i oczy węższe, i z kocimi źrenicami mogłyby pomóc. i łuska drobniejsza byłaby cool :)

 

ale mi się i taki podoba

 

Salve!

Mort

Link to post
Share on other sites

Więc dodałem trochę natury:

j1.jpgj1dv9.th.jpg

wciąż nie ma textury na rogu i zębach. Walczę z SSS, a to jest ciężka walka. Pracuję nad materiałem, mapa specularity jest już prawie gotowa, będzie ciekawiej.

Poza tym otoczenie:

j3ri6.th.jpg

j4vt8.th.jpg

j2wb1.th.jpg

j3.jpg

Dalej nie ruszę, póki nie ustalę co dalej. Już wiem, że sceną będą ruiny zamku, trzeba dopracować szczegóły...

Więc opcji jest kilka:

-Zwykła walka smoka z rycerzem i skarbem w tle

-ocja którą zakładałem na początku, nie wiem jak ją zrealizować. Gotowy do walki rycerz staje przed smokiem. Nie wie jednak, że potwór którego widzi to tylko młode, za jego plecami czaji się duża bestia:).

-możliwości są tysiące:)

 

Chciałbym zrealizować drugą opcję, widziałbym ją np. tak:

konceptxo9.th.jpg

Edited by P4VV37
Link to post
Share on other sites

Progress niewielki, stanąłem w martwym punkcie i idzie mi b. powoli...

Tak to widzę, w nocy, ale nie wiem, jak zabrać się do rendera przy takim oświetleniu.

conceptxy2.jpg

 

Ten box z tyłu to duży smok:] zakładam mu szkielet dlatego go jeszcze nie ma. Ustawię go tak, jakby szedł.

Ścianę muszę zmienić, ale nie wiem jeszcze jak... myślę czy nie spróbować robić jej w zbrushu.

 

Rycerz:

rycerzym4.jpg

Jego pozycja może jest trochę sztywna... Brak na razie pochwy na miecz.

Link to post
Share on other sites

To wszytko słabo wygląda : rycerz ma buga prawej nogi na tej tkaninie i wyglada dziwnie sztywno. Ja to widze tak. Zrób otoczenie od początku fajnie by było gdyby to był las (najlepiej gdyby się palił),smoka bym powiększył (modelik jego jest spoko) tylko nadal mu troche ruchu bo tak stawiasz go w scenke jak go wymodelowaleś. Wcale nie musi być to wszytko w nocy. Fajnie by było gdybyś dodał jakiegoś brudu do pracy bo teraz to wszystko wygląda jak spotkanie lalek Barbie. Kiedy to bezie jakoś wyglądało pokombinuj nad odbiciami i światłem (mental, v-ray) a scenke kombinuj w scanline najlepiej zabieraj sie za dalsze robutki kiedy dobierzesz kadr i wymodelujesz wszystkie obiekty.

 

to moje zdanie nie zmuszam cię do robienia mojej koncepcji.

 

pozdro snajper

Link to post
Share on other sites

Bardzo podoba mi się pomysł na scenę z tym dużym smokiem czającym się.

Zamiast ściany ładniejsza by była jakaś skałka za którą on siedzi.

Co do oświetlenia, przydało by się światło księżyca bo w tej chwili jest za ciemno.(niebieskawoszare, w tym układzie najlepiej od lewej strony, dodatkowo do świateł co już są),

Płomień nie wyszedł, wygląda jak chmurka. Prawdopodobniej będzie prościej dopracować go dopiero w postrpodukcji.

Jajka bym bardziej zsunęła razem, w jedną kupkę, trochę bliżej muru (lub skałki jeśli ją zrobisz). Jedno z nich może pękać.

Link to post
Share on other sites

odnoszę wrażenie że ten rycerz ma problem z rączkami, a dokładnie chodzi mi o paluszki...

bary również ma jakieś bycze, nie pasujące do sylwetki...

 

warto by zrobić kilka korekt na modelu, bo są dysproporcje które bardzo rażą, czym psuja ogólny efekt... takie nie wiadomo co koleś chce zrobić...

 

a co do pozy, to tragedii nie ma, jednak jest cieniutko...

 

nic z tej pozycji nie wynika, żadnej ekspresji...

 

poza powinna być znacznie bardziej czytelna, wyraźna i łatwiejsza w odbiorze, tak aby było przewidywalne to co ma się stać...

 

co do tej pozy, chcesz osiągnąć przyzwoity efekt? przyjmij taką samą pozycje... jest wygodnie? naturalnie? "nie", więc postaraj się ustawić gościa tak aby to wyglądało bardziej na real...

 

postaraj się, bo warto powalczyć z tą postacią...

 

sorka za chaotyczne pisanie, jednak te święta... :P

Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze:)

Las to nie jest zły pomysł, przeszukałem internet i znalazłem kilka miejsc do których taka sytuacja mogłaby pasować.Nie będę go palił, zostanę przy koncepcji ukrytego smoka.

Bugi są, bo szkielet nie był przygotowany do animacji, zbroja zresztą też, więc chcę go tylko orientacyjnie ustawić i ręcznie poprawiać błędy przestawiając elementy.

 

Pozycję rycerza zmienię później, na razie muszę go skończyć :] bo rzeczywiście, jakby u się przyjrzeć, widać, że ma sporo niedoróbek.

 

///

 

Podpinam szkielet do smoka, układam kości itp. aż nagle jakaś część robi się dużo grubsza i zostaje taka dopóki nie odepnę rigu... dlaczego?

Maya 2008

Edited by P4VV37
Link to post
Share on other sites

Gratuluję wytrwałości, skałę możesz zrobić w zbrushu i potem w mayce z dispem wyrenderować będzie ciekawsza bo ta jest trochę za gładka jak na moje oko. Nad texturą smoka też bym jeszcze popracował. Pozdro.

Link to post
Share on other sites

Skała wyglada calkiem naturalnie, razi tylko calkowicie plaskie podloze, ale w koncu to WIP. Jeżeli reszta otoczenia będzie stała na takim poziomie to może wyjsc calkiem przyjemna praca.

 

Rycerz faktycznie musi miec cos z proporcjami (dziwnie szeroki w barach, krotkie rece i za chude nogi), wyglada troche jak karykatura. Sprobuj go jeszcze poprawic/wymodelowac od nowa, bo moze Ci zespsuc cala scene.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze.

update

ten dziwny szum po lewej jest chyba przez niskie ustawienia. Nie wiem dlaczego kamienie zaczęły się tak świecić, chyba nie namieszałem w materiałach:

laspg9.jpg

 

Myślę że teraz jest lepiej, ale widzę że dłonie się rozwaliły:

rycerzykfh8.jpg

 

Nie wrzuciłem wcześniej smoka:

smokxi0.jpg

Co do jego ustawienia: leży skryty w cieniu skały lub właśnie wstaje, ale jeszcze nad tym myślę.

Link to post
Share on other sites

Textura smoka bardzo prosta. Jest tu jakiś specular? Render z samym skylightem nie wygląda za ciekawie ale już widać że będziesz się musiał jeszcze przyłożyć do materiału smoka. Pozdro.

Link to post
Share on other sites

Dla próby wstawiłem smoka do sceny, rzeczywiście trzeba zmienić tę texturę...

Rycerz cąłkiem pasuje, tylko niewiele ma do odbijania. Ale to się naprawi.

Poszperałem trochę w sieci i pogrzebię jeszcze przy tej texturze.

 

Co do anatomii, to rzeczywiście ma mały kuper:] ale tak stało w concept arcie.

Link to post
Share on other sites

Ja bym tego smoka na Twoim miejscu dalej w zbrushu pomęczył. I proporcje i teksturę. W tym wypadku będzie to lepsze rozwiązanie od ps, myślę o kolorze. To co teraz widać na teksturze to chyba w dwie minuty namazałeś.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy